Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i verdens beste forhold med verdens snilleste mann. Jeg stoler på ham og elsker ham. 

Han kom hjem til meg for to uker siden og fortalte at en kollega har begynt å flørte med ham. Hun gir deg ikke, så han har gått fra å være normalt høflig mot henne til å unngå henne. 

Jeg har vært i en del dårlige forhold med utroskap og dette vet samboer. Han sier derfor at han unngår henne fordi han vil at jeg skal føle meg trygg på at han gjør alt han kan for at jeg skal slippe å bli usikker eller tvile på det vi har sammen. 

Jeg setter pris på at han vil støtte meg og at jeg skal føle meg trygg, men jeg ser at det er vanskelig for ham. Han er en veldig sosial type og hun er svært intens. Det føles unaturlig for ham å ignorere henne og han føler seg fæl. 

Jeg har sagt til ham at jeg aldri har bedt ham om dette og at han selvsagt må være normalt høflig med henne og behandle henne som en hvilken som helst kollega. Ikke ignorere henne. Han er livredd for at hun skal ta dette som flørting og har begynt å grue seg til å gå på jobben som han egentlig liker svært godt. 

Jeg har prøvd å foreslå at han skal være tydelig med henne, men han er redd for å skape dårlig stemning. Hun er en veldig sårbar person med mye bagasje (vi har felles venner). Han føler selv at han har vært tydelig med henne, men hun fanger det ikke opp. Han har sagt at han er lykkelig i et forhold og at han har alt han ønsker seg i livet og at det vi har sammen er noe han aldri har følt før. Det gjorde henne tydeligvis enda mer interessert.... 

Jeg kjenner på en gnagende usikkerhet. Jeg hater at min fortid skal gjøre det vanskelig for ham og jeg er overhodet ikke redd for at han er interessert i henne. Samtidig kjenner jeg at jeg ærlig talt har lyst til å dytte henne foran en buss... 

Jeg har aldri vært i et sunt forhold før og har definitivt min egen bagasje å bære. Jeg er redd for å overreagere og skyve ham fra meg. Han vet ikke hva godt han skal gjøre for å trygge meg og jeg vet at han elsker meg. 

Hva kan jeg gjøre for å bli tryggere? Hva kan jeg gjøre for at han skal kunne glede seg til å gå på jobb? 

Føler meg fortapt og usikker. Noen råd? 

Anonymkode: af769...87c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke dette helt:

Hva er problemet med å sette seg annensteds for å spise lunch enn ved henne? Han kan ha kortest mulig samtaler (jeg må tisse, jeg må jobbe litt etc) - og han kan ignorere tilnærmelsene.

Om hun er veldig pågående uten å ta et nei for et nei kan han be sjefen om å tilrettelegge for at de slipper å ha tett kontakt. 

Det er begrenset hvor dårlig stemning hun kan lage på jobb uten at det kan bli et problem for henne.

Anonymkode: e4cf2...901

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Han jobber i en bedrift med 5 ansatte, så det er ganske vanskelig å unngå henne.... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Be han ta det opp med sjefen 

Anonymkode: e2d25...765

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Be han ta det opp med sjefen 

Er det innafor? "hei sjef. Kollegaen min flørter med meg.." vil ikke han bare bli ledd ut av kontoret med beskjed om å løse dette selv? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det innafor? "hei sjef. Kollegaen min flørter med meg.." vil ikke han bare bli ledd ut av kontoret med beskjed om å løse dette selv? 

Hei sjef, jeg opplever det som et problem at "Anne" er svært pågående på meg. Det føles veldig ubehagelig, da jeg ikke er interessert i noe annet enn et profesjonelt forhold til henne.

Jeg har prøvd å få fortelle henne på en høfflig måte at hun må la meg være i fred, men til ingen nytte. 

Blablabla..

• Liker 23
Skrevet

Det virker jo ikke som du har så mye å bekymre deg for, han er ærlig og han er jo ikke interessert. Jeg hadde latt det skli, går sikkert over. 

Men om han vil ha en slutt på det så har han jo åpenbart ikke vært tydelig nok, da. Jeg skjønner han ikke vil lage dårlig stemning eller såre en med masse bagasje osv, men silkehansker fungerer litt dårlig i sånne situasjoner, er man vag i avvisningen så kan andre tolke det som man åpner for en mulighet. 

Jeg vet ikke hvordan man gjør det på en fin måte eller om han i det hele tatt tør, men i stedet for å "skylde" på et godt forhold, som jo bare virker som det er en ytre faktor som eneste hindring, så må han si mer direkte at han bare ikke er interessert i henne. Det er ikke pga deg og deres kjærlighet han ikke vil ha henne, han vil bare ikke punktum. Gjør det klart at hun ikke hadde hatt kjangs om han var singel engang liksom.

Hvordan han gjør det på en mest mulig skånsom måte må få være opp til han å vurdere, han må bare huske å avvise basert på at han ikke er interessert i henne, ikke basert på at det er forholdet som er hindringen.

Ville ikke gått til sjefen, hvor jævla kleint er ikke det liksom :eeeh: Med mindre det er direkte seksuell trakassering da. 

• Liker 11
Skrevet

Du har en fantastisk mann som er så åpen og ærlig 👍. Tror denne dama ikke er helt god som fortsetter å flørte med han til tross for at han har sagt fra at han ikke er interessert. Synes han skal fortsette å ha et profesjonelt forhold til henne og om hun bare fortsetter må han bare enda en gang fortelle henne på en rolig måte at han er lykkelig i et forhold med deg. Til slutt må hun da skjønne dette. Om det grenser til trakassering må dette tas opp med ledelsen. Ikke greit.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det går fint an å si tydelig i fra om upassende oppførsel til en sårbar person. Faktisk så er det beste klare og tydelige grenser. 

Anonymkode: f38ad...0ce

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hun oppfører seg respektløst, ikke bare ovenfor forholdet deres, men også  han. Det kan han si rett ut! Det tenker hun vel ikke over...

Anonymkode: d3726...9c0

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, 911 skrev:

Du har en fantastisk mann som er så åpen og ærlig 👍. Tror denne dama ikke er helt god som fortsetter å flørte med han til tross for at han har sagt fra at han ikke er interessert. Synes han skal fortsette å ha et profesjonelt forhold til henne og om hun bare fortsetter må han bare enda en gang fortelle henne på en rolig måte at han er lykkelig i et forhold med deg. Til slutt må hun da skjønne dette. Om det grenser til trakassering må dette tas opp med ledelsen. Ikke greit.

Ja, men har han sagt eller gitt tydelig uttrykk for at han ikke er interessert? 

Selv om han er i et forhold kan han være interessert i en flørt, som forrige innlegg sier. 

"Jeg er ikke interessert i deg" og ikke "jeg har dame". Det siste er ingen tydelig avvisning. 

Anonymkode: ab8a5...334

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg tenker helt ærlig at dette er noe han bør kunne ordne oppi selv. Hadde jeg vært i den posisjonen hadde jeg vært hard og direkte, men samtidig høflig. At han gruer seg til jobbe for å avvise henne blir for dumt i mine ører. Det påvirker han jo tydeligvis veldig mye om hun er så påtrengende. Men syntes det høres litt merkelig ut. Er hun ustabil da eller? 

Hvis mannen din ikke tørr å ta det opp på en skikkelig måte eller si ifra til sjef etc.. er det han som har et problem han ikke ser en utvei i ellers så må jo hun avslutte jobben sin hvis det er så ille. 

1.han kommer hjem til deg for å fortelle deg om at en kollega har begynt å flørte og at han etterhvert har måtte unngått henne.. dette er noe jeg stusser på..5 personer på kontoret og denne damen prøver seg så hardt at han har isolert seg fra henne? 

2. Du forslår å være tydelig men har er «redd» for å skape dårlig stemning 😂 what. Altså punkt 1 og punkt 2 henger jo ikke sammen.

For meg virker det som han enten prøver å gjøre deg sjalu eller at han har en form for interesse av denne damen.. siden det er så fælt å si ifra på en hard måte, samtidig som han må unngå henne.. 

jeg tror at han enten vil gjøre deg litt sjalu eller bare er av den usikre typen.. Kanskje du skal komme innom på jobb en dag og presentere deg/ta en snakk med henne siden ikke din kjære klare det selv? 

❤️ikke ment å være hard her, men syntes dette høres merkelig ut. Det er heller ikke din oppgave å få mannen din til å glede seg til jobb.

Endret av Lavurit
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror han må begynne å forholde seg til henne på en måte som gjør at hun forstår at han ikke liker oppmerksomheten, men det kan fort bli utrivelig for han om hun blir fornærmet om han sier ifra. Han kan feks snakke masse om deg om hun flørter med han. Da forstår hun at han tenker på deg masse. Han må rett og slett bare gjøre det tydelig at du er dama i livet hans.

Det er slitsomt med flørting på jobb, spesielt når det blir sårede følelser pga avvisning. Ikke alle er forberedt på å bli avvist eller har tenkt over hvordan det vil føles og er ikke modne nok til å håndtere det. 

Anonymkode: 841d2...032

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men har han sagt eller gitt tydelig uttrykk for at han ikke er interessert? 

Selv om han er i et forhold kan han være interessert i en flørt, som forrige innlegg sier. 

"Jeg er ikke interessert i deg" og ikke "jeg har dame". Det siste er ingen tydelig avvisning. 

Anonymkode: ab8a5...334

Du har selvsagt rett. Vi vet bare hva denne mannen har fortalt til sin samboer og ikke hva han har sagt til denne dama.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om både du og mannen din lager et problem ut av ingenting. Han trenger bare å avvise flørtingen hennes på en ryddig måte og fortsette videre i en kollegial tone. Han hadde ikke trengt å si noe som helst til deg. 

Anonymkode: aa58a...32c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg ble beskyldt for å flørte med en kollega, som har samboer. Kun fordi jeg var vennlig med han. Sluttet helt å omgås han, helt frem til jeg fikk kjæreste og nå er det liksom ok å være vennlig. Nå tror de ikke lengre at jeg er interessert 😅

Anonymkode: 5e39d...c0c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvorfor dere gjør så mye ut av dette. Du sier at han er en sosial type, så la oss gå ut ifra at han tolker kollegaen sin rett, og at det er flørting med sikte på noe mer hun holder på med. Det har altså gått så langt at han gruer seg til å gå på jobb på grunn av frykt for situasjonen dem imellom. Her må han da rett og slett bare ta henne til siden og si fra til henne på en ordentlig måte.

Du sier at hun er en sårbar person, men hun faktisk en voksen person som fungerer i arbeidslivet, og da er hun ikke for sårbar til å få en vennlig, men tydelig beskjed fra mannen din. Og skulle hun tross alt være det, er det naturligvis ikke hans ansvar. Man kan ikke la seg nærmest mobbe ut av jobben fordi man ikke tør å si fra på en klar måte at den kollegiale tonen er litt ugrei.

Det skurrer rett og slett litt når en sosialt oppgående mann ikke klarer å ta personlig ansvar for å verne intimsonen sin i en slik situasjon. (Og naturligvis er hans kollega helt ute å kjøre, men dette handler ikke om henne, men hva han gjør med sin side av saken.)

Anonymkode: c4946...5aa

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det var jeg som skrev svaret rett over her. Jeg leste nå hovedinnlegget en gang til, og synes det ser verre ut ved andre gjennomlesning. Jeg skjønner rett og slett ikke dramaet her. Han er redd for å gjøre deg utrygg, så han holder avstand fra en flørtende kollega og gruer seg til å gå på jobb, livredd for at hun skal tro at han flørter med henne ...? Det er noe med dynamikken dere imellom som gir meg utrolig dårlige vibber her. Synes du dette virker helt normalt selv?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var jeg som skrev svaret rett over her. Jeg leste nå hovedinnlegget en gang til, og synes det ser verre ut ved andre gjennomlesning. Jeg skjønner rett og slett ikke dramaet her. Han er redd for å gjøre deg utrygg, så han holder avstand fra en flørtende kollega og gruer seg til å gå på jobb, livredd for at hun skal tro at han flørter med henne ...? Det er noe med dynamikken dere imellom som gir meg utrolig dårlige vibber her. Synes du dette virker helt normalt selv?

Jeg tror kanskje jeg har reagert på det samme som deg. Det mannen hennes oppnår er jo nettopp å gjøre henne utrygg, men kanskje på en litt annen måte. Hvis målet hans er å beskytte henne finnes det egentlig bare én naturlig løsning, å ordne opp i det på jobb og ikke si noe om det hjemme. At han gjør det til en big deal, og at ts kanskje bygger det opp til en enda større deal, tyder på et eller annet som jeg ikke helt greier å sette ord på. Minner meg litt om ungdomsforholdene mine der vi oppsøkte problemer og drama fordi vi hadde sett på såpeserier og trodde det var sånn det skulle være. Neida, det var slemt, greier som sagt ikke finne ordene.

Anonymkode: aa58a...32c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I dette tilfelle hadde jeg forventet at mannen min sa klart i fra til kollegaen. 

Så det er viktigere at han ikke sårer henne da? For han sårer jo deg ved å ikke si klart i fra. 

Anonymkode: 1d58f...e99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...