Gå til innhold

Når dem ber om referansene etter siste intervjurunde! Godt tegn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppga alle referansene bortsett fra min nåværende arbeidsgiver. Så etter den siste intervjurunden spurte dem om det. Er det et godt tegn da? 

Anonymkode: 0a2e7...9b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det vil jeg tro:) Har selv vært på 2. gangs intervju noen ganger og da har det stått mellom meg og en eller to andre, de har aldri bedt om referanse og ikke fikk jeg jobben heller.

Anonymkode: cea03...5ce

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er et godt tegn. Hver gang jeg har blitt spurt om det har jeg fått jobben.

Anonymkode: fa4ca...04b

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg tror det er et godt tegn. De vil få bekreftet det inntrykket de har dannet seg før de ansetter. 

AnonymBruker
Skrevet

Det betyr vanligvis at du er den kandidaten de ønsker å ansette og som en siste sjekk ønsker arbeidsgiver å få en bekreftelse på at deres vurdering av deg som person og din kompetanse er korrekt.

Som arbeidsgiver (leder) kan jeg bekrefte at vi aldri kontakter referanser med mindre vi mener det er rett kandidat for jobben (men dette kan selvfølgelig variere fra firma til firma). Lykke til videre i prosessen, er referansene dine gode tipper jeg du har et tilbud på bordet i løpet av kort tid.

Anonymkode: 78934...292

AnonymBruker
Skrevet

noen ganger ber de om referanser og ringer dem uten at man får jobben etterpå. I slike tilfeller kan det både skyldes hva referansene sa, men også rett og slett at de sjekker referanser på flere kandidater før de bestemmer seg.

Så nei, referansesjekk er dessverre ikke 100% sikker indikasjon på at man faktisk får tilbud.

Anonymkode: 12562...9f9

• Liker 1
Skrevet (endret)
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

noen ganger ber de om referanser og ringer dem uten at man får jobben etterpå. I slike tilfeller kan det både skyldes hva referansene sa, men også rett og slett at de sjekker referanser på flere kandidater før de bestemmer seg.

Så nei, referansesjekk er dessverre ikke 100% sikker indikasjon på at man faktisk får tilbud.

Anonymkode: 12562...9f9

Selvsagt ikke 100 %, men om de har bestemt seg for en kandidat gidder de ikke sjekke referanser til andre kandidater. Unntaket er naturligvis om det skulle være to som står tilnærmet helt likt, i så måte ikke 100 %. Men sjansene er meget gode når det har kommet så langt :)

Endret av Hedersbrukeren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...