elskersommer Skrevet lørdag kl. 19:37 #55681 Skrevet lørdag kl. 19:37 Stargaze skrev (53 minutter siden): Kan jo være hun trodde hun skulle vinne hovedprisen da. Har vel ikke sagt boe om Monaco etter kåringen. Eller ikke satt seg inn i det…. Tror ikke hun har nevnt Monaco i det siste men gjorde det i starten 4
Harnoejegvilsi Skrevet lørdag kl. 23:35 #55682 Skrevet lørdag kl. 23:35 Era Vulgaris skrev (4 timer siden): Jeg tror det eneste virkemiddelet mot denne grenseløsheten er om Snapchat snurper igjen pengesekken. Penger trumfer tydeligvis absolutt alt for enkelte. Egne barns privatliv og sikkerhet, egen psykisk helse og integritet. Men da flytter de seg bare til plattformer som vil ha dem, for penger. Er jo merkelig hvordan enormt mange flyttet seg over til den gule appen. Samtidig som de fikk et ekstremt behov for å dele ALT i livet. Det i takt med at «vi» ble de nye bestevennene. Jeg tror den overgangen der, var så glidende at flere av oss, ikke rakk å tenke over det. Jeg har selv, i starten av denne galskapen, fulgt influencere, og verdsatt de, for åpenheten, og ikke minst hvor snille de var med følgerne sine. I dag skjønner man jo at alt dette er for å tviholde på følgermassen -deg og meg. Jeg tror sjelden ille om mennesket. Tror ikke at folk er onde, eller bevisst kyniske. Men, så ser man jo at, spesielt snap, er ødeleggende for mennesker. Der den henter frem en kynisme, som jeg tror flere ulike kreatører, har vanskelig å ta inn over seg. Rett og slett fordi utbetalingene er høye. Og som blir livsviktige. Derav salg av egne barn. Det tristeste er at media griper ikke fatt i det. Regjeringen og Stortinget, jobber sent i timen med lovendring, mange av oss vanlige, er så nysgjerrige, at vi trykker ikke avfølg. Mange bryr seg ikke. Vi bruker rett og slett ikke makta til å si stopp. Sum, summarium er vi alle medskyldige til at det har blitt sånn, og at det får fortsette. Jeg kosa meg litt med panikken mange hadde, da snap lå nede, for en tid tilbake. For da ble det plutselig synlig, hvor panisk folk ble. Og hva det egentlig handlet om. 4 11
oss-to Skrevet lørdag kl. 23:46 #55683 Skrevet lørdag kl. 23:46 Harnoejegvilsi skrev (11 minutter siden): Men da flytter de seg bare til plattformer som vil ha dem, for penger. Er jo merkelig hvordan enormt mange flyttet seg over til den gule appen. Samtidig som de fikk et ekstremt behov for å dele ALT i livet. Det i takt med at «vi» ble de nye bestevennene. Jeg tror den overgangen der, var så glidende at flere av oss, ikke rakk å tenke over det. Jeg har selv, i starten av denne galskapen, fulgt influencere, og verdsatt de, for åpenheten, og ikke minst hvor snille de var med følgerne sine. I dag skjønner man jo at alt dette er for å tviholde på følgermassen -deg og meg. Jeg tror sjelden ille om mennesket. Tror ikke at folk er onde, eller bevisst kyniske. Men, så ser man jo at, spesielt snap, er ødeleggende for mennesker. Der den henter frem en kynisme, som jeg tror flere ulike kreatører, har vanskelig å ta inn over seg. Rett og slett fordi utbetalingene er høye. Og som blir livsviktige. Derav salg av egne barn. Det tristeste er at media griper ikke fatt i det. Regjeringen og Stortinget, jobber sent i timen med lovendring, mange av oss vanlige, er så nysgjerrige, at vi trykker ikke avfølg. Mange bryr seg ikke. Vi bruker rett og slett ikke makta til å si stopp. Sum, summarium er vi alle medskyldige til at det har blitt sånn, og at det får fortsette. Jeg kosa meg litt med panikken mange hadde, da snap lå nede, for en tid tilbake. For da ble det plutselig synlig, hvor panisk folk ble. Og hva det egentlig handlet om. 🎯🙌 4 1
Anemoi Skrevet søndag kl. 01:50 #55684 Skrevet søndag kl. 01:50 Harnoejegvilsi skrev (2 timer siden): Men da flytter de seg bare til plattformer som vil ha dem, for penger. Er jo merkelig hvordan enormt mange flyttet seg over til den gule appen. Samtidig som de fikk et ekstremt behov for å dele ALT i livet. Det i takt med at «vi» ble de nye bestevennene. Jeg tror den overgangen der, var så glidende at flere av oss, ikke rakk å tenke over det. Jeg har selv, i starten av denne galskapen, fulgt influencere, og verdsatt de, for åpenheten, og ikke minst hvor snille de var med følgerne sine. I dag skjønner man jo at alt dette er for å tviholde på følgermassen -deg og meg. Jeg tror sjelden ille om mennesket. Tror ikke at folk er onde, eller bevisst kyniske. Men, så ser man jo at, spesielt snap, er ødeleggende for mennesker. Der den henter frem en kynisme, som jeg tror flere ulike kreatører, har vanskelig å ta inn over seg. Rett og slett fordi utbetalingene er høye. Og som blir livsviktige. Derav salg av egne barn. Det tristeste er at media griper ikke fatt i det. Regjeringen og Stortinget, jobber sent i timen med lovendring, mange av oss vanlige, er så nysgjerrige, at vi trykker ikke avfølg. Mange bryr seg ikke. Vi bruker rett og slett ikke makta til å si stopp. Sum, summarium er vi alle medskyldige til at det har blitt sånn, og at det får fortsette. Jeg kosa meg litt med panikken mange hadde, da snap lå nede, for en tid tilbake. For da ble det plutselig synlig, hvor panisk folk ble. Og hva det egentlig handlet om. Et strålende innlegg!!!! Takk… 🙏🏻 1 3
kkkeee Skrevet søndag kl. 08:18 #55685 Skrevet søndag kl. 08:18 Og nok en gang opplever vi overdrevent innkjøp. Kjøper alt hu kommer over på Europris, og så viser det seg at trærne er altfor høye, så da ender det vel med enda mer innkjøp. Det kan ikke være sundt og ha så mye penger at en slutter å tenke! 8 3
elskersommer Skrevet søndag kl. 10:12 #55686 Skrevet søndag kl. 10:12 kkkeee skrev (1 time siden): Og nok en gang opplever vi overdrevent innkjøp. Kjøper alt hu kommer over på Europris, og så viser det seg at trærne er altfor høye, så da ender det vel med enda mer innkjøp. Det kan ikke være sundt og ha så mye penger at en slutter å tenke! Jeg er spent på om hun bytter de trærne?🤔 Eller blir de stående i garasjen også kjøper hun nye? 6
Outandabout Skrevet søndag kl. 10:23 #55687 Skrevet søndag kl. 10:23 kkkeee skrev (2 timer siden): Og nok en gang opplever vi overdrevent innkjøp. Kjøper alt hu kommer over på Europris, og så viser det seg at trærne er altfor høye, så da ender det vel med enda mer innkjøp. Det kan ikke være sundt og ha så mye penger at en slutter å tenke! Et enormt fokus på forbruk ja, både her og hos Lien. Jeg blir matt, men også forbanna. 😠 Er det ingen refleksjoner rundt bærekraft og klima? 11 2
Anemoi Skrevet søndag kl. 10:48 #55688 Skrevet søndag kl. 10:48 (endret) Outandabout skrev (42 minutter siden): Et enormt fokus på forbruk ja, både her og hos Lien. Jeg blir matt, men også forbanna. 😠 Er det ingen refleksjoner rundt bærekraft og klima? Forbruket er stort, ja. SE drømmer seg bort gjennom ulike nettsider som viser grandiose inngangspartier, dører og pynt, som hun gjorde mtp vinskap i stuen og dekorasjon i trapperommet. - Hvorfor pynter man ute? For å vise andre hvor fint det er her, og/eller fordi man selv syns det er fint? Ulike grunner og verdier hos ulike mennesker, greit nok. Men influenserne har tydeligvis et stort behov for å vise fram både seg selv og alt det de har råd til å kjøpe… Endret søndag kl. 11:05 av Anemoi 5 8
Harnoejegvilsi Skrevet søndag kl. 13:02 #55689 Skrevet søndag kl. 13:02 Anemoi skrev (11 timer siden): Et strålende innlegg!!!! Takk… 🙏🏻 Takk❤️ 1
Sol Rampelyset Skrevet søndag kl. 13:13 #55690 Skrevet søndag kl. 13:13 Tråden er ryddet for persondebatt. Sol, admin. 4
Anemoi Skrevet søndag kl. 14:13 #55691 Skrevet søndag kl. 14:13 (endret) Sara Emilie sin barneeksponering fortsetter også gjennom denne uken. Ingen endring å se. Hun pakker inn og utleverer detaljer fra barnas dagligliv, om søvn, rutiner, måltider, ulike aktiviteter… Noen ganger forteller hun om problematiske sider, andre ganger brukes barna som (helt unødvendige) «rekvisitter» mens hun snakker om noe helt annet. 🤑💰💵 Barna eksponeres side om side med reklame, angstprat og juletreshopping. Bildene er eksempler fra snap denne helgen. Vi trenger et forbud. Influensernes barneeksponering må stoppes! 😖😡😝 Endret søndag kl. 16:50 av Anemoi 3 17
Minimeg1234 Skrevet søndag kl. 21:17 #55692 Skrevet søndag kl. 21:17 Anemoi skrev (10 timer siden): Forbruket er stort, ja. SE drømmer seg bort gjennom ulike nettsider som viser grandiose inngangspartier, dører og pynt, som hun gjorde mtp vinskap i stuen og dekorasjon i trapperommet. - Hvorfor pynter man ute? For å vise andre hvor fint det er her, og/eller fordi man selv syns det er fint? Ulike grunner og verdier hos ulike mennesker, greit nok. Men influenserne har tydeligvis et stort behov for å vise fram både seg selv og alt det de har råd til å kjøpe… Det er blitt helt vanlig å pynte ute ved inngangsdøra til jul. Her jeg bor er det masse lys og annen pynt selvom de ikke er influensere. Så dette er nok ikke noe unikt hos SE for å vise at de har råd til å kjøpe . Det er også veldig vanlig å hente inspirasjon på f eks Pinterest . Så er det selvfølgelig ulike meninger om dette. Jeg liker det når det blir pyntet og lys kommer opp nå i mørketiden. Gleder meg til å se det ferdig pyntet hos SE. Er stor dør som nok kan gjøre det litt utfordrende . Kanskje. 7 2
Angel75 Skrevet søndag kl. 21:34 #55693 Skrevet søndag kl. 21:34 Minimeg1234 skrev (15 minutter siden): Det er blitt helt vanlig å pynte ute ved inngangsdøra til jul. Her jeg bor er det masse lys og annen pynt selvom de ikke er influensere. Så dette er nok ikke noe unikt hos SE for å vise at de har råd til å kjøpe . Det er også veldig vanlig å hente inspirasjon på f eks Pinterest . Så er det selvfølgelig ulike meninger om dette. Jeg liker det når det blir pyntet og lys kommer opp nå i mørketiden. Gleder meg til å se det ferdig pyntet hos SE. Er stor dør som nok kan gjøre det litt utfordrende . Kanskje. Helt enig. Her jeg bor pynter de fleste inngangspartiet sitt. Og flere har julelys på husene sine. Mange har allerede hengt opp. Er så koselig. Er virkelig ikke en influencer ting eller for å vise seg frem eller at man er rik. 7 4
Roe Skrevet søndag kl. 23:33 #55694 Skrevet søndag kl. 23:33 Angel75 skrev (1 time siden): Helt enig. Her jeg bor pynter de fleste inngangspartiet sitt. Og flere har julelys på husene sine. Mange har allerede hengt opp. Er så koselig. Er virkelig ikke en influencer ting eller for å vise seg frem eller at man er rik. Enig her! Så koselig med lys ute nå når det begynner å bli mørkt. 🌟 Forundrer meg ikke at hun kjøper julepynt heller i og med at de nå har flyttet til et større hjem, blir sikkert veldig fint 3 6
Bibbi_ Skrevet 18 timer siden #55695 Skrevet 18 timer siden (endret) Anemoi skrev (20 timer siden): Forbruket er stort, ja. SE drømmer seg bort gjennom ulike nettsider som viser grandiose inngangspartier, dører og pynt, som hun gjorde mtp vinskap i stuen og dekorasjon i trapperommet. - Hvorfor pynter man ute? For å vise andre hvor fint det er her, og/eller fordi man selv syns det er fint? Ulike grunner og verdier hos ulike mennesker, greit nok. Men influenserne har tydeligvis et stort behov for å vise fram både seg selv og alt det de har råd til å kjøpe… Alle husker vel at hun skulle ha det huset i gata som var best/mest pyntet til halloween. Det var vel kun for å vise seg frem for andre. Nå ble jo ikke det noe av, for da måtte hun ha kommet seg opp av sofaen og lagt i fra seg mobilen litt... Men tenker hun har de samme tankene for juledekorasjoner ute, er kun for å vise seg frem. SET har det jo ikke for vane å bry seg om å ha det fint og koselig rundt seg. Endret 18 timer siden av Bibbi_ 2 3
Angel75 Skrevet 17 timer siden #55696 Skrevet 17 timer siden Bibbi_ skrev (1 time siden): Alle husker vel at hun skulle ha det huset i gata som var best/mest pyntet til halloween. Det var vel kun for å vise seg frem for andre. Nå ble jo ikke det noe av, for da måtte hun ha kommet seg opp av sofaen og lagt i fra seg mobilen litt... Men tenker hun har de samme tankene for juledekorasjoner ute, er kun for å vise seg frem. SET har det jo ikke for vane å bry seg om å ha det fint og koselig rundt seg. Alle husker vel også hvor mye hun la ned i Halloween på snap/insta tideligere? Var det også for å vise seg frem eller er det for hun virkelig liker Halloween og samme med jul? Kan det virkelig ikke falle deg inn i ditt hodet at hun liker det? Og selv om du ikke synes hun har det fint og koselig rundt seg, så er det faktisk nok at Sara og familien synes det. 3 5
kkkeee Skrevet 17 timer siden #55697 Skrevet 17 timer siden Hvordan kan hu fortsette å mase om at hu hadde syk unge hele forrige uke, så hu ligger bakpå med alt? Han kastet opp en gang og var i fin form resten. Snakk om å finne unnskyldninger for ikke gidde å gjøre noe 9 2
arnoyb Skrevet 16 timer siden #55698 Skrevet 16 timer siden kkkeee skrev (18 minutter siden): Hvordan kan hu fortsette å mase om at hu hadde syk unge hele forrige uke, så hu ligger bakpå med alt? Han kastet opp en gang og var i fin form resten. Snakk om å finne unnskyldninger for ikke gidde å gjøre noe Men man får jo gjort mindre med to små barn hjemme, syk eller frisk. Så da henger hun kanskje bak det hun forventa. Selv om hun som det likes å si her inne "går hjemme" så er det jo ting hun må gjøre mtp Careless og mtp driften av snap, det tar jo også tid uansett hvor uviktig mange mener det er så er det jo det som er jobben å gjøres den ikke så sliter man jo. 4 5
Bibbi_ Skrevet 15 timer siden #55699 Skrevet 15 timer siden kkkeee skrev (1 time siden): Hvordan kan hu fortsette å mase om at hu hadde syk unge hele forrige uke, så hu ligger bakpå med alt? Han kastet opp en gang og var i fin form resten. Snakk om å finne unnskyldninger for ikke gidde å gjøre noe Enda en dårlig unnskyldning! Hun er jo et av de lateste menneskene på jord. 7
Angel75 Skrevet 14 timer siden #55700 Skrevet 14 timer siden Siden jeg bruker ordet hate innimellom, så kom jeg over denne i en annen tråd her på KG, og den passer perfekt her og forklarer også en del av meldingene hun får på snap vil jeg tro. Kilde KG, vet ikke hvor den personen har funnet den. 3 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå