Gå til innhold

Hvor stor del av turen skal innebære trening på kontakt, passering osv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye skal vi trene kontakt og passering i løpet av turen? Startet treningen for ca 3 uker siden. Dagene varierer litt. Noen dager er hun super giret og virker å forstå prinsippene raskt. Enkelte dager er hun i sin egen verden og bare skal snuse osv. Vanskelig med kontakt da. Har derfor begynt å trene kontakt like uten for inngansdøren for å få henne med tidlig på treningen. Ser som oftest raskt hvor «på» hun er da. Er hun ikke på med en gang lar jeg henne snuse litt, gå på do osv først. Går også steder vi har ferdes mye så fokuset er mer på trening og ikke et nytt sted. 

Når hun tar kontakt frivillig så belønner jeg alltid. Trener også på passering (ikke kommet så veldig langt). Men hvor stor del av turen skal inneholde aktiv trening? Det krever vel mye å trene hele tiden? 

Anonymkode: e740c...6f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hvordan hun er. Tar hun ofte kontakt med deg og er rolig på tur (ikke drar i båndet, f.eks), så trenger du ikke trene så ofte. Stresser og drar hun mye og tar lite kontakt, så ville jeg trent oftere.

Ang passering kommer det også an på hvordan hun er. Klarer hun å gå forbi i slak line, så kan du bare passere og gi henne en godbit. Drar og utagerer hun, så ville jeg trent på hver passering  (for hver gang hunden får utagert, så faller du tilbake i treningen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...