GulleGull Skrevet 3. september #50721 Skrevet 3. september (endret) elskersommer skrev (4 minutter siden): Har sett flere enn 1 som ikke har fått ordrebekreftelse etter kjøp.. å careless bruker null tid på å svare de som spør Ja og da sier det meg at de ikke har varen registrert på lager? Må jo være noe automatikk når kunden bestiller at man får en ordrebekreftelse så lenge alt er i orden i systemet, om ikke de på forhånd har satt en blokkering for å sende ut ordrebekreftelse, pga dette? Endret 3. september av GulleGull 7
Anonym_2024 Skrevet 3. september #50722 Skrevet 3. september GulleGull skrev (11 minutter siden): Jeg stusser litt på denne. Kanskje noen kan forklare. De har altså fått varen på sitt eget lager men med «salgsforbud» frem til tolletaten har fått siste papirene? Er det sånn tolletaten opererer, altså det går på tillit at de ikke selger varen videre før tolldeklareringen er i orden? Jeg ville jo trodd at de holdt igjen varen hos seg før de leverte den ut om ikke alt var i orden. Er liksom noe som skurrer her for meg… Kan det være sånn at det egentlig står på lager hos tolletaten og dette er noe de visste om før droppet, men valgte allikevel å kjøre på også informere kunden med en tilpasset historie i etterkant av kjøp? Ble det sagt noe mer rundt det. For var en kunde som reagerte på at hun ikke umiddelbart fikk ordrebekreftelse på sitt kjøp ved dropp. Interessant betrakting. Er det lovlig at en bedrift selger varer på nett som ikke er tollklarert? De selger i prinsippet noe de ikke kan tilby på salgsdagen? 4 7
GulleGull Skrevet 3. september #50723 Skrevet 3. september (endret) Anonym_2024 skrev (5 minutter siden): Interessant betrakting. Er det lovlig at en bedrift selger varer på nett som ikke er tollklarert? De selger i prinsippet noe de ikke kan tilby på salgsdagen? Det finnes «forhåndssalg» i nettbutikker vet jeg, men da er det tydelig merket «forhåndssalg» på varen i nettbutikken og når den er forventet inn. Om CL visste på forhånd at de ikke hadde varen klar til å pakkes, så burde de i det minste merket det «forhåndssalg», men det hadde jo ødelagt for dropp-konseptet deres igjen… uansett veldig amatørmessig forretningsdrift.. Endret 3. september av GulleGull 11
Bibbi_ Skrevet 3. september #50724 Skrevet 3. september Anonym_2024 skrev (7 minutter siden): Interessant betrakting. Er det lovlig at en bedrift selger varer på nett som ikke er tollklarert? De selger i prinsippet noe de ikke kan tilby på salgsdagen? Og hva hvis disse papirene er borte, eller umulig å få i orden. Da har de et veldig stort problem i Careless. Sagt det før, sier det igjen; de leker butikk. Aldri hørt om noen som det er så mye surr og mangler hos. 6 5
GulleGull Skrevet 3. september #50725 Skrevet 3. september Bibbi_ skrev (11 minutter siden): Og hva hvis disse papirene er borte, eller umulig å få i orden. Da har de et veldig stort problem i Careless. Sagt det før, sier det igjen; de leker butikk. Aldri hørt om noen som det er så mye surr og mangler hos. Derfor klagen på KID kom, slik at man føler CL skal gå «fri» fra rot og uregelmessigheter. 3 8
Bibbi_ Skrevet 3. september #50726 Skrevet 3. september GulleGull skrev (15 minutter siden): Det finnes «forhåndssalg» i nettbutikker vet jeg, men da er det tydelig merket «forhåndssalg» på varen i nettbutikken og når den er forventet inn. Om CL visste på forhånd at de ikke hadde varen klar til å pakkes, så burde de i det minste merket det «forhåndssalg», men det hadde jo ødelagt for dropp-konseptet deres igjen… uansett veldig amatørmessig forretningsdrift.. SET burde absolutt ha visst at varene ikke var godkjent til å selges / sendes ut fra lageret da de hadde droppet. Ingen får meg til å tro noe annet. Har prøvd å lese litt på sidene til toll .no. Jeg har vanskeligheter med å tro at de har fått varene i det hele tatt, siden de ikke hadde alle papirene i orden. Er det noen som har mer greie på slike ting inne her? 6
GulleGull Skrevet 3. september #50727 Skrevet 3. september Bibbi_ skrev (4 minutter siden): SET burde absolutt ha visst at varene ikke var godkjent til å selges / sendes ut fra lageret da de hadde droppet. Ingen får meg til å tro noe annet. Har prøvd å lese litt på sidene til toll .no. Jeg har vanskeligheter med å tro at de har fått varene i det hele tatt, siden de ikke hadde alle papirene i orden. Er det noen som har mer greie på slike ting inne her? Jeg spurte AI; «Nei, du kan ikke lovlig selge varer som ikke er riktig tollklarert og fortsatt står hos Tolletaten, da dette representerer et brudd på deklarasjonsplikten og kan være straffbart. Det er viktig å forsikre seg om at alle varer som importeres til eller eksporteres fra Norge er korrekt deklarert til Tolletaten. Å gi uriktige opplysninger om varens verdi eller karakter ved fortolling er ulovlig og kan føre til sanksjoner fra Tolletaten, som bøter og andre strafferettslige konsekvenser» 4 7
Anemoi Skrevet 3. september #50728 Skrevet 3. september GulleGull skrev (47 minutter siden): Jeg stusser litt på denne. Kanskje noen kan forklare. De har altså fått varen på sitt eget lager men med «salgsforbud» frem til tolletaten har fått siste papirene? Er det sånn tolletaten opererer, altså det går på tillit at de ikke selger varen videre før tolldeklareringen er i orden? Jeg ville jo trodd at de holdt igjen varen hos seg før de leverte den ut om ikke alt var i orden. Er liksom noe som skurrer her for meg… Kan det være sånn at det egentlig står på lager hos tolletaten og dette er noe de visste om før droppet, men valgte allikevel å kjøre på også informere kunden med en tilpasset historie i etterkant av kjøp? Ble det sagt noe mer rundt det. For var en kunde som reagerte på at hun ikke umiddelbart fikk ordrebekreftelse på sitt kjøp ved dropp. Legg ellers merke til babysokker og ben på bildet. En stor del av SET sine snapper er med babyen i bildet…😔 3 3
GulleGull Skrevet 3. september #50729 Skrevet 3. september Anemoi skrev (Akkurat nå): Legg ellers merke til babysokker og ben på bildet. En stor del av SET sine snapper er med babyen i bildet…😔 Uff ja det så jeg ikke i farta… 2
Anonym_2024 Skrevet 3. september #50730 Skrevet 3. september (endret) Her klarer ikke CareLess å fylle egne leveringsbetingelser engang. De skriver på hjemmesiden at de har en leveringstid på 2-5 dager på ordrer sendt fra Norge. Dette må være tidenes useriøse dropp fra de. Endret 3. september av Anonym_2024 9
Dupers Skrevet 3. september #50731 Skrevet 3. september GulleGull skrev (1 time siden): Jeg stusser litt på denne. Kanskje noen kan forklare. De har altså fått varen på sitt eget lager men med «salgsforbud» frem til tolletaten har fått siste papirene? Er det sånn tolletaten opererer, altså det går på tillit at de ikke selger varen videre før tolldeklareringen er i orden? Jeg ville jo trodd at de holdt igjen varen hos seg før de leverte den ut om ikke alt var i orden. Er liksom noe som skurrer her for meg… Kan det være sånn at det egentlig står på lager hos tolletaten og dette er noe de visste om før droppet, men valgte allikevel å kjøre på også informere kunden med en tilpasset historie i etterkant av kjøp? Ble det sagt noe mer rundt det. For var en kunde som reagerte på at hun ikke umiddelbart fikk ordrebekreftelse på sitt kjøp ved dropp. Dette er sånt som DHL iallefall gjør noen ganger. Du får pakken, men må vente på at den skal bli ferdig tolla før du har lov til å åpne den. Vet ikke hvorfor det skjer, og den ene gangen det skjedde meg som privatperson tok det 5 dager før jeg fikk melding om at den var ferdig fortolla og jeg kunne åpne pakken. Sa tok det 2 mnd før jeg fikk regning på tollen og det vanlige DHL gebyret pluss et lite gebyr på ca 10% av tollgebyret for den rare fortollingsprosessen jeg ikke valgte selv 1 2
GulleGull Skrevet 3. september #50732 Skrevet 3. september (endret) Dupers skrev (2 minutter siden): Dette er sånt som DHL iallefall gjør noen ganger. Du får pakken, men må vente på at den skal bli ferdig tolla før du har lov til å åpne den. Vet ikke hvorfor det skjer, og den ene gangen det skjedde meg som privatperson tok det 5 dager før jeg fikk melding om at den var ferdig fortolla og jeg kunne åpne pakken. Sa tok det 2 mnd før jeg fikk regning på tollen og det vanlige DHL gebyret pluss et lite gebyr på ca 10% av tollgebyret for den rare fortollingsprosessen jeg ikke valgte selv Men når man er ett firma og har store kvanta for videresalg? Endret 3. september av GulleGull 1 1
oss-to Skrevet 3. september #50733 Skrevet 3. september Dupers skrev (8 minutter siden): Dette er sånt som DHL iallefall gjør noen ganger. Du får pakken, men må vente på at den skal bli ferdig tolla før du har lov til å åpne den. Vet ikke hvorfor det skjer, og den ene gangen det skjedde meg som privatperson tok det 5 dager før jeg fikk melding om at den var ferdig fortolla og jeg kunne åpne pakken. Sa tok det 2 mnd før jeg fikk regning på tollen og det vanlige DHL gebyret pluss et lite gebyr på ca 10% av tollgebyret for den rare fortollingsprosessen jeg ikke valgte selv Hadde aldri greid vente😅 3 2
GulleGull Skrevet 3. september #50734 Skrevet 3. september oss-to skrev (1 minutt siden): Hadde aldri greid vente😅 Lol samme tenkte jeg😂 1 2
elskersommer Skrevet 3. september #50735 Skrevet 3. september Disse festskjortene må være det plagget careless har tjent minst penger på. Ser heller ikke ut til att de får solgt når de er lagt ut til 300 kr om man kjøper 2 stk Bilde fra careless Instagram 2 6
oss-to Skrevet 3. september #50736 Skrevet 3. september Boligstylisten burde vel vore merka som reklame. Det er vel også skattepliktig? 7
JojoMoyes Skrevet 3. september #50737 Skrevet 3. september elskersommer skrev (3 minutter siden): Disse festskjortene må være det plagget careless har tjent minst penger på. Ser heller ikke ut til att de får solgt når de er lagt ut til 300 kr om man kjøper 2 stk Bilde fra careless Instagram Bare meg som tenker at når noen ikke vil ha 1 så hvorfor skulle de ville ha 2 ? Eller flere for den sakens skyld 🫣 9 6
oss-to Skrevet 3. september #50738 Skrevet 3. september elskersommer skrev (4 minutter siden): Disse festskjortene må være det plagget careless har tjent minst penger på. Ser heller ikke ut til att de får solgt når de er lagt ut til 300 kr om man kjøper 2 stk Bilde fra careless Instagram Det seier vel litt om avansen dei har ellers ? . Eg såg på noko klær frå J. Lindeberg i dag. Ho i butikken sa dei hadde fått beskjed av leverandør om aldri gå høgre en 50 % avslag. Dette er vel for å halde merket attraktivt. 6
GulleGull Skrevet 3. september #50739 Skrevet 3. september (endret) elskersommer skrev (22 minutter siden): Disse festskjortene må være det plagget careless har tjent minst penger på. Ser heller ikke ut til att de får solgt når de er lagt ut til 300 kr om man kjøper 2 stk Bilde fra careless Instagram Jeg tenker det ikke er alt man trenger spørre følgerne om på snap når man kommer til hva man skal selge, de sier jo alt er fint og ja til alt. Spent på om de får solgt særlig mer sneakers bla, når de kommer på nytt sent i høst, er var jo ett ønske fra følgerne at de ble rebestilt. For man så jo hvordan floppsa har gått når de ble bestilt opp igjen…. Alle følgere er jo «ja mennesker» når SET spørr, men det betyr jo ikke at de kjøper, de vil bare SET «til lags» 😅 Endret 3. september av GulleGull 5 2
JojoMoyes Skrevet 3. september #50740 Skrevet 3. september GulleGull skrev (2 minutter siden): Jeg tenker det ikke er alt man trenger spørre følgerne om på snap når man kommer til hva man skal selge, de sier jo alt er fint og ja til alt. Spent på om de får solgt særlig mer sneakers bla, når de kommer på nytt sent i høst, er var jo ett ønske fra følgerne at de ble rebestilt. For man så jo hvordan floppsa har gått når de ble bestilt opp igjen…. Alle følgere er jo «ja mennesker» når SET spørr, men det betyr jo ikke at de kjøper, de vil bare SET «til lags» 😅 De floppsene kan jo ikke folk seriøst kjøpe på nytt og på nytt ? 8 av 10 nevnte jo dette med snublefunksjon på Facebook 🤷🏼♀️sorry glemte de parasosiale et øyeblikk . 5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå