Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Minimeg1234 skrev (50 minutter siden):

😂😂😂 idiotiske lønna , beste beskrivelsen jeg har hørt om inntjening via Snapchat 🙌

Tenk å kunne prate såååå mye om flytting og samtidig tjene penger . Ganske smart. 

Berre å køyre på med flytteprat 🙌 Så lenge du manglar skrupplar, kan selje ungane dine og konsekvent setje deg sjølv først – då renn idiotlønna inn 👌

• Liker 2
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Minimeg1234 skrev (57 minutter siden):

😂😂😂 idiotiske lønna , beste beskrivelsen jeg har hørt om inntjening via Snapchat 🙌

Tenk å kunne prate såååå mye om flytting og samtidig tjene penger . Ganske smart. 

Smart? Jo, kanskje. Sier vel mye om de som er faste følgere og bidrar til en lønn som er helt høl i hodet! Det finnes ikke en eneste influenser som fortjener pengene de får for å vise bæsj, urin, barn, hva de spiser osv. 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Fnug skrev (1 time siden):

Nå er det bare mine tanker - men kan det ha noe med at det er ett dropp?
For når det reklameres for dropp, så reklameres det veldig for «limited edition», fare for at det blir fort tomt, ikke vent med handling, for da kan det være for sent..

Så da er spørsmålet mitt;  hvor mange tar seg da faktisk tid til å lese produktbeskrivelsen når de sitter klar for å handle før det blir utsolgt, når det slipper ca samtidig med produktet? Og hvor mange tar det for god fisk at alt det positive SET har sagt om produktet stemmer - så produktbeskrivelse ikke er så nøye?  🤷🏼‍♀️

Jeg tror du har helt rett. Og dette er utspekulert, SET kjører et salgsløp og reklamerer tungt for de «fantastiske» produktene, at  følgerne også er designere og vært med og skape firmaet… Hun kjører på at det er «limited edition», følgerne oppfordres til å bestille fort, før det er for sent! 😜 Produktbeskrivelsen kommer kort tid før drop. Sånn legges det opp til at folk ikke får særlig tid til å sammenligne produkter og tenkt seg om. 

Mønsteret har fungert fordi mange av følgerne=kundene er preget av et parasosialt forhold til influenseren. De føler nærhet og kontakt, og tar ikke inn over seg at det er ensidig og ikke gjensidig. De opplever et sterkt personlig bånd til SET, forsvarer og støtter henne. Er man i et slikt parasosialt forhold, er det vanskelig å se det selv, de fleste benekter det. Det er først når man får en øyeåpner, at man løsrives fra disse båndene. 

Endret av Anemoi
  • Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet
GulleGull skrev (1 time siden):

Kan godt være det handle om at man vet godt hva mange av disse plaggene er laget av, så for ikke få negativ omtale på forhånd så legger de det inn samme tid som droppet åpner. Eller så er det rett og slett dårlig organisering, alt gjøres jo på halvtolv, stykkevis og delt i det firmaet der. Om alt på den nettsiden helt og holdent er SET sitt ansvar så er vel organiseringen rotete  og hastverksarbeid og som du sier «Erre så nøye a’»

Jeg tror ikke på at det bare er dårlig organisering, ikke i det hele tatt!! Dette er så gjennomført over tid at det må være en bevisst og kalkulert strategi. Kanskje er det også fordi de ikke vil ha negativ forhåndsomtale, som du sier. Nå diskuteres jo dunjakkene, og så lenge de ikke vil legge ut noen produktbeskrivelse - er det vanskelig både å kritisere og berømme jakken. 

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Minimeg1234 skrev (1 time siden):

Kanskje smart men også helt idiotisk.. idiotisk fordi hun selger barna sine..

Å helt utrolig att noen vil kalle dette for ett yrke🙄🙄

Endret av elskersommer
  • Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (36 minutter siden):

Har du lyst til å lese mer om yrke influenser så kan du klikke deg inn på lenken under. Det er fler en noen som kaller det et yrke. 

https://utdanning.no/

Bilde er hentet fra siden jeg linket til. 

IMG_2038.png

Endret av Minimeg1234
  • Nyttig 3
Skrevet
Anemoi skrev (40 minutter siden):

Jeg tror ikke på at det bare er dårlig organisering, ikke i det hele tatt!! Dette er så gjennomført over tid at det må være en bevisst og kalkulert strategi. Kanskje er det også fordi de ikke vil ha negativ forhåndsomtale, som du sier. Nå diskuteres jo dunjakkene, og så lenge de ikke vil legge ut noen produktbeskrivelse - er det vanskelig både å kritisere og berømme jakken. 

Prøvde bare tvilen komme CL til gode🙊

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Minimeg1234 skrev (9 minutter siden):

..

Endret av Minimeg1234
Skrevet
elskersommer skrev (1 time siden):

Det spiller ingen rolle hva folk vil eller ikke vil, om man liker det eller ikke, hva folk mener. Det er et yrke.

• Liker 5
Skrevet
Bibbi_ skrev (1 time siden):

Smart? Jo, kanskje. Sier vel mye om de som er faste følgere og bidrar til en lønn som er helt høl i hodet! Det finnes ikke en eneste influenser som fortjener pengene de får for å vise bæsj, urin, barn, hva de spiser osv. 

Så lenge folk klikker innpå og ser, så er det av interesse. Da fortjener de pengene

• Liker 4
Skrevet
Totton skrev (1 minutt siden):

Så lenge folk klikker innpå og ser, så er det av interesse. Da fortjener de pengene

Det er din mening, jeg er veldig uenig med deg!!!!
Jeg syns ikke noen fortjener en eneste krone når de tjener det på å utlevere barna sine. 😔😠

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet

Er  papparerer opptatt med flytting?

• Nyttig 3
Skrevet
Anemoi skrev (2 minutter siden):

Jeg syns ikke noen fortjener en eneste krone når de tjener det på å utlevere barna sine. 😔😠

Helt ok at vi er uenig. Det spiller ingen rolle for meg. Noen er uenig med meg og noen er uenig med deg. Ingen eier sannheten.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
oss-to skrev (6 minutter siden):

Er  papparerer opptatt med flytting?

Ja, sin egen flytting, på SET sin snap vises det at de flytter ut av leiligheten i underetasjen, det var de ikke helt ferdig med. 

• Liker 2
Skrevet
Anemoi skrev (12 minutter siden):

Ja, sin egen flytting, på SET sin snap vises det at de flytter ut av leiligheten i underetasjen, det var de ikke helt ferdig med. 

Ja de er vist skippertaks/litt her og litt der mennesker hele slekta ser det ut som . 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
JojoMoyes skrev (1 minutt siden):

Ja de er vist skippertaks/litt her og litt der mennesker hele slekta ser det ut som . 

Hva så? Det er vel strengt tatt kun de selv som har noe med hvordan de organiserer sin egen flytting. Det er så utrolig lavmål å bry seg om det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
GulleGull skrev (1 time siden):

Prøvde bare tvilen komme CL til gode🙊

Skjønte det! 😉😊 Og ja, både familie- og firmalivet preges av dårlig organisering og planlegging. Mht firma kan sånt gå hvis det er lite og oversiktlig, men nå er det blitt såpass stort at det krever atskillig  mer… 😅

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Minimeg1234 skrev (1 time siden):

Har du lyst til å lese mer om yrke influenser så kan du klikke deg inn på lenken under. Det er fler en noen som kaller det et yrke. 

https://utdanning.no/

Bilde er hentet fra siden jeg linket til. 

IMG_2038.png

Samme hva andre kaller det.. jeg kommer aldri til og annerkjenne influencer som ett yrke.. det er ett hån mot de som virkelig jobber i Norge..

Å når frøken Tandberg mener att en influencer jobbet mer enn en sykepleier så blir det enda mer dumt 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
Totton skrev (15 minutter siden):

Hva så? Det er vel strengt tatt kun de selv som har noe med hvordan de organiserer sin egen flytting. Det er så utrolig lavmål å bry seg om det.

Så lenge man viser frem hva de driver med for underholdning for andre, så er det ikke bare de selv som har noe med ting.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Totton skrev (47 minutter siden):

Anemoi skrev (40 minutter siden):

Helt enig med deg Anemoi, voksne mennesker som selger barna sine fortjener virkelig ikke en eneste krone!! 

• Liker 1
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...