GulleGull Skrevet fredag kl. 10:40 #52241 Skrevet fredag kl. 10:40 Vokteren skrev (53 minutter siden): Denne bh'en er ikke akkurat god reklame for Careless. Her ser vi tydelig hvordan kvaliteten er. Litt på siden, men er hele det nye badet sånn svart marmor? Gulv/vegger? 6
elskersommer Skrevet fredag kl. 10:45 #52242 Skrevet fredag kl. 10:45 GulleGull skrev (4 minutter siden): Litt på siden, men er hele det nye badet sånn svart marmor? Gulv/vegger? Ja.. hele huset er i svart. Det badet er som dratt ut av The well 5 2
GulleGull Skrevet fredag kl. 10:50 #52243 Skrevet fredag kl. 10:50 elskersommer skrev (5 minutter siden): Ja.. hele huset er i svart. Det badet er som dratt ut av The well Ok😅 1
Anemoi Skrevet fredag kl. 11:06 #52244 Skrevet fredag kl. 11:06 (endret) GulleGull skrev (28 minutter siden): Litt på siden, men er hele det nye badet sånn svart marmor? Gulv/vegger? Alle tre bad (ett i hver etasje) er mørke. Bildene er av barnas bad med to vasker + badet i toppetasjen. Det legges tydeligvis opp til at de to eldste barna skal kunne være på badet samtidig. Men tro om det er realistisk, de er gutt og jente… Mener det er toalett og dusj på sidene bak på barnebadet, men det virker ikke som om de skal ha vegger foran. Endret fredag kl. 11:10 av Anemoi 4
Stargaze Skrevet fredag kl. 11:08 #52245 Skrevet fredag kl. 11:08 arnoyb skrev (1 time siden): De fleste bruker jo båt, ikke bil. Tar tid det også. Bare båtturen, enten ferge eller hurtigbåt til Svolvær tar 3,5 timer. Så skal du til og fra båt i tillegg. Blir fort 8-10 timer tur/retur. Hvem gidder det for en CL butikk? Ikke så mange. Tipper hun har fått tak i et billig lokale, men investeringen må være høye i forhold til potensiale for salg. 3
Stargaze Skrevet fredag kl. 11:09 #52246 Skrevet fredag kl. 11:09 Anemoi skrev (2 minutter siden): Alle tre bad (ett i hver etasje) er mørke. Bildene er av barnas bad med to vasker + badet i toppetasjen. Det legges tydeligvis opp til at de to eldste barna skal kunne være på badet samtidig. Men tro om det er realistisk, de er gutt og jente… Veldig mørkt og dystert. Godt vi har forskjellig smak. Hele huset ser ut som en mørk bunkers. Men det er meg da. 8 2
Donnap Skrevet fredag kl. 11:13 #52247 Skrevet fredag kl. 11:13 arnoyb skrev (1 time siden): Men poenget er at det for store deler av distriktet er ganske vanlig å ha besøk innom Bodø. Ikke at en person drar hver uke men at man besøker byen i anledning sykehus og andre tilbud du ikke finner i distriktene, feks Svolvær, Glomfjord osv. Disse områdene vil jo være inkludert i markedet, men ikke hverdagsmarkedet. Dette er ting som tas med når man velger lokasjon på en butikk. Det er selvfølgelig få som kjører ens ærend 5-12 timer for Careless. Men vi er vant med store avstander her i nord for mange av våre grunnleggende behov, så da er det naturlig å besøke andre tilbud mens man er dær. Jeg feks må flere gang i året kjøre nesten 4 timer for å komme til sykehuset i Tromsø som har et tilbud jeg ikke kan få her jeg bor. det er ikke noe unikt med det. Helt riktig, er svært mange i nord som må til Bodø på sykehuset der. Det er også mange som drar til Bodø for å reise videre til sydligere strøk da det er storflyplass der. For de som da er fan av Careless klær er det da enkelt å stikke innom Careless. 2
arnoyb Skrevet fredag kl. 11:13 #52248 Skrevet fredag kl. 11:13 Stargaze skrev (1 minutt siden): Tar tid det også. Bare båtturen, enten ferge eller hurtigbåt til Svolvær tar 3,5 timer. Så skal du til og fra båt i tillegg. Blir fort 8-10 timer tur/retur. Hvem gidder det for en CL butikk? Ikke så mange. Tipper hun har fått tak i et billig lokale, men investeringen må være høye i forhold til potensiale for salg. Men jeg har jo påstått det motsatte. at få drar bare for Careless. Men det er veldig mange som må til Bodø. Det er også mange som får dekt flyreise fra offentlig helsetjeneste både for barn og voksne. Det er markant handelslekkasje til Bodø. Fra saltfjellet og opp til Vesterålen. Det er nok tatt med i beregninga. Men nå trekker jeg meg fra mer av denne diskusjonen. 6
Tøvftta Skrevet fredag kl. 11:13 #52249 Skrevet fredag kl. 11:13 Anemoi skrev (2 timer siden): Det var da voldsomt, hvem karakteriserer innbyggerne i en nordnorsk by på denne stygge måten? Jeg trodde man var ferdig med den slags her i landet! At det var lang kø ved åpningen av en CL-butikk, har skjedd alle steder, det er ikke særlig spesielt. Hvordan butikken går i lengden, er en helt annen sak. Det kan diskuteres og det henger neppe sammen med geografi og nedlatende karakteristikker av hvordan innbyggerne er. Jeg er helt enig i det @Stargaze sier, folk i Trøndelag ikke drar så langt nordover for å handle. Og jeg støtter @arnoyb i at markedet for Bodø-butikken nok er lite, selv om man inkluderer Vesterålen og Lofoten, det har jeg skrevet også tidligere. At lokalet er stort, har antagelig å gjøre mtp beliggenhet, leiepris og type butikk. Alle fra Bodø sier sånt om folk fra Bodø! 2
Stargaze Skrevet fredag kl. 11:14 #52250 Skrevet fredag kl. 11:14 arnoyb skrev (1 time siden): Å er du kjent i området så vet du at det er betydelig handelslekkasje dit på tross av avstandene. Jeg påstår ikke at disse områdene er enorm, bare at de nok er tatt med i betraktninga. Alt fra Saltfjellet og til og med Vesterålen kan tas med der. Har familie i Lofoten. Handelslekkasjen er ikke betydelig til Bodø. De fleste drar til Svolvær og handler der. 3
Donnap Skrevet fredag kl. 11:15 #52251 Skrevet fredag kl. 11:15 (endret) Stargaze skrev (7 minutter siden): Tar tid det også. Bare båtturen, enten ferge eller hurtigbåt til Svolvær tar 3,5 timer. Så skal du til og fra båt i tillegg. Blir fort 8-10 timer tur/retur. Hvem gidder det for en CL butikk? Ikke så mange. Tipper hun har fått tak i et billig lokale, men investeringen må være høye i forhold til potensiale for salg. Det er mange fra nord som må på sykehuset i Bodø, i tillegg er det storflyplass der med direkteruter til sydligere strøk. Så det er mange fra nord som må innom Bodø for diverse. Endret fredag kl. 11:16 av Donnap 1
Stargaze Skrevet fredag kl. 11:16 #52252 Skrevet fredag kl. 11:16 Donnap skrev (Akkurat nå): Det er mange fra nord som må på sykehuset i Bodø for diverse, i tillegg er det storflyplass der med direkteruter til sydligere strøk. Så det er mange fra nord som må innom Bodø for diverse. Hvor ofte er man på sykehus/sydentur? Men ligger ballen død, så får vi se hvor lenge Bodøeventyret varer 1 3
arnoyb Skrevet fredag kl. 11:18 #52253 Skrevet fredag kl. 11:18 (endret) . Endret fredag kl. 11:27 av arnoyb feilsitering
arnoyb Skrevet fredag kl. 11:22 #52254 Skrevet fredag kl. 11:22 Stargaze skrev (1 minutt siden): Hvor ofte er man på sykehus/sydentur? Men ligger ballen død, så får vi se hvor lenge Bodøeventyret varer Men hærregud for en håpløs diskusjon. Jeg påstår ikke at butikken vil overleve, tvert i mot. Men nedslagsfeltet for butikker i Bodø er et stort omegn, som nok er tatt med i betraktninga når de bestemte butikk der. Jeg mener de uansett har overvurdert. For hver enkelt er det ikke hver dag man skal på sykehus, men for hele området utgjør det en forskjell. Det er også flere andre helsetjenester der du ikke får i store deler av landsdelen. Kan gjenta det andre har nevnt om en knutepunkt flyplass også. Men hvor lenge skal man dra ut en debatt om noe man er enig om rota til 🤯 Nesten som jeg mistenker at bare pga "stemplet" man får her inne så må det argumenteres mot meninger, selv om man er enig. 6
Donnap Skrevet fredag kl. 11:23 #52255 Skrevet fredag kl. 11:23 Stargaze skrev (1 minutt siden): Hvor ofte er man på sykehus/sydentur? Men ligger ballen død, så får vi se hvor lenge Bodøeventyret varer Jeg kjenner mange som er ofte i Bodø, noen reiser ofte både i jobb og til sydligere strøk, og andre må stadig inn til sykehuset i Bodø. Andre igjen tar seg en bytur dit. Nå er det jo ikke sånn at jeg tror alle disse er Careless kunder, men nå får de jo anledning til å dra innom butikken hvis de vil. Jeg har vært på en Careless butikk, det var nok for meg. Kommer ikke til å kjøpe noe der noe mer grunnet dårlig service og mye dårlig kvalitet. Men jeg skjønner jo at fans av Careless ønsker å stikke innom når de først er i Bodø. Går vel ikke lenge før de oppdager at veninnen deres prioriterer kvantitet over kvalitet. 3
Donnap Skrevet fredag kl. 11:26 #52256 Skrevet fredag kl. 11:26 arnoyb skrev (7 minutter siden): Men hallo. Dette er ei sær sammenligning. Begrensninga i Svolvær gjør handelslekasjen i aller høyste grad reel. Kan diskutere handelslekasje både til Harstad og Bodø. Hæææ? Den forsto jeg ikke, svarte du på riktig innlegg? 1
arnoyb Skrevet fredag kl. 11:26 #52257 Skrevet fredag kl. 11:26 Stargaze skrev (12 minutter siden): Har familie i Lofoten. Handelslekkasjen er ikke betydelig til Bodø. De fleste drar til Svolvær og handler der. Men hallo. Dette er ei sær sammenligning. Begrensninga i Svolvær gjør handelslekasjen i aller høyste grad reel. Kan diskutere handelslekasje både til Harstad og Bodø. 3
arnoyb Skrevet fredag kl. 11:29 #52258 Skrevet fredag kl. 11:29 Donnap skrev (1 minutt siden): Hæææ? Den forsto jeg ikke, svarte du på riktig innlegg? Nei, jeg sletta. Tror jeg er litt oppgitt over denne diskusjonen å bare trykker siter i villa 🤪 1 2
Donnap Skrevet fredag kl. 11:36 #52259 Skrevet fredag kl. 11:36 arnoyb skrev (3 minutter siden): Nei, jeg sletta. Tror jeg er litt oppgitt over denne diskusjonen å bare trykker siter i villa 🤪 Ok 😅 Jeg tenker de som bor i nord og har opplevd å måtte på sykehus eller storflyplass eller annet i Bodø, vet dette bedre enn de som bor sørpå og kjenner noen i nord. Men at alle disse som må til Bodø er potensielle Careless kunder tror jeg ikke. Det må være endel nordpå som også har fått nok av dårlig service og kvalitet. 1
Anemoi Skrevet fredag kl. 11:37 #52260 Skrevet fredag kl. 11:37 Tøvftta skrev (14 minutter siden): Alle fra Bodø sier sånt om folk fra Bodø! Jeg har responset på ditt innlegg en gang, dette er kun for å si at diskusjon om Bodø-folk er en avsporing i debatten. Innlegg som dette er ikke verdt å følge opp. Da er jeg mer interessert i å vite - hva mener du om SET som influenser? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå