AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #1 Skrevet 29. mai 2019 Jeg har et relativt sunt og variert kosthold, men mangler en del fett i kosten. Det går stort sett i egg, havregryn, brød og cottage cheese. Jeg føler meg ofte sulten uansett hvor store porsjoner jeg spiser, og tror dette kommer av for lite fett. Jeg bruker kun smør og ost på skive, og har litt nøtter i grøt. Samtidig ønsker jeg å få i meg sunt fett, og meg vidt bekjent finnes det i avokado, olje og nøtter. Men det må da være andre matvarer som og inneholder sunt fett? Håper på litt tips fra dere 🙂 Anonymkode: 4ceb9...a13
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #2 Skrevet 29. mai 2019 Fet fisk. Som laks og makrell, som begge er enkle å få tak i og spise. Anonymkode: ce0e8...9a4 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #3 Skrevet 29. mai 2019 Men kan jo ikke spise det hver dag. Og det er vel mye mat som er både mettet og umettet fett i? Anonymkode: 4ceb9...a13
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #4 Skrevet 29. mai 2019 Er vel bare å spise litt mer nøtter - enten i maten eller en neve utenom. Er ikke mange grammene som skal til før fett/kcal-innholdet er skutt i været. Fett må vel være det letteste å få i seg om man sliter med å få i seg visse næringsgrupper? Anonymkode: 6e6e3...bbc 5
Gnå Skrevet 29. mai 2019 #5 Skrevet 29. mai 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har et relativt sunt og variert kosthold, men mangler en del fett i kosten. Det går stort sett i egg, havregryn, brød og cottage cheese. Jeg føler meg ofte sulten uansett hvor store porsjoner jeg spiser, og tror dette kommer av for lite fett. Jeg bruker kun smør og ost på skive, og har litt nøtter i grøt. Samtidig ønsker jeg å få i meg sunt fett, og meg vidt bekjent finnes det i avokado, olje og nøtter. Men det må da være andre matvarer som og inneholder sunt fett? Håper på litt tips fra dere 🙂 Anonymkode: 4ceb9...a13 nøtter, oliven/olivenolje, fet fisk, avocado Dette finner du masse om med et raskt googlesøk.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #6 Skrevet 29. mai 2019 Tilsett litt rapsolje i grøten Anonymkode: eb036...8f5
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #7 Skrevet 29. mai 2019 Evt bruk en skje ekstra matolje/smør når du lager middag.. Anonymkode: 6e6e3...bbc
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #8 Skrevet 29. mai 2019 Laks, oljer, matfløte, nøtter, frø, avokado, egg. Burde være lett å få i seg mer enn nok fett. Anonymkode: d0f17...e90
Gjest WhisperingWind Skrevet 29. mai 2019 #10 Skrevet 29. mai 2019 Jeg sper på med valnøtter, mandler, pinjekjerner etc.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #12 Skrevet 29. mai 2019 Bruk mye helmelk, fløte, majones og fete oster i matlagingen. Spis avokado, egg, laks og makrell. Ikke spar på margarin/smør når du lager mat. Tenker du får i deg fett så det holder om du bare gjør en bitteliten innsats. Anonymkode: ea827...c03 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #13 Skrevet 29. mai 2019 Å spise sunt mat er fake new. Det er viktig å spise det du liker, gjerne usunt! Anonymkode: f2c9c...dde 1
Tvist Skrevet 31. mai 2019 #14 Skrevet 31. mai 2019 Dressing på salaten. Og peanøttsmør i havregrøten.
skruf Skrevet 31. mai 2019 #15 Skrevet 31. mai 2019 Hvis du liker kaffe så kan du drikke en kopp fettkaffe hver dag. Mange bruker ei skje smør i kaffen, men jeg foretrekker ei skje kokosolje. Hvis det er metthetsfølelsen du er ute etter så er nok proteiner viktig også, i tillegg til fett. Men, får du i deg nok væske om dagen? Mange drikker for lite, og føler seg sulten pga det. Man er egentlig tørst, men kroppen sender ut sulthetsignal. Så ville prøvd å drikke mere vann (kaffe og andre koffeinholdige drikker telles ikke med i væskeregnskap siden koffein er vanndrivende og egentlig krever mere væske for å kompensere)
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #16 Skrevet 31. mai 2019 Margebein, kok kraft på margebein (finner du i frysedisker). Drikk dette eller ha det i suppe. Sunt, og du blir mettere. Anonymkode: 9246a...29a
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #17 Skrevet 31. mai 2019 Hvis du bare vil spise det du sier har "sunt fett", blir du nødt til å spise mer av det du allerede gjør, hvis du vil spise mer fett. Hvis du er villig til å utvide horisonten, kan du spise fete kjøtt- og meieriprodukter også. Det er det jeg gjør. Og angående det å spise mer fett - å øke fettinntaket gjorde virkelig en forskjell. Jeg føler meg god og mett uten å spise meg stappmett, og har jevnt energinivå og humør hele dagen. (Noe av dette tilskriver jeg dog at jeg ikke lenger har frykt for mettet fett.) Anonymkode: 22517...13c
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #18 Skrevet 31. mai 2019 Ta tran? Majones, aioli og pesto. Å spise mer fett er ikke vanskelig. Det er ikke mange spiseskjeene som skal til. Anonymkode: 4aaa3...6de
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #19 Skrevet 31. mai 2019 Sesamfrø, gresskarkjerner, solsikkekjerner Anonymkode: 73db5...fb5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #20 Skrevet 31. mai 2019 Ut fra hva du sier at du spiser, høres det ut som om du kun spiser det jeg anser som frokost og lunsj. Hos meg er middag dagens viktigste/største måltid, så jeg hadde også vært konstant sulten hvis jeg kun spiste det du beskrev. Hva med å spise et måltid pr dag med fisk/fugl/kjøtt med masse grønnsaker/salat til og se om det hjelper på sulten? Anonymkode: 48c8f...582
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå