Totton Skrevet 11. september #51341 Skrevet 11. september GulleGull skrev (1 minutt siden): Vet du hvor mye som er solgt? Siden du sier det sånn? Er det lagt ut noe «tall»..? Aner ikke. Har ikke sjekket. Men om de ikke er utsolgt så er det godt planlagt👏👏 1 6
GulleGull Skrevet 11. september #51342 Skrevet 11. september JojoMoyes skrev (40 minutter siden): Underkjolen er av viskose , som krymper og bør vel egentlig håndvaskes . Så ikke helt beste kombo det vil jeg tro . Totton skrev (1 minutt siden): Viskose er naturmateriale. Men viskose krymper uansett naturmaterialer eller ikke. Men man kan klare strekke det ut igjen. 3 2
JojoMoyes Skrevet 11. september #51343 Skrevet 11. september Totton skrev (3 minutter siden): Viskose er naturmateriale. 5
GulleGull Skrevet 11. september #51344 Skrevet 11. september Totton skrev (3 minutter siden): Aner ikke. Har ikke sjekket. Men om de ikke er utsolgt så er det godt planlagt👏👏 Hva har de planlagt for? Å få solgt ut eller å sitte med en del på lager som potensielt blir tungsolgt etterhvert? 9
JojoMoyes Skrevet 11. september #51345 Skrevet 11. september GulleGull skrev (Akkurat nå): Hva har de planlagt for? Å få solgt ut eller å sitte med en del på lager som potensielt blir tungsolgt etterhvert? Burde vel uansett ikke være grunn for applaudering om de for engangs skyld bestilte riktig ! Har vel holdt på så lenge nå at det burde hun lært . Men kan jo også hende det ikke er utsolgt pga dårlig dropp 🤷🏼♀️ 8
Angel75 Skrevet 11. september #51346 Skrevet 11. september GulleGull skrev (4 minutter siden): Men viskose krymper uansett naturmaterialer eller ikke. Men man kan klare strekke det ut igjen. Vasker du forsiktig, 30/40 grader og lett sentrifuge så skal ikke det være noe problem. Og skulle det skje, så stryker man det så rettes det oftest opp igjen. 1 6
GulleGull Skrevet 11. september #51347 Skrevet 11. september (endret) Angel75 skrev (4 minutter siden): Vasker du forsiktig, 30/40 grader og lett sentrifuge så skal ikke det være noe problem. Og skulle det skje, så stryker man det så rettes det oftest opp igjen. Ja var det jeg skrev, at man kan rette det ut igjen, men det krymper. Har hatt det som innerkjole i plagg selv, det kan fort bli litt «slaskete» ved gjentatt vask og utstryking ved krymping. Endret 11. september av GulleGull 3 4
Anonym_2024 Skrevet 11. september #51348 Skrevet 11. september 1299- kr for noe som kan krympe i vask. Noen av de kjolene var temmelig korte i utganspunktet. 3 6
GulleGull Skrevet 11. september #51349 Skrevet 11. september Anonym_2024 skrev (1 minutt siden): 1299- kr for noe som kan krympe i vask. Noen av de kjolene var temmelig korte i utganspunktet. Det er jeg enig i -at de er korte. Noen liker det sikkert sånn, men så på videoen på fb siden hvor SET viser den frem. Det er ingen kjole å bøye seg i. Blir for kort for min smak i hvertfall. Og dessverre så gjør også den brede scrunshen/strikken i livet som går igjen i alle kjolene og at du kan dra den i alle retninger at det ser billig ut. Så prisen (1 300,-) matcher ikke helt «kvaliteten» og utseende på kjolen altså, for min del. 6 3
Snublefot62 Skrevet 12. september #51350 Skrevet 12. september Totton skrev (7 timer siden): Aner ikke. Har ikke sjekket. Men om de ikke er utsolgt så er det godt planlagt👏👏 Eller så har de slått av funksjonen for lagerstyring i nettbutikken. Eller rotet med lagerantall. Hun har ved flere tilfeller selv dokumentert at de ikke egentlig har kontroll på lageret med å overselge og så måtte beklage til kundene som kjøpte men ikke får levert allikevel. 5 5
GulleGull Skrevet 12. september #51351 Skrevet 12. september Snublefot62 skrev (1 time siden): Eller så har de slått av funksjonen for lagerstyring i nettbutikken. Eller rotet med lagerantall. Hun har ved flere tilfeller selv dokumentert at de ikke egentlig har kontroll på lageret med å overselge og så måtte beklage til kundene som kjøpte men ikke får levert allikevel. CL skal ha 40(?) ansatte, rart at man ikke kan la en av de «mange ansatte» i CL ta litt mer ansvar for logistikken i alle ledd -for det virker ikke som den som har ansvar nå gjør jobben særlig tilfredsstillende😅 4 2
Snublefot62 Skrevet 12. september #51352 Skrevet 12. september GulleGull skrev (14 minutter siden): CL skal ha 40(?) ansatte, rart at man ikke kan la en av de «mange ansatte» i CL ta litt mer ansvar for logistikken i alle ledd -for det virker ikke som den som har ansvar nå gjør jobben særlig tilfredsstillende😅 De har ikke 40 ansatte. Det har de ikke råd til. 4 3
GulleGull Skrevet 12. september #51353 Skrevet 12. september (endret) Snublefot62 skrev (33 minutter siden): De har ikke 40 ansatte. Det har de ikke råd til. Jeg vet, men var ett tema tidligere at de hadde så mange ansatte at og at det var så bra. Men det er jo bare på «papiret». så lenge du er innom og får betalt så skal du bli meldt inn i AA registeret. Dvs de som har fått alt fra noen få kroner til fastlønn for å gjøre en jobb for CL i løpet av tiden skal rapporteres inn og har de ikke blitt rapportert som avsluttet igjen så vil de telle som ansatt i Brønnøysundregisteret. Aner ikke hvorfor CL ikke oppdaterer dette? Mulig det er noen fordeler at det står på Brønnøysund at de er flere ansatte en det som er reelt? Akkurat det kan jeg litt for lite om.. Endret 12. september av GulleGull 4
Snublefot62 Skrevet 12. september #51354 Skrevet 12. september GulleGull skrev (5 minutter siden): Jeg vet, men var ett tema tidligere at de hadde så mange ansatte at og at det var så bra. Men det er jo bare på «papiret». så lenge du er innom og får betalt så skal du bli meldt inn i AA registeret. Dvs de som har fått alt fra noen få kroner til fastlønn for å gjøre en jobb for CL i løpet av tiden skal rapporteres inn og har de ikke blitt rapportert som avsluttet igjen så vil de telle som ansatt i Brønnøysundregisteret. Aner ikke hvorfor CL ikke oppdaterer dette? Mulig det er noen fordeler at det står på Brønnøysund at de er flere ansatte en det som er reelt? Akkurat det kan jeg litt for lite om.. Ja det stemmer. Så lenge de har fått betalt for oppdrag (fotoshoot etc) så skal man ha betalt, og bli registrert på A-meldingen. Jeg har blitt arrestert her tidligere i dette med årsverk, tallet på Brreg og årsregnskapet så skal ikke uttale meg for bombastisk hvor det tallet blir hentet fra. Men det stemmer at enkelte tror at dette betyr 43 fulltidsansatte. Noe det ikke gjør. Så det er ikke sånn at Careless har en drøss med ansatte de sysselsetter og betaler lønn. Tvert i mot er det dokumentert ganske godt at modellene betales med klær og butikkstillingene er nede i 8-20% stillinger. 1 8
JojoMoyes Skrevet 12. september #51355 Skrevet 12. september GulleGull skrev (9 timer siden): Ja var det jeg skrev, at man kan rette det ut igjen, men det krymper. Har hatt det som innerkjole i plagg selv, det kan fort bli litt «slaskete» ved gjentatt vask og utstryking ved krymping. Men hvem gidder å kjøpe den når den har 3 cm underskjørt som krymper og endrer form så det blir den jobben å holde den ren . Og den kvaliteten vi nå vet kan inneholde dårlig søm , feilsydde lommer som du får beskjed om at du lett kan sy selv 🤷🏼♀️Og ingen av stoffene puster noe særlig og den prisen 😩Var bare det jeg prøvde å få frem 😉 1 7
GulleGull Skrevet 12. september #51356 Skrevet 12. september JojoMoyes skrev (1 minutt siden): Men hvem gidder å kjøpe den når den har 3 cm underskjørt som krymper og endrer form så det blir den jobben å holde den ren . Og den kvaliteten vi nå vet kan inneholde dårlig søm , feilsydde lommer som du får beskjed om at du lett kan sy selv 🤷🏼♀️Og ingen av stoffene puster noe særlig og den prisen 😩Var bare det jeg prøvde å få frem 😉 For meg virker det som det var «om å gjøre» å ha med noe naturmateriale i kjolen (selvom prosessen for å utvinne stoffet ikke er særlig miljøvennlig), bare fordi man da kan «grønnvaske» produksjonen av den kjolen🙈 1 7
Snublefot62 Skrevet 12. september #51357 Skrevet 12. september Hvorfor lyver Careless på sine produktsider? Men viskose er ikke et naturstoff. Det er kunnstig fremstil AV naturlige stoffer. Sitat Viskose er en kjemisk forbindelse som består av cellulose-xantogenat. Det vanligste bruksområdet er framstilling av kunstige tekstilfibre også kjent som viskose. I den sammenhengen omtales det også som rayon og kunstsilke. Den kjemiske løsningen er en tyktflytende væske med høy viskositet. Fargen er gyllenbrun væske som dannes av cellulose når den blir behandlet med natriumhydroksid før en kjemisk reaksjon med karbondisulfid. Denne blandingen blir løst i mer natriumhydroksid og resultatet blir viskose. Viskosen blir ekstrudert inn i et syrebad. Syren regenererer cellulose. Ekstruderingen kan gjøres gjennom en slisse for å få cellofan eller dyse for å lage tråder. Viskosefiber lages med en spinrette, en dyse med mange små hull. 1 6
JojoMoyes Skrevet 12. september #51358 Skrevet 12. september GulleGull skrev (2 minutter siden): For meg virker det som det var «om å gjøre» å ha med noe naturmateriale i kjolen (selvom prosessen for å utvinne stoffet ikke er særlig miljøvennlig), bare fordi man da kan «grønnvaske» produksjonen av den kjolen🙈 Tror neppe mange blir imponert av så mye fra den kanten . Er bare surr og rot . Men da får de jo bare «unnskyld ❤️» så er alt bra ! Folk må våkne snart og se damen bak dette . Godt å se at det er håp iallfall for at noen har våknet . 8 1
GulleGull Skrevet 12. september #51359 Skrevet 12. september (endret) Snublefot62 skrev (9 minutter siden): Hvorfor lyver Careless på sine produktsider? Men viskose er ikke et naturstoff. Det er kunnstig fremstil AV naturlige stoffer. Ja det er ikke mye naturvennlig i hvert fall🙄 Beste er om folk reduserer forbruket sitt og slutter å kjøpe kjoler man heller ikke bruker, og som blir hengende i klesskapet til den krymper/utvider seg der. Ref mengden videresalg av bl.a. helt nye og ubrukte CL plagg. Endret 12. september av GulleGull 2 7
Minimeg1234 Skrevet 12. september #51360 Skrevet 12. september (endret) Jeg syns kjolene er søte men de er ikke for meg. Jeg er rett og slett for gammel . Får litt sånn sommerkjole-vibe av de og nå er det jo høst. Jeg syns dette er spennende. Ikke akkurat droppet og om det blir utsolgt. Det tror jeg ikke de blir siden dette er en kjole de har hatt før (eller tar jeg feil? Jeg er spent på hvordan de gjør dette fremover og hvor stor plass det er til deres «forretning» . Det lille jeg har sett til Vegar så virker han dyktig. Endret 12. september av Minimeg1234 Fjernet litt tomrom 2 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå