Anemoi Skrevet 6. oktober #53761 Skrevet 6. oktober Anonym_2024 skrev (42 minutter siden): Og produktene til CareLess gjenspeiler fraværet av perfekhetstyranniet, mens å bo i et hus på 500 kvm til 35.M med benkeplater og steinvegg til den nette sum av 400.000 tilsier at noen har et behov for å fremstå på en spesiell måte som ikke er jordnært i det hele tatt. Ironien i dette er at hun selger et image som miss.uperfekt men hevder seg selv gjennom et sinnsykt materialistisk liv. Utrolig at ikke følgerne gjennomskuer denne åpenbare dobbeltstandarden. Spot on! Det er salg av et image… 2 2
hurryhurry Skrevet 6. oktober #53762 Skrevet 6. oktober Era Vulgaris skrev (5 minutter siden): Veldig godt poeng. Jeg er nærmeste nabo med en svært profilert influenser, og kan love at det som legges ut i sosiale medier, ikke gjenspeiler virkeligheten på noen som helst måte. Å? Kan du utdype 😅
Bibbi_ Skrevet 6. oktober #53763 Skrevet 6. oktober Undrende123 skrev (1 time siden): Men det er jo det som har vært og fremdeles er appellen hennes: hun er en "self made woman" - som har bygget en stor og suksessfull bedrift ut fra "sin egen stue". Prisen å betale vil være brødsmuler på benken, rot på gulvet og ikke orden i alle skap. I dette perfekthetstyranniet vi lever i vil nok mange mene at dette er både befriende og inspirerende å se. Man har misforstått det meste om SET og suksessen hennes hvis man tror følgerne vil se nok en Mrs Perfect. Stor forskjell på å være perfekt og det å være renslig! 5 2
oss-to Skrevet 6. oktober #53764 Skrevet 6. oktober Minimeg1234 skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke hva du mener annet enn at du ber meg la vær å skrive . Trur du misforstod meg litt – eg meinte ikkje å seie at du ikkje skulle skrive, berre at vi kanskje ikkje treng å ta alle diskusjonar vidare. Ikkje noko vondt meint. 4
Era Vulgaris Skrevet 6. oktober #53765 Skrevet 6. oktober Undrende123 skrev (23 minutter siden): Dette er jo bare nedrig mom shaming. Far kan vel også vaske gulv eller fortelle at man ikke hever deig over doen. De er to voksne som går hjemme hele dagen, at de ikke evner å holde noenlunde orden og hygiene er merkelig å kringkaste. 8 3
Era Vulgaris Skrevet 6. oktober #53766 Skrevet 6. oktober hurryhurry skrev (25 minutter siden): Å? Kan du utdype 😅 Ble du nysgjerrig? 😏 Kan si så mye som at livet de lever i virkeligheten ikke gjenspeiles i sosiale medier. Alt influensere publiserer er nøye redigert og polert med tanke på hvordan man vil bli oppfattet utad. 4
Anonym_2024 Skrevet 6. oktober #53767 Skrevet 6. oktober Anonym_2024 skrev (1 time siden): Her er det vel også strengt tatt to stykker i samme husholdning ,som tilsynelatende ikke klarer å holde hjulene i gang når det flyttes. Undrende123 skrev (46 minutter siden): For øvrig ville ingen mannlig bedriftseier fått denne type kritikk. Ikke? 4
Minimeg1234 Skrevet 6. oktober #53768 Skrevet 6. oktober Anemoi skrev (1 time siden): Jeg fascineres over at man tenker at Sara er akkurat slik som hun framstiller seg selv på SoMe. 😉 Hun har skapt influenseren SET, hun har konstruert en rolle, akkurat som Sophie Elise og Caroline har skapt sine roller, sitt image. Det som legges ut er gjennomtenkt og kalkulert, med noe autensitet og mye kreativitet. Rollen som influenser er satt sammen av de komponentene som hver influenser har til rådighet og tror selger, og dette kan endres og justeres dersom det er nødvendig. Den «dyktigste» i så måte er vel Sophie Elise, som stadig gjenoppstår på nytt. Vi ser aldri hele mennesket bak masken, vi ser ikke den hele personligheten eller den sanne identiteten, vi ser bare det som er valgt ut, kanskje noen av de ekte sidene, men aldri et helhetlig bilde av hvem og hvordan personen (også SET) egentlig er. Vi ser alltid frontstage, aldri backstage, det vi ser er en selvpresentasjon. 🎯🎯🎯 2
Minimeg1234 Skrevet 6. oktober #53769 Skrevet 6. oktober Anonym_2024 skrev (2 timer siden): Er det virkelig tilfelle at hun ikke hadde alt klart til markedsføringen av klærne hun skulle droppe? Og var det ikke slik at det var en egen del av huset som er satt av til kontor? Opplever følgerne dette som søtt å være så vimsete og folkelig, eller gir hun bare blaffen nå som huset er realisert? Jeg er enig med de som sier at dette er uprofesjonelt. Tror ingen opplever det søtt. Tror bare man har forståelse for at nå er det for mye for SE å «hanskes» med. Det tror jeg SE også har innsett for nå er mamman ansatt en dag i uka for å passe på minsten. Det å inse at en ikke rekker alt for så å gjøre tiltak slik at en kan gjøre jobben er en god egenskap syns jeg. 1 3
Minimeg1234 Skrevet 6. oktober #53770 Skrevet 6. oktober elskersommer skrev (1 time siden): Det må jo være mye bedre at de skaffet seg kontor ett sted.. Hun sier hun satser på å bli som Cubus,skal hun da stå ved kjøkkenbenken å pakke ut vareprøver? Jeg mener hun nevnte en gang at på sikt så er planen å få kontorer et annet sted enn i huset. 4 1
elskersommer Skrevet 6. oktober #53771 Skrevet 6. oktober Minimeg1234 skrev (Akkurat nå): Jeg mener hun nevnte en gang at på sikt så er planen å få kontorer et annet sted enn i huset. Det hadde jeg sørget for før jeg flyttet inn i det nye huset. Hvorfor vente liksom🙂 1
Minimeg1234 Skrevet 6. oktober #53772 Skrevet 6. oktober elskersommer skrev (Akkurat nå): Det hadde jeg sørget for før jeg flyttet inn i det nye huset. Hvorfor vente liksom🙂 Det er vel en prosess det også. Vet ikke hvorfor de ikke har skaffet det enda. Kan være mange ulike årsaker. 4
Nussepus Skrevet 6. oktober #53773 Skrevet 6. oktober Undrende123 skrev (2 timer siden): Hvorfor det? Det er da befriende å se at også andre arbeidende småbarnsmødre lever i hjem hvor ikke alt er perfekt hele tiden. Dette er jo også en stor grunn av suksessen til SET: hun fremstår som jordnær og helt a4. Perfekte influensere med perfekte hjem og perfekte liv hvor alt er på stell hele tiden er det nok av. De er hverken gjenkjenbare, interessante eller inspirerende. Men ikke snakker om at hun er uperfekt. Hun er grisete og uhygienisk. 7 2
Undrende123 Skrevet 6. oktober #53774 Skrevet 6. oktober Minimeg1234 skrev (2 minutter siden): En klok dame sa til meg for veldig kort tid siden , det er ikke alt jeg trenger å svare på. Jeg ble først litt fornærmet men med litt ekstra forklaring på hva hun mente så skjønte jeg at det er jo sant. Har en bitteliten mistanke om at det kan gjelde for deg nå. ikke meningen å fornærme deg for jeg har ikke noe rett til å si at du ikke skal svare. Ja, det var forsåvidt også min tanke og derfor jeg svarte så kort som jeg gjorde. Klokt råd 😉 5 5
elskersommer Skrevet 6. oktober #53775 Skrevet 6. oktober Undrende123 skrev (5 minutter siden): Har aldri sett han bli kritisert for å være vulgær og ekkel fordi han snakker åpent om kropp og seksualitet. Tvert imot. At han snakker om kropp og sex er en ting.. men prater om sexlivet til han og samboeren? Han har ingen samboer nå men barnas mamma? 2
Donnap Skrevet 6. oktober #53776 Skrevet 6. oktober Hvis man ser tilbake på hvordan Careless sine første drop var i forhold til nå, så var de første mye mer proffe enn nå, med fotoshoot og modeller i flere størrelser. Innleid fotograf, og fotografering på flotte steder. Nå kaster hun seg rundt rett før drop og prøver på klærne akkurat der hun er. Vet ikke hvor lenge det har vært sånn? Bare i det siste? Eller har det vært sånn en stund? Jeg følger ikke, så aner ikke selv. 4
Bloggheksa Skrevet 6. oktober #53777 Skrevet 6. oktober Jeg må si jeg blir rystet når jeg går gjennom denne tråden, at kvinner kan være så ufyselige mot andre kvinner ?? hvor ble det av det å heie på hverandre og å komme med konstruktiv kritikk ? denne kjolen som Sara slapp i vinter som alle mener nupper så mye, jeg har den selv og har brukt den mye. Jeg har en kropp som får klær til å nuppe bare jeg ser på klærne. Men denne kjolen har ikke nuppet stort på meg. sara er midt i en flytteprosess og har 4 barn annenhver uke. I tillegg jobber hun hver eneste dag, og hun har vært aleine hjemme med de to minste barna fra onsdag til søndag. forventer dere virkelig at hun skal ha tid til å gå gjennom alt som skal droppes før dropp så dere får detaljene forklart ? Hva med å lese seg opp selv på produktene som slippes ? og om dere har så mye i mot produktene hun lager, hvorfor kjøper dere det ? Eller hvorfor bryr dere dere om produktene? Om dere uansett ikke skal kjøpe det så er det jo ikke ett problem, for det er jo ikke dere som skal bruke det ? Det viktigste er at de som skal bruke produktene faktisk liker de. Jeg tviler på at de som kjøper produktene til Sara misliker det så sterkt som enkelte her inne hevder. Hadde de mislikt det så sterkt så hadde de aldri kjøpt det heller. jeg eier masse fra careless og det jeg eier er jeg kjempe fornøyd med. Om vi skal snakke kvalitet på varene så vil jeg heller si at det Therese lien selger er av rævva kvalitet. DER nupper plaggene bare man ser på de. Sara har 4 barn, der det ene barnet har en kronisk sykdom som gjør at de som foreldre må trå til til alle døgnets tider for å gi mat, insulin, bytte utstyr osv osv. jeg synes Sara er rå som får til så mye som hun gjør. Hun er midt i flytting og har 2 ganske små barn samt 2 litt eldre barn. Og hva har det å si om det er litt rot i huset ? De er midt i flytting, det er jo klart det blir rotete da. Hun skal da ikke bo i en bohuskatalog. Hvem her inne kan med hånda på hjertet si at de ALDRI har litt rot hjemme ? At det er reint, ryddig og nyvasket hus 24/7? For jeg tviler sterkt på at noen har det. prøv å lev Sara sitt liv i ei uke, jeg er rimelig sikker på at dere ikke hadde klart en dag engang. skjønner godt at Vegard sperra så Sara ikke kan lese her inne, for her er det ingen kvinner som heier på andre sterke grunder kvinner. Her er det bare hatere som prøver å finne noe negativt i absolutt alt. 13 1 8
Minimeg1234 Skrevet 6. oktober #53778 Skrevet 6. oktober Bloggheksa skrev (5 minutter siden): Jeg må si jeg blir rystet når jeg går gjennom denne tråden, at kvinner kan være så ufyselige mot andre kvinner ?? hvor ble det av det å heie på hverandre og å komme med konstruktiv kritikk ? denne kjolen som Sara slapp i vinter som alle mener nupper så mye, jeg har den selv og har brukt den mye. Jeg har en kropp som får klær til å nuppe bare jeg ser på klærne. Men denne kjolen har ikke nuppet stort på meg. sara er midt i en flytteprosess og har 4 barn annenhver uke. I tillegg jobber hun hver eneste dag, og hun har vært aleine hjemme med de to minste barna fra onsdag til søndag. forventer dere virkelig at hun skal ha tid til å gå gjennom alt som skal droppes før dropp så dere får detaljene forklart ? Hva med å lese seg opp selv på produktene som slippes ? og om dere har så mye i mot produktene hun lager, hvorfor kjøper dere det ? Eller hvorfor bryr dere dere om produktene? Om dere uansett ikke skal kjøpe det så er det jo ikke ett problem, for det er jo ikke dere som skal bruke det ? Det viktigste er at de som skal bruke produktene faktisk liker de. Jeg tviler på at de som kjøper produktene til Sara misliker det så sterkt som enkelte her inne hevder. Hadde de mislikt det så sterkt så hadde de aldri kjøpt det heller. jeg eier masse fra careless og det jeg eier er jeg kjempe fornøyd med. Om vi skal snakke kvalitet på varene så vil jeg heller si at det Therese lien selger er av rævva kvalitet. DER nupper plaggene bare man ser på de. Sara har 4 barn, der det ene barnet har en kronisk sykdom som gjør at de som foreldre må trå til til alle døgnets tider for å gi mat, insulin, bytte utstyr osv osv. jeg synes Sara er rå som får til så mye som hun gjør. Hun er midt i flytting og har 2 ganske små barn samt 2 litt eldre barn. Og hva har det å si om det er litt rot i huset ? De er midt i flytting, det er jo klart det blir rotete da. Hun skal da ikke bo i en bohuskatalog. Hvem her inne kan med hånda på hjertet si at de ALDRI har litt rot hjemme ? At det er reint, ryddig og nyvasket hus 24/7? For jeg tviler sterkt på at noen har det. prøv å lev Sara sitt liv i ei uke, jeg er rimelig sikker på at dere ikke hadde klart en dag engang. skjønner godt at Vegard sperra så Sara ikke kan lese her inne, for her er det ingen kvinner som heier på andre sterke grunder kvinner. Her er det bare hatere som prøver å finne noe negativt i absolutt alt. 👏👏👏 psst ikke dra alle over en kam 5 2
Måne Rampelyset Skrevet 6. oktober #53779 Skrevet 6. oktober Tråden stenges for gjennomgang og forventes gjenåpnet tirsdag kveld. Måne, admin. 3
Måne Rampelyset Skrevet tirsdag kl. 19:27 #53780 Skrevet tirsdag kl. 19:27 Tråden er ryddet for persondebatt, brukerdebatt og avsporing. Måne, admin. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå