Minimeg1234 Skrevet 5. september #50881 Skrevet 5. september oss-to skrev (8 minutter siden): Ja . Og det er dette som gjer kampen so vanskeleg. I kommentar felt her og på SOME ser ein at folk tek det personleg. Dei greier ikkje å skilje person og sak. Difor tenkjer eg det er viktig å opplyse om verkemiddel og overtramp. Då kan ein kansje påverke folk til å sjå saka, ikkje berre personane. Om man ser at folk tar ting personlig så er det letteste å endre litt på skrivemåten sin om man ønsker å nå frem med budskapet sitt. Se litt på hvordan man kan formidle budskapet sitt for å nå frem uten at andre tar det personlig. Være litt strategisk på samme måte som influensere er strategiske. Selv om jeg svarer under ditt innlegg så er det ikke rettet direkte mot deg «oss-to, det er generelt . Jeg er enig med deg «oss-to» at det er viktig med informasjon for å få hele bilde av Sara E. Jeg er en av de som mener at om man kritiserer en personen for alt den gjør så vil dette kun bli en masse ord hvor selve budskapet blir borte i «støyen» . Det mener jeg nok sterkere enn noen gang etter en mnd her inne. Dette er ikke som kritikk mot noen kun jeg som skriver min mening på lik linje som at andre er uenig med meg i det. 1 5
GulleGull Skrevet 5. september #50882 Skrevet 5. september Minimeg1234 skrev (7 minutter siden): Om man ser at folk tar ting personlig så er det letteste å endre litt på skrivemåten sin om man ønsker å nå frem med budskapet sitt. Se litt på hvordan man kan formidle budskapet sitt for å nå frem uten at andre tar det personlig. Være litt strategisk på samme måte som influensere er strategiske. Selv om jeg svarer under ditt innlegg så er det ikke rettet direkte mot deg «oss-to, det er generelt . Jeg er enig med deg «oss-to» at det er viktig med informasjon for å få hele bilde av Sara E. Jeg er en av de som mener at om man kritiserer en personen for alt den gjør så vil dette kun bli en masse ord hvor selve budskapet blir borte i «støyen» . Det mener jeg nok sterkere enn noen gang etter en mnd her inne. Dette er ikke som kritikk mot noen kun jeg som skriver min mening på lik linje som at andre er uenig med meg i det. Hvilket budskap blir borte i hvilken støy? Støyen er, som jeg observert det er kun brukerdebatt og avsporing. Man kritiserer ikke alt, men man har fokus på det som er kritikkverdig og det man er opptatt av. Det jeg er helt nøytral til ser jeg ikke noe poeng med å snakke om. 3 10
oss-to Skrevet 5. september #50883 Skrevet 5. september Minimeg1234 skrev (11 minutter siden): Om man ser at folk tar ting personlig så er det letteste å endre litt på skrivemåten sin om man ønsker å nå frem med budskapet sitt. Se litt på hvordan man kan formidle budskapet sitt for å nå frem uten at andre tar det personlig. Være litt strategisk på samme måte som influensere er strategiske. Selv om jeg svarer under ditt innlegg så er det ikke rettet direkte mot deg «oss-to, det er generelt . Jeg er enig med deg «oss-to» at det er viktig med informasjon for å få hele bilde av Sara E. Jeg er en av de som mener at om man kritiserer en personen for alt den gjør så vil dette kun bli en masse ord hvor selve budskapet blir borte i «støyen» . Det mener jeg nok sterkere enn noen gang etter en mnd her inne. Dette er ikke som kritikk mot noen kun jeg som skriver min mening på lik linje som at andre er uenig med meg i det. Eg er einig i at det kan vere nyttig å tenkje på korleis ein formulerer seg, men på nett kan vi berre styre korleis vi sjølve framstår. Vi kan ikkje kontrollere korleis andre tolkar oss eller kva agenda dei har. Difor held eg fast ved at det viktigaste er å fokusere på sak og verkemiddel, slik at dei som ønskjer å sjå saka, får eit klart bilete 7
Minimeg1234 Skrevet 5. september #50884 Skrevet 5. september oss-to skrev (1 minutt siden): Eg er einig i at det kan vere nyttig å tenkje på korleis ein formulerer seg, men på nett kan vi berre styre korleis vi sjølve framstår. Vi kan ikkje kontrollere korleis andre tolkar oss eller kva agenda dei har. Difor held eg fast ved at det viktigaste er å fokusere på sak og verkemiddel, slik at dei som ønskjer å sjå saka, får eit klart bilete Og det du skriver er så viktig og jeg er så enig med deg. 2
Anemoi Skrevet 5. september #50885 Skrevet 5. september (endret) Dette er to bilder fra en «diskusjon» med følgere i velkjent SET-stil, slik gjør hun det ofte. Hun tar opp et tema, følgerne responser og så legger hun ut følgermeldingene og sine «svar». Disse bildene er 2 av til sammen 15 bilder på rekke og rad der babyen brukes som «bakgrunn»!!! Helt bevisst og helt unødvendig. Hvorfor? Fordi SET er en garvet influenser som vet at barn på bilder gjør noe med seerne - og - det gir mange flere klikk enn bilder uten barn. Dette er manipulerende og viser en influenser-mamma som bruker sine barn som innhold uten skrupler… Endret 5. september av Anemoi 1 13
oss-to Skrevet 5. september #50886 Skrevet 5. september Anemoi skrev (10 minutter siden): Dette er to bilder fra en «diskusjon» med følgere i velkjent SET-stil, slik gjør hun det ofte. Hun tar opp et tema, følgerne responser og så legger hun ut følgermeldingene og sine «svar». Disse bildene er 2 av til sammen 15 bilder på rekke og rad der babyen brukes som «bakgrunn»!!! Helt bevisst og helt unødvendig. Hvorfor? Fordi SET er en garvet influenser som vet at barn på bilder gjør noe med seerne - og - det gir mange flere klikk enn bilder uten barn. Dette er manipulerende og viser en influenser-mamma som bruker sine barn som innhold uten skrupler… Spot on! Influenseren bruker barnet sitt i kombinasjon med kritikk av seg sjølv for å manipulere følgjarane sine emosjonar. Dette er ein strategi som skaper medkjensle og engasjement, og viser korleis influensarar medvite driv bransjen sin gjennom bruk av følelsesmessige grep og visuelt innhald. 5 8
Minimeg1234 Skrevet 5. september #50887 Skrevet 5. september GulleGull skrev (5 minutter siden): Hvilket budskap blir borte i hvilken støy? Støyen er, som jeg observert det er kun brukerdebatt og avsporing. Man kritiserer ikke alt, men man har fokus på det som er kritikkverdig og det man er opptatt av. Det jeg er helt nøytral til ser jeg ikke noe poeng med å snakke om. Brukerdebatt og avsporing er nok støy men det er ikke den jeg tenker på. nå er jeg veldig usikker (igjen) på hva jeg kan skrive her uten at det blir avsporing. Med støy så mener jeg bl.a å være negativ til absolutt alt som har med Sara E å gjøre . Ved å kritisere alt så vil influensere tenke at kritikken av barneeksponering er bare den vanlige kritikken og hatet til influensere. Et eksempel med klær. Om jeg skriver at jeg syns klærne er fine men kvaliteten er alt for dårlig . Så vil det komme klart frem at kvaliteten er dårlig. skriver jeg istedefor slik: klærne er drit stygge , kvaliteten er dårlig, kundene må være stokk dumme som kjøper disse klærne av influensere som lurer kundene og som bare er pengehol. Da vil budskapet om at klærne har dårlig kvalitet bli borte. det er bare et eksempel for å prøve å forklare litt hva jeg mener. jeg mener absolutt ikke at man skal være positiv til alt men la oss som tror på positivitet for å få en endring få lov til å ha det. så vil jeg legge til en liten ting til. for det har jo blitt en endring i hva Sara E legger ut. Jeg har aldri sett ansiktene til barna hennes som jeg skjønner en del har gjort tidligere. Så kanskje det er KG som har vært med å påvirke den biten. så er det et stykke igjen til å få helt slutt på eksponeringen. 4 2
Anemoi Skrevet 5. september #50888 Skrevet 5. september (endret) Innlegget er slettet. Endret 5. september av Anemoi 1
Minimeg1234 Skrevet 5. september #50889 Skrevet 5. september Anemoi skrev (6 minutter siden): Et lite hjertesukk og ønske til deg fra meg… Kan du være så snill å ikke ha så store mellomrom eller så mange return-trykk i innleggene dine? 🙏🏻 Slik du gjør det nå, tar innleggene veldig stor plass og blir unødig lange… Det kan kanskje irritere noen, derfor tipser jeg deg om dette. 🥰 Beklager. Har en «tilstand med øynene « som gjør at ord flyter i hverandre når det blir mange sammen. Skal prøve å huske å dra det sammen når det er ferdig skrevet. 1 1
Anemoi Skrevet 5. september #50890 Skrevet 5. september Minimeg1234 skrev (1 minutt siden): Beklager. Har en «tilstand med øynene « som gjør at ord flyter i hverandre når det blir mange sammen. Skal prøve å huske å dra det sammen når det er ferdig skrevet. Forstår, fint at du gjør så godt du kan. 🥰 Da sletter jeg innlegget mitt, det trenger ikke stå. 1 4
Maiken2025 Skrevet 5. september #50891 Skrevet 5. september Anemoi skrev (54 minutter siden): Dette er to bilder fra en «diskusjon» med følgere i velkjent SET-stil, slik gjør hun det ofte. Hun tar opp et tema, følgerne responser og så legger hun ut følgermeldingene og sine «svar». Disse bildene er 2 av til sammen 15 bilder på rekke og rad der babyen brukes som «bakgrunn»!!! Helt bevisst og helt unødvendig. Hvorfor? Fordi SET er en garvet influenser som vet at barn på bilder gjør noe med seerne - og - det gir mange flere klikk enn bilder uten barn. Dette er manipulerende og viser en influenser-mamma som bruker sine barn som innhold uten skrupler… Får håpe nye lover kommer på bane. Er det ingen som kunne tatt denne debatten på Dagsnytt 18 eller noen av de andre program som tar debatter . Dere som virkelig har fulgt med hele veien på disse folka. 4 4
elskersommer Skrevet 5. september #50892 Skrevet 5. september Maiken2025 skrev (10 minutter siden): Får håpe nye lover kommer på bane. Er det ingen som kunne tatt denne debatten på Dagsnytt 18 eller noen av de andre program som tar debatter . Dere som virkelig har fulgt med hele veien på disse folka. Jeg vet Monica Nyhus var med i Debatten hvor det var diskutert dette med eksponering av barn. Å mener att Monica og Chris sluttet å vise barna på Snapchat etter dette. Men det hjelper lite når de starter opp igjen🙂 10
Maiken2025 Skrevet 5. september #50893 Skrevet 5. september elskersommer skrev (1 minutt siden): Jeg vet Monica Nyhus var med i Debatten hvor det var diskutert dette med eksponering av barn. Å mener att Monica og Chris sluttet å vise barna på Snapchat etter dette. Men det hjelper lite når de starter opp igjen🙂 På høy tid at noen løfter dette tema. Uansett om noen stiller opp av de . Nyhus deler jo gamle bilder av barna sine også. Virker som det har gått sport i å dele flest mulig bilder av unger. 😢. Kan jo håpe Snapchat selv gjør endringer . 2 4
Anemoi Skrevet 5. september #50894 Skrevet 5. september elskersommer skrev (5 minutter siden): Jeg vet Monica Nyhus var med i Debatten hvor det var diskutert dette med eksponering av barn. Å mener att Monica og Chris sluttet å vise barna på Snapchat etter dette. Men det hjelper lite når de starter opp igjen🙂 Det skjedde noe i sommer, både med Nyhus sine og Tandbergene - barneeksponeringen økte både i omfang og intensitet. Jeg vet ikke, men det kan jo være diskutert og samkjørt… Begge familiene jobber tett med general Reme. 5 5
Totton Skrevet 5. september #50895 Skrevet 5. september Minimeg1234 skrev (56 minutter siden): Beklager. Har en «tilstand med øynene « som gjør at ord flyter i hverandre når det blir mange sammen. Skal prøve å huske å dra det sammen når det er ferdig skrevet. Jeg synes du skal skrive innleggene dine akkurat sånn som det passer deg best❤️ 3 5 2
JojoMoyes Skrevet 5. september #50896 Skrevet 5. september (endret) Maiken2025 skrev (27 minutter siden): På høy tid at noen løfter dette tema. Uansett om noen stiller opp av de . Nyhus deler jo gamle bilder av barna sine også. Virker som det har gått sport i å dele flest mulig bilder av unger. 😢. Kan jo håpe Snapchat selv gjør endringer . Jeg tror at det enten må lover/regler mot å eksponere barn på plass og eller at Snapchat får noe regelverk på banen ang barneeksponering/manglende reklame . Synes jeg hører Sara i en debatt og at hun blir stilt til veggs ! Dronningen av å legge skylden på andre og sette seg i offerrollen eller bare beklage sitt rot med et rødt hjerte . oss-to skrev (3 timer siden): Når eg er inne på verkemiddel. Mormor delte eit augeblikk frå barnebarnet, ei hand som stryk på ei barnehand. Det ser søtt ut, men det er også eit smart verkemiddel: det får oss til å kjenne omsorg og nærleik, og vi stoppar opp og følger med utan å tenke over det. Små detaljer som dette blir brukt for å engasjere oss – og det fungerer overraskande godt. Endret 5. september av JojoMoyes Feil sitert 4 4
Minimeg1234 Skrevet 5. september #50897 Skrevet 5. september JojoMoyes skrev (37 minutter siden): Jeg tror at det enten må lover/regler mot å eksponere barn på plass og eller at Snapchat får noe regelverk på banen ang barneeksponering/manglende reklame . Synes jeg hører Sara i en debatt og at hun blir stilt til veggs ! Dronningen av å legge skylden på andre og sette seg i offerrollen eller bare beklage sitt rot med et rødt hjerte . Tror aldri Snapchat får noen regler om dette. De er kun ute etter å tjene penger, akkurat som influenserene . Det er mye penger i å dele barn. Så mitt håp er at det blir en lov som sier at det ikke er lov å legge ut bilder og informasjon av mindreårige på offentlige kanaler. Jeg tror aldri det vil skje for politikerne som måtte vedta den lover bryr seg ikke om andre mennesker og ivertfall ikke barn . Dette er på lik linje med at influenserne alltid vil velge å dele barna sine pga penger og popularitet. 2 3
elskersommer Skrevet 5. september #50898 Skrevet 5. september Nei SET.. de fleste tar ikke fri for å flytte. De fleste har jobb 8-16,barn som skal på fritidsaktiviteter,lekser+++ Bilde fra SE sin snapchat 9 4
GulleGull Skrevet 5. september #50899 Skrevet 5. september Minimeg1234 skrev (25 minutter siden): Tror aldri Snapchat får noen regler om dette. De er kun ute etter å tjene penger, akkurat som influenserene . Det er mye penger i å dele barn. Så mitt håp er at det blir en lov som sier at det ikke er lov å legge ut bilder og informasjon av mindreårige på offentlige kanaler. Jeg tror aldri det vil skje for politikerne som måtte vedta den lover bryr seg ikke om andre mennesker og ivertfall ikke barn . Dette er på lik linje med at influenserne alltid vil velge å dele barna sine pga penger og popularitet. Barnekonvensjonen er nedfelt i norsk lov. «Kan voksne bli straffet om barns rettigheter blir brutt? Barns rettigheter er skrevet inn i Norges lover. Det betyr at voksne som bryter barns rettigheter kan straffes for det.» 2 4
Kolbeinsen Skrevet 5. september #50900 Skrevet 5. september elskersommer skrev (29 minutter siden): Nei SET.. de fleste tar ikke fri for å flytte. De fleste har jobb 8-16,barn som skal på fritidsaktiviteter,lekser+++ Bilde fra SE sin snapchat Støttes! De fleste ønsker att de hadde fri til slikt 😔 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå