Gå til innhold

Matlei... Sunne middagstips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en familie på 2 voksne og et barn på 9 og trenger litt påfyll i middagsretter, da det gjerne går mye i det samme. Jeg og sambo prøver å gå ned i vekt, så vi vil gjerne ha tips til gode, sunne middager, som også er barnevennlige :P

Anonymkode: 41a2d...deb

AnonymBruker
Skrevet

Om der skal gå ned i vekt er det ofte porsjonene som har noe å si, og mengden grønnsaker mot feks ris/potet. Og at sauser gjerne har endel kalorier. 

MKyllinggryte (matprat har en god med karri) og fullkornsris, Wok med kylling/svin og mye grønnsaker (og lite soyasaus), laks, squash og paprika stekt i ovn med tandoori krydder på (i ovnen) og fullkornsris og lettrømme vedsiden av. Det jeg kom på i farta. 

Anonymkode: 0098b...d51

Skrevet

Kanskje dere kunne prøve matkasse en liten periode for variasjon og inspirasjon? 

AnonymBruker
Skrevet

Min favoritt når jeg er matlei er couscous (m/grønnsaksbuljong),  m/strimlet laks stekt sammen med brokkoli, purre, rødløk og chili (selvsagt hva du måtte ønske av grønnsaker). Krydrer med pepper og litt soyasaus i stekepannen og bruker creme fraiche ved siden av. Mmmmmasse smak😋 

Anonymkode: c26ad...fa2

Skrevet

Denne oppskriften her på gresskar risotto er helt fantastisk og populær for både barn og voksne. Har også flere sunne middagstips under "middag" på hjemmesiden min :) Indisk kikert gryte, vegetar bolognese, mac and cheese med butternut squash etc

AnonymBruker
Skrevet

Kyllingfilet med grønnsaker er veldig godt og sunt :) 

Anonymkode: e13e6...ba5

AnonymBruker
Skrevet

Gratinert laks med avokado og mangosalsa og villris 

Anonymkode: f8b11...4f5

AnonymBruker
Skrevet

For vektnedgang er porsjonsstørrelser det viktigste, og barn er forskjellige og bør helst lære å bli vant til vanlig mat, og variert mat, allerede fra ung alder. Anbefaler en kokebok for nybegynnere. Anbefaler dessuten, eller kanskje likevel, på det sterkeste, å ikke prøve en ny rett hver dag.

Anonymkode: 858a5...819

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...