elskersommer Skrevet 14. september #51541 Skrevet 14. september Angel75 skrev (3 minutter siden): Og du er den eneste som tenker på barna? Det skrev jeg vel ikke? "Jeg tenker på barna" Så får andre stå for sine standpunkter 🙂🙂 5
JojoMoyes Skrevet 14. september #51542 Skrevet 14. september (endret) slipperyslope skrev (På 13.9.2025 den 9.46): Kanskje SE stopper og snakke om barna når feks en helt totalt fremmed kommer bort og spør eldste hvordan gikk det i natt med alle dia alarmer? Garantert ubehagelig.. hva sier SE om dette skjer? Det er utopi å håpe på det ! SE altså Mor har gjort seg avhengig av de pengene hun tjener på å utlevere sine egne barn hun burde beskyttet . Det viste hun senest i dag ved å skrive navn på yngste barn og i går kveld ved å vise barnevogn og foten til den yngste ! Hun vet at dette genererer flere klikk enn om hun har annen bakgrunn . «Uten barn» Grusomt misbruk av egne barn sin uskyldighet og rett til ikke å være offentlig selv om mor elsker å utlevere alt . Kynisk og kalkulert hver eneste dag . Og folk forsvarer dette . Får lyst å kaste opp . PS Det er skrevet om her tidligere at mor har blitt enda mer aktiv i eksponeringen av barna fra i sommer . Endret 14. september av JojoMoyes La til et ps 8
GulleGull Skrevet 14. september #51543 Skrevet 14. september Minimeg1234 skrev (2 timer siden): Hva vil du si er faren ved at barnevognen inne vises og at den lille barnefoten vises ? Synes @oss-to skrev det så bra her tidligere og litt lenger opp i tråden, hva som er utidig med å ha baby/barn som stadig «rekvisitt» på snappen. Den lille barnefoten virker jo bare som en dråpe i havet i øyeblikket. men spiller allikevel en større rolle i det store og hele. 8
Anemoi Skrevet 14. september #51544 Skrevet 14. september Minimeg1234 skrev (28 minutter siden): I alle dager (igjen) hvorfor skriver du at jeg ikke tenker på barna? Det er jo nettopp det jeg gjør. jeg er ikke for barneeksponering men jeg lurer på hvilken skade det er å vise vogn og en fot. Det har jeg ikke fått et klart svar på av deg. Dette er merkelig. Du spør om og om igjen om det samme - og - du får jo svar. @elskersommer skriver: «Det er helheten av hva SET gjør.. Hun viser små glimt av den lille hver eneste dag. En fot,en arm,halve ansiktet, kroppen, opplysninger om soverutine,mat,vaksiner osv osv... Alt dette er noe ingen av oss må vite. La barn få være barn til den dagen de selv er så store at de selv kan bestemme.. » En annen bruker bagatelliserte nylig (innlegg #51499) eksponering på samme måte som du nå gjør. Bruker @oss-to ga vedkommende et utmerket svar (innlegg #51508), dette sier det meste (min utheving): «Du samanliknar dette med eit tilfeldig bussbilete. Men det er to heilt ulike ting. Eit bussbilete er eit augeblikk, utan kontekst. Når kampanjen er over, er biletet borte. Ingen kan søkje det opp, ingen hugsar det. Å vere barnet til ein influensar er ikkje eit augeblikk – det er ein serie. Dag etter dag, år etter år, blir søvn, matvanar, vaksinar og kvardagsliv lagt ut. Bitane samlar seg til ein heilskap, eit digitalt liv barnet aldri har valt å dele. Og her kjem den største skilnaden: følgjarane. Når dei får servert detaljar jamt og trutt, byrjar mange å føle at dei eig ein del av barnet. Dei får forventningar, dei krev oppdateringar, dei reagerer når dei ikkje får innsyn. Då er barnet ikkje lenger berre barnet til foreldra – men og eit barn for publikum.Det er dette som gjer eksponeringa alvorleg. Ikkje kvart enkelt bilete i seg sjølv, men summen.» 7 2 4
elskersommer Skrevet 14. september #51545 Skrevet 14. september JojoMoyes skrev (1 minutt siden): Det er utopi å håpe på det ! SE altså Mor har gjort seg avhengig av de pengene hun tjener på å utlevere sine egne barn hun burde beskyttet . Det viste hun senest i dag ved å skrive navn på yngste barn og i går kveld ved å vise barnevogn og foten til den yngste ! Hun vet at dette genererer flere klikk enn om hun har annen bakgrunn . «Uten barn» Grusomt misbruk av egne barn sin uskyldighet og rett til ikke å være offentlig selv om mor elsker å utlevere alt . Kynisk og kalkulert hver eneste dag . Og folk forsvarer dette . Får lyst å kaste opp . I dag har det vært masse eksponering av den minste.. i går var det nøye forklart om ett prosjekt de eldste skulle lage. Hvordan kan noen forsvare alt dette? Hvordan kan noen mener at en fit spiller da ingen rolle. Nei kanskje det bilde med den foten ikke spiller noen rolle om det var det eneste en mamma hadde lagt ut iløpet av hele barndommen. Men her må vi faktisk se helheten av alt som blir lagt ut 9
JojoMoyes Skrevet 14. september #51546 Skrevet 14. september elskersommer skrev (4 minutter siden): I dag har det vært masse eksponering av den minste.. i går var det nøye forklart om ett prosjekt de eldste skulle lage. Hvordan kan noen forsvare alt dette? Hvordan kan noen mener at en fit spiller da ingen rolle. Nei kanskje det bilde med den foten ikke spiller noen rolle om det var det eneste en mamma hadde lagt ut iløpet av hele barndommen. Men her må vi faktisk se helheten av alt som blir lagt ut Nei vi kommer aldri til å forstå dette forsvaret . Men det er bare trist å måtte bivåne at SET gjør dette helt iskaldt/kynisk og kalkulert hver eneste dag fordi hun er 100% klar over at det generer flere klikk med barn i monitor . Trist for disse barna at ikke noen myndighet kan gripe inn med lovverk . For det er absolutt ingen i den nære krets rundt de stakkars barna som griper inn og «redder de» ikke engang besteforeldre når ikke foreldrene selv evner å se barnas beste i den pengegriske stormannsgalskapen sin . 1 6
Outandabout Skrevet 14. september #51547 Skrevet 14. september Minimeg1234 skrev (2 timer siden): Det lille som vises av mat nå i en hektisk flytte tid tror jeg er helt innenfor for 16 ukers helveteprogrammet. De vet at det å flytte er hektisk og tar mye kapasitet psykisk. Vel….. 4
Minimeg1234 Skrevet 14. september #51548 Skrevet 14. september Outandabout skrev (Akkurat nå): Vel….. Hva mener du? 3 2
Bibbi_ Skrevet 14. september #51549 Skrevet 14. september Minimeg1234 skrev (2 timer siden): Det lille som vises av mat nå i en hektisk flytte tid tror jeg er helt innenfor for 16 ukers helveteprogrammet. De vet at det å flytte er hektisk og tar mye kapasitet psykisk. SE har da aldri laget sunn og bra mat?! 7 1
Outandabout Skrevet 14. september #51550 Skrevet 14. september Minimeg1234 skrev (2 minutter siden): Hva mener du? Jeg mener at hun ikke akkurat viser frem et variert kosthold i en hverdag uten flytting heller. Tenker at hun ikke bør legge opp til å «ta med følgerne» på en helsereise der mat også er fokus. At hun får følgere opp av sofaen fordi hun har en utfordring, kjempebra! Men å vise frem knekkebrød eller omelett, og samtidig legge frem at hun vil dele litt av det hun lærte av Ramm på 16 ukers, det kan hun spare seg. Sara E er influencer. Hun kan ha fokus på det hun er god på, og la andre ta seg av inspirasjon og råd om mat. 5 4
Outandabout Skrevet 14. september #51551 Skrevet 14. september Bibbi_ skrev (1 minutt siden): SE har da aldri laget sunn og bra mat?! Enig! Og det legger ikke jeg meg opp i. Men hun trenger ikke gå ut med at hun vil dele det hun har lært på 16 ukers… for det virker ikke til å ha endret seg noe særlig i etterkant av det opplegget, for å si det sånn. 4 2
Minimeg1234 Skrevet 14. september #51552 Skrevet 14. september (endret) Såååå mange ganger jeg har skrevet at jeg er i mot barneeksponering likevel så får jeg slengt til meg at jeg ikke bryr meg om barna. Det er en taktikk for å få meg til å tie stille . Og jeg syns det er stygt skrevet. Jeg prøver å bruke samme diskusjonsmåte som flere her inne. Men det er visst bare noen som får bruke den. Jeg får spørsmål om igjen og om igjen , svarer, får spørsmål om igjen en to tre ganger til. Ingen som reagerer på det fordi det er til meg. At jeg har en annen mening i forhold til Sara E.betyr ikke at jeg ikke bryr meg om barna. Det betyr at jeg mener at vogn og det lille beinet som blir vist ikke har noe å si i forhold til evnt. konsekvenser senere (som var det jeg spurte om) jeg aksepterer at dere har en annen mening men når jeg har en annen mening så jeg får slengt til meg at jeg ikke bryr meg om barna. Jeg gjør det . Men her mener jeg at vogn og det lille beinet ikke vil gi konsekvenser senere. Jeg syns det er usmakelig å ilegge meg disse meningene om at jeg ikke bryr meg om barna. Det slenges ut så snart jeg er uenig med flertallet her inne. Jeg har vært her en måned nå. Prøvd å gjøre som dere gjør men det er en regel for meg og en for dere. Væresgod , rapporter innlegget så det blir slettet. Endret 14. september av Minimeg1234 2 8
oss-to Skrevet 14. september #51553 Skrevet 14. september Minimeg1234 skrev (3 timer siden): Hva vil du si er faren ved at barnevognen inne vises og at den lille barnefoten vises ? So flott du spør. Mange er ikkje klar over, og stiller seg ikkje kritiske til kva dei konsumerer av SOME. I seg sjølv er det ikkje farleg at ein ser ein fot eller ei vogn inne – men problemet ligg i prinsippet: barnet blir brukt som innhald utan samtykke. Små detaljar som fotar, rutinar og miljø bygger gradvis opp eit bilete av barnet for tusenvis av framande. Når det i tillegg skjer i ein kommersiell kontekst, blir barndommen redusert til reklameverdi. Det er den langsiktige ufrivillige eksponeringa som er faren. 4 8
Minimeg1234 Skrevet 14. september #51554 Skrevet 14. september Outandabout skrev (17 minutter siden): Jeg mener at hun ikke akkurat viser frem et variert kosthold i en hverdag uten flytting heller. Tenker at hun ikke bør legge opp til å «ta med følgerne» på en helsereise der mat også er fokus. At hun får følgere opp av sofaen fordi hun har en utfordring, kjempebra! Men å vise frem knekkebrød eller omelett, og samtidig legge frem at hun vil dele litt av det hun lærte av Ramm på 16 ukers, det kan hun spare seg. Sara E er influencer. Hun kan ha fokus på det hun er god på, og la andre ta seg av inspirasjon og råd om mat. Tusen takk for et godt og utfyllende svar 😊 Og når du skrev det slik så er jeg faktisk enig med deg. 2 2
oss-to Skrevet 14. september #51555 Skrevet 14. september Minimeg1234 skrev (3 timer siden): Det lille som vises av mat nå i en hektisk flytte tid tror jeg er helt innenfor for 16 ukers helveteprogrammet. De vet at det å flytte er hektisk og tar mye kapasitet psykisk. Eg ser poenget ditt, men nettopp dette meiner eg er problemet. Når ho framstår som om ho har kompetanse og har vore med på eit seriøst opplegg, så presenterer ho i praksis ein “knekkebrødkur”. Det samsvarar ikkje med prinsippet om livsstilsendring, og det tek heller ikkje høgde for at ein i travle periodar treng både ekstra energi og næringsstoff – ikkje minst for å halde ut over tid. 4 6
elskersommer Skrevet 14. september #51556 Skrevet 14. september Minimeg1234 skrev (8 minutter siden): Såååå mange ganger jeg har skrevet at jeg er i mot barneeksponering likevel så får jeg slengt til meg at jeg ikke bryr meg om barna. Det er en taktikk for å få meg til å tie stille . Og jeg syns det er stygt skrevet. Jeg prøver å bruke samme diskusjonsmåte som flere her inne. Men det er visst bare noen som får bruke den. Jeg får spørsmål om igjen og om igjen , svarer, får spørsmål om igjen en to tre ganger til. Ingen som reagerer på det fordi det er til meg. At jeg har en annen mening i forhold til Sara E.betyr ikke at jeg ikke bryr meg om barna. Det betyr at jeg mener at vogn og det lille beinet som blir vist ikke har noe å si i forhold til evnt. konsekvenser senere (som var det jeg spurte om) jeg aksepterer at dere har en annen mening men når jeg har en annen mening så jeg får slengt til meg at jeg ikke bryr meg om barna. Jeg gjør det . Men her mener jeg at vogn og det lille beinet ikke vil gi konsekvenser senere. Jeg syns det er usmakelig å ilegge meg disse meningene om at jeg ikke bryr meg om barna. Det slenges ut så snart jeg er uenig med flertallet her inne. Jeg har vært her en måned nå. Prøvd å gjøre som dere gjør men det er en regel for meg og en for dere. Væresgod , rapporter innlegget så det blir slettet. Men hvorfor er du enig i litt eksponering og ikke alt? Burde man ikke si nei til all eksponering? Er jo liten vits og si ja til en fot men nei til halve hode? 5 6
Angel75 Skrevet 14. september #51557 Skrevet 14. september oss-to skrev (5 minutter siden): Eg ser poenget ditt, men nettopp dette meiner eg er problemet. Når ho framstår som om ho har kompetanse og har vore med på eit seriøst opplegg, så presenterer ho i praksis ein “knekkebrødkur”. Det samsvarar ikkje med prinsippet om livsstilsendring, og det tek heller ikkje høgde for at ein i travle periodar treng både ekstra energi og næringsstoff – ikkje minst for å halde ut over tid. Men hun har sagt at hun er ikke en til å følge for kosthold råd, og hun har sagt hun ikke har kompetanse til dette. Så det som skrives her i tråden nå er feil. Hun viser kun hva hun spiser, akkurat som andre influensere gjør. 9
oss-to Skrevet 14. september #51558 Skrevet 14. september JojoMoyes skrev (33 minutter siden): Nei vi kommer aldri til å forstå dette forsvaret . Men det er bare trist å måtte bivåne at SET gjør dette helt iskaldt/kynisk og kalkulert hver eneste dag fordi hun er 100% klar over at det generer flere klikk med barn i monitor . Trist for disse barna at ikke noen myndighet kan gripe inn med lovverk . For det er absolutt ingen i den nære krets rundt de stakkars barna som griper inn og «redder de» ikke engang besteforeldre når ikke foreldrene selv evner å se barnas beste i den pengegriske stormannsgalskapen sin . ☝️🎯 3
Angel75 Skrevet 14. september #51559 Skrevet 14. september (endret) elskersommer skrev (5 minutter siden): Men hvorfor er du enig i litt eksponering og ikke alt? Burde man ikke si nei til all eksponering? Er jo liten vits og si ja til en fot men nei til halve hode? Du støtter jo Funkygine og heier på henne. Tidligere heiet jo du på henne når det gjaldt vixen. Hun eksponerer jo barna, hva er forskjellen på henne og Sara egentlig? Heier ikke du på barna? Endret 14. september av Angel75 Skrivefeil og la til et spm 2 6
oss-to Skrevet 14. september #51560 Skrevet 14. september Angel75 skrev (8 minutter siden): Men hun har sagt at hun er ikke en til å følge for kosthold råd, og hun har sagt hun ikke har kompetanse til dette. Så det som skrives her i tråden nå er feil. Hun viser kun hva hun spiser, akkurat som andre influensere gjør. Når ein SE inviterer følgjarar med på «helsereise», blir det fort oppfatta som råd – sjølv om ho seier det ikkje er det. Det kan vere skadelig fordi folk tek det som fasit, sjølv om helse er individuelt. Svaret er det same uansett kva nan influensaren har. 3 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå