AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #1 Skrevet 28. mai 2019 Med en gang det er noe ringer hun hysterisk til mannen. Hun har ny mann og barn med han. Er 10år siden bruddet. Har selv barn fra før, jeg og mannen min håndterer ting i hjemmet her oss mellom. Jeg ringer bare han når det er nødvendig info. Forstår ikke hvorfor hun skal ringe han for hver minste motgang....? Anonymkode: 8e529...09b
Guidet Kvinne Skrevet 28. mai 2019 #2 Skrevet 28. mai 2019 Den beste måten å håndtere dette på er at mannen sier «jaja, blablabla, det ordner seg/det ordner vi» med beroligende og litt avvisende stemme før han avslutter og legger på. Dette forutsatt at det ikke er noe viktig, selvsagt. De må jo samarbeide om felles barn selv om begge har nye kjærester. De nye kjærestene har ofte ikke helt forståelse for det følelsesmessige knyttet til barnet, da er jo den beste samtalepartneren den andre forelderen. Kanskje hun trenger støtten fra mannen din? 1
Rotemor Skrevet 29. mai 2019 #3 Skrevet 29. mai 2019 Hvorfor er det plagsomt for deg? De har barn sammen og andre behov enn deg og din eksmann.. Sjalu? Kontrollbehov? Pleier å være det... 5
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #4 Skrevet 29. mai 2019 De har hatt førstegangs-opplevelsen sammen. Det er naturlig å søke råd hos de med samme ståsted. Dette påvirker da på ingen måte deg? Anonymkode: 72a4d...9c8 4
Sokkar Skrevet 29. mai 2019 #5 Skrevet 29. mai 2019 Nei, dette er ikke normalt. Jeg har ikke ringt far til barna mine en eneste gang, fordi det er "noe" med barnet. Får da være grense for hvor hjelpesløs jeg skal være... 99% av alle situasjoner kan jeg ta meg av, uten å måtte rådføre meg med faren deres. Ser ikke for meg at det hjelper å oppdra en ung tenåring slik, for når barnet ser at moren ringer far hver gang det blir en diskusjon, fremstår ikke moren som en veldig trygg og stabil voksen. 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #6 Skrevet 29. mai 2019 Mulig hun har lite folk å henvende seg til Anonymkode: a5a1c...f58 1
Martin13 Skrevet 29. mai 2019 #7 Skrevet 29. mai 2019 Du får neppe et svart-hvitt fjortis svar fra meg. Det er vanskelig å vite hva og hvorfor, for det er mange detaljer som ikke kommer frem. En ting er uansett sikkert, det er en god grunn for at det skjer. Så får du prøve å finne ut hvorfor. Som foreldre må man prøve å være litt tolmodig med far og mor til barnet, i det minste for barnets skyld. 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #8 Skrevet 29. mai 2019 8 minutter siden, Martin13 skrev: Du får neppe et svart-hvitt fjortis svar fra meg. Det er vanskelig å vite hva og hvorfor, for det er mange detaljer som ikke kommer frem. En ting er uansett sikkert, det er en god grunn for at det skjer. Så får du prøve å finne ut hvorfor. Som foreldre må man prøve å være litt tolmodig med far og mor til barnet, i det minste for barnets skyld. Tipper det er grunnen til at ts ikke tar det opp. Hadde far til mine barn ringt meg i hytt og pine, hadde jeg konsekvent tatt telefonen. Fordi jeg kanskje mistenker slike som må ringe hele tiden for å være mindre begavet. Så da hadde jeg svart, for barnet mitt. Siden barnet mitt, pga meg, har en så tafatt far. Står ingenting om at noe diagnoser i hi, så tar utgangspunkt i at det ikke er det. Men de fleste diagnoser burde likevel en ansvarlig forelder være i stand til å takle. Anonymkode: 622e3...765
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #9 Skrevet 29. mai 2019 Jeg kan også spørre om råd fra barnefaren,han er jo en av de som kjenner barnet best så er ikke så unaturlig å gå til han..Men tar det på sms så kan svare når det passer han. Anonymkode: 932d1...124
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #10 Skrevet 29. mai 2019 Hva slags ting er det da? Kan hende du synes det er små filleting, men for henne er det større og alvorligere ting som hun synes faren også bør ha kjennskap til? Anonymkode: 5e3a7...2eb 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #11 Skrevet 29. mai 2019 Høres ut som det er viktig at faren stiller opp, siden mor er så tafatt. Det får man bare leve med. Men jeg hadde ikke orka å høre på sånn «koseprat» som går på å roe mor mer enn å roe situasjonen rundt barnet 🙄 altså dulling med allerede uselvstendig voksen. Vil tro mannen din også synes det er et av hennes (sikkert mange) mindre sjarmerende trekk.. Anonymkode: 312df...057 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2019 #12 Skrevet 30. mai 2019 Nei, ikke normalt. Anonymkode: 4b6d1...cf7
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2019 #13 Skrevet 31. mai 2019 Hva er det med barna og eksen som gjør det nødvendig? Anonymkode: bbf32...3db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå