Gjest Anonym Bruker Skrevet 29. mai 2019 #1 Skrevet 29. mai 2019 (endret) Kanskje finnes det noen likhetstrekk mellom aksjonen "de gule vester i Paris / Frankrike " og bompengeaksjonene som nå pågår rundt om i landet. Også under innvasjonen av flyktningstrømmen over Storskog viste regjeringen handlingslammelse. Folk flest føler nå utvilsamt etterhvert at alle avgiftbelastningene som politikerne " trekker nedover skuldrene på folk flest " har nådd eit slag "mettningspunkt" og er blitt en altfor for høy inngripen i folk flest sin privatøkonomi. Alle har forståelse for at det koster å opprettholde velferdstaten Norge, og at alle må bidra. Nå har regjeringen forlengst gjitt milliarder i skattelette til de aller rikeste samtidig som de har kuttet i AAP-stønader pensjoner, uførestønader dagpenger. pendlerfradraget til folk som også skal bidra til fellesgodene. Alle som idag eier et registrert kjøretøy ( Unnteke El.kjøretøy) som går på bensin eller deisel er pålagt å betale milliarder i ( veiagift som de heitte før,men idag årsavgift til staten. Bompengedronninga ga valgløfter om å fjærne både bompengene / årsavgiften når de tråkket inni regjeringkontorene. 80 % avgifter av hver fylte liter drivstoff går til staten, Milliarder i fartsbøter igjennom politiet / fotobokser. Registereringsavgifter, Bompengeavgifter. m.m Dersom dei fleste nå velger å skrote biler som går på drivstoff til fordel for El.biler vi ein stå overfor eit gedigent miljøproblem av uante dimensjoner. Alle har forståelse for at det koster å og vedliikholde - bygge nye veger i fjelllbygda norge, og pengene må tas en eller annen konto. Dei fleste som ferdes langs veiene legg også merke til at vedlikeholdet på mange Norske >Riks-og Fylkesveier < har stått på stedet hvil i mange år. og det fortas bare "flekkvis " utbedringer. Kjøpere av El.biler blir idag premiert av politikere m / avgiftsfritak fordi dei meiner El. bilen er miljøvennlig. Dersom alle nå velger å kjøre El. biler så vil avgiftstapet til statskassen øke ytterligere, og pengene til infrastruktur må takes ifra en annen pengebinge. For hver El. bil som produseres så er det en belastning for miljøet, og venteleg vil det bli en stor belastning på allerede eksisternde kraftforsyning. Det meste av verdiskapningen i Norge forgår idag i distrikta der de er avhengi av bilen for å kome seg til / fra jobben. I byene kjører fremdeles mange halvfulle busser, trikker , tog rundt paralllelt med en-mannsbiler inkl. El-bilene ved sin side som bare ser uttil å øke i omfang. I millionbyen York har de løst trafikkbilde og logistikken på ein helt annen måte en norske politikere som ser uttil å sitte i glasshus og kun tenker avgifter. I Sverige må utenlanske Vogntog betale for kjørte km. v/ tollstasjonene. I Norge er det Norske bileiere som må betale for kostnadene på vegslitasjen utenlanske vogtog påfører vegnettet. https://www.tv2.no/a/4000404/ Endret 29. mai 2019 av Anonym Bruker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå