AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #1 Skrevet 28. mai 2019 Vi er en familie på 2 voksne og et barn på 9 og trenger litt påfyll i middagsretter, da det gjerne går mye i det samme. Jeg og sambo prøver å gå ned i vekt, så vi vil gjerne ha tips til gode, sunne middager, som også er barnevennlige Anonymkode: 41a2d...deb
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #2 Skrevet 28. mai 2019 Om der skal gå ned i vekt er det ofte porsjonene som har noe å si, og mengden grønnsaker mot feks ris/potet. Og at sauser gjerne har endel kalorier. MKyllinggryte (matprat har en god med karri) og fullkornsris, Wok med kylling/svin og mye grønnsaker (og lite soyasaus), laks, squash og paprika stekt i ovn med tandoori krydder på (i ovnen) og fullkornsris og lettrømme vedsiden av. Det jeg kom på i farta. Anonymkode: 0098b...d51
Guidet Kvinne Skrevet 28. mai 2019 #3 Skrevet 28. mai 2019 Kanskje dere kunne prøve matkasse en liten periode for variasjon og inspirasjon?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2019 #4 Skrevet 28. mai 2019 Min favoritt når jeg er matlei er couscous (m/grønnsaksbuljong), m/strimlet laks stekt sammen med brokkoli, purre, rødløk og chili (selvsagt hva du måtte ønske av grønnsaker). Krydrer med pepper og litt soyasaus i stekepannen og bruker creme fraiche ved siden av. Mmmmmasse smak😋 Anonymkode: c26ad...fa2
frøken fresh Skrevet 29. mai 2019 #5 Skrevet 29. mai 2019 Denne oppskriften her på gresskar risotto er helt fantastisk og populær for både barn og voksne. Har også flere sunne middagstips under "middag" på hjemmesiden min Indisk kikert gryte, vegetar bolognese, mac and cheese med butternut squash etc
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #6 Skrevet 29. mai 2019 Kyllingfilet med grønnsaker er veldig godt og sunt Anonymkode: e13e6...ba5
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #7 Skrevet 29. mai 2019 Gratinert laks med avokado og mangosalsa og villris Anonymkode: f8b11...4f5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #8 Skrevet 1. juni 2019 For vektnedgang er porsjonsstørrelser det viktigste, og barn er forskjellige og bør helst lære å bli vant til vanlig mat, og variert mat, allerede fra ung alder. Anbefaler en kokebok for nybegynnere. Anbefaler dessuten, eller kanskje likevel, på det sterkeste, å ikke prøve en ny rett hver dag. Anonymkode: 858a5...819 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå