AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #1 Skrevet 28. mai 2019 Vaskemaskinen vår har begynt å lekke vann. Problemet er når den skal pumpe vannet ut. Det går en slange ut fra vaskemaskinen som går inn til et rør(rørets åpning er større en slangen slik at slangen ligger løst nede i røret). Røret går videre inn i veggen. Når vaskemaskinen skal pumpe vannet ut, begynner det å spyle vann ut av røret bak vaskemaskinen, trolig fordi det er noe som gjør at røret ikke klarer å motta like mye vann som maskinen spyler ut. Jeg har prøvd plumbo, men det hjalp ikke. Jeg kan heller ikke sjekke bunnen av røret siden allerede i midten av røret så er det trolig et filter eller lignende som sperrer. Jeg legger ved et bilde for å illustrere, men det er ikke av mitt rør. Mitt rør skiller seg ved at det er enda høyere. Men mitt rør har tilsvarende greie som buler litt ut omtrent 2/3 høyt fra bunnen. Om jeg stikker slangen ned i røret så stopper slangen der og kan ikke komme seg lenger ned. Noen som vet hva jeg bør gjøre? Jeg har null peiling på slikt. Jeg er også leietaker så kommer trolig til å spørre om hjelp fra dem, men ønsker først å vite om dette er noe jeg kan fikse selv. Samt hva jeg bør forklare utleier trolig er problemet. Anonymkode: 0d6e0...359
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #2 Skrevet 29. mai 2019 Min første tanke er at røret er for høyt (du sier at det er høyere enn det på bildet), og da gjelder tyngdeloven : pumpen klarer ikke å pumpe tilstrekkelig til at vannet renner ut slik det skal. Eller det er noe galt inni veggen, noe som stenger for avløpet. Håper ikke det er plumboen du har helt oppi som har laget en steinklump..... Anonymkode: 105fc...900
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #3 Skrevet 29. mai 2019 Du kan fint skru opp delene på røret som er ute av veggen og se om det er tett. Legg delene ut i rekke på gulvet så du vet hva som gikk av sist som da skal på først igjen. Anonymkode: 81425...56e
Belima Skrevet 29. mai 2019 #4 Skrevet 29. mai 2019 Min første tanke er at røret er fullt av lo Sjekk det. Hadde samme problemet for kort tid siden.
_popcorn_ Skrevet 29. mai 2019 #5 Skrevet 29. mai 2019 Hvor er det det lekker vann egentlig? Er det slik at det virker som røret blir for fult og det renner over kanten, eller kommer det vann ut ett sted langs røret? Har det fungert helt uten problemer tidligere? Har lekkasjen kommet helt plutselig eller hard det gradvis kommet mer vann fra røret? Det at slangen har mindre diameter enn røret, og ligger "løst" oppi røret er helt normalt. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #6 Skrevet 29. mai 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Vaskemaskinen vår har begynt å lekke vann. Problemet er når den skal pumpe vannet ut. Det går en slange ut fra vaskemaskinen som går inn til et rør(rørets åpning er større en slangen slik at slangen ligger løst nede i røret). Røret går videre inn i veggen. Når vaskemaskinen skal pumpe vannet ut, begynner det å spyle vann ut av røret bak vaskemaskinen, trolig fordi det er noe som gjør at røret ikke klarer å motta like mye vann som maskinen spyler ut. Jeg har prøvd plumbo, men det hjalp ikke. Jeg kan heller ikke sjekke bunnen av røret siden allerede i midten av røret så er det trolig et filter eller lignende som sperrer. Jeg legger ved et bilde for å illustrere, men det er ikke av mitt rør. Mitt rør skiller seg ved at det er enda høyere. Men mitt rør har tilsvarende greie som buler litt ut omtrent 2/3 høyt fra bunnen. Om jeg stikker slangen ned i røret så stopper slangen der og kan ikke komme seg lenger ned. Noen som vet hva jeg bør gjøre? Jeg har null peiling på slikt. Jeg er også leietaker så kommer trolig til å spørre om hjelp fra dem, men ønsker først å vite om dette er noe jeg kan fikse selv. Samt hva jeg bør forklare utleier trolig er problemet. Anonymkode: 0d6e0...359 "Greia som buler ut" er en vannlås. Denne kan gå tett av lo o.l., men kan også skrus opp og renses. Prøv det først. Anonymkode: b8405...9eb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå