AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #1 Skrevet 29. mai 2019 Hei, jeg har et søsken. Min søster har barn. Jeg har foreløpig ikke barn. Våre foreldre reiser til søstra mi i Sverige og gjør barnepass 8-10 ganger i året. De reiser de med fly og bruker cirka 4000,- hver reise. Burde det kommet noen tusenlapper min vei også, slik at våre foreldre bruker like mye penger på de to søskenleddene? Mine foreldre besøker meg cirka 3 ganger i året. Og de bor nærmere meg enn søstra mi og kommer da med bil. Total reisekostnad da er 1000. Anonymkode: c1945...7d1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #2 Skrevet 29. mai 2019 Nei, De bruker penger på det de vil. Anonymkode: 5a1c2...f1c 27
abc123detvardet Skrevet 29. mai 2019 #3 Skrevet 29. mai 2019 Altså, pengene går jo ikke til din søster. Pengene går til å besøke din søster... 28
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #4 Skrevet 29. mai 2019 Syns ikke det, høres bare merkelig ut. Viss bror min hadde flyttet til australia, ville ikke jeg tenkt at hver gang foreldrene mine reiser til han burde de gi meg 10-20 tusen kroner så det blir lik fordelig av penger de bruker på reise til oss begge 😂. Anonymkode: 0e986...64d 35
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #5 Skrevet 29. mai 2019 Har du tenkt på at ting forandrer seg, og at en dag kan dine foreldre komme til å bruke mer penger på deg enn din søster en periode? Anonymkode: 637b1...a0c 6
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #6 Skrevet 29. mai 2019 Det hadde vært annerledes hvis de brukte pengene på ting eller gaver til søsteren din. De bruker pengene på å reise, så jeg vil si nei, du bør ikke kreve penger fra dem fordi de bruker penger på å reise til din søster. Hvis du får barn vil de kanskje bruke penger på å reise til deg? Anonymkode: 86f92...4a3 8
Et hen Skrevet 29. mai 2019 #7 Skrevet 29. mai 2019 (endret) Jeg burde skrevet i startinnlegget mitt at våre foreldre er ekstremt opptatt av at det skal være likt. Men jeg er enig i resonnementene som er kommet i tråden så langt. (Jeg er ny på forumet og har ikke helt styring på det med å huke av riktig ser jeg, men det er jeg som startet tråden :)) Endret 29. mai 2019 av Et hen
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #8 Skrevet 29. mai 2019 Hvis de hadde gitt masse penger til søsteren din hadde det vært noe annet, men de bruker jo bare penger på å reise til henne. Anonymkode: 3bf41...b9b 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 29. mai 2019 #9 Skrevet 29. mai 2019 Mener du at det skal GI deg kontanter fordi de prioriterer å reise å besøke barnebarnet sitt?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #10 Skrevet 29. mai 2019 Oj, jeg har aldri tenkt på at vi bruker mer penger på reise og opphold når vi besøker stedatter enn når vi besøker stesønn 😳 Anonymkode: b5280...f79
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #11 Skrevet 29. mai 2019 Nei, det burde det ikke (komme noen tusenlapper din vei). Anonymkode: a158a...6b1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #12 Skrevet 29. mai 2019 Jeg er eneste barnløse i min søskenflokk som er spredd over hele landet. Mine søsken bor i 4 forskjellige byer og foreldrene våres reiser så ofte de kan på besøk til allesammmen for å være sammen med barnebarnen. Aldri og jeg mener aldri har den tanken du nå tenkte slått meg! Å hadde den gjort det hadde jeg skammet meg. Anonymkode: 37f46...884 12
Et hen Skrevet 29. mai 2019 #13 Skrevet 29. mai 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er eneste barnløse i min søskenflokk som er spredd over hele landet. Mine søsken bor i 4 forskjellige byer og foreldrene våres reiser så ofte de kan på besøk til allesammmen for å være sammen med barnebarnen. Aldri og jeg mener aldri har den tanken du nå tenkte slått meg! Å hadde den gjort det hadde jeg skammet meg. Anonymkode: 37f46...884 Vel..jeg skammer dessverre ikke. Hva er likhet egentlig? Ved et arveoppgjør skal det deles likt, det bør gjelde tidligere i livet også...eller? Jeg er kanskje litt bastant, jeg ville med denne tråden belyse litt : Hva vil «det skal være likt mellom våre barn» ...egentlig innebære?
Et hen Skrevet 29. mai 2019 #14 Skrevet 29. mai 2019 35 minutter siden, WhisperingWind skrev: Mener du at det skal GI deg kontanter fordi de prioriterer å reise å besøke barnebarnet sitt? De kan gi meg halvparten av de 30.000 de har brukt på flyreiser siste 7 år. Rimelig det.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #15 Skrevet 29. mai 2019 Hvor foreldrene dine velger å reise er ene og alene opp til dem. De skal da virkelig ikke betale deg penger for at de reiser. Forventer du halvparten av brukt beløp også når de reiser andre plasser? Frykter du at de skal bruke opp evt arv på reise? Anonymkode: 0dd7d...fba 3
Gjest RødeFare Skrevet 29. mai 2019 #16 Skrevet 29. mai 2019 2 minutter siden, Et hen skrev: Vel..jeg skammer dessverre ikke. Hva er likhet egentlig? Ved et arveoppgjør skal det deles likt, det bør gjelde tidligere i livet også...eller? Jeg er kanskje litt bastant, jeg ville med denne tråden belyse litt : Hva vil «det skal være likt mellom våre barn» ...egentlig innebære? Nei, du har ikke krav på andres penger. Dine foreldre bruker sine penger som de vil. Når de dør har du arverett, men det finnes ingen arv eller rett før den tid. Moralsk sett kunne du kanskje spurt om de ønsket å besøke deg mer, men du har ikke krav på noen økonomisk kompensasjon for at de besøker sine barnebarn. Det er i bunn og grunn en ganske drøy tanke.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #17 Skrevet 29. mai 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har et søsken. Min søster har barn. Jeg har foreløpig ikke barn. Våre foreldre reiser til søstra mi i Sverige og gjør barnepass 8-10 ganger i året. De reiser de med fly og bruker cirka 4000,- hver reise. Burde det kommet noen tusenlapper min vei også, slik at våre foreldre bruker like mye penger på de to søskenleddene? Mine foreldre besøker meg cirka 3 ganger i året. Og de bor nærmere meg enn søstra mi og kommer da med bil. Total reisekostnad da er 1000. Anonymkode: c1945...7d1 Unnskyld, men spør du virkelig om deres felles foreldre skal betale deg for å besøke sine barnebarn? Det er jo ikke engang snakk om at du føler at din søster og hennes barn får mer penger enn du får. Det er snakk om at det koster deres felles foreldre (din og din søsters felles foreldre) mer å reise til din søster enn til deg. Anonymkode: 9a0ca...080 9
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #18 Skrevet 29. mai 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har et søsken. Min søster har barn. Jeg har foreløpig ikke barn. Våre foreldre reiser til søstra mi i Sverige og gjør barnepass 8-10 ganger i året. De reiser de med fly og bruker cirka 4000,- hver reise. Burde det kommet noen tusenlapper min vei også, slik at våre foreldre bruker like mye penger på de to søskenleddene? Mine foreldre besøker meg cirka 3 ganger i året. Og de bor nærmere meg enn søstra mi og kommer da med bil. Total reisekostnad da er 1000. Anonymkode: c1945...7d1 For det at noen er hull i hodet.Samme her. Kun søsteren som får pass og hjelp.Men hjelper hun tilbake?Nei. Det må vi. Hyn får alt oppi hendene.Vi må alltid jobbe for alt. Anonymkode: 1250e...d1c
Gneis Skrevet 29. mai 2019 #19 Skrevet 29. mai 2019 Håper du tuller, hvis du tuller så er det faktisk litt morsomt😁 2
Trikken Skrevet 29. mai 2019 #20 Skrevet 29. mai 2019 Foreldrene mine drar på ferie til fornøyelsesparker og opplevelser med mine søstre barn. Syns det bare er koselig, det er dere penger så de disponerer som de vil. Skulle de ut med doble utgifter bare for å gi deg ville de færreste ha råd til dette. Og du er vel voksen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå