Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

LunaPentunia skrev (12 timer siden):

Så mye for «eksklusiv» og «high-end». «One of a kind»? 

Denne fant jeg på kjøpesenter i kveld, til brøkdelen av prisen for «Sara dress»..

DEAF57B9-20D9-407E-AC71-1DF329741A2C.jpeg.3777ca1ac04df1ae7aacad9df823da78.jpeg

Kan jeg spørre hvor du fant den? Kjempefin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

J.. skrev (2 timer siden):

Men begynner faktisk å tro på at det er Sara selv som (nærmest i blinde..) setter disse størrelsene,fordi et verre rot har jeg aldri sett før.

Vil tro noen med kompetanse ikke konsekvent hadde bommet på alle størrelsene de setter..

Hun snakker så varmt om dette mangfoldet. At alle store kvinner skal få det de ønsker og som man ikke finner andre steder. Når jeg er ute etter bh/bikinioverdel så vil jeg ha en som er som en bh og ikke disse toppene hennes som ser ut som sportsbh. Men det har hun ikke i min str.. jeg har store bryster og stor  i overkropp..men jeg har Ellos eller Zizzi som har min str 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verba
Japp skrev (13 minutter siden):

Litt utenom bikinitemaet som diskuteres nå, men det er tidvis en del negative kommentarer på at SE bruker en del feil ord osv, og ofte trekkes det da frem at hun ikke har utdannelse. Dette kan faktisk skyldes ME

Screenshot_20230509_112734_OneDrive.thumb.jpg.49ff4adf9f86590dbf8966344ac2f961.jpg

Men du er jo veldig på at man ikke skal diskutere diagnoser og at folk må slutte å nevne hun har talefeil. Men nå legger du ut noe midt i en debatt om noe annet, som omhandler både diagnose og talefeil. Om du drar opp dette nå så blir det jo bare prat om diagnoser og enda mere latterliggjøring, så blir tråden stengt osv osv. Ikke dra opp dette please 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp skrev (1 time siden):

Hun leser helt sikkert både her inne og flere andre steder. Men jeg tviler heller ikke på at hun får en drøss private meldinger på ulike sosiale plattformer med tilbakemeldinger på både det ene og andre. Så at hun gjør endringer trenger ikke være pga "folkeopplysningen" som blir gjort her inne og andre steder.

Jeg mente at hun nevner pysjen med alle dens problemer rett etter at tilbakemeldingene på den på postet her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kunne vært lurt å fått størrelser som er ganske like andre klesprodusenter. Eventuelt informere om stor mote slik Zizzi blant annet gjør, om det er tanken å ha stor mote med andre størrelser enn vanlig.

Enig i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Designkompetansen til SE er slående.

Fargekombinasjonen her er jo helt krise. Det ser ut til at modellen har tisset på seg…

IMG_0216.thumb.jpeg.aed985493ddd2bb179e1003b8e9d5b69.jpeg

Jeg får så "bestemorvibber" av dette undertøyet. Kler unge mennesker seg med slikt undertøy? BH'n dekker jo halve brystkassa og trusen er jo så svær?! Ja, det er et reelt spørsmål. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Japp skrev (32 minutter siden):

Litt utenom bikinitemaet som diskuteres nå, men det er tidvis en del negative kommentarer på at SE bruker en del feil ord osv, og ofte trekkes det da frem at hun ikke har utdannelse. Dette kan faktisk skyldes ME

Screenshot_20230509_112734_OneDrive.thumb.jpg.49ff4adf9f86590dbf8966344ac2f961.jpg

😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (5 minutter siden):

Kler unge mennesker seg med slikt undertøy?

Ja og nei.

Hvis man av ulike grunner vil gjemme seg vekk litt/skjule "skavanker" er jo Careless optimalt.

Men det er jo også det motsatte av hva Careless "står for" - at man ikke skal skamme seg over egen kropp/ikke skal skjule den.

Men man fremhever den ikke akkurat heller,i disse antrekkene/bikiniene/undertøyet.

Edit - har pdd aldri sett noen i noe fra Careless før,selv om jeg er i samme aldersspenn om Sara.

Endret av J..
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (2 minutter siden):

Jeg får så "bestemorvibber" av dette undertøyet. Kler unge mennesker seg med slikt undertøy? BH'n dekker jo halve brystkassa og trusen er jo så svær?! Ja, det er et reelt spørsmål. 

Tenk deg at du har fått super kontakt med en hot mann å dere skal møtes på ett hotellrom.. også er det dette mannen ser når dyna går av 🙈 han blir nok imponert 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp skrev (29 minutter siden):

Dette kan faktisk skyldes ME

Og det kan også skyldes manglende utdannelse/lite til ingen interesse for lesing eller språk.

Slutt å sykeliggjør alt.

• Liker 8
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verba skrev (7 minutter siden):

Men du er jo veldig på at man ikke skal diskutere diagnoser og at folk må slutte å nevne hun har talefeil. Men nå legger du ut noe midt i en debatt om noe annet, som omhandler både diagnose og talefeil. Om du drar opp dette nå så blir det jo bare prat om diagnoser og enda mere latterliggjøring, så blir tråden stengt osv osv. Ikke dra opp dette please 😄

Jeg har vel skrevet at man bør være forsiktig med å mistro at hun har ME. SE er åpen selv på at hun har ME, men mange drar diagnosen i tvil. Jeg viser her til at det at SE bruker en del feil ord kan forklares på annet vis enn at hun ikke har utdanning. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (12 minutter siden):

Jeg mente at hun nevner pysjen med alle dens problemer rett etter at tilbakemeldingene på den på postet her.

Ok, sånn å forstå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (4 minutter siden):

Og det kan også skyldes manglende utdannelse/lite til ingen interesse for lesing eller språk.

Slutt å sykeliggjør alt.

Finne mulig årsakssammenheng er ikke sykeliggjøring. Da er det bedre å dra kortet at det kan skyldes SE ikke har utdanning? For det er såååå mye bedre? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Verba
Japp skrev (Akkurat nå):

Jeg har vel skrevet at man bør være forsiktig med å mistro at hun har ME. SE er åpen selv på at hun har ME, men mange drar diagnosen i tvil. Jeg viser her til at det at SE bruker en del feil ord kan forklares på annet vis enn at hun ikke har utdanning. 

Jo, men er det noe point å dra opp dette igjen da? Eller gjør du det for at folk skal slutte å snakke om de stjernene på trustpilot? Jeg er ikke paranoid eller noe altså, men det er veldig ofte når man finner noe som ER konkret og misvisende så kommer noen plutselig med noe heeeelt annet som gjerne er usaklig ( sier ikke at ditt er usaklig sånn sett  ) sånn at folk heller diskuterer dét istedenfor det som faktisk ER kritikkverdig. Pluss det står jo i reglene også at man ikke skal diskutere diagnoser. Så blir jo litt dumt om du skal dra opp det, synes jeg. Jeg forstår hva du mener altså, så ikke misforstå. 😅 Men det bidrar ikke til en saklig debatt når det kommer til diagnoser og SaraE i samme setting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (8 minutter siden):

😂

Hvorfor ler du av dette? 🤔

J.. skrev (6 minutter siden):

Slutt å sykeliggjør alt.

Ja, det kan det jo. Og det var også derfor jeg skrev at det kan skyldes ME. For en del er det opplest og vedtatt at SE sier mye feil pga manglende utdannelse og det blir f.eks skrevet "sånn går det når man ikke har utdanning". Jeg syns derfor det kan være fint å være klar over at ME kan være en grunn eller medvirkende til det.

Det er ikke snakk om å sykeliggjøre, det er snakk om å ha en forståelse for at en del kroniske sykdommer ofte bringer med seg et hav av utfordringer. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (3 minutter siden):

Finne mulig årsakssammenheng er ikke sykeliggjøring. Da er det bedre å dra kortet at det kan skyldes SE ikke har utdanning? For det er såååå mye bedre? 

Jo,det er det.

Det finnes ingen kronisk syk person som hadde satt pris på at andre sa de ikke kan ting,pga sykdommen deres som de ikke kan noe for.

Å mangle utdannelse er en mangel man kan endre på,det er ikke sykdom.

Det er heller ikke din eller Japp sin jobb å definere for oss eller andre hva eller hvorfor hun kan/ikke kan ting relatert til ME.

At Sara mangler utdannelse er fakta,at manglende utdannelsd påvirker bl.a ordforråd er også fakta,begge kan endres/forbedres hvis hun jobber med det.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det kunne vært lurt å fått størrelser som er ganske like andre klesprodusenter. Eventuelt informere om stor mote slik Zizzi blant annet gjør, om det er tanken å ha stor mote med andre størrelser enn vanlig.

Akkurat dette. Både jeg og venninna mi er tynne og bruker XS. Hun er ei av de som kjøper mye rart fra influensere, hun prøvde størrelse XS i kjolen nå på Careless sin butikk, men den var alt for stor sa hun. XS ble en M på henne. 

Så dette med størrelsene blir så feil. Kan hun bare ikke innrømme at hun går for stor mote? Det er absolutt ingenting galt med det. Bedre at hun innrømmer det enn at folk hele tiden skal kjøpe feil størrelser og må sende tilbake. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verba skrev (2 minutter siden):

Jo, men er det noe point å dra opp dette igjen da? Eller gjør du det for at folk skal slutte å snakke om de stjernene på trustpilot? Jeg er ikke paranoid eller noe altså, men det er veldig ofte når man finner noe som ER konkret og misvisende så kommer noen plutselig med noe heeeelt annet som gjerne er usaklig ( sier ikke at ditt er usaklig sånn sett  ) sånn at folk heller diskuterer dét istedenfor det som faktisk ER kritikkverdig. Pluss det står jo i reglene også at man ikke skal diskutere diagnoser. Så blir jo litt dumt om du skal dra opp det, synes jeg. Jeg forstår hva du mener altså, så ikke misforstå. 😅 Men det bidrar ikke til en saklig debatt når det kommer til diagnoser og SaraE i samme setting.

Nei, jeg gjør det ikke fordi folk dro opp stjerner og anmeldelser. Om du leser så skriver jeg om det stjernegreiene at det må gjøres noe med!

Jeg har tenkt på siden feber og ME ble skrevet om, og har lest meg opp mye på ME (som forøvrig har gitt meg en mye større forståelse av sykdommen)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (7 minutter siden):

Jo,det er det.

Det finnes ingen kronisk syk person som hadde satt pris på at andre sa de ikke kan ting,pga sykdommen deres som de ikke kan noe for.

Å mangle utdannelse er en mangel man kan endre på,det er ikke sykdom.

Det er heller ikke din eller Japp sin jobb å definere for oss eller andre hva eller hvorfor hun kan/ikke kan ting relatert til ME.

At Sara mangler utdannelse er fakta,at manglende utdannelsd påvirker bl.a ordforråd er også fakta,begge kan endres/forbedres hvis hun jobber med det.

Da kan du umulig kjenne mange kronisk syke. For når man er kronisk syk/syk så leter man ofte etter "knagger" til å henge sine ting på hvorfor man er som man er og det er ikke sykeliggjøring. Og ingen her som har sagt at SE ikke kan det pga av ME, det kan være det, det er en stor forskjell. Igjen blir vridd på ting som ikke er skrevet. 

Er heller ikke din eller andres jobb å si om hun kan det ene eller det andre pga utdannelse eller ikke. Altså er vi like langt. Du har din mening og vi andre har vår mening. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...