kkkeee Skrevet fredag kl. 19:07 #52281 Skrevet fredag kl. 19:07 Men for en overflod av klær og ting og tang. Får håpe ho klarer å holde litt mer orden i det store, dyre huset 11
Whitesnake69 Skrevet fredag kl. 19:13 #52282 Skrevet fredag kl. 19:13 Jeg syns ikke det huset er så fint egentlig. Fargene er grusomt deprimerende og alt er mørkt. Hadde ikke trivdes på de baderommene. Flaks at ikke jeg skal bo der 😁 1 12
Minimeg1234 Skrevet fredag kl. 19:20 #52283 Skrevet fredag kl. 19:20 (endret) Siden det er snakk om parasosiale relasjoner som Sara E har med sine følgere så anbefaler jeg å lese denne. Og siden det først er en sammenligning med IR i tidligere innlegg så regner jeg med det er greit i denne artikkelen også. https://www.nrk.no/trondelag/parasosiale-relasjoner_-influensere-kan-bety-mer-for-deg-enn-kolleger-og-medelever-1.16916422 dette er et lite utdrag fra artikkelen som er lenket til over. Erik Hørte er psykolog . Endret fredag kl. 21:40 av Minimeg1234 1 2
Minimeg1234 Skrevet fredag kl. 19:23 #52284 Skrevet fredag kl. 19:23 (endret) Tenker de fleste følgerne til Sara E er klar over hvordan forholdet fungere . https://www.nrk.no/trondelag/parasosiale-relasjoner_-influensere-kan-bety-mer-for-deg-enn-kolleger-og-medelever-1.16916422 Endret fredag kl. 19:35 av Minimeg1234 1
oss-to Skrevet fredag kl. 19:34 #52285 Skrevet fredag kl. 19:34 Minimeg1234 skrev (5 minutter siden): https://www.nrk.no/trondelag/parasosiale-relasjoner_-influensere-kan-bety-mer-for-deg-enn-kolleger-og-medelever-1.16916422 Interessant lenkje, men eg tenkjer framleis at denne typen innflytelse ofte blir framstilt altfor uproblematisk. For meg handlar det ikkje berre om inspirasjon, men mest om skjult reklame, press og ujamne maktforhold. I tillegg kjem spørsmålet om eksponering av barn ,der er det etter mi meining særleg viktig å vere kritisk. Barna sjølve ikkje kan velje kva som blir delt. Trist om barn skal lide avdi andre skal "få selskap". 4 10
elskersommer Skrevet fredag kl. 19:50 #52286 Skrevet fredag kl. 19:50 kkkeee skrev (41 minutter siden): Men for en overflod av klær og ting og tang. Får håpe ho klarer å holde litt mer orden i det store, dyre huset Vel.. hun kommer ikke til å få noe mer orden der så lenge hun fortsetter å ha kontor i det huset. Det kommer jo lass med klær hver eneste uke. Hjelper ikke med 500 kvm om hun ikke kvitter seg med noe av det hun har 1 6
Anonym_2024 Skrevet fredag kl. 19:57 #52287 Skrevet fredag kl. 19:57 Anemoi skrev (1 time siden): Da kan jeg supplere med dette… 😉 De aller fleste fra de par siste ukene og mange å ta av. 😅 Tenk at det finnes slike folk der ute. Som seriøst mener at hun er et godt forbilde for mor, far og barn 😂😂 1 6
Debbie M Skrevet fredag kl. 20:01 #52288 Skrevet fredag kl. 20:01 Måten V og SE snakker med hverandre er forunderlig! Har voksne par virkelig slike samtaler??? De virker veldig umodne og utrolig enkle!!!! 🥵 10
Anemoi Skrevet fredag kl. 20:06 #52289 Skrevet fredag kl. 20:06 Minimeg1234 skrev (41 minutter siden): https://www.nrk.no/trondelag/parasosiale-relasjoner_-influensere-kan-bety-mer-for-deg-enn-kolleger-og-medelever-1.16916422 Dette er en artikkel skrevet av to journalister, og de henviser til både forskning og en kronikk i Klassekampen, det siste bak betalingsmur. Forskerne Veronica Lamarche m.fl. peker bl.a. i sin vitenskapelige artikkel på følgende: For noen mennesker fylte parasosiale relasjoner deres emosjonelle behov mer effektivt enn personlige bekjente gjorde. En helt annen sak er om dette er er positivt eller negativ for personene det gjelder… (min kommentar) 1 5
Purple Diamond Skrevet fredag kl. 20:11 #52290 Skrevet fredag kl. 20:11 (endret) Vokteren skrev (10 timer siden): Denne bh'en er ikke akkurat god reklame for Careless. Her ser vi tydelig hvordan kvaliteten er. Så ekkel og barnslig hun er! Businesskvinnen sin, det 🙄 Endret fredag kl. 20:11 av Purple Diamond 7 6
oss-to Skrevet fredag kl. 20:18 #52291 Skrevet fredag kl. 20:18 Purple Diamond skrev (3 minutter siden): Så ekkel og barnslig hun er! Businesskvinnen sin, det 🙄 Effektiv sympati sankar. Ho legg ut denne spekulasjonen. Så når ho får spørsmålet frå ein føljar om ho er gravid. Nesten hånar ho han med att ho nett har fødd. Det flaumar nok over av sympati. Korleis kan ein spekulere i slikt, står det nok i støtteerklæringane 6 2
Purple Diamond Skrevet fredag kl. 20:21 #52292 Skrevet fredag kl. 20:21 oss-to skrev (2 minutter siden): Effektiv sympati sankar. Ho legg ut denne spekulasjonen. Så når ho får spørsmålet frå ein føljar om ho er gravid. Nesten hånar ho han med att ho nett har fødd. Det flaumar nok over av sympati. Korleis kan ein spekulere i slikt, står det nok i støtteerklæringane Huff, for et opplegg! 😳 5
Anemoi Skrevet fredag kl. 20:46 #52293 Skrevet fredag kl. 20:46 (endret) oss-to skrev (1 time siden): Når vi ser på desse meldingane frå følgjarane, kan vi forstå mykje om korleis forholdet mellom ein influensar og publikum fungerer sosialt. For det første ser vi at følgjarane uttrykkjer sterk tilhøyrsle. Dei omtalar Sara Emilie som eit forbilde, og somme seier til og med at dei føler dei er med i prosessen hennar. Dette er eit døme på det vi kallar parasosiale relasjonar – altså at ein kan oppleve å kjenne ein person ein eigentleg berre følgjer på nett. For det andre er autentisitet viktig. Følgjarane rosar verdiane hennar og seier ho verkar ekte både på innsida og utsida. Når ho deler slike meldingar vidare, styrkjer ho tilliten til seg sjølv. Det gjer at ho framstår som meir enn berre ein som sel klede – ho blir også ein person folk har tru på. Så har vi forbrukarfellesskapet. Mange av meldingane handlar om klesmerket hennar, CareLess. Det viser at merket ikkje berre er produkt, men også eit symbol på fellesskap. Når folk kjøper eller brukar desse kleda, blir det ein måte å vise at dei er ein del av "Sara Emilie-familien". Vi ser òg ein tydeleg ingroup–outgroup-dynamikk. Nokre meldingar forsvarar henne mot kritikarar og seier at dei som ikkje likar henne berre får slutte å følgje. Det skaper eit fellesskap der "vi" er lojale og positive, medan "dei andre" er negative. Slik styrkjer ein samhaldet i gruppa. Til slutt handlar dette mykje om kjensler som sosial valuta. Følgjarane gir ros og støtte, og Sara Emilie svarar med takk og glede. På den måten opplever begge partar å få noko tilbake. Følgjarane føler seg sett og viktige, medan ho får motivasjon, lojalitet og ikkje minst styrking av merkevara si. Knallbra innlegg, @oss-to - igjen! 👏🏻👏🏻👏🏻 Du kaller det Sara-Emilie-familien. Det fins også mange andre begreper, selv kaller SET dette for et samfunn/fellesskap (community) eller gjengen min. Hva med sekt? Menighet? Fanklubb? Squad? 😉 Endret fredag kl. 20:47 av Anemoi 3 6
M.H85 Skrevet fredag kl. 20:52 #52294 Skrevet fredag kl. 20:52 (endret) Debbie M skrev (51 minutter siden): Måten V og SE snakker med hverandre er forunderlig! Har voksne par virkelig slike samtaler??? De virker veldig umodne og utrolig enkle!!!! 🥵 Han virker som en veldig kjedelig og enkel fyr. Hadde aldri orket en slik mann. Virker mer som dd holder sammen grunnet en haug med kids og store bedrifter ( penger og jobb) enn kjærlighet. Endret fredag kl. 20:53 av M.H85 3 4
JojoMoyes Skrevet fredag kl. 21:03 #52295 Skrevet fredag kl. 21:03 Debbie M skrev (56 minutter siden): Måten V og SE snakker med hverandre er forunderlig! Har voksne par virkelig slike samtaler??? De virker veldig umodne og utrolig enkle!!!! 🥵 Her hjemme har vi ikke det nei ! Det er jo helt tydelig at oppmerksomhetsbehovet /stormannsgalskapen og pengegriskheten har tatt helt overhånd og så umoden,vulgær,trassig og barnslig blir man muligens av å kun være inne i sin egen boble inni sitt eget hus med trynet inni tlf for å snakke om seg selv eller utlevere sine egne unger . Hele livet ! Klassisk eksempel på influenser baksiden av medaljen ! Hurra for utdannelse/samfunnsnyttig arbeid og et sosialt liv utenfor husets 4 vegger uten skjerm sånn dann og vann .. 3 6
M.H85 Skrevet fredag kl. 21:09 #52296 Skrevet fredag kl. 21:09 JojoMoyes skrev (3 minutter siden): Her hjemme har vi ikke det nei ! Det er jo helt tydelig at oppmerksomhetsbehovet /stormannsgalskapen og pengegriskheten har tatt helt overhånd og så umoden,vulgær,trassig og barnslig blir man muligens av å kun være inne i sin egen boble inni sitt eget hus med trynet inni tlf for å snakke om seg selv eller utlevere sine egne unger . Hele livet ! Klassisk eksempel på influenser baksiden av medaljen ! Hurra for utdannelse/samfunnsnyttig arbeid og et sosialt liv utenfor husets 4 vegger uten skjerm sånn dann og vann .. Men selv om de har mye penger og frihet betyr det ikke nødvendigvis at de er lykkelige.. Fremstår ikke som et jordnært lykkelig par. Det er business for alle penga. Lurer på om fyren hadde blitt i forholdet om hun ikke hadde sikret hans inntekt i sus og dus resten av hans levetid🤷♀️ Han er jo sikret både jobb og mye penger av å være med henne. 3 1
JojoMoyes Skrevet fredag kl. 21:16 #52297 Skrevet fredag kl. 21:16 M.H85 skrev (23 minutter siden): Han virker som en veldig kjedelig og enkel fyr. Hadde aldri orket en slik mann. Virker mer som dd holder sammen grunnet en haug med kids og store bedrifter ( penger og jobb) enn kjærlighet. Like barn leker best … i ordets rette forstand .. 5
M.H85 Skrevet fredag kl. 21:17 #52298 Skrevet fredag kl. 21:17 JojoMoyes skrev (Akkurat nå): Like barn leker best … i ordets rette forstand .. For noen er det slik ja😅 Jeg husker jeg så en Instagram video der rompa klapper når hun løper. Det skulle være morsomt? Synes det var drøyt. Måtte vise det til kjæresten, satt nesten kaffen i halsen.... Litt vulgært spør du meg. 4
Donnap Skrevet fredag kl. 21:32 #52299 Skrevet fredag kl. 21:32 M.H85 skrev (12 minutter siden): For noen er det slik ja😅 Jeg husker jeg så en Instagram video der rompa klapper når hun løper. Det skulle være morsomt? Synes det var drøyt. Måtte vise det til kjæresten, satt nesten kaffen i halsen.... Litt vulgært spør du meg. Den videoen er det flere år siden hun la ut, det var mens hun var sammen med eksen. Jeg syntes den var artig da, hun var artig å følge i den tiden, da var hun kun en influenser, det var før Careless mener jeg. 4
M.H85 Skrevet fredag kl. 21:36 #52300 Skrevet fredag kl. 21:36 Donnap skrev (3 minutter siden): Den videoen er det flere år siden hun la ut, det var mens hun var sammen med eksen. Jeg syntes den var artig da, hun var artig å følge i den tiden, da var hun kun en influenser, det var før Careless mener jeg. År 2020...ikke så lenge siden,men for all del. Ulik humor.... 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå