AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #1 Skrevet 29. mai 2019 Fikk brev om at jeg har fått en dom i forliksrådet å betale tilbake på 2 uker. Har vært bortreist og er over to uker? Hva skjer nå? Blir jeg evt fengslet? Snakk om 10 000 Kr jeg kan betale det tilbake på to måneder.... Anonymkode: c83c0...97d
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #2 Skrevet 29. mai 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk brev om at jeg har fått en dom i forliksrådet å betale tilbake på 2 uker. Har vært bortreist og er over to uker? Hva skjer nå? Blir jeg evt fengslet? Snakk om 10 000 Kr jeg kan betale det tilbake på to måneder.... Anonymkode: c83c0...97d Du har fått mange brev å besvare før du plutselig får en uteblivelsesdom fra Forliksrådet. En dom fra Forliksrådet sidestilles med en dom fra Tingrettene eller Lagmannsrettene. Du er dømt til å betale med alle omkostninger og må gjøre opp for deg dersom du ikke vil ha mengder av renter å betale i tillegg. Først har du fått purringer og varsel om rettslige skritt på det du ikke har betalt. Så har du fått pålegg om tilsvar der du har fått saksfremstillingen til den du skylder penger. Pålegg om tilsvar bør alle svare på, og fremstille saken på sin måte og forklare hvorfor de ikke har betalt det de skylder. Men under 50 % besvarerer pålegg om tilsvar brev. At du har vært bortreist, og ikke påpasset posten din, når du heller ikke har besvart tidligere henvendelser er neppe god nok grunn til å få oppfriskning av saken, fordi du har også fått mulighet til å møte når saken din ble behandlet. En forferdelig dum måte å bli dømt som dårlig betaler på. Ring Forliksrådet nå og be om råd der de kjenner saken din. Du må betale omgående så du unngår tvangstrekk eller utlegg. Anonymkode: 86e44...381 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #3 Skrevet 29. mai 2019 Har faktura forfalt, og du ikke vet hva som skjer, så er det ganske smart kontakte utsteder av faktura. Det er dem som kan svare på hvorvidt du kan få en utsettelse på forfalt faktura, lage avbetalingsavtale, eventuelt svare på hvordan den aktuelle saken vil bli tatt videre. Anonymkode: bcc0e...50b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå