Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Angel75 skrev (6 timer siden):

Hun har ikke sagt noe om at firma skal eie huset. Dette er noe som blir skrevet her inne.

Det florerer mange «sannheter» her inne😅

• Liker 2
  • Nyttig 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Angel75 skrev (6 timer siden):

Jeg siterte ikke oss-to. Men snublefot. Og slik det spørsmålet ble stilt kan det fort bli en sannhet her i tråden.

Slik som noen her oppe skriver at Sara hatet hunden til Vegard og noen andre rykter som jeg ikke husker hva er. Det er til å bli kvalm av!

🎯

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Etter SE promoterte foreldras snap i går har eg ikkje fått fred. Tenk å være barn og ingen vaksene er  opptatt av personvernet ditt.

Delar denne

https://www.tv2.no/mening_og_analyse/influensere-bidrar-til-a-sementere-de-holdningene-vi-sa-hardt-kjemper-mot/18058696/

Utdrag

"Deling av innhold er valuta, og derfor bør overtramp også kunne sanksjoneres. Slik journalister kan dømmes i pressens faglige utvalg, bør også influensere med et visst antall følgere kunne dømmes i et faglig og etisk råd."

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
oss-to skrev (5 minutter siden):

Etter SE promoterte foreldras snap i går har eg ikkje fått fred. Tenk å være barn og ingen vaksene er  opptatt av personvernet ditt.

Delar denne

https://www.tv2.no/mening_og_analyse/influensere-bidrar-til-a-sementere-de-holdningene-vi-sa-hardt-kjemper-mot/18058696/

Utdrag

"Deling av innhold er valuta, og derfor bør overtramp også kunne sanksjoneres. Slik journalister kan dømmes i pressens faglige utvalg, bør også influensere med et visst antall følgere kunne dømmes i et faglig og etisk råd."

Bransjen bør absolutt reguleres. Mitt ønske er at alle som skal eksponeres på nett skal gi sitt samtykke, og for å kunne gi sitt samtykke må man være gammel nok og frisk nok til det. Man må skjønne konsekvensen av det samtykke man gir.

• Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet
Totton skrev (1 time siden):

Det florerer mange «sannheter» her inne😅

Ja, sant det – på eit ope forum på nett vil du møte mange ulike perspektiv, erfaringar og "sannheiter". Kvar deltakar har sitt utgangspunkt, og det gjer at du kan få både innsikt, men og forvirring.

• Liker 7
Skrevet
Totton skrev (5 minutter siden):

Bransjen bør absolutt reguleres. Mitt ønske er at alle som skal eksponeres på nett skal gi sitt samtykke, og for å kunne gi sitt samtykke må man være gammel nok og frisk nok til det. Man må skjønne konsekvensen av det samtykke man gir.

Mi meining er at det burde vore straffbart. Det er omssorgssvikt. Til dømes barna til SE blir eksponert av både foreldre og besteforeldre det er eit dobbelt svik. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
oss-to skrev (4 minutter siden):

Mi meining er at det burde vore straffbart. Det er omssorgssvikt. Til dømes barna til SE blir eksponert av både foreldre og besteforeldre det er eit dobbelt svik. 

Med en regulering av bransjen, så vil det gi sanksjoner mot de som bryter denne. Veien å gå er å påvirke myndighetene til å endre loven, mener jeg. 
Jeg tror at å gå etter alt Sara Emilie gjør ikke bidrar til å kjempe for at barn ikke skal eksponeres. Jeg tror også at en debatt som flyter over av all mulig sjikanerende innhold, ikke vil bidra til å belyse barneeksponering på en god måte. Mange blir provosert av det. Bare i denne tråden kan vi jo se at motstandere av å kritisere Sara Emilie for alt hun gjør får god respons av brukere/lesere. 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
Angel75 skrev (7 timer siden):

Jeg siterte ikke oss-to. Men snublefot. Og slik det spørsmålet ble stilt kan det fort bli en sannhet her i tråden.

Slik som noen her oppe skriver at Sara hatet hunden til Vegard og noen andre rykter som jeg ikke husker hva er. Det er til å bli kvalm av!

Barneeksponering som er grunn for denne formuesskatten blir jeg kvalm av . 

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Totton skrev (22 minutter siden):

Med en regulering av bransjen, så vil det gi sanksjoner mot de som bryter denne. Veien å gå er å påvirke myndighetene til å endre loven, mener jeg. 
Jeg tror at å gå etter alt Sara Emilie gjør ikke bidrar til å kjempe for at barn ikke skal eksponeres. Jeg tror også at en debatt som flyter over av all mulig sjikanerende innhold, ikke vil bidra til å belyse barneeksponering på en god måte. Mange blir provosert av det. Bare i denne tråden kan vi jo se at motstandere av å kritisere Sara Emilie for alt hun gjør får god respons av brukere/lesere. 

Vi treng lovendringar og reguleringar som set grenser og gjev sanksjonar🏆🏆🏆. Det er mange vegar å gå. Så vi må halde trykket oppe på alle arenaer.

Difor må vi tørre å bruke konkrete døme for å vise alvoret – poenget er ikkje å henge ut enkeltpersonar, men å løfte fram barn sitt beste.

Eg meiner også at det å forsvare alt ein influencer gjer, utan kritisk blikk, er like uheldig som sjikane. Den polariserande haldninga til enkelte øydelegg debatten. Når kven som helst kan sitje bak tastaturet, er det ekstra viktig å halde seg til saka og ikkje la seg provosere av det ein meiner er uvesentleg, eller direkte provokasjon.

Endret av oss-to
  • Liker 2
  • Nyttig 10
Skrevet
Snurris skrev (7 timer siden):

En hund man liker "glemmer" man ikke på verandaen i -18 i timesvis, vel. 

Vi kan vel være enig om at vi andre som ikke har trynet i tlf 24-7 for å utlevere unger osv . Vi hadde blitt med hunden ut på andre siden av huset så hun fikk gjøre fra seg å bli med inn igjen . 

• Liker 3
  • Nyttig 10
Skrevet
oss-to skrev (1 time siden):

Delar denne

Utdrag

Mye å velge i av overtramp hos denne influenseren som omgår mange lover og regler! Ikke bare salg av egne barn . Men enig i alt du skriver 👍

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

For dei som ikkje trur SE er ein vandrande reklame plakat. Har dykk tenkt over kva klær ho har brukt i det siste? (Hint, lansering av treningstøy)

#dama som kun går i kjole.

Ikkje følg  influensarar ukritisk. Vær nysjerrig , sjå kva verkemiddel dei  nyttar. Eg kan garantere deg ein meir lærerik oppleving.

Så kan ein ta eit informert valg om å avfølge!

Endret av oss-to
  • Liker 2
  • Nyttig 9
Skrevet
oss-to skrev (1 time siden):

Dobbelt svik ,dobbelt omsorgssvikt og tenk hvordan dette kommer til å utvikle seg nå når Sara har sørget for at foreldre også skal bli betalte influensere . Gremmes ved tanken . 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
JojoMoyes skrev (Akkurat nå):

Dobbelt svik ,dobbelt omsorgssvikt og tenk hvordan dette kommer til å utvikle seg nå når Sara har sørget for at foreldre også skal bli betalte influensere . Gremmes ved tanken . 

☝️😔

• Liker 2
Skrevet (endret)
Totton skrev (56 minutter siden):

At det er unikt at det er SET som blir kritisert stemmer ikke, det er jo bare å gå i hvilken som helst annen tråd til hvilke som helst annen influenser som eksponerer barna sine, så kan man se det samme der. Akkurat nå så oppholder du deg i SET tråden, blir det for mye kritikk mot SET for deg, så er du nok velkommen i en av de andre trådene😁 Det er heller ikke alle influensere som eksponerer barna sine like mye eller i det hele tatt. 

Endret av GulleGull
  • Liker 3
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)

Når eg er inne på verkemiddel.

Mormor delte eit augeblikk frå barnebarnet,  ei hand som stryk på ei barnehand. Det ser søtt ut, men det er også eit smart verkemiddel: det får oss til å kjenne omsorg og nærleik, og vi stoppar opp og følger med utan å tenke over det. Små detaljer som dette blir brukt for å engasjere oss – og det fungerer overraskande godt.

Endret av oss-to
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
oss-to skrev (10 minutter siden):

Når eg er inne på verkemiddel.

Mormor delte eit augeblikk frå barnebarnet,  ei hand som stryk på ei barnehand. Det ser søtt ut, men det er også eit smart verkemiddel: det får oss til å kjenne omsorg og nærleik, og vi stoppar opp og følger med utan å tenke over det. Små detaljer som dette blir brukt for å engasjere oss – og det fungerer overraskande godt.

Jeg bare fatter ikke hvorfor de skal dele de barna med noen ! Det er jo alt annet enn omsorg fra bestemor som gjør dette ! Snart tjener bestemor også penger på sånne eksponeringer . River av meg håret snart av den familien der . Lenger opp i tråden her står det at det ikke hjelper å kritisere Sara for alt for det hjelper ikke ungene . Vi kritiserer jo f….. ikke for å kritisere!! Det meste Sara E driver med er jo kritikkverdig derfor blir det nødvendigvis mye kritikk , men det aller aller verste er jo for 100 gang dette salget av egne barn dag etter dag eller mere time for time .

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
JojoMoyes skrev (10 minutter siden):

Jeg bare fatter ikke hvorfor de skal dele de barna med noen ! Det er jo alt annet enn omsorg fra bestemor som gjør dette ! Snart tjener bestemor også penger på sånne eksponeringer . River av meg håret snart av den familien der . Lenger opp i tråden her står det at det ikke hjelper å kritisere Sara for alt for det hjelper ikke ungene . Vi kritiserer jo f….. ikke for å kritisere!! Det meste Sara E driver med er jo kritikkverdig derfor blir det nødvendigvis mye kritikk , men det aller aller verste er jo for 100 gang dette salget av egne barn dag etter dag eller mere time for time .

Ja . Og det er dette som gjer kampen so vanskeleg. I kommentar felt her og på SOME ser ein at folk tek det personleg. Dei greier ikkje å skilje person og sak.  Difor tenkjer eg  det er viktig å opplyse om verkemiddel og overtramp. Då kan ein kansje påverke folk til å sjå saka, ikkje berre støtte personane.

Endret av oss-to
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
oss-to skrev (12 minutter siden):

Ja . Og det er dette som gjer kampen so vanskeleg. I kommentar felt her og på SOME ser ein at folk tek det personleg. Dei greier ikkje å skilje person og sak.  Difor tenkjer eg  det er viktig å opplyse om verkemiddel og overtramp. Då kan ein kansje påverke folk til å sjå saka, ikkje berre støtte personane.

Tar du kritikk personlig er du parasosial og eller har en eller annen relasjon til personen som blir kritisert . Blir kvalm av å høre hele tiden at støtter ikke barneeksponering men ….. støtter du denne personen som akkurat her i tråden er Sara E så godtar du samtidig at hun selger og eksponerer barn hver eneste dag . Gir aldri opp håpet om at flere skal få opp øynene og at det kan komme noen form for regler sånne kyniske mennesker må forholde seg til 🤞🏻🤞🏻🤞🏻det er for ordens skyld influenseren som i Sara her jeg kaller kynisk så ikke forsvarsdepartementet her inne kommer å beskylder meg igjen for å håne de osv . 

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
JojoMoyes skrev (21 minutter siden):

Godt innlegg! Du setter fingeren på det viktigste poenget av alle. Hvorfor må barna være så mye med i bildet? SET gjennomfører dette konsekvent, vi ser halve eller deler av en baby på fanget samtidig som mor snakker inn i mobilen til oss. Hun vet at dette har en virkning! Og bruker det for alt det er verdt = Flere klikk!

oss-to skrev (12 minutter siden):

Ja . Og det er dette som gjer kampen so vanskeleg. I kommentar felt her og på SOME ser ein at folk tek det personleg. Dei greier ikkje å skilje person og sak.  Difor tenkjer eg  det er viktig å opplyse om verkemiddel og overtramp. Då kan ein kansje påverke folk til å sjå saka, ikkje berre personane.

Takk for flere gode innlegg i dag! Jeg måtte markere en viktig setning i det du skriver. Særlig trenger mange av de som ikke følger SET, å se helt konkrete eksempler på hvor ille og konsekvent denne barneeksponeringen er. Ofte er det slik at man på en måte må bestemme seg for å se noe, ellers glir ting bare forbi. Et godt eksempel er når du er gravid, da «ser» du plutselig alle de andre gravide rundt deg.
Noen argumenterer for å flytte diskusjonen om barneeksponering til et «høyere» nivå, f.eks. media og ulike organisasjoner. Slike diskusjoner er også viktig, men å snakke om og vise barneeksponeringen på lavest mulig nivå (f.eks. ulike forum som dette) - må vi fortsette med! 

• Liker 2
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...