Gå til innhold

Hvordan få pass til barna

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser man må ha offentlig bekreftelse på papiret om man skal ha med dokument som inneholder legitimasjon. Dette virket avansert da jeg Googlet hva dette var. 

Ser ikke ut som man kan scanne legitimasjonen med underskrift slik som før. 

Er eneste mulighet å få den andre forelderen ned på stasjonen nå? 

Redd far ikke dukker opp. 

Anonymkode: 7e68d...99e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge foreldrene må stille opp til time for å få pass til barna, det var nå det jeg fikk beskjed om hvertfall. Tidligere kunne jeg skrive en fullmakt men dette funker ikke lenger tror jeg 😊 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det på mandag og hadde da med fullmakt fra far og hans (og mitt) pass, samt bilde av junior. Var gjort på ti minutter 👌

Anonymkode: 88552...be1

Skrevet

Vi bor sammen, men hadde allikevel med fullmakt og pass fra den som ikke møtte. Gikk fint! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fullmakten finner man på nettet? 

Og om jeg får låne passet hans så går de fint å møte opp alene? 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fullmakten finner man på nettet? 

Og om jeg får låne passet hans så går de fint å møte opp alene? 

Han må signere på et offentlig godkjent papir. Dvs nav, politistasjonen eller lignende. 

Anonymkode: 33b73...447

AnonymBruker
Skrevet

Fullmakt kan han levere hos politiet i forkant. Evt skrive ut fullmakten og få den stemplet sammen med kopi av legitimasjon hos nav. 

Anonymkode: d7982...588

AnonymBruker
Skrevet

På politiets nettside ligger det fullmakt som den av foreldrene som ikke er med, må fylke ut og undertegne. I tillegg må du ha med legitimasjon for både deg og den andre forelderen. Enklest er det da å låne passet hans og ta med. 

Her var pappaen på politistasjonen for et par dager siden og fikset pass til datteren vår uten at jeg var med. 

Anonymkode: d236f...e6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...