Gjest Steganoz69 Skrevet 28. mai 2019 #1 Skrevet 28. mai 2019 22/02.2019 ble han født. Teddy heter han. Passer utmerket til navnet. Riktig fluffig pels. Skal på valpekurs nå i helgen. (01.06) Når vi går tur, så holder han seg og springer ut på varandaen for å gå på do. Hvordan lærte du at ute er do og ikke varandaen eller eit spesielt rom? Ellers er han flink til å gå fint i band. Ikke lengre redd for trafikk eller bråkete maskiner. Leker med alle hunder uansett hvor store de er. Frimodig, sosial, flink og glad hund på 13 uker pr i dag.
Rucula Skrevet 28. mai 2019 #2 Skrevet 28. mai 2019 Du løfter han opp og setter han på gresset etter han har spist eller sovet. Ros han masse når han gjør fra seg. Ikke la han hilse og leke med alle hunder du møter på din vei, du bygger opp forventinger hos hunden som gjør at han etterhvert vil begynne å bjeffe og trekke mot andre hunder. En god tommel finger regel er at han ikke skal hilse på fler en halvparten av de du møter. Jobb heller med at han skal holde kontakt med deg når dere passerer andre hunder. 2
Gjest Steganoz69 Skrevet 28. mai 2019 #3 Skrevet 28. mai 2019 31 minutter siden, Rucula skrev: Du løfter han opp og setter han på gresset etter han har spist eller sovet. Ros han masse når han gjør fra seg. Ikke la han hilse og leke med alle hunder du møter på din vei, du bygger opp forventinger hos hunden som gjør at han etterhvert vil begynne å bjeffe og trekke mot andre hunder. En god tommel finger regel er at han ikke skal hilse på fler en halvparten av de du møter. Jobb heller med at han skal holde kontakt med deg når dere passerer andre hunder. Tusen takk for eit godt svar.
NewInTown Skrevet 28. mai 2019 #4 Skrevet 28. mai 2019 Det krever en forrykende innsats å vise en valp hvor den skal tisse og bæsje, og den beste måten (i mitt syn) å gjøre det på er rett og slett å bære den ut på gresset når den må på do. Både når du VET med deg selv at nå må hunden sikkert tisse, eller når du ser at den begynner å trippe rundt i huset og når den prøver selv å gå til døra eller verandadøra. Hvis problemet er at den går på do på verandaen og ikke forstår at det ikke er do, kan du jo la være å ha den på veranda en periode mens den blir stueren...
Gjest Steganoz69 Skrevet 28. mai 2019 #5 Skrevet 28. mai 2019 23 minutter siden, NewInTown skrev: Det krever en forrykende innsats å vise en valp hvor den skal tisse og bæsje, og den beste måten (i mitt syn) å gjøre det på er rett og slett å bære den ut på gresset når den må på do. Både når du VET med deg selv at nå må hunden sikkert tisse, eller når du ser at den begynner å trippe rundt i huset og når den prøver selv å gå til døra eller verandadøra. Hvis problemet er at den går på do på verandaen og ikke forstår at det ikke er do, kan du jo la være å ha den på veranda en periode mens den blir stueren... Takk for svaret. 🙂
Howl Skrevet 28. mai 2019 #6 Skrevet 28. mai 2019 Bær den ut, sett den på gresset og vent. Du kan la den snuse litt rundt, men ikke la den distrahere seg med morsomme ting eller løpe rundt. Vent lenge nok til at valpen tisser, og så ros masse!
Gjest Steganoz69 Skrevet 28. mai 2019 #7 Skrevet 28. mai 2019 Det er godt jeg bygde en stor utestue ved hagen. Der er det stor plen, busker og trær. Der sitter jeg tørt mens han får gjøre sitt. Jeg får ta den ibruk tenker jeg + å gå tur. Til slutt må han jo gjøre nr 1 og nr 2 enten han vill eller ikke. Fin årstid å starte med dette. 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå