AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #1 Skrevet 29. mai 2019 https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=148633303 Bygg fra etter 2000, sentralt, moderne, toppetasje. Bare 2,9 M og litt over 1000 kroner i felleskostnader?! Jeg har pløyet rundt på Finn.no etter nybygg med +1 soverom innenfor Ring 2 i Oslo nå i snart 2 år. Jeg har tidligere vurdert Kværnerbyen, men pga. akustistikk, ekko, innsyn fra alle kanter, desentralisert og høy fellesgjeld la jeg planen i skuffen. Jeg har vel egentlig alltid sett ut Ringnes Park og Pilestredet Park som ganske like steder å bo; virker som moderne, sentralt og at du har et lite ''internt samfunn lukket for beboerne''. Når jeg har vært rundt Pilestredet Park så tenker; her vil jeg bo! Men jeg tenker: 2,9 M for dette? Definitivt for godt til å være sant. Er det noen erfarne boligkjøpere her som kan predikere underprisingen? Anonymkode: 285db...2b4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #2 Skrevet 29. mai 2019 Jeg syns 3 mill for et så lite krypinn er galskap. Men så syns jeg hele boligmarkedet i Oslo er galskap og da, så... Jeg er kanskej ikke riktig person å spørre. Mulig de setter prisen lavt for å få mange interesserte og håper at de skal drive prisen opp ved budrunde. Anonymkode: c26ba...02b 5
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #3 Skrevet 29. mai 2019 Etter mine erfaring så er det normal pris på slike små hybelleiligheter i storbyene. Anonymkode: d6dc9...b38 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #4 Skrevet 29. mai 2019 Vet at normalpris er på rundt 3 M for 1-roms, men 2-roms og såpass moderne? Da støtter jeg: 7 minutter siden, AnonymBruker said: ulig de setter prisen lavt for å få mange interesserte og håper at de skal drive prisen opp ved budrunde. Anonymkode: c26ba...02b Anonymkode: 285db...2b4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #5 Skrevet 29. mai 2019 Det er jo ikke en ekte toroms det der. Veggen de har satt opp for å skille soverommet fra stua går midt på vinduet, og radiatoren går faktisk gjennom veggen! Grusomt stygt arbeid! Hvis du er ute etter toroms for å kunne stenge av soverommet ifm lyd så ville jeg droppet denne. I praksis er dette kun en sovealkove. Anonymkode: a0f80...50f 12
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #6 Skrevet 29. mai 2019 Å kalle dette en 2-roms er vel å strekke strikken en smule. Anonymkode: ab1a0...d99 6
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #7 Skrevet 29. mai 2019 Er det ikke brannfarlig å ha radiatoren klint inni veggen, slik som de har gjort det? Anonymkode: ca74e...75d 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #8 Skrevet 29. mai 2019 på plantegningen står det "innredet rom". Dette er da folkens en ulovlig ombygging som nok ikke tilfredsstiller kravene i TEK og kan være brannfarlig ved rømning. I verste fall så kjøper man seg et en lang rettsprosess og mulkt fra PBE. Lukke til! Anonymkode: 5acac...7be 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #9 Skrevet 29. mai 2019 Kvadratmeteren på postnummeret er i snitt 83 000,- Denne har kvadratpris på 93 500,-, så i forhold til området har den en høy kvadratpris. Ville sjekket nøye opp rundt dette "soverommet". Felleskostnadene hørtes ganske lave ut ja, men er ikke unormalt at det er lave fellesutgifter i sameier heller. Men litt googling viser at nabo-sameiet iallefall skal øke felleskostnadene i år, så ville sjekket nøye opp hva dette sameiet har planer om. Anonymkode: 4a0ba...028 5
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #10 Skrevet 29. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet at normalpris er på rundt 3 M for 1-roms, men 2-roms og såpass moderne? Da støtter jeg: Anonymkode: 285db...2b4 Den er på 32! Kvm. Leiligheten er nok også i utgangspunktet en ettroms, der kreative sjeler har bygget et rom med plass til seng. Her bør kjøper undersøke/lese grundig både salgsprospektet, snakke med leder i sameiet og undersøke med kommunen om der er søkt om omgjøring fra ettroms til det leil. nå selges som, en toroms. Alt man kjøper skal en dag selges igjen. Anonymkode: ca43f...a3b 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #11 Skrevet 29. mai 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvadratmeteren på postnummeret er i snitt 83 000,- Denne har kvadratpris på 93 500,-, så i forhold til området har den en høy kvadratpris. Ville sjekket nøye opp rundt dette "soverommet". Felleskostnadene hørtes ganske lave ut ja, men er ikke unormalt at det er lave fellesutgifter i sameier heller. Men litt googling viser at nabo-sameiet iallefall skal øke felleskostnadene i år, så ville sjekket nøye opp hva dette sameiet har planer om. Anonymkode: 4a0ba...028 I tillegg kommer kommunale utgifter. Sameiet kan øke felleskostnadene.... Anonymkode: ca43f...a3b 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #12 Skrevet 29. mai 2019 25 minutter siden, AnonymBruker said: I tillegg kommer kommunale utgifter. Sameiet kan øke felleskostnadene.... Anonymkode: ca43f...a3b Kommunale avgifter er inkludert i fellesutgiftene på den aktuelle leiligheten. Og jeg skriver jo ganske tydelig at nabosameiet skal øke felleskostnadene og at TS bør sjekke opp sameiet h*n vurderer kjøpe i.... Anonymkode: 4a0ba...028
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #13 Skrevet 29. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke en ekte toroms det der. Veggen de har satt opp for å skille soverommet fra stua går midt på vinduet, og radiatoren går faktisk gjennom veggen! Grusomt stygt arbeid! Hvis du er ute etter toroms for å kunne stenge av soverommet ifm lyd så ville jeg droppet denne. I praksis er dette kun en sovealkove. Anonymkode: a0f80...50f Ja, det ser noe spesielt ut spør du meg. I tillegg ser det ut som (er ikke 100% sikker, siden bildet ikke kan zoomes inn nok uten å bli uklart) det ikke er noen vinduskarm i vinduet i stua ut mot balkongen. Med andre ord ser det ut som det ikke bare er radiatorien som går gjennom lettvegg, men også vindu m/karmer. Så må si meg enig i beskrivelsen, dette er bare en ettroms med en sovealkove i praksis. Man ser på soverommet at det ser veldig lite ut, så kombinert med at radiator og vindu går gjennom lettvegg så har nok dette aldri vært en "ekte" toroms. Det kan også forklare at prisen er lavere i dette området. Om bad/kjøkken ikke har blitt byttet ut, så kan det være lurt å sjekke i prospekt eller kontakt sameiet om det er planlagt noen oppgraderinger innen noen år. Spesielt bad kan koste en del å pusse opp, til dels kjøkken også. Husk det er allerede 14 år siden 2005 selv om det virker som "i går". Ville også sjekket om lettveggen er satt opp lovlig, det ser jo ikke helt bra ut slik det er gjort. Anonymkode: d8e42...412 1
Hedy Lamarr Skrevet 29. mai 2019 #14 Skrevet 29. mai 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: på plantegningen står det "innredet rom". Dette er da folkens en ulovlig ombygging som nok ikke tilfredsstiller kravene i TEK og kan være brannfarlig ved rømning. I verste fall så kjøper man seg et en lang rettsprosess og mulkt fra PBE. Lukke til! Anonymkode: 5acac...7be Jepp! Det står i klartekst i prosjektet jeg lastet ned at "rommet ikke tilfredsstiller kravene til soverom". Ville styrt unna, ts. 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #15 Skrevet 29. mai 2019 1 minutt siden, Hedy Lamarr skrev: Jepp! Det står i klartekst i prosjektet jeg lastet ned at "rommet ikke tilfredsstiller kravene til soverom". Ville styrt unna, ts. Og hva har de da gjort med spri kelanlegget i ommbyggingen? Anonymkode: ca43f...a3b 1
Hedy Lamarr Skrevet 29. mai 2019 #16 Skrevet 29. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hva har de da gjort med spri kelanlegget i ommbyggingen? Anonymkode: ca43f...a3b Leste ikke videre da jeg fant opplysningen om soverommet. Leiligheten er jo uansett ikke iht forskriftene. Men ja, her er det nok mer enn én ugle i mosen. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #17 Skrevet 29. mai 2019 26 minutter siden, AnonymBruker said: Og hva har de da gjort med spri kelanlegget i ommbyggingen? Anonymkode: ca43f...a3b Hvor finner du informasjon om at det er sprinkler i leilighetene? Har sett på noen andre prospekter i samme sameie, og kan ikke huske sett noe om sprinkelanlegg i noen av dem... Anonymkode: 4a0ba...028
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #18 Skrevet 29. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: I tillegg kommer kommunale utgifter. Sameiet kan øke felleskostnadene.... Anonymkode: ca43f...a3b Kommunale avgifter er inkl i husleien, dette står opplyst insalgsoppgaven. 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hva har de da gjort med spri kelanlegget i ommbyggingen? Anonymkode: ca43f...a3b Det står at det er brannanlegg i bygget og at brannslukkingsapparat følger boligen. Dette er ikke en to-roms, de skriver det bare for å presse opp prisen. Tenker du kan finne noe som er bedre. Anonymkode: a36a1...0bb 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #19 Skrevet 29. mai 2019 Jeg synes nå leiligheten så moderne ut, jeg. Hvis det er masse feil med denne, hvor mange feil er det men mange andre leiligheter i verden? Man kan ikke bry seg om små feil, da vil man aldri kunne selge noe som er brukt. Anonymkode: 285db...2b4 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #20 Skrevet 29. mai 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes nå leiligheten så moderne ut, jeg. Hvis det er masse feil med denne, hvor mange feil er det men mange andre leiligheter i verden? Man kan ikke bry seg om små feil, da vil man aldri kunne selge noe som er brukt. Anonymkode: 285db...2b4 Ja, noen feil og slitasje må man regne med etterhvert. Men når det er bygd en lettvegg der radiatoren bare går gjennom og det samme med vinduet (slik det ser ut som for meg på bildet siden jeg ikke ser høyre vinduskarm i stua) så er det jo noen som har tatt noen lettvinte løsninger som ikke er helt lovlige. Det er en litt større feil som innvirker prisen. Skal man kjøpe den må man beregne kostnader til å sette opp en lovlig vegg der man flytter radiator og gjør det skikkelig (hvilket ikke er trivielt ettersom vinduet ser ut til å gå fra kanten av verandadøren og helt inn til veggen på soverommet). Flytting av radiator kan videre bety at man må flytte røropplegget, så dette blir fort litt dominoeffekt hvilket kan bli kostbart. Anonymkode: d8e42...412 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå