AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #1 Skrevet 29. mai 2019 Alle som en driver med både skjult og åpenlys mobbing på bygda. Men de passer på å komme seg inn i div.styreverv og andre posisjoner som gjør at alle må følge dem og gjøre som dem sier.. Flere av disse passer også på å drive med litt veldedighetsarbeid.. Jeg mistenker at dette blir gjort for å høste både status og applaus, i tillegg til at ingen vil mistenke dem for noe. For de er jo så gode mennesker? En gruppe av disse kvinnene passer på å skaffe både seg og hverandre fordeler. Og sammen går de inn for å mobbe, med full støtte fra sin tilhengerskare. Ja, jeg er et av offrene deres. Jeg ser også at barna deres blir lært opp til å ha den samme væremåten, og at mitt barn også blir stukket i og holdt utenfor. En veldig håpløs situasjon for meg, da de er så godt likt til tross for dårlig oppførsel. På den måten kan ingenting gjøres... Er det noen som har erfaring med dette, og som vil dele tips om hva man kan gjøre for å overleve? Anonymkode: 360a2...59f 1
Fjelltopp Skrevet 29. mai 2019 #2 Skrevet 29. mai 2019 Du må lese deg opp om narsissister og deres "flygende aper". Slike mennesker har en måte å være på som ødelegger andres liv , men fremstiller seg selv som offeret og de "flygende apene" hjelper til med det. Her er en video du kan begynne med : 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #3 Skrevet 29. mai 2019 Du ser det overalt i samfunnet. Ikke bare på bygda. Noe går nok i at det stort sett er sånne som vil ha sånne stillinger. Etterfulgt av at de som allerede er i høye posisjoner er sånn fra før, og ansetter likesinnede. Bare se på stortinget. En gjeng tullinger hele gjengen. Alle som har vært nogenlunde normale i toppen, er borte omtrent. Anonymkode: 69ea7...550 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #4 Skrevet 29. mai 2019 Har merket meg det samme. Har hatt én god sjef som virkelig var fantastisk. Ellers har det bare vært kjipe typer hele veien. Anonymkode: fc804...17b 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #5 Skrevet 9. juni 2019 Har en elendig kvinnelig sjef som blir venner med damene på jobb. Tror hun er så smart og liker å tro at hun kan snakke deg rundt med sine semi dårlige lederegenskaper. Ler meg ihjel av henne. Anonymkode: 37463...b7c 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #6 Skrevet 9. juni 2019 Det er det samme over hele kloden men jeg vet ikke hvorfor. Trump, Erna osv.... Anonymkode: 4fb62...23c 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #7 Skrevet 10. juni 2019 Sånn i hjembygda også. Flyttet langt bort og det føltes så godt å se verden med nye øyne uten å bære preg av fordommer eller bli mottatt med fordommer. I min hjembygd har "overklassen" innpass i logen og diverse foreninger og lag. De " hjelper" andre, men disse de hjelper, de får ikke innpass i klanen. Det er noe merkelig ved dette. Tror noen oppdras til å være snille og greie mot alle, mens andre får eller har blitt oppdratt til at verden er et strategisk spill hvor status osv.betyr mest. Når du begynner å sr verden som et strategisk spill og et hierarki, så higer du etter en sånn form for posisjon. Noen ser så at det er der de må inn for å høste gevinster samtidig som de hsr nok rrssurser til å være ønsket inn i kjernen og lar seg verve inn. De er ikke nødvendigvis slemme mot andre, men tipper det er lett å føye seg til normene i gruppen og presset om å overse/ mislike enkelte pga.rykter osv. Det beste må være å være fri Anonymkode: d55e3...cdf 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #9 Skrevet 10. juni 2019 De får gjerne holde på slik for ingen orker å si de i mot - da er de redde for at de samme sanksjonene du opplever skal skje med de selv. Anonymkode: 616b4...e9b
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2019 #10 Skrevet 10. juni 2019 På 29.5.2019 den 11.30, AnonymBruker skrev: Alle som en driver med både skjult og åpenlys mobbing på bygda. Men de passer på å komme seg inn i div.styreverv og andre posisjoner som gjør at alle må følge dem og gjøre som dem sier.. Flere av disse passer også på å drive med litt veldedighetsarbeid.. Jeg mistenker at dette blir gjort for å høste både status og applaus, i tillegg til at ingen vil mistenke dem for noe. For de er jo så gode mennesker? En gruppe av disse kvinnene passer på å skaffe både seg og hverandre fordeler. Og sammen går de inn for å mobbe, med full støtte fra sin tilhengerskare. Ja, jeg er et av offrene deres. Jeg ser også at barna deres blir lært opp til å ha den samme væremåten, og at mitt barn også blir stukket i og holdt utenfor. En veldig håpløs situasjon for meg, da de er så godt likt til tross for dårlig oppførsel. På den måten kan ingenting gjøres... Er det noen som har erfaring med dette, og som vil dele tips om hva man kan gjøre for å overleve? Anonymkode: 360a2...59f Fordi mange ekle eller maktsyke personer nettopp jobber for å komme dit. De er opptatt av status, makt og vil posisjonere seg. Mildere mennesker går ikke like ofte for slike stillinger. Jeg vet ærlig talt ikke hva du skal gjøre. Anonymkode: 9e072...2d3 2
Whistler Skrevet 11. juni 2019 #11 Skrevet 11. juni 2019 På 29.05.2019 den 11.30, AnonymBruker skrev: ................ Er det noen som har erfaring med dette, og som vil dele tips om hva man kan gjøre for å overleve? Anonymkode: 360a2...59f Det finnes noen mennesker som ikke kan si nei til å ta verv når de blir spurt, mens andre spiller "stilleleken" og unngår det. De som ikke kan si nei er de som ender opp som oppmann for fotballaget til minsten, klassekontakt, FAU-formann, sitter i styret i borettslaget og idrettslaget, og som ennå har tid til å samle inn klær, penger og å selge lodd til inntekt for kalde og sultne barn ett eller annet sted i verden. Er det disse menneskene du mener? Rekk opp hånda og meld deg frivillig neste gang det skal velges klassekontakter. Det vil være en god start.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #12 Skrevet 11. juni 2019 Det er jo ofte at usympatiske mennesker har lavere terskel for å komme seg til topps. Der andre ville gjort en etisk/ rettferdig avgjørelse vil noen bryte seg oppover fordi status og makt er viktigere enn en god moral. Anonymkode: d75d5...d86
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #13 Skrevet 11. juni 2019 Psykopater elsker makt. Mange psykopater som er advokater kirurger ledere etc skremmende Anonymkode: 7eaae...a80 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå