Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Totton skrev (58 minutter siden):

Ja, jeg tror det blir lekkert. Jeg elsker interiør, og er spent på hvordan huset til Sara Emilie blir når det er ferdig

Dere som er tett på og personlig veldig opptatt av dette huset , de få bildene jeg har sett så er det ikke merket med reklame/spons. Vil det si at ingenting i det huset er samarbeid/spons el.l? For det er jo helt mot normalt i såfall når en influenser får seg noe nytt så er det «alltid» en eller annen grad av «goder» knyttet til det. Eller «glemmer» de merke? 

Endret av GulleGull
  • Liker 1
  • Nyttig 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snublefot62 skrev (7 minutter siden):

Man kan fint like interiør, hus, hager, biler, båter og utsiktsbilder. Helt normalt og mange gjør det helt uten behov for å skryte eller snakke opp det de liker.

Men når man begynner å snakke om det eller søker validering av meningene så begynner det å dukke opp en sosial komponent.

Og det er det ikke noe galt i. Men når man skryter av hvor fint huset til Sara Emilie blir et sted hun ikke er, og ikke kommer til å svare (en vet heller ikke om hun leser her?) så er det enveis.

Selve essensen i parasosiale forhold.

En kontrast til dette er to venninner som snakker om hvor fint det huset hun ene bygger er. Det er toveis.

Veninnerelasjonen som influensere skaper (som diskuteres i denne tråden ) er noe helt annet enn å skrive hva en mener om «produkter» som  influensere legger ut. 

Jeg avslutter her for dette blir avsporing og Brukerdebatt. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
GulleGull skrev (1 minutt siden):

Dere som er tett på og personlig veldig opptatt av dette huset , de få bildene jeg har sett så er det ikke merket med reklame/spons. Vil det si at ingenting i det huset er samarbeid/spons el.l? For det er jo helt mot normalt i såfall når en influenser får seg noe nytt så er det «alltid» en eller annen grad av «goder» knyttet til det. Eller «glemmer» de merke? 

Har ingen aning om Sara Emilie får sponset noe i/med huset. Ikke bryr jeg meg heller så mye om det.

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Totton skrev (1 minutt siden):

Har ingen aning om Sara Emilie får sponset noe i/med huset. Ikke bryr jeg meg heller så mye om det.

Nei -men jeg spørr de som vet . Selvom jeg linket til din kommentar -så var det mer for kontekst. Spurte egentlig ikke deg direkte. 

Endret av GulleGull
La til forklaringa
  • Liker 6
Skrevet
GulleGull skrev (20 minutter siden):

Nei -men jeg spørr de som vet . Selvom jeg linket til din kommentar -så var det mer for kontekst. Spurte egentlig ikke deg direkte. 

Hun har jo ikke merket noe som helst, så da går man jo (selvfølgelig) ut i fra at hun betaler alt selv... 

• Liker 5
Skrevet
GulleGull skrev (26 minutter siden):

Jeg har ikke fulgt med på alt hun har lagt ut men på det jeg har sett så har jeg aldri registrert at det er noe spons.  

• Liker 3
Skrevet
Bibbi_ skrev (7 minutter siden):

Hun har jo ikke merket noe som helst, så da går man jo (selvfølgelig) ut i fra at hun betaler alt selv... 

Hun merker ikke egenreklame heller så er ikke godt å vite😅 

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet
Bibbi_ skrev (6 minutter siden):

ok -følger ikke snappen, så har ikke fått med meg om hun har sagt noe om det eller om det er merket osv. For som sagt det lille jeg har sett har ikke noe merking, så da antar jeg at alt er betalt selv og ikke sponset på noen som helst måte. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

SET skjønte fort at det nye huset kunne bli attraktivt content, og som influenser langt inn i ryggmargen opprettet hun en egen insta-konto for husbyggingen. Kontoen har ca 40 000 følgere. I tillegg legger hun ut veldig mye fra huset på snap, både bilder og filmer. Planløsningen ble tidlig delt på SoMe, man vet hvor barnas soverom er + alle andre detaljer. Hun viser også bilder fra barnas soverom og snakker om møbleringen der. Også her er det «salg» av det private, følgerne innlemmes bevisst og resultatet er at de engasjerer seg og beundrer verket. Igjen godt jobbet med parasosiale forhold av SET… 😉

Selve huset hennes syns jeg ikke er så interessant, men jeg registrerer (via snap) at de har «forbygd» seg. Svært mange valg i huset er i luksusklassen, og det har blitt mye, mye dyrere enn det de hadde budsjettert med. Derfor kan ikke uteområdet med svømmebasseng gjøres ferdig i denne runden.. Ikke rart at hun må snappe 24/7 om altogingenting… 🤔

Endret av Anemoi
  • Liker 4
  • Nyttig 10
Skrevet
GulleGull skrev (1 time siden):

Så klart hun "glemmer" og merke.. Noe i det huset er garantert spons

• Liker 8
Skrevet
Anemoi skrev (4 minutter siden):

SET skjønte fort at det nye huset kunne bli attraktivt content, og som influenser langt inn i ryggmargen opprettet hun en egen insta-konto for husbyggingen. Kontoen har ca 40 000 følgere. I tillegg legger hun ut veldig mye fra huset på snap, både bilder og filmer. Planløsningen ble tidlig delt på SoMe, man vet hvor barnas soverom er + alle andre detaljer. Hun viser også bilder fra barnas soverom og snakker om møbleringen der. Også her er det «salg» av det private, følgerne innlemmes bevisst og resultatet er at de engasjerer seg og beundrer verket. Igjen godt jobbet med parasosiale forhold av SET… 😉

Selve huset hennes syns jeg ikke er så interessant, men jeg registrerer (via snap) at de har «forbygd» seg. Svært mange valg i huset er i luksusklassen, og det har blitt mye, mye dyrere enn det de hadde budsjettert med. Derfor kan ikke uteområdet med svømmebasseng gjøres ferdig i denne runden.. Ikke rart at hun må snappe 24/7 om altogingenting… 🤔

👊🎯👏

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Totton skrev (2 timer siden):

Ja, jeg tror det blir lekkert. Jeg elsker interiør, og er spent på hvordan huset til Sara Emilie blir når det er ferdig

Eg veit godt at mange vil avfeie kritikken min som misunning. Men for meg handlar det ikkje om å ønske meg eit slikt hus, eller eit slikt liv. Tvert imot: eg ville ikkje hatt eit palass som var bygd på blodpengar – pengar frå uetisk forbruk, frå utnytting av born i reklame, og frå ein bransje som sliter ut både folk og miljø.

Om ein tykkjer huset fell i smak eller ikkje er eigentleg underordna. For meg ville det aldri smakt godt viss eg visste kva som låg bak.

Luksus kan verke blankt og flott på overflata, men smaken blir aldri rein når grunnmuren er støypte i blodpengar.

• Liker 4
  • Nyttig 17
Skrevet
Anemoi skrev (5 minutter siden):

Støttes! Dette er spot on 👏🏻

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
oss-to skrev (1 minutt siden):

Eg veit godt at mange vil avfeie kritikken min som misunning. Men for meg handlar det ikkje om å ønske meg eit slikt hus, eller eit slikt liv. Tvert imot: eg ville ikkje hatt eit palass som var bygd på blodpengar – pengar frå uetisk forbruk, frå utnytting av born i reklame, og frå ein bransje som sliter ut både folk og miljø.

Om ein tykkjer huset fell i smak eller ikkje er eigentleg underordna. For meg ville det aldri smakt godt viss eg visste kva som låg bak.

Luksus kan verke blankt og flott på overflata, men smaken blir aldri rein når grunnmuren er støypte i blodpengar.

👏👏👏

• Liker 5
Skrevet
oss-to skrev (1 minutt siden):

Hun bygger ett hus av penger hun har tjent ved og selge barnas liv på internett 😔

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
Totton skrev (1 time siden):

Nei man kan jo ikke bry seg med lover og regler hvis man følger SaraE, for hun greier jo ikke å gjøre noe av det riktig. 

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet
elskersommer skrev (9 minutter siden):

Så klart hun "glemmer" og merke.. Noe i det huset er garantert spons

Jeg er jammen meg ikke sikker. Det er mange influensere som ber om spons fra byggefirmaer, kjøkkenleverandører, garderobeleverandører ++ at jeg tror mange av de er lei. Dvs at skal de gidde å være med på spons må det være veldig målrettet kanal/influenser som faktisk kan levere rett kunde til de.

Og der er virkelig ikke Sara Emilie. På noe. Alt hun viser frem nå er halvhjertet i siste liten, og ofte dårlig presentert og arrangert på en rotete og/eller uhygienisk måte.

Jeg mistenker og at det der derfor ting blir dyrere enn tenkt og de ikke har penger til å fullføre ting nå. Fordi sponsorer og samarbeid uteblir og de må betale for alt selv i større grad enn tenkt.

• Liker 4
  • Nyttig 9
Skrevet
Totton skrev (1 time siden):

Så det er greit at SET ikke merker noe riktig fordi dette er ikke så nøye?

• Liker 6
Skrevet
Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Jeg er jammen meg ikke sikker. Det er mange influensere som ber om spons fra byggefirmaer, kjøkkenleverandører, garderobeleverandører ++ at jeg tror mange av de er lei. Dvs at skal de gidde å være med på spons må det være veldig målrettet kanal/influenser som faktisk kan levere rett kunde til de.

Og der er virkelig ikke Sara Emilie. På noe. Alt hun viser frem nå er halvhjertet i siste liten, og ofte dårlig presentert og arrangert på en rotete og/eller uhygienisk måte.

Jeg mistenker og at det der derfor ting blir dyrere enn tenkt og de ikke har penger til å fullføre ting nå. Fordi sponsorer og samarbeid uteblir og de må betale for alt selv i større grad enn tenkt.

Jeg håper virkelig att det er som du sier🙂🙂

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Snublefot62 skrev (8 minutter siden):

🎯🎯🎯

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...