Gå til innhold

Hvor ofte har dere i etablerte forhold sex

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er 43 år og gift med kona på 37 år. Vært sammen i 15 år og har 2 barn, gode jobber og økonomi og godt etablert. 

Men jeg syntes vi har for lite sex, ca 1 gng i uken. Hvor ofte har dere andre etablerte sex? 

Anonymkode: d6f93...5e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har også vært sammen i 15 år, har tre barn. Sex 1-3 ganger i uka. Flere år siden vi sist snakket om at det var for sjelden, men jeg tror vi begge innerst inne synes det de ukene der det bare blir én gang. 

Anonymkode: 43f1b...27f

Skrevet

Bor sammen annenhver uke. Da blir det 2-3 ggr pr dag + litt ekstra i helgene. Alle sa at dette kom til å gi seg etter noen måneder men nå er det snart 1,5 år siden vi møttes og trenden er økende!

Vi er 40+ begge to, aldri hatt det bedre

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Humanoid skrev:

Bor sammen annenhver uke. Da blir det 2-3 ggr pr dag + litt ekstra i helgene. Alle sa at dette kom til å gi seg etter noen måneder men nå er det snart 1,5 år siden vi møttes og trenden er økende!

Jeg velger å tro på sånne historier fordi de er så...fascinerende? Insiprerende? Liker å tro at man kan ha det sånn.

Men er jo skeptisk. Kan du beskrive én av disse ikke-helgedagene der dere har sex tre ganger?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, Humanoid skrev:

Hvem er "alle"? Rapporterer dere til hele slekta, og alle på jobben om hvor ofte dere har sex? :fnise:

Anonymkode: 6145f...41d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

vi har sex 1 gang i uke, 37 og 38 år gamle, vært sammen i 13 år, to barn (2 og 4). Jeg synes det er ofte nok. Samboeren min er av den seige typen, det tar ham evighet å komme, så sexen varer minst 40 min. Det er utmattende, og ærlig tatt, det er ikke lett å finne tid til mer enn en gang i uka, med små barn og full jobb.

Jeg har tidligere hatt kjæreste der vi hadde megder sex, opp mot 5 ganger om dagen, men han kom jo i løpet av 2 min, hver gang. Så totalt sett var det ikke mer tid brukt på sex. Der folk oppgir "ganger", synes jeg derfor det betyr veldig lite. Jeg ser for meg sånne som eksen min, som er ferdig på null komma niks. 

Anonymkode: 45877...5fa

• Liker 1
Skrevet

Hverdager, så er det vel 1-3 ganger i uka. Litt lite, men travle dager. I ferier, blir det derimot nesten hver dag, og gjerne et par ganger om dagen. Så det er helt klart tiden det står på... dessverre.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

vi har sex 1 gang i uke, 37 og 38 år gamle, vært sammen i 13 år, to barn (2 og 4). Jeg synes det er ofte nok. Samboeren min er av den seige typen, det tar ham evighet å komme, så sexen varer minst 40 min. Det er utmattende, og ærlig tatt, det er ikke lett å finne tid til mer enn en gang i uka, med små barn og full jobb.

Jeg har tidligere hatt kjæreste der vi hadde megder sex, opp mot 5 ganger om dagen, men han kom jo i løpet av 2 min, hver gang. Så totalt sett var det ikke mer tid brukt på sex. Der folk oppgir "ganger", synes jeg derfor det betyr veldig lite. Jeg ser for meg sånne som eksen min, som er ferdig på null komma niks. 

Du vet at døgnet er 24 timer. Dette høres ut som de som klager over å ikke ha tid til å trene, men som må se på tv 2 timer hver dag. 6 timers søvn og 8 timer på jobb. Da har man 10 timer igjen av døgnet til å lage middag, være med barna å gjøre huslige gjøremål. Er snakk om prioriteringer. 

Anonymkode: ab82f...5a8

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg velger å tro på sånne historier fordi de er så...fascinerende? Insiprerende? Liker å tro at man kan ha det sånn.

Men er jo skeptisk. Kan du beskrive én av disse ikke-helgedagene der dere har sex tre ganger?

Våkner ca 6...hun ruller seg oppå meg og vi koser oss et kvarters tid kanskje...går sjelden all the way da. Så etter jobb, så når vi legger oss. Er barnløse de ukene så det gjør ting litt enklere. Noen ganger leenge, andre ganger med fokus på henne, andre på meg, ofte fokus på begge.

Ang "alle"...mine kompiser er så drittlei av å høre hvor godt vi har det. De er "alle". 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at døgnet er 24 timer. Dette høres ut som de som klager over å ikke ha tid til å trene, men som må se på tv 2 timer hver dag. 6 timers søvn og 8 timer på jobb. Da har man 10 timer igjen av døgnet til å lage middag, være med barna å gjøre huslige gjøremål. Er snakk om prioriteringer. 

Jeg vet ikke med deg, men jeg får ikke 2+6+8 til å bli til å bli 14t. Altså Har man ikke 10 timer igjen av døgnet, men 8.

Også er det ikke alle som klarer seg med 6 timer søvn, jeg bør helst ha 8. Da har man altså bare 6 timer igjen.

Også blir det for mange for simpelt å bare si man jobber 8 timer. Jeg bruker 2 timer om dagen på å kjøre til/fra jobb. Altså går 10 timer med til jobb. 

Så kommer å lage middag. Det tar kanskje én time (ikke alltid fult så lang tid). Da har man 3 timer igjen..

Ja, da har man fortsatt 3 timer igjen av dagen, men som introvert er jeg helt utslitt etter en dag med sosialisering. Da frister det mest å slappe av de 3 siste timene jeg har til overs om det ikke noe mer som må gjøres i tillegg. 

Ikke at det spiller noen rolle for meg, for jeg er singel uansett, men å si at "man har 10 timer på seg hver dag på å ha sex" det blir for simpelt. 

Anonymkode: 4bf07...d92

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Snittet kan du jo lete opp i statistikk, ts - folk flest synes de har sex for sjeldent. Og det er type 1 gang per uke og ned.

Og så tenker jeg som en over her at det blir for dumt å si en "ikke har tid" til noe. Vi har alle 24 timer per døgn. De timene må vi faktisk om vi ønsker være ansvarlige voksne budsjettere, og da må vi starte med viktige ting. Salderingsposter må bli det uviktige og ikke det viktige.

Altså: dropp husvask, tv-titting og unødvendig kjøring på unger - ikke drop sex, kvalitetstid med ungene og egen helse (trening/kosthold/avkobling). Det er ikke akkurat vanskelig tilgjengelig materie.

Du får dine tilmålte år her på jorden. "passe misfornøyd" er en dårlig deal å se tilbake på. Det samme er "ofret helsa for å få med meg Paradice hotel" 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke med deg, men jeg får ikke 2+6+8 til å bli til å bli 14t. Altså Har man ikke 10 timer igjen av døgnet, men 8.

Også er det ikke alle som klarer seg med 6 timer søvn, jeg bør helst ha 8. Da har man altså bare 6 timer igjen.

Også blir det for mange for simpelt å bare si man jobber 8 timer. Jeg bruker 2 timer om dagen på å kjøre til/fra jobb. Altså går 10 timer med til jobb. 

Så kommer å lage middag. Det tar kanskje én time (ikke alltid fult så lang tid). Da har man 3 timer igjen..

Ja, da har man fortsatt 3 timer igjen av dagen, men som introvert er jeg helt utslitt etter en dag med sosialisering. Da frister det mest å slappe av de 3 siste timene jeg har til overs om det ikke noe mer som må gjøres i tillegg. 

Ikke at det spiller noen rolle for meg, for jeg er singel uansett, men å si at "man har 10 timer på seg hver dag på å ha sex" det blir for simpelt. 

Men de fleste har da ikke 1 time hver dag til å lage middag (det har nøyaktig 0 av 10 barnefamilier, vil jeg tro). Men det betyr bare at du må effektivisere og bruke feks 1/2 time hver 3. dag på å lage opp i stort. Det er den type rasjonelle valg vi må ta. Helt udramatisk. Kutte i det en ikke kommer til å angre på at en kutta ut når en sitter på gamlehjemmet. Å bruke 1 time på mat er et valg. Valg har konsekvenser. Mat vs sex - ditt valg, altså. Men ikke klag på konsekvensene av frivillige valg.

Anonymkode: 206f5...c4d

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa at man har de som må ha 2 timer til å se på tv. Da kunne de prioritert trening eller sex. La oss si at du bruker 8 timer på søvn, 10 timer på jobb med kjøring, 1 time matlaging. Da har du 5 timer du kan utnytte, så da er ikke sex et problem. Har du lite energi bør du begynne å trene.

Jeg trener 5-6 dager i uka, lager all mat fra bunnen, har sex ca annenhver dag, er med på hobbyer, husarbeid, er med venner og familie. Bruker en halv time i sofaen i ukedagene, for å se kveldsnytt og sporten mens jeg spiser kveldsmat. Se på kalenderen til Petter Stordalen så skjønner du at vanlige folk har god tid. Det handler om prioriteringer.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Humanoid skrev:

Våkner ca 6...hun ruller seg oppå meg og vi koser oss et kvarters tid kanskje...går sjelden all the way da. Så etter jobb, så når vi legger oss. Er barnløse de ukene så det gjør ting litt enklere. Noen ganger leenge, andre ganger med fokus på henne, andre på meg, ofte fokus på begge.

Ang "alle"...mine kompiser er så drittlei av å høre hvor godt vi har det. De er "alle". 

Høres deilig ut. Jeg skjønner at tiden ikke er den viktigste grunnen for oss, men heller at det er noen ting vi ikke matcher på. For eksempel er jeg sjelden klar for morgensex, han hadde sikkert digga om jeg rulla oppå han, men det faller meg sjelden inn og hadde jeg gjort det hadde jeg vært så knusktør at... Han på sin side er alltid stressa og har hodet alle andre steder på ettermiddagen og sex i ledige stunder mens barna er på aktiviteter er unntaksvis. Så det er liksom på kvelden når alt annet har roet seg at vi har felles interesse av sex. Selv om vi strengt tatt har tid andre tider på døgnet.

AnonymBruker
Skrevet

Morsomt ar dette ble til matteregning om timer i døgnet men her er min matte: Sover 7,5-8 timer. Jobber 8 timer, en time til jobb gjennom barnehagen, en time fra jobb gjennom barnehagen. En time på morgen for å få ungene og meg selv ut av huset: påkledd, spist og pakket, det er bhg barn så hjelp må til. Definitivt minst en time på å lage middag og rydde etter middag. Man må spise middag også, 30-40 min. 20 min med tv og legginga begynner - det er en halvtime - 40 min. 

men la oss si kl 8 kveldstid er de i seng og jeg har tre timer igjen til legging. Rydde kjøkken, rydde leker. Vaske klær og sengetøy. Rydde vekk klær. Forberede neste dags matpakker eller andre ting til bhg. Så er der shopping, kjøpe mat må man også, og det er best når barna sover. Så driver vi og pusser opp litt, så hvis ikke det er maling, så er det å bygge garderobeløsninger for gang og soverom på nett, eller dra på ikea og kjøpe smått og ditt og datt. Så har jeg min faste halvtime med candy crush og f*u, det er eneste tid jeg har for meg selv, og nei, jeg vil ikke bytte det mot sex, takk. 😂 Jeg tror dere glemte hvordan det er å ha små barn. Og hus.  

Blir ikke noe sexy time i kveld heller, i dag skal vi legge ut duk over skråning og legge 15 sekker med dekkbark over, sambo kjørte nå for å kjøpe fester mens jeg rydda kjøkkenet. Prioriteringer my ass, merker jeg blir lettere irritert. Trening og Paradise hotell?! jeg har ikke tid eller ork til å dusje noen dager. :( 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Morsomt ar dette ble til matteregning om timer i døgnet men her er min matte: Sover 7,5-8 timer. Jobber 8 timer, en time til jobb gjennom barnehagen, en time fra jobb gjennom barnehagen. En time på morgen for å få ungene og meg selv ut av huset: påkledd, spist og pakket, det er bhg barn så hjelp må til. Definitivt minst en time på å lage middag og rydde etter middag. Man må spise middag også, 30-40 min. 20 min med tv og legginga begynner - det er en halvtime - 40 min. 

men la oss si kl 8 kveldstid er de i seng og jeg har tre timer igjen til legging. Rydde kjøkken, rydde leker. Vaske klær og sengetøy. Rydde vekk klær. Forberede neste dags matpakker eller andre ting til bhg. Så er der shopping, kjøpe mat må man også, og det er best når barna sover. Så driver vi og pusser opp litt, så hvis ikke det er maling, så er det å bygge garderobeløsninger for gang og soverom på nett, eller dra på ikea og kjøpe smått og ditt og datt. Så har jeg min faste halvtime med candy crush og f*u, det er eneste tid jeg har for meg selv, og nei, jeg vil ikke bytte det mot sex, takk. 😂 Jeg tror dere glemte hvordan det er å ha små barn. Og hus.  

Blir ikke noe sexy time i kveld heller, i dag skal vi legge ut duk over skråning og legge 15 sekker med dekkbark over, sambo kjørte nå for å kjøpe fester mens jeg rydda kjøkkenet. Prioriteringer my ass, merker jeg blir lettere irritert. Trening og Paradise hotell?! jeg har ikke tid eller ork til å dusje noen dager. :( 

Jeg har hatt småbarn i flere år, har alltid et par timer til tv etc. på kvelden. Bor i borettslag da, så er ikke så mye jobb med hus. Men poenget er at i mitt småbarnsliv er det absolutt tid til sex hver dag om det hadde blitt prioritert. Jeg kunne gladelig hatt sex i stedet for å se tv, men dessverre må begge være villig 😢

Anonymkode: 9a784...333

AnonymBruker
Skrevet

Vi er 36 og 37, og har barn på 3 og 5. Det er svært viktig med sex minst 3 ganger i uka, hvor av minst to av dem er i ukedagene. Barna blir sendt til besteforeldrene om de ikke klarer å oppføre seg.

Anonymkode: 09770...e06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er 48 og 56. Sex 1-2 ganger i uka. Helt perfekt for oss begge. I tillegg har vi mye nærhet hver dag

Anonymkode: 226a9...823

AnonymBruker
Skrevet

Morsomt å se alle "regnskapene" over. Man kan selvsagt sette det opp som man selv ønsker, men jeg tror egentlig de fleste av oss kan være enige om at det helt rasjonelt ikke er tid det står på?

Man får tid til det man vil ha tid til, og det er jo for de aller fleste av oss noe "svinn" ila. dagen. Unødvendig tid i butikken, surfing på nett, TV-titting, krangling, scrolling på mobilen. Og sex er rett og slett ikke særlig tidkrevende for de aller fleste.

Jeg tenker at det er greit å vedkjenne seg at litt av piffen har gått ut av forholdet og at sexen ikke står så høyt på agendaen lenger, men hvorfor ikke bare si det? I hvetebrødsdagene finner man alltid en unnskyldning, det er åpenbare grunner til at man ikke legger seg slik i selen ti år senere. 

Selv er jeg fan av å kutte hjørner i hverdagen. Dropp matbutikk, bestill takeout, matkasse, whatever. Huset trenger ikke være SÅ rent, heller litt skitt i krokene enn et rent helvete. 

Vi har ofte morgensex, vi er allerede nakne og i sengen, så hvorfor ikke. Jeg vil gjerne sove nok, så det hender det blir knapt med tid og jeg må skynde meg. Så kommer jeg på jobben med vått hår, men hva så? Om noen rynker på nesen kan jeg leve med det.

Anonymkode: 454e7...765

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men la oss si kl 8 kveldstid er de i seng og jeg har tre timer igjen til legging. Rydde kjøkken, rydde leker. Vaske klær og sengetøy. Rydde vekk klær. Forberede neste dags matpakker eller andre ting til bhg. Så er der shopping, kjøpe mat må man også, og det er best når barna sover. Så driver vi og pusser opp litt, så hvis ikke det er maling, så er det å bygge garderobeløsninger for gang og soverom på nett, eller dra på ikea og kjøpe smått og ditt og datt. Så har jeg min faste halvtime med candy crush og f*u, det er eneste tid jeg har for meg selv, og nei, jeg vil ikke bytte det mot sex, takk😂 Jeg tror dere glemte hvordan det er å ha små barn. Og hus.  

Men hallo, du skriver jo selv at det handler om prioriteringer! Hvorfor er det så vanskelig å innrømme for seg selv?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

40 år begge 2 gift, 3 barn

Knuller stort sett hver dag 

Anonymkode: b2721...16b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...