GulleGull Skrevet 3. september #50701 Skrevet 3. september (endret) Donnap skrev (3 timer siden): Jeg fulgte henne før hun startet med Careless, det var gøy å følge henne da. Hun hadde masse artige og humoristiske innlegg, og hun svarte ofte på spørsmål eller kommentarer vi sendte henne. Det at hun svarte oss såpass ofte gjorde nok at man følte man hadde en litt personlig relasjon til henne. Jeg var nok definitivt i den "venninne bobla" da hun startet med Careless. Hadde jo tross alt fulgt henne I hele prosessen før det. Jeg har mange ganger lurt på hvor mange følgere hun hadde før Careless, i og med hun svarte følgerne så ofte da. Jeg kan ikke huske at hun noengang svarte følgerne spydig eller latterliggjørende. Og ja jeg godtok mer feil på hennes klær enn jeg ville gjort fra andre jeg kjøpte hos. Innser også at jeg trolig fulgte henne så lenge som jeg gjorde fordi jeg "savnet" den hun var før Careless, og på en naiv måte håpte hun skulle komme tilbake dit igjen 😅 Snakk om at man blir sugd inn influenserverden. Så glad jeg ikke følger noen lenger. Ja du er inne på noe, jeg også fulgte før, men før CL tror jeg? Det var ihvertfall var akkurat i det snap begynte med belønningssystem, når det kom så ble jo innholdet dårligere, kvantitet over kvalitet så da valgte jeg avfølge men håpet i det lengste at det skulle ta seg opp jeg også. Noen er bare mer tålmodig en andre og når man begynner investere penger i noen så tror jeg det blir vanskeligere å hoppe av eller kritisere akkurat det du peker på nå. Tenker det du valgte gjøre er å vise forbrukermakt, skal man få endret noe så kan man ikke fremsnakke det du ikke liker, men med handling velge å ta avstand❤️ Endret 3. september av GulleGull 7 1
JojoMoyes Skrevet 3. september #50702 Skrevet 3. september Minimeg1234 skrev (22 minutter siden): Jeg tror også de fleste som handler gjør det fordi de liker /vil prøve klærne. Jeg håper de tør å sende varer av dårlig kvalitet i retur etter de har har prøvd de 🤞🏻 4 3
oss-to Skrevet 3. september #50703 Skrevet 3. september (endret) Minimeg1234 skrev (30 minutter siden): Jeg tror også de fleste som handler gjør det fordi de liker /vil prøve klærne. Heldigvis har ein forskjellig smak , og det er bra. Segmentet av ,kven som som kjøp kva og kvifor, kan være spennande i eit større perspektiv. Eg vill ikkje gå inn på det no MEN Per i dag verkar det som om Sara Emilie ikkje alltid sikrar miljø,kvalitet og menneskeverd i produksjon og levering. Det er utfordringar knytt til etikk, produksjon, barns eksponering og kundeservice. Dette er jo noko som bør adresserast for å styrke merkevaren. Dette er jo og noko som bevisste forbrukarar bør sette krav om!!!. Endret 3. september av oss-to 6 5
Anonym_2024 Skrevet 3. september #50704 Skrevet 3. september (endret) Istedenfor å bruke så mye krefter på å verne om sin rett til å eksponere barn, og snakke om disse trollene på KG så bør hun heller bruke tiden sin på å drive en seriøs bedrift? Ta sin egen uttalelse om KID og sette det i sammenheng med hvordan egen bedrift håndteres og hvorfor dropp og salg ikke går så bra lenger? Det hun sier om KID kunne like godt vært uttalt om CareLess. Endret 3. september av Anonym_2024 4 13
oss-to Skrevet 3. september #50705 Skrevet 3. september Anonym_2024 skrev (6 minutter siden): Istedenfor å bruke så mye krefter på å verne om sin rett til å eksponere barn, og snakke om disse trollene på KG så bør hun heller bruke tiden sin på å drive en seriøs bedrift? Ta sin egen uttalelse om KID og sette det i sammenheng med hvordan egen bedrift håndteres og hvorfor dropp og salg ikke går så bra lenger? Det hun sier om KID kunne like godt vært uttalt om CareLess. Lurer på om Kid har personer som sitt på nett for å forsvarar regelrette brudd? 4 7
Donnap Skrevet 3. september #50706 Skrevet 3. september Anonym_2024 skrev (10 minutter siden): Istedenfor å bruke så mye krefter på å verne om sin rett til å eksponere barn, og snakke om disse trollene på KG så bør hun heller bruke tiden sin på å drive en seriøs bedrift? Ta sin egen uttalelse om KID og sette det i sammenheng med hvordan egen bedrift håndteres og hvorfor dropp og salg ikke går så bra lenger? Det hun sier om KID kunne like godt vært uttalt om CareLess. Og tenk om vi som har svært dårlige erfaringer med kvalitet, leveranser, kaos under dropp mm hadde fått lagt inn tilbakemelding på Careless, da hadde det nok vært en haug med dårlige tilbakemeldinger der også.... Men nei, her blokkeres vi alle veier for å legge inn dårlige anmeldelser. Og DET er kritikkverdig det!! 8 10
GulleGull Skrevet 3. september #50707 Skrevet 3. september Anonym_2024 skrev (12 minutter siden): Istedenfor å bruke så mye krefter på å verne om sin rett til å eksponere barn, og snakke om disse trollene på KG så bør hun heller bruke tiden sin på å drive en seriøs bedrift? Ta sin egen uttalelse om KID og sette det i sammenheng med hvordan egen bedrift håndteres og hvorfor dropp og salg ikke går så bra lenger? Det hun sier om KID kunne like godt vært uttalt om CareLess. Vet ikke, men kan det være at dette er noe de egentlig har visst før dropp, hvis ikke så er det sløvt å ikke fått med seg, i motsatt fall kynisk å selge uten å gi beskjed. For slik jeg har skjønt det av en kommentar på fb så etterlyste en følger ordrebekreftelse etter at hun hadde kjøpt på nett. oss-to skrev (4 minutter siden): Lurer på om Kid har personer som sitt på nett for å forsvarar regelrette brudd? Nei -det hadde tatt seg ut🙈 Det du peker på her er jo essensen i mye av kritikken SET får. 3 4
Anonym_2024 Skrevet 3. september #50708 Skrevet 3. september Donnap skrev (Akkurat nå): Og tenk om vi som har svært dårlige erfaringer med kvalitet, leveranser, kaos under dropp mm hadde fått lagt inn tilbakemelding på Careless, da hadde det nok vært en haug med dårlige tilbakemeldinger der også.... Men nei, her blokkeres vi alle veier for å legge inn dårlige anmeldelser. Og DET er kritikkverdig det!! Eller om KID hadde gått ut sine sosiale plattformer og fortalt at det er nettroll som legger inn falske anmeldelser og bedt folk legge inn positive anmeldelser på trustpilot for å øke scoren. Som beviselig har skjedd på CareLess sin side på trustpilot. 1 13
Sol Rampelyset Skrevet 3. september #50709 Skrevet 3. september Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporing. Sol, admin. 3
Minimeg1234 Skrevet 3. september #50710 Skrevet 3. september Snublefot62 skrev (4 timer siden): Da er det jo litt rart å begynne å svare noen som svarer andre på akkurat det. Nå har jeg observert mange her inne som svarer på andre som svarer på andre . Så da trodde jeg det var greit for meg også å gjøre det . Jeg syns det er litt lettere om du skriver konkret det du mener . 9
Anonym_2024 Skrevet 3. september #50711 Skrevet 3. september Minimeg1234 skrev (20 minutter siden): Nå har jeg observert mange her inne som svarer på andre som svarer på andre . Så da trodde jeg det var greit for meg også å gjøre det . Jeg syns det er litt lettere om du skriver konkret det du mener . Sol Rampelyset skrev (48 minutter siden): Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporing. Sol, admin. Kan du være grei og lese ryddemeldingene? Ryddemeldingene indikerer hva som er regelbrudd, så vi slipper enda flere etter at det er ryddet 😊 4 4
Bibbi_ Skrevet 3. september #50712 Skrevet 3. september Anonym_2024 skrev (2 timer siden): Istedenfor å bruke så mye krefter på å verne om sin rett til å eksponere barn, og snakke om disse trollene på KG så bør hun heller bruke tiden sin på å drive en seriøs bedrift? Ta sin egen uttalelse om KID og sette det i sammenheng med hvordan egen bedrift håndteres og hvorfor dropp og salg ikke går så bra lenger? Det hun sier om KID kunne like godt vært uttalt om CareLess. SET har lov til og synes det er helt innafor å klage på absolutt alt og alle i all offentlighet. Men nåde de som klager på SET eller Careless. De er jo ute etter å ta SET og bedriften hennes. 3 8
Totton Skrevet 3. september #50713 Skrevet 3. september elskersommer skrev (5 timer siden): Men hva med de som f.eks kjøpte badetøy,kjoler hos careless i 2023 men var så misfornøyd så personen ikke vil kjøpe noe mere.. De kan ikke være kritiske til SET/careless? Nå mistenker jeg at du misforstod med vilje😉 Jeg skrev at dersom man skal skrive anmeldelse i sanntid på f.els Trustpilot, så bør kjøpet være i sanntid. Dersom ikke vil et sted med anmeldelser være helt uten betydning. Å skrive anmeldelse flere år etter kjøpet er spesielt og veldig, veldig rart 5 6
Totton Skrevet 3. september #50714 Skrevet 3. september Bella50 skrev (4 timer siden): Men det betyr ikke at følgerne ser på Sara som sin venninne. Jeg tror de fleste er meget klar over at hun er en influenser. Selvsagt👍 Normale folk som kjøper normale klær på en normal nettbutikk. 9
Anemoi Skrevet 3. september #50715 Skrevet 3. september (endret) I dag har det vært diskutert hvem som kjøper klær fra CL og hvorfor. SET selv drar ofte fram gjengen sin, et eget samfunn (community), oss/vi, hun sier hun kjenner følgerne sine, dette har vi skapt sammen og (sitat, se bilde): «dette er en form for et merkelig unikt vennskapsbånd». Jeg tviler på at det er enveis, og at det kun er SET som føler dette merkelige, unike vennskapsbåndet. Ut fra alt det SET sier, samt kommentarer fra følgerne, vil jeg tro at det her ligger en gjensidighet for mange. Og at det er slik, trenger man verken å skjule eller fornekte, det er jo helt greit. 😊 Kjøpergruppen til CL ligger nok i stor grad hos følgerne, derfor reklamerer SET så mye og ofte for CL på sine SoMe. Det er umulig å si akkurat hva kunder tenker når de handler, om de bare liker akkurat disse klærne, vi hylle gründeren m.m. Grunnene er mange - også tilknytning, lojalitet og støtte til den influenseren man velger å handle hos. Parasosiale forhold eksisterer, det kan man ikke fornekte. Et parasosialt forhold er ensidig der følgerne utvikler en følelse av nærhet (og intimitet) til influenseren. Dette jobber influenserne hardt for hver eneste dag. Der har SET 10 års erfaring - og er meget dyktig! 😉 Influensere over hele linjen utnytter parasosiale forhold, de skaper følelsen av nærhet - det gjør at følgerne ofte kjøper det som influenseren anbefaler. Den følelsen kan vi vel alle kjenne oss igjen i, hvis vi har tillit til den som anbefaler et produkt - kjøper vi ofte, selv om vi vet at det er rein reklame. Man kan kalle denne skapte tilliten for en slags kunstig vennefølelse. Det viktige er at vi som forbrukere kjenner til hvordan slike parasosiale forhold oppstår og virker! Endret 3. september av Anemoi 1 15
JojoMoyes Skrevet 3. september #50716 Skrevet 3. september Anemoi skrev (5 minutter siden): I dag har det vært diskutert hvem som kjøper klær fra CL og hvorfor. SET selv drar ofte fram gjengen sin, et eget samfunn (community), oss/vi, hun sier hun kjenner følgerne sine, vi/oss, dette har vi skapt sammen og (sitat, se bilde): «dette er en form for et merkelig unikt vennskapsbånd». Jeg tviler på at det er enveis, og at det kun er SET som føler dette merkelige, unike vennskapsbåndet. Ut fra alt det SET sier, samt kommentarer fra følgerne, vil jeg tro at det her ligger en gjensidighet for mange. Og at det er slik, trenger man verken å skjule eller fornekte, det er jo helt greit. 😊 Kjøpergruppen til CL ligger nok i stor grad hos følgerne, derfor reklamerer SET så mye og ofte for CL på sine SoMe. Det er umulig å si akkurat hva kunder tenker når de handler, om de bare liker akkurat disse klærne, vi hylle gründeren m.m. Grunnene er mange - også tilknytning, lojalitet og støtte til den influenseren man velger å handle hos. Parasosiale forhold eksisterer, det kan man ikke fornekte. Et parasosialt forhold er ensidig der følgerne utvikler en følelse av nærhet (og intimitet) til influenseren. Dette jobber influenserne hardt for hver eneste dag. Der har SET 10 års erfaring - og er meget dyktig! 😉 Influensere over hele linjen utnytter parasosiale forhold, de skaper følelsen av nærhet - det gjør at følgerne ofte kjøper det som influenseren anbefaler. Den følelsen kan vi vel alle kjenne oss igjen i, hvis vi har tillit til den som anbefaler et produkt - kjøper vi ofte, selv om vi vet at det er rein reklame. Man kan kalle denne skapte tilliten for en slags kunstig vennefølelse. Det viktige er at vi som forbrukere kjenner til hvordan slike parasosiale forhold oppstår og virker! 🎯🎯🎯 5 5
GulleGull Skrevet 3. september #50717 Skrevet 3. september (endret) Anemoi skrev (24 minutter siden): I dag har det vært diskutert hvem som kjøper klær fra CL og hvorfor. SET selv drar ofte fram gjengen sin, et eget samfunn (community), oss/vi, hun sier hun kjenner følgerne sine, dette har vi skapt sammen og (sitat, se bilde): «dette er en form for et merkelig unikt vennskapsbånd». Jeg tviler på at det er enveis, og at det kun er SET som føler dette merkelige, unike vennskapsbåndet. Ut fra alt det SET sier, samt kommentarer fra følgerne, vil jeg tro at det her ligger en gjensidighet for mange. Og at det er slik, trenger man verken å skjule eller fornekte, det er jo helt greit. 😊 Kjøpergruppen til CL ligger nok i stor grad hos følgerne, derfor reklamerer SET så mye og ofte for CL på sine SoMe. Det er umulig å si akkurat hva kunder tenker når de handler, om de bare liker akkurat disse klærne, vi hylle gründeren m.m. Grunnene er mange - også tilknytning, lojalitet og støtte til den influenseren man velger å handle hos. Parasosiale forhold eksisterer, det kan man ikke fornekte. Et parasosialt forhold er ensidig der følgerne utvikler en følelse av nærhet (og intimitet) til influenseren. Dette jobber influenserne hardt for hver eneste dag. Der har SET 10 års erfaring - og er meget dyktig! 😉 Influensere over hele linjen utnytter parasosiale forhold, de skaper følelsen av nærhet - det gjør at følgerne ofte kjøper det som influenseren anbefaler. Den følelsen kan vi vel alle kjenne oss igjen i, hvis vi har tillit til den som anbefaler et produkt - kjøper vi ofte, selv om vi vet at det er rein reklame. Man kan kalle denne skapte tilliten for en slags kunstig vennefølelse. Det viktige er at vi som forbrukere kjenner til hvordan slike parasosiale forhold oppstår og virker! Heier på deg @Anemoi som holder «regnskap», tegner og forklarer hvilke psykologiske mekanismer som bevisst brukes i influensermarkedsføring. Så viktig å ha «fakta» på bordet, da kan ingen si at noe ikke skjer👍🏻 Endret 3. september av GulleGull 7 5
Anonym_2024 Skrevet 3. september #50718 Skrevet 3. september (endret) Anemoi skrev (50 minutter siden): I dag har det vært diskutert hvem som kjøper klær fra CL og hvorfor. SET selv drar ofte fram gjengen sin, et eget samfunn (community), oss/vi, hun sier hun kjenner følgerne sine, dette har vi skapt sammen og (sitat, se bilde): «dette er en form for et merkelig unikt vennskapsbånd». Jeg tviler på at det er enveis, og at det kun er SET som føler dette merkelige, unike vennskapsbåndet. Ut fra alt det SET sier, samt kommentarer fra følgerne, vil jeg tro at det her ligger en gjensidighet for mange. Og at det er slik, trenger man verken å skjule eller fornekte, det er jo helt greit. 😊 Kjøpergruppen til CL ligger nok i stor grad hos følgerne, derfor reklamerer SET så mye og ofte for CL på sine SoMe. Det er umulig å si akkurat hva kunder tenker når de handler, om de bare liker akkurat disse klærne, vi hylle gründeren m.m. Grunnene er mange - også tilknytning, lojalitet og støtte til den influenseren man velger å handle hos. Parasosiale forhold eksisterer, det kan man ikke fornekte. Et parasosialt forhold er ensidig der følgerne utvikler en følelse av nærhet (og intimitet) til influenseren. Dette jobber influenserne hardt for hver eneste dag. Der har SET 10 års erfaring - og er meget dyktig! 😉 Influensere over hele linjen utnytter parasosiale forhold, de skaper følelsen av nærhet - det gjør at følgerne ofte kjøper det som influenseren anbefaler. Den følelsen kan vi vel alle kjenne oss igjen i, hvis vi har tillit til den som anbefaler et produkt - kjøper vi ofte, selv om vi vet at det er rein reklame. Man kan kalle denne skapte tilliten for en slags kunstig vennefølelse. Det viktige er at vi som forbrukere kjenner til hvordan slike parasosiale forhold oppstår og virker! Denne bør bli delt her med jevne mellom, når påstanden om at folk ikke kjøper klærne fordi de tror at Sara er venninnen deres. Å være «venninne» er prinsippene bak CareLess sin suksess hittil, og årsaken til at Sara kan sitte og tjene millioner på å prate nonsens på Snap 24-7. Endret 3. september av Anonym_2024 3 11
GulleGull Skrevet 3. september #50719 Skrevet 3. september (endret) Fnug skrev (6 timer siden): Er det egentlig noen ganger ett dropp går feilfritt? (skjermdump av utforsk på snap) Jeg stusser litt på denne. Kanskje noen kan forklare. De har altså fått varen på sitt eget lager men med «salgsforbud» frem til tolletaten har fått siste papirene? Er det sånn tolletaten opererer, altså det går på tillit at de ikke selger varen videre før tolldeklareringen er i orden? Jeg ville jo trodd at de holdt igjen varen hos seg før de leverte den ut om ikke alt var i orden. Er liksom noe som skurrer her for meg… Kan det være sånn at det egentlig står på lager hos tolletaten og dette er noe de visste om før droppet, men valgte allikevel å kjøre på også informere kunden med en tilpasset historie i etterkant av kjøp? Ble det sagt noe mer rundt det. For var en kunde som reagerte på at hun ikke umiddelbart fikk ordrebekreftelse på sitt kjøp ved dropp. Endret 3. september av GulleGull 3 7
elskersommer Skrevet 3. september #50720 Skrevet 3. september GulleGull skrev (4 minutter siden): Jeg stusser litt på denne. Kanskje noen kan forklare. De har altså fått varen på sitt eget lager men med «salgsforbud» frem til tolletaten har fått siste papirene? Er det sånn tolletaten opererer, altså det går på tillit at de ikke selger varen videre før tolldeklareringen er i orden? Jeg ville jo trodd at de holdt igjen varen hos seg før de leverte den ut om ikke alt var i orden. Er liksom noe som skurrer her for meg… Kan det være sånn at det egentlig står på lager hos tolletaten og dette er noe de visste om før droppet, men valgte allikevel å kjøre på også informere kunden i etterkant av kjøp? Ble det sagt noe mer rundt det. For var en kunde som reagerte på at hun ikke umiddelbart fikk ordrebekreftelse på sitt kjøp ved dropp. Har sett flere enn 1 som ikke har fått ordrebekreftelse etter kjøp.. å careless bruker null tid på å svare de som spør 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå