Stargaze Skrevet 4. september #50781 Skrevet 4. september GulleGull skrev (15 timer siden): Jeg spurte AI; «Nei, du kan ikke lovlig selge varer som ikke er riktig tollklarert og fortsatt står hos Tolletaten, da dette representerer et brudd på deklarasjonsplikten og kan være straffbart. Det er viktig å forsikre seg om at alle varer som importeres til eller eksporteres fra Norge er korrekt deklarert til Tolletaten. Å gi uriktige opplysninger om varens verdi eller karakter ved fortolling er ulovlig og kan føre til sanksjoner fra Tolletaten, som bøter og andre strafferettslige konsekvenser» Da bør jo noen som har kjøpt melde dette til Tolletaten. For det går virkelig ikke an. 8
GulleGull Skrevet 4. september #50782 Skrevet 4. september Stargaze skrev (4 minutter siden): Da bør jo noen som har kjøpt melde dette til Tolletaten. For det går virkelig ikke an. Synes det er spesielt at de kan selge varer de har fått streng beskjed om ikke å røre før alt er i orden, for da blir er jo egentlig det samme om de eskene står hos de eller hos tolletaten. Det blir uansett noe som kan være straffbart. 7
Stargaze Skrevet 4. september #50783 Skrevet 4. september GulleGull skrev (6 minutter siden): Synes det er spesielt at de kan selge varer de har fått streng beskjed om ikke å røre før alt er i orden, for da blir er jo egentlig det samme om de eskene står hos de eller hos tolletaten. Det blir uansett noe som kan være straffbart. Tipper det egentlig ikke er lov 6
Donnap Skrevet 4. september #50784 Skrevet 4. september Snublefot62 skrev (48 minutter siden): Jeg er jammen meg ikke sikker. Det er mange influensere som ber om spons fra byggefirmaer, kjøkkenleverandører, garderobeleverandører ++ at jeg tror mange av de er lei. Dvs at skal de gidde å være med på spons må det være veldig målrettet kanal/influenser som faktisk kan levere rett kunde til de. Og der er virkelig ikke Sara Emilie. På noe. Alt hun viser frem nå er halvhjertet i siste liten, og ofte dårlig presentert og arrangert på en rotete og/eller uhygienisk måte. Jeg mistenker og at det der derfor ting blir dyrere enn tenkt og de ikke har penger til å fullføre ting nå. Fordi sponsorer og samarbeid uteblir og de må betale for alt selv i større grad enn tenkt. Var det ikke noe med at Therese L. fikk sponset kjøkken, men det ble dyrere å få det sponset enn om hun hadde kjøpt det selv? Om det var at hun måtte skatte for fordelen av å bli sponset? Jeg husker ikke, fikk det bare opp på utforsk. De er jo nære venninner, så de har garantert snakket om det. 7 1
oss-to Skrevet 4. september #50785 Skrevet 4. september (endret) elskersommer skrev (1 time siden): Så det er greit at SET ikke merker noe riktig fordi dette er ikke så nøye? Dette er nok ei virklegheit for mange. Det bør være sjølvsagt å ha med seg etikk i kvardagen enten det gjeld å handle eller oppdra barn. Men ein ser det mange som tenkjer, ikkje så nøye, det er ikkje meg det går utover. Endret 4. september av oss-to 1 5
JojoMoyes Skrevet 4. september #50786 Skrevet 4. september elskersommer skrev (1 time siden): Hun bygger ett hus av penger hun har tjent ved og selge barnas liv på internett 😔 Rett og slett en skam ! Stakkars barn!!! Skremmende at besteforeldrene også utleverer barna . Virker som hele fam der er over middels opptatt av feedback/oppmerksomhet/penger og skryt 😢 3 7
JojoMoyes Skrevet 4. september #50787 Skrevet 4. september Stargaze skrev (54 minutter siden): Da bør jo noen som har kjøpt melde dette til Tolletaten. For det går virkelig ikke an. Tenkte det samme! Dette må jo kunne meldes om det er kynisk planlagt av bedriften . 4
oss-to Skrevet 4. september #50788 Skrevet 4. september JojoMoyes skrev (8 minutter siden): Rett og slett en skam ! Stakkars barn!!! Skremmende at besteforeldrene også utleverer barna . Virker som hele fam der er over middels opptatt av feedback/oppmerksomhet/penger og skryt 😢 Du sett fingen på noko viktig. Slik det ser ut uttafra frå der eg står, er heile familien med. Gull og glitter gjer ein til tankelause høns. Ingen kritisk tenkning verken frå mor, far eller besteforeldre. Saman står føljarar å heiar, når alle dei næraste er med å bryt personvenet til barna. Håpar på eit lovverk som set foten ned. 3 9
elskersommer Skrevet 4. september #50789 Skrevet 4. september Donnap skrev (1 time siden): Var det ikke noe med at Therese L. fikk sponset kjøkken, men det ble dyrere å få det sponset enn om hun hadde kjøpt det selv? Om det var at hun måtte skatte for fordelen av å bli sponset? Jeg husker ikke, fikk det bare opp på utforsk. De er jo nære venninner, så de har garantert snakket om det. Fant denne.. Bilde fra TL sin snapchat 3 2
Donnap Skrevet 4. september #50790 Skrevet 4. september elskersommer skrev (Akkurat nå): Fant denne.. Bilde fra TL sin snapchat Ja det var den snappen jeg så. Mulig det er derfor SE ikke gidder å få noe sponset. 3
Anonym_2024 Skrevet 4. september #50791 Skrevet 4. september JojoMoyes skrev (1 time siden): Tenkte det samme! Dette må jo kunne meldes om det er kynisk planlagt av bedriften . Det er dette som er utrolig merkelig. Hvordan en bedrift som har erfaring med dette, kan sette seg i en slik situasjon? Er det en faktura som ikke er blitt betalt? 4
oss-to Skrevet 4. september #50792 Skrevet 4. september elskersommer skrev (36 minutter siden): Fant denne.. Bilde fra TL sin snapchat Alt dette skulle stått klart i kontrakta – anten lyg ho, eller så har ho gått inn på ein dårleg avtale på grunn av slett og manglande forarbeid. 6 2
Angel75 Skrevet 4. september #50793 Skrevet 4. september elskersommer skrev (3 timer siden): Så det er greit at SET ikke merker noe riktig fordi dette er ikke så nøye? Rart hvordan man tolker innlegg ulikt. Man kan la vær å bry seg om noen blir sponset med kjøkken. Men man kan bry seg om de merker riktig. Det er ikke enten eller. På tide å lære seg det. 8
Angel75 Skrevet 4. september #50794 Skrevet 4. september Bibbi_ skrev (6 timer siden): Hvordan kan man faktisk glede seg til et hus til et totalt ukjent menneske er ferdig? Det snakkes om at man ikke har noe liv siden man diskuterer SET inne her, og bruker tid her. Vel. Vel, så da man kan ikke bli glad for andres del heller da når en ung mann/dame vinner 1 mille heller da, for har man vennefølelse med de? Det handler om å kunne glede seg på andres vegne, men kanskje ikke alle har det i seg. Gleder meg også til å se huset ferdig. Liker meg på interiørsider, hussider og se hvordan andre har det og kan glede meg på andre vegne. 6 2
Bibbi_ Skrevet 4. september #50795 Skrevet 4. september (endret) Angel75 skrev (16 minutter siden): Vel, så da man kan ikke bli glad for andres del heller da når en ung mann/dame vinner 1 mille heller da, for har man vennefølelse med de? Det handler om å kunne glede seg på andres vegne, men kanskje ikke alle har det i seg. Gleder meg også til å se huset ferdig. Liker meg på interiørsider, hussider og se hvordan andre har det og kan glede meg på andre vegne. Jeg kan tenke at de som f.eks vinner i lotto er heldige, men at jeg blir glad hver lørdag når lotto trekningen er unnagjort? Ha ha, nei. Og nei jeg har aldri vært spent eller gledet meg til et totalt ukjent menneske kjøper seg / bygger seg nytt hus. For MEG høres det merkelig ut. Men når mennesker jeg kjenner bryr meg om gjør det? Ja absolutt. Men vi får slutte med avsporing og brukerdebatt 😉 Endret 4. september av Bibbi_ Hadde sneket seg inn et ord som ikke skulle med 1 7
Bibbi_ Skrevet 4. september #50796 Skrevet 4. september Ser dronninga står oppført som deltager under "sistemann ut", men så henne ikke. Har hun trekt seg? Har hun pratet noe om dette? 1
Donnap Skrevet 4. september #50797 Skrevet 4. september Bibbi_ skrev (2 minutter siden): Ser dronninga står oppført som deltager under "sistemann ut", men så henne ikke. Har hun trekt seg? Har hun pratet noe om dette? Hun trekte seg, det var når hun var gravid det ble spilt inn var det noen som sa 2
JojoMoyes Skrevet 4. september #50798 Skrevet 4. september oss-to skrev (2 timer siden): Du sett fingen på noko viktig. Slik det ser ut uttafra frå der eg står, er heile familien med. Gull og glitter gjer ein til tankelause høns. Ingen kritisk tenkning verken frå mor, far eller besteforeldre. Saman står føljarar å heiar, når alle dei næraste er med å bryt personvenet til barna. Håpar på eit lovverk som set foten ned. Nå har hun jo bismak i munnen for huset koster mer enn de tenkte !! Hun aner ikke hvilken bismak vi andre sitter med som vet at nå må ungene selges enda mer! 😢 2 8
Angel75 Skrevet 4. september #50799 Skrevet 4. september Anemoi skrev (4 timer siden): SET skjønte fort at det nye huset kunne bli attraktivt content, og som influenser langt inn i ryggmargen opprettet hun en egen insta-konto for husbyggingen. Kontoen har ca 40 000 følgere. I tillegg legger hun ut veldig mye fra huset på snap, både bilder og filmer. Planløsningen ble tidlig delt på SoMe, man vet hvor barnas soverom er + alle andre detaljer. Hun viser også bilder fra barnas soverom og snakker om møbleringen der. Også her er det «salg» av det private, følgerne innlemmes bevisst og resultatet er at de engasjerer seg og beundrer verket. Igjen godt jobbet med parasosiale forhold av SET… 😉 Selve huset hennes syns jeg ikke er så interessant, men jeg registrerer (via snap) at de har «forbygd» seg. Svært mange valg i huset er i luksusklassen, og det har blitt mye, mye dyrere enn det de hadde budsjettert med. Derfor kan ikke uteområdet med svømmebasseng gjøres ferdig i denne runden.. Ikke rart at hun må snappe 24/7 om altogingenting… 🤔 De som har bygd hus vet at man ofte går over det man har tenkt seg. Jo dyrere hus jo mer går man som regel over budsjett. Dette er ikke et Sara fenomen. 6 1
elskersommer Skrevet 4. september #50800 Skrevet 4. september Da prater SET om summen på.dette huset. Å det koster så enormt mye penger og bygge hus🙈 De startet med budsjett på 20 millioner + tomta kostet 4 millioner. Så ble det økt til 25 millioner + tomta vil jeg tro hun mener. Nå er de oppe i over 30 millioner kroner å da er ikke uteområdet med i den summen. Så regner med hun mener 30 millioner+ tomta på 4 mill.. Altså.. hvem søren gidder å betale 35-40 millioner kroner for ett hus som ligger inne i de dype skoger på Hadeland? Bilde fra SE sin snapchat 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå