Japp Skrevet 9. mai 2023 #19501 Del Skrevet 9. mai 2023 J.. skrev (14 minutter siden): Jo,det er det. Det finnes ingen kronisk syk person som hadde satt pris på at andre sa de ikke kan ting,pga sykdommen deres som de ikke kan noe for. Å mangle utdannelse er en mangel man kan endre på,det er ikke sykdom. Det er heller ikke din eller Japp sin jobb å definere for oss eller andre hva eller hvorfor hun kan/ikke kan ting relatert til ME. At Sara mangler utdannelse er fakta,at manglende utdannelsd påvirker bl.a ordforråd er også fakta,begge kan endres/forbedres hvis hun jobber med det. Hvis det er sykdommen som gjør det så hjelper det ikke stort med mer utdannelse 🙄 Jeg kjenner noen med ulike kronikse sykdommer, og gjennomgående for de er at de setter stor pris på forståelse for utfordringer de har pga sykdommen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verba Skrevet 9. mai 2023 #19502 Del Skrevet 9. mai 2023 Japp skrev (3 minutter siden): Nei, jeg gjør det ikke fordi folk dro opp stjerner og anmeldelser. Om du leser så skriver jeg om det stjernegreiene at det må gjøres noe med! Jeg har tenkt på siden feber og ME ble skrevet om, og har lest meg opp mye på ME (som forøvrig har gitt meg en mye større forståelse av sykdommen) Ok. 🙂 takk for svar 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 9. mai 2023 #19503 Del Skrevet 9. mai 2023 litenstjerne skrev (16 minutter siden): Akkurat dette. Både jeg og venninna mi er tynne og bruker XS. Hun er ei av de som kjøper mye rart fra influensere, hun prøvde størrelse XS i kjolen nå på Careless sin butikk, men den var alt for stor sa hun. XS ble en M på henne. Så dette med størrelsene blir så feil. Kan hun bare ikke innrømme at hun går for stor mote? Det er absolutt ingenting galt med det. Bedre at hun innrømmer det enn at folk hele tiden skal kjøpe feil størrelser og må sende tilbake. Det er mye som kan tyde på at Careless egentlig har gått for stor mote, og jeg er så enig i at det hadde vært realt å bare si det som det er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 9. mai 2023 #19504 Del Skrevet 9. mai 2023 Verba skrev (1 minutt siden): Ok. 🙂 takk for svar 🙂 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 9. mai 2023 #19505 Del Skrevet 9. mai 2023 J.. skrev (11 minutter siden): Trustpilot fadesen diskuteres på side 354ish og utover. Der ligger flere anmeldelser der nå som og skriver at Careless sletter dårlige tilbakemeldinger. Jeg har selv sett det. Og er nok lett å teste ut i praksis og. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verba Skrevet 9. mai 2023 #19506 Del Skrevet 9. mai 2023 Sharp75! skrev (5 minutter siden): Altså er vi like langt. Du har din mening og vi andre har vår mening Og DERFOR synes jeg det var liten vits i å legge ut det om ME nå. Folk har hver sin mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 9. mai 2023 #19507 Del Skrevet 9. mai 2023 Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Der ligger flere anmeldelser der nå som og skriver at Careless sletter dårlige tilbakemeldinger. Jeg har selv sett det. Og er nok lett å teste ut i praksis og. Kan et firma bare få slettet anmeldelser på Trulspilot? 😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verba Skrevet 9. mai 2023 #19508 Del Skrevet 9. mai 2023 Japp skrev (3 minutter siden): Det er mye som kan tyde på at Careless egentlig har gått for stor mote, og jeg er så enig i at det hadde vært realt å bare si det som det er. Ja, hun hadde nok reddet seg bittelitt om hun bare kunne vært ærlig å si det som det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 9. mai 2023 #19509 Del Skrevet 9. mai 2023 Hele denne businessen til SE fremstår som et eneste stort sirkus. Misvisende størrelser, elendig merking av reklame, Trust pilot som er scetchy og klær som er ren kopi av mye annet. For ikke å snakke om hele saken med Salabim. Iblandet unger, sexliv, sykdom og et møkkete rotehus Om noe, så viser SE for hele følgerskaren, hvor utrolig uprofesjonell hun er, og hvor lite hun egentlig kan. Jeg kan ikke finne en eneste grunn til å legge igjen penger hos henne. 5 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 9. mai 2023 #19510 Del Skrevet 9. mai 2023 Japp skrev (1 minutt siden): Kan et firma bare få slettet anmeldelser på Trulspilot? 😳 Det kom dårlig frem. De tilbakemeldingene Careless sletter er på egen butikk under hvert enkelt produkt. Men ja, en verifisert bedrift kan under enkelte omstendigheter få slettet reviews på trustpilot og, men det er ikke det som er henvist til her nå. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 9. mai 2023 #19511 Del Skrevet 9. mai 2023 Era Vulgaris skrev (Akkurat nå): Hele denne businessen til SE fremstår som et eneste stort sirkus. Misvisende størrelser, elendig merking av reklame, Trust pilot som er scetchy og klær som er ren kopi av mye annet. For ikke å snakke om hele saken med Salabim. Iblandet unger, sexliv, sykdom og et møkkete rotehus Om noe, så viser SE for hele følgerskaren, hvor utrolig uprofesjonell hun er, og hvor lite hun egentlig kan. Jeg kan ikke finne en eneste grunn til å legge igjen penger hos henne. Enig! Tandberg driver med useriøs forretningsskikk, lyver og setter mindreåriges sikkerhet på spill for å skape innhold. Det verste er at noen synes dette er verdt å sitte å forsvare og komme med bortforklaringer i hytt og pinevær. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 9. mai 2023 #19512 Del Skrevet 9. mai 2023 (endret) Er jo interessant at de har 51% 5stjerner,når det er fler dårlig tilbakemeldinger/1-2 stjerner enn det motsatte også hos Trustpilot. Endret 9. mai 2023 av J.. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 9. mai 2023 #19513 Del Skrevet 9. mai 2023 Verba skrev (5 minutter siden): Ja, hun hadde nok reddet seg bittelitt om hun bare kunne vært ærlig å si det som det er. Nemlig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 9. mai 2023 #19514 Del Skrevet 9. mai 2023 2 hours ago, Snublefot62 said: Nei det er ikke lov. Det er i strid med krav om universell utforming av offentlig tilgjengelige nettsider (som careless.no er). https://www.digdir.no/standarder/universell-utforming-av-ikt/1499 Sånn er stjernevalget lagt opp til når en skal legge inn en tilbakemelding: Det er ingen selvfølge at dette er noe som kan endres på, og bryter med prinsippet om universell utforming da tilrettelagte apper og utstyr ikke vil forstå automatisk at dette er et skjemafelt. Redusert syn og redusert oppfattelse av kontraster kan alene være nok til gå glipp av feltet. At stjernene er såpass nær de andre stjernene kan og medføre misforståelser og rot. Det de burde ha brukt var enten ei liste hvor kunde må trykke på og velge et av valgene: Eller valgbokser hvor kunden kun kan velge et alternativ: Begge deler ville vært bedre og i tråd med universell utforming. I tillegg burde ikke feltet vært forhåndsutfylt med toppscore. Feltet burde vært tomt og nødvendig å fylle ut for å sende inn. Da får kunden et genuint valg de må ta stilling til. Om dette er med vilje eller ikke vet jeg ikke, men at dette er i strid med universell utforming er Careless AS sitt ansvar og kan straffes om ikke rettes opp i. Hadde jeg fått det du viser hadde jeg droppet å svare. Jeg syns slike løsninger er tungvindte. Spesielt den med bilene. Det må finnes en bedre måte som ikke innholder mer museklikk enn nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 9. mai 2023 #19515 Del Skrevet 9. mai 2023 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 9. mai 2023 #19516 Del Skrevet 9. mai 2023 Verba skrev (5 minutter siden): Og DERFOR synes jeg det var liten vits i å legge ut det om ME nå. Folk har hver sin mening. Slik kommer det alltid til å være. Det må være åpent for å diskutere uavhengig det ene eller det andre. Det er ganske enkelt å overse kommentarer man ikke ønsker skal bli til noe, men som regel må noen bare ha siste ordet og da blir det en større diskusjon ut av det. Men vi som ikke er enige i flertallet her skal ikke sitte stille i båten fordi vi ønsker å ta opp noe annet enn det som diskuteres. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 9. mai 2023 #19517 Del Skrevet 9. mai 2023 Rosa Sitron skrev (2 minutter siden): Hadde jeg fått det du viser hadde jeg droppet å svare. Jeg syns slike løsninger er tungvindte. Spesielt den med bilene. Det må finnes en bedre måte som ikke innholder mer museklikk enn nødvendig. Det jeg viste var skjemaelementene som eksempel i rå form. De kan tilpasses på veldig mange måter slik at de passer inn i designet på siden de skal være. Men når noen da med særskilte behov er på siden så vet utstyret de bruker hva som forventes av input så de og kan bidra. Og rent overordnet vil jeg våge å påstå at det er bedre at du ikke gidder å legge inn en tilbakemelding fordi det ser stygt ut, enn at en med spesielle behov ikke kan fordi siden ikke virker for de. Det er dette som er universell utforming. Og det er et kjempeproblem i dag. Og noe man fort merker når man faktisk har slike utfordringer. Derfor er det og viktig at det finnes et krav om det så ikke alle kan gjøre som de vil fra egne friske ståsted. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Verba Skrevet 9. mai 2023 #19518 Del Skrevet 9. mai 2023 Sharp75! skrev (3 minutter siden): Slik kommer det alltid til å være. Det må være åpent for å diskutere uavhengig det ene eller det andre. Det er ganske enkelt å overse kommentarer man ikke ønsker skal bli til noe, men som regel må noen bare ha siste ordet og da blir det en større diskusjon ut av det. Men vi som ikke er enige i flertallet her skal ikke sitte stille i båten fordi vi ønsker å ta opp noe annet enn det som diskuteres. Jeg synes ikke det er noe flertall verken her eller der jeg. 😄 Jeg forstår poenget ditt, men akkurat som du selv sier så er akkurat dette noe man aldri blir enige om, så jeg skjønner bare ikke helt hvorfor det trengs å taes opp når vi alle vet at folk ikke blir enige 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Japp Skrevet 9. mai 2023 #19519 Del Skrevet 9. mai 2023 Snublefot62 skrev (15 minutter siden): Det kom dårlig frem. De tilbakemeldingene Careless sletter er på egen butikk under hvert enkelt produkt. Men ja, en verifisert bedrift kan under enkelte omstendigheter få slettet reviews på trustpilot og, men det er ikke det som er henvist til her nå. Ok, takk for oppklaring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GhostHug Skrevet 9. mai 2023 #19520 Del Skrevet 9. mai 2023 Jeg er str xs (i normale butikker) med store komplekser for kroppen min pga spiseforstyrrelse. Kjøpte miami med high waist nå for å teste. Poenget mitt er vel egentlig at noen av oss med slank kropp også føler behov for en sånn type bikini. Jeg er utrolig ukomfortabel med kroppen min og dette har gjort at jeg ikke har orket å bade på mange år. Vi får se om den går i retur eller ikke. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå