Gå til innhold

Folk som påstår at de ikke tåler elektrisitet/stråling

Million

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

13 minutter siden, tranedatter said:

https://www.tu.no/artikler/dette-trenger-du-a-vite-om-straling/227917

"I praksis er det ingen farer ved å ha en basestasjon for mobiltelefon i i nærheten av der du oppholder deg. Grunnen er at disse sender med såpass lav effekt at du i praksis utsettes for langt mindre stråling fra disse enn mobiltelefonen din. 

Faktisk er det fra et strålingsbekymringsperspektiv positivt å ha en basestasjon i nærheten. Det er nemlig slik at mobiltelefonen din sender på lavere effekt jo nærmere en basestasjon den er, siden telefonen justerer ned sendeeffekten når det er bedre dekning."

Med det vanvittige strålekaoset folk omgir seg med i dag, så er korte mobilsamtaler det du kan bekymre deg minst for.
Stråling fra sender helt inntil hodet kan ikke bagatelliseres, det er ikke det jeg mener, men alt det andre rundt oss er så ekstremt dominerende.
Alle senderenhetene i huset, på jobben, på buss/tog/kjøpesenter, i et salig kaos tett innpå deg og stadig 10-20-30-50 stk sendere i nær avstand. Hjemme har folk kanskje 2-10 enheter i boligen + AMS-måler.
Derfor poenget mitt med å fokusere på det som betyr mest. Mobilen brukt sporadisk betyr i sammenhengen lite, om det sender 0.05W eller 0,1W noen minutter, eksempelvis 3 ganger daglig.

Alt det andre pøser på stråling hele tiden.

Regner med alle forstår denne forskjellen.

Stråling fra din egen mobil blir riktignok vesentlig verre faktor om man stadig sitter i timeslange samtaler, daglig, men det gjør bare særdeles uopplyste mennesker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, slask skrev:

.....
Vi er nok definitivt over den peaken og levetiden er på vei nedover pga all giften som tillates i mat, pga vaksiner, stråling og geoengineering.

Kan du dokumentere den påstanden med pålitelige kilder? For alt jeg finner, er at levealderen er på vei oppover, og befolkningsveksten på vei oppover. Fra en artikkel publisert i fjor sommer, ifølge FN :

Det blir flere eldre i verden

Globalt er det andelen av befolkningen over 60 år som vokser raskest. Dette er et resultat av at vi føder færre barn, samtidig som vi lever lenger. Det er forventet at antall eldre i 2050 vil utgjøre over 20 prosent av verdens befolkning. 

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, slask skrev:

Du legger inn noen løgner her, men jeg orker ikke "finne opp kruttet" for alle blåøyde her inne...
De som siste 30 år har blitt eldre og eldre ble/blir det pga livet de har levd siste 70-80, kanskje 100 år før det.
Vi er nok definitivt over den peaken og levetiden er på vei nedover pga all giften som tillates i mat, pga vaksiner, stråling og geoengineering.

Mener du at folk for 50 år siden ikke hadde særlig muligheter til å leve livet?

Slik jeg har forstått det blir vi nå så gamle at det er på grensen til å bli ett samfunnsproblem 😛 Ganske stor kontrast i henhold til dine meninger. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.6.2019 den 22.24, slask skrev:

Hørt om ethernet - nettkabel som stråler omtrent null?
Hundretusener av boliger har dette, akkurat som de aller fleste arbeidsplasser.
Både stasjonær pc og laptop fungerer med ethernet, også kalt cat-kabel.
Det samme gjelder også for mange tv-apparater, radioer og en del annet. Jeg hører til en kategori som i størst mulig grad unngår trådløs stråle-eksponering der det lar seg gjøre.

De som bor på landet og er avhengig av trådløs forbindelse kan velge løsning med antenne på taket og ethernet-kabel på brukersiden av "trådløsningen".

13400996_l.jpg

Har du mobil?
Plukker du ut wifi kortet i pcen din? Hva med internettruteren din? Har den antenne?

Har du trådløs ringeklokke/termometer/røykvarsler?

Har du en nabo tett innpå deg som har disse tingene?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lutetium 71 said:

Har du mobil?
Ja, som bruker flymodus og avslått mobildata ofte.

Plukker du ut wifi kortet i pcen din? Hva med internettruteren din? Har den antenne?
Jeg beskrev nettopp hvordan kablet nettverk ikke har stråling.
Ruteren har ikke antenne nei - som sagt - kablet nett. Stasjonær pc, disse har normalt ikke wifi.

Har du trådløs ringeklokke/termometer/røykvarsler?
Nei, ingen av delene. Jeg unngår alt unødvendig som ikke kan kables.
Har ikke radio med Wifi, heller ikke TV med wifi. Har ikke Chromecast.
Ikke nettbrett.
Igjen - kablet nett.

Har du en nabo tett innpå deg som har disse tingene?
Nei. Enebolig - 30-40 meter til folk.

Alt du spør om ovenfor er ting man kan bestemme selv i stor grad.
Mobilmaster, 5G-master, wifi-tåke på tog, buss, kjøpesenter og arbeidplass er vanskelig å takke nei til. Da er det i praksis tvang, akkurat som strålemåleren (AMS) som alle blir forsøkt tvunget på.

Nå kan du gi dine svare på de samme spørsmålene.

Endret av slask
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke lest hele tråden, men har et forslag til hva som kan være årsak i hvert fall i noen tilfeller av "strøm-allergi": sensitiv hørsel. I vår moderne verden er mange mennesker som har redusert hørsel pga. all slags støy. Flere elektriske apparater sender ut høyfrekvent støy som mange ikke oppfatter, men hvis du har en hørsel som fanger opp hele spekteret av det som er menneskelig mulig, så hører du faktisk slik ekstra høyfrekvent støy - gjerne svakt, men likevel merkbart. Slik vedvarende, høyfrekvent støy oppleves da som så plagsomt i lengden at de det gjelder føler seg dårlige pga. stresset det medfører.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, ryktespreding og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, slask skrev:

Vel, da har du ihvertfall ryggen fri.

Har omtrent alt det jeg lister opp her, sover godt om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
På 31.5.2019 den 10.53, slask skrev:

Noen har problemer med elektromagnetiske felt som strømledninger har rundt seg, men hovedproblemet med AMS-måleren er at denne har en radiosender akkurat som en mobil som står og sender nærmest kontinuerlig. En mobiltelefon, AMS-meter, WIFI-router, Chromecast, trådløs TV/radio, Smarthøyttaler, laptop og alt som bruker trådløs digital kommunikasjon i dag er i praksis det samme - en liten mikrobølgesender.

Til forskjell fra mikrobølgeovnen som har kraftig stråling i et lukket bur, så er alle ovennevnte sendere rundstrålende og treffer alltid menneskene som omgir dem.
Noen har umiddelbare reaksjoner på slike stråler, men langtidseffekten kan heller ikke bagatelliseres - tvert om.

Mikrobølgeovnen som stråler kun kort tid inne i et stålbur, mens alt annet man har av gadgets stråler ofte kontinuerlig døgnet rundt.

Folk vet faktisk ikke hva de er med på med denne galskapen, og det jobbes iherdig for at de ikke skal få greie på det også.

Det finnes masse dokumentasjon fra studier og forsøk som viser at slik stråling er skadelig for helsa, men det blir forsøkt ignorert bigtime fordi det er så store penger involvert i vår trådløse hverdag - som skal bli merkbart verre med 5G som er på full fart inn i folks kropp og helse.

Angående AMS-målerne, de som nekter og noen få nå har fått stengt strømmen (og koblet tilbake...), så har Einar Flydal har allerede skrevet en fyldig bloggpost om denne ferske saken.

https://einarflydal.com/2019/05/31/ams-malerne-og-stromutkopling-sykkylven-energi-boyde-av-hva-vil-skje-i-hedmark-oppland-og-hva-bor-du-gjore-selv/

Det ligger en VKM-rapport (risikoanalyse) ute, fra 2014 (tror jeg) som faktisk konkluderer med det motsatte.. altså vitenskapskomitéen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt tyder på at “allergi mot elektrisitet/stråling” er en form for helseangst. Mennesker som plages med dette lider, men årsagen er ikke elektrisitet eller stråling. Problemet er at det er vanskelig å behandle når innsikten er så lav.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i IT-avdelingen i en større bedrift. Vi fikk inn en klage på at en av de ansatte hadde plager forbundet med at det var satt opp en signalforsterker til det trådløse nettverket utenfor kontoret hennes.

Vi prøvde mye rart, men ingenting fungerte. Til slutt dekativerte vi bare lysene, og sa til henne at aparatet nå var avslått. Da ble hun plutselig frisk, gitt! Rart det der...

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Stonegiant skrev:

Jeg jobber i IT-avdelingen i en større bedrift. Vi fikk inn en klage på at en av de ansatte hadde plager forbundet med at det var satt opp en signalforsterker til det trådløse nettverket utenfor kontoret hennes.

Vi prøvde mye rart, men ingenting fungerte. Til slutt dekativerte vi bare lysene, og sa til henne at aparatet nå var avslått. Da ble hun plutselig frisk, gitt! Rart det der...

Neida, det er ikke noe rart! For det er kun en innbilning som gjør de så syke 😄 😄 😄 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tåler selv stråling, men vil ikke være for bastant om at alle nødvendigvis gjør det. På samme måte som fibromyalgi og me ble sett på som tullelidelser tidligere, kan det også være noe i strålingen for enkelte. Selv er jeg frisk som en fisk men vil ikke utelukke at noen kan få problemer med stråling eller andre ting. Er åpen for at andre har forskjellige erfaringer og meninger 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/5/2019 at 3:32 PM, tdm900 said:

Neida, det er ikke noe rart! For det er kun en innbilning som gjør de så syke 😄 😄 😄 

Det er kanskje innbilning som gjør at rotter får kreft av stråleforsøk også?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, slask skrev:

Er noe som udugelige forskete kommer opp dette også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
14 minutter siden, slask skrev:

Den strålingen forsøks- og laboratorierotter og mus utsettes for er jo i en helt annen liga og styrke enn det vi mennesker lever med i det daglige!? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en tilsynelatende tiltagende kaotisk verden, så er det ikke rart at enkelte mennesker selv-diagnostiserer seg selv med ymse diffuse plager som f.eks. høy-funksjonell autisme, elektrosensitivitet, osv. i et forsøk på å rasjonalisere* livet de lever ovenfor seg selv og de rundt en. Det er adskillig mer "trygt" og ikke minst sosialt akseptert å kunne vise til et eller annet konkret sykdomsbilde enn å faktisk måtte erkjenne at man kanskje ikke har det så greit mentalt. 

*Det finnes selvsagt også andre beveggrunner til selv-diagnostisering, f.eks. ønske om omtanke og medlidenhet fra andre, ønske om å skille seg ut fra den gemene hop ("I am special"), ønske om oppmerksomhet, osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rister litt i denne tråden igjen.

Selv har jeg bekjente med NTH utdannelse som hårdnakket påstår seg el-senstiv. Siste jeg hørt fra vedkommende var da jeg fikk ny strømmåler og vedkommende nesten druknet meg i all verden advarsler, - samt gav meg streng beskjed om å kjøpe dette til både laptop og mobil: Aries Shield.

Den har en fantastisk og spennede teknoligi som raskt oversatt beskrives slik:

- en etset fraktal diffraksjons nanomatrise som utløser fremover- og invers Fourier transformasjon av den elektromagnetiske strålingen den samhandler med.

Værsågod bli gærn! :klaske:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/5/2019 at 10:28 AM, Stonegiant said:

Dere kan fortelle det til henne etter hvert, slik at hun ikke finner på å plage andre i fremtiden

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...