Bibbi_ Skrevet 4. september #50821 Skrevet 4. september elskersommer skrev (6 minutter siden): Hva blir egentlig utgiftene pr måned i den familien når bare huslån er 120 tusen kroner? Så kommer strøm,mat, barnehage,SFO,bil ++++ Tror ikke jeg hadde klart og sove godt om natta. Bilde fra SE sin snapchat Hvor mye lønn tok SET ut i 2024? Fra både saraemiliee og Careless? Og Vegard, er det no oversikt over lønnen hans? Eller startet han i Careless i 2024? 1 3
Anemoi Skrevet 4. september #50822 Skrevet 4. september (endret) elskersommer skrev (16 minutter siden): Hvor gamle er foreldrene? 60+ Tror moren til SET er mellom 60-65, faren litt eldre. Jeg har kikket innom iblant, de er oppegående, faren er datautdannet og fikser det meste som har med det feltet å gjøre. Men - de går rett i datteren sine fotspor, reklamerer/merker ikke SET sine klær når de brukes, og forteller om barnebarna når de er sammen med dem. De viser ikke barnas ansikter, så for meg virker de fullt orientert om hva som «bør» vises eller ikke. De legger seg på SET sin linje - så på den måten kan man si at verken foreldre eller datteren viser fornuftig nettvett. Ellers syns jeg det er veldig nedlatende når noen snakker om at folk på 60+ ikke kan noe om nettvett. En slik generalisering skal nok mange av mine kolleger i den alderen (og eldre) ha seg frabedt!! Endret 4. september av Anemoi 3 8
GulleGull Skrevet 4. september #50823 Skrevet 4. september elskersommer skrev (17 minutter siden): Hva blir egentlig utgiftene pr måned i den familien når bare huslån er 120 tusen kroner? Så kommer strøm,mat, barnehage,SFO,bil ++++ Hun sier også att nå var hovedsaken og få nøklene til huset slik at de fikk kontroll på hva det faktisk koster og bo der,,hva utgiftene blir. De må vel ha regnet på alt dette før de startet og bygge? Tror ikke jeg hadde klart og sove godt om natta. Bilde fra SE sin snapchat De som flytter til Sveits er nok i en annen formueliga en SET, men godt å se at man satser høyt😅 3 2
Orly Skrevet 4. september #50824 Skrevet 4. september Totton skrev (11 timer siden): Så på snap at huset til Sara Emilie nærmer seg ferdig. Alle de store flotte panoramavinduene, det blir så lyst og flott🤩 Kombinert med lekre detaljer. Jeg gleder meg stort til å se huset ferdig😃 Så forskjellig er man , for min del altfor stort og absolutt ikke min smak 9
Orly Skrevet 4. september #50825 Skrevet 4. september oss-to skrev (7 timer siden): Eg veit godt at mange vil avfeie kritikken min som misunning. Men for meg handlar det ikkje om å ønske meg eit slikt hus, eller eit slikt liv. Tvert imot: eg ville ikkje hatt eit palass som var bygd på blodpengar – pengar frå uetisk forbruk, frå utnytting av born i reklame, og frå ein bransje som sliter ut både folk og miljø. Om ein tykkjer huset fell i smak eller ikkje er eigentleg underordna. For meg ville det aldri smakt godt viss eg visste kva som låg bak. Luksus kan verke blankt og flott på overflata, men smaken blir aldri rein når grunnmuren er støypte i blodpengar. 👏👏 4
Bibbi_ Skrevet 4. september #50826 Skrevet 4. september GulleGull skrev (26 minutter siden): De som flytter til Sveits er nok i en annen formueliga en SET, men godt å se at man satser høyt😅 Hun har for vane å sammenligne seg med de som ligger ganske mange hakk høyere opp enn henne 😂 5
GulleGull Skrevet 4. september #50827 Skrevet 4. september Ser noen er opptatt av at noen er «mye» her inne, til det kan jeg si at noen av oss scroller kanskje ikke så mye generelt, er verken på TikTok (jeg har ikke konto der), minimalt på snap (jeg snapper aldri noe selv) og har kun helt nære venner/noen få familiemedlemmer der og er innom insta i ny og ne. Da har man frigjort mye tid til annet, bla å være oftere innom KG (ikke kun denne tråden heller). Bare sånn for å ha lagt den ballen død at man ikke har «ett liv» utenom nett om man kommenterer mer en andre her. 4 6
JojoMoyes Skrevet 4. september #50828 Skrevet 4. september elskersommer skrev (1 time siden): Hva blir egentlig utgiftene pr måned i den familien når bare huslån er 120 tusen kroner? Så kommer strøm,mat, barnehage,SFO,bil ++++ Hun sier også att nå var hovedsaken og få nøklene til huset slik at de fikk kontroll på hva det faktisk koster og bo der,,hva utgiftene blir. De må vel ha regnet på alt dette før de startet og bygge? Tror ikke jeg hadde klart og sove godt om natta. Bilde fra SE sin snapchat Hva om snap forandrer på betalingsprogrammet ? Hva om det kommer regler og lover mot eksponering av barn ? Hva om folk får opp øynene om dårlig kvalitet på varer fra butikken hennes ? Da blir det vanskelig å drifte mørkehuset vil jeg tro … 1 12
JojoMoyes Skrevet 4. september #50829 Skrevet 4. september Anemoi skrev (51 minutter siden): Tror moren til SET er mellom 60-65, faren litt eldre. Jeg har kikket innom iblant, de er oppegående, faren er datautdannet og fikser det meste som har med det feltet å gjøre. Men - de går rett i datteren sine fotspor, reklamerer/merker ikke SET sine klær når de brukes, og forteller om barnebarna når de er sammen med dem. De viser ikke barnas ansikter, så for meg virker de fullt orientert om hva som «bør» vises eller ikke. De legger seg på SET sin linje - så på den måten kan man si at verken foreldre eller datteren viser fornuftig nettvett. Ellers syns jeg det er veldig nedlatende når noen snakker om at folk på 60+ ikke kan noe om nettvett. En slik generalisering skal nok mange av mine kolleger i den alderen (og eldre) ha seg frabedt!! Det er ikke lenge siden moren la ut en hel samtale mellom seg selv og ene barnebarnet . Da er både stemmen utlevert og husker ikke om hun sa navnet også . Jeg er selv ikke lang fra 60 år har en haug med barnebarn jeg ikke deler med noen . Viser bilder /videoer privat til resterende fam som oldeforeldre osv . Jeg vil gjerne også ha meg frabedt å ikke ha nettvett pga min alder . 3 1 6
Angel75 Skrevet 4. september #50830 Skrevet 4. september Nussepus skrev (2 timer siden): Og dette har SaraE håpet på i 3 år. Hun har jo hatet den bikkje fordi den var v og ex sin. Dette er drøye påstander som kun florerer i forum hvor man diskuterer Sara på en negativ måte. Dette er det ikke noe bevis på og og omtale om Sara som privat person! 3 8
Era Vulgaris Skrevet 4. september #50831 Skrevet 4. september JojoMoyes skrev (44 minutter siden): Hva om snap forandrer på betalingsprogrammet ? Hva om det kommer regler og lover mot eksponering av barn ? Hva om folk får opp øynene om dårlig kvalitet på varer fra butikken hennes ? Da blir det vanskelig å drifte mørkehuset vil jeg tro … Og det kommer heller ikke til å bli spesielt lett å selge til en god pris med den beliggenheten. 7 2
Anemoi Skrevet 4. september #50832 Skrevet 4. september (endret) Era Vulgaris skrev (21 minutter siden): Og det kommer heller ikke til å bli spesielt lett å selge til en god pris med den beliggenheten. SET sier på snap i dag at huset antagelig vil få en verdivurdering på bare halvparten av det som det har kostet - pga beliggenheten. 35 mill delt på to, da. Kanskje… Endret 4. september av Anemoi 5
Snublefot62 Skrevet 4. september #50833 Skrevet 4. september Anemoi skrev (5 minutter siden): SET sier på snap i dag at huset antagelig vil få en verdivurdering på bare halvparten av det som det har kostet - pga beliggenheten. 35 mill delt på to, da. Kanskje… Det er jo galskap. Tror ikke det akkurat er uvanlig at nye hus får en verdivurdering lavere enn totalkostnad, men halvparten? Det er jo totalt galskap. 8
JojoMoyes Skrevet 4. september #50834 Skrevet 4. september Anemoi skrev (6 minutter siden): SET sier på snap i dag at huset antagelig vil få en verdivurdering på bare halvparten av det som det har kostet - pga beliggenheten. 35 mill delt på to, da. Kanskje… Skal ikke kalle noen «treskalle « men en sterk anbefaling om å bruke hjelm om det befinner seg hakkespett i nærheten. 8 2
JojoMoyes Skrevet 4. september #50835 Skrevet 4. september Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Det er jo galskap. Tror ikke det akkurat er uvanlig at nye hus får en verdivurdering lavere enn totalkostnad, men halvparten? Det er jo totalt galskap. Ja det er «Stormanns »Galskap 6 2
oss-to Skrevet 4. september #50836 Skrevet 4. september JojoMoyes skrev (45 minutter siden): Ja det er «Stormanns »Galskap Barneeksponering og fast fashion møter mørkets side. 3 7
Sol Rampelyset Skrevet 4. september #50837 Skrevet 4. september Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin. 3
Era Vulgaris Skrevet 4. september #50838 Skrevet 4. september Anemoi skrev (2 timer siden): SET sier på snap i dag at huset antagelig vil få en verdivurdering på bare halvparten av det som det har kostet - pga beliggenheten. 35 mill delt på to, da. Kanskje… Forundrer meg ikke, kan liksom ikke se for meg hvem som skulle ha interesse av å kjøpe et så dyrt hus på Harestua. Fullstendig galskap å bygge så dyrt der når inntektene er såpass usikre i overskuelig fremtid. 6 4
oss-to Skrevet 4. september #50839 Skrevet 4. september Era Vulgaris skrev (1 time siden): Forundrer meg ikke, kan liksom ikke se for meg hvem som skulle ha interesse av å kjøpe et så dyrt hus på Harestua. Fullstendig galskap å bygge så dyrt der når inntektene er såpass usikre i overskuelig fremtid. Men eg forstod utifrå snap i dag at bygg og lån var strategisk for å sleppe formueskatt. Då kan det jo være at huset ikkje er eigd av SET men eigd av bedrifta Sara Emilie a/s. Dette kan gi mange økonomiske fordelar . Kan det være dette ho meinar? 3
Minimeg1234 Skrevet 4. september #50840 Skrevet 4. september (endret) oss-to skrev (25 minutter siden): Men eg forstod utifrå snap i dag at bygg og lån var strategisk for å sleppe formueskatt. Då kan det jo være at huset ikkje er eigd av SET men eigd av bedrifta Sara Emilie a/s. Dette kan gi mange økonomiske fordelar . Kan det være dette ho meinar? Det fikk jeg også med meg. Usikker på om det er noe de hadde i planene sine i forhold til husbygging eller om det var tanker hun delte litt om nå når hun fortalte om hus og penger. Jeg er ganske sikker på at huset er eid av SET. Lite lurt å sette på firmaet om noe skulle skje med det. Uansett så skulle de få noe veiledning senere i år på hva som kan være lurt i forhold til å betale ned på lån eller gjøre andre ting med lønnen fremover. Da vil jeg tro det går i investeringer, fond , aksjer og slike ting. Å bruke 35 mil på et hus er for meg helt hinsides. Kan ikke forestille meg hvordan det er å ha så mye penger og den «lønna» som de har. Og det virker som at Sara E også har en litt sånn følelse. Altså hvordan forvalte disse summene som er så store i forhold til hva hun har hatt tidligere. Det er et stort hus og det vil koste å holde det i «drift». Det vet de nok og jeg tror de har store lønninger hver mnd. så jeg er ganske sikker på at dette vil de klare. jeg er spent på hva verdien av huset vil bli i forhold til hva de har brukt for å bygge det. Endret 4. september av Minimeg1234 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå