Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym_2024 skrev (1 time siden):

Man velger hva man vil kjøpe, men da må man være ærlige på hva kjolene inneholder. Du kan ikke skrive at det de er laget av naturmaterialer når de ikke er det. 

Jeg beskrev en kjole. En av de strikkede høstkjolene som akkurat er sluppet. Den jeg beskrev er 82% lyocell, 18% nylon. Råmaterialet til Lyocell er fra bærekraftig skogbruk. Prosessen videre er cellulose. Resultatet er et mykt og sterkt pustende fiber med bomullens komfort og viskosens glans (viskose er også et naturmateriale laget av cellulose).

Jeg ber om at du ikke beskylder meg for å lyve.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Stargaze skrev (1 time siden):

Med få unntak går alle disse med et negativt driftsresultat, mens Reme antakelig ler hele veien til banken..

Forøvrig ingen godkjente årsregnskap på Reme Holding og Dignity Collective enda. Blir spennende å se hvordan det står til der.

Interessant å se hvordan Reme-imperiet vokser, her er det pengene som gjelder. I en VG-artikkel fra april (dessverre kun for abonnementer), pekes det på at millionene renner inn for Dignity Collective ved Maren og David Reme. Omsetningen for merkevarene landet på 220 millioner i 2024, og de håper på over 300 millioner i 2025. De peker også på at influensere har en enorm markedsmakt. 

Når en influencer lanserer et nytt produkt, markedsføres det på Snapchat – og Maren og David følger med når salgene renner inn. De er med hele veien - fra idé til produksjon og salg. Så dette er langt fra et ensidig og unikt løp for SET og samboer, iblant får jeg inntrykk av det - ut fra hva SET flagger på SoMe. 

Maren og Davids selskap eier halvparten av influencermerkene de samarbeider med. De har en regel om at influencere som samarbeider med dem, må gi 10 prosent av overskuddet til et veldedig formål. – Verdiene fra vår tro har forhåpentligvis smittet noe over på verdiene i virksomheten, sier David Reme. 

https://www.vg.no/rampelys/i/GynoqJ/dignity-eiere-maren-reme-og-david-reme-ikke-angret-et-sekund

Endret av Anemoi
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Influenserne tilhører det samme overbyggende Reme-systemet, jeg kjenner igjen veldig mye av det SET sier - hos Therese, Isabel, Sophie Elise og Sandra. Det virker nesten som om de har samme grunnmanus! Og - for alt det jeg vet, kan det godt være tilfelle. 😉

Endret av Anemoi
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Anonym_2024 skrev (30 minutter siden):

Vel, Sara eksponerer barna sine for å tjene penger, klarer ikke å merke reklame riktig og folk støtter opp under begge deler. Det er sykt det. Så at folk har flere brukere i samme tråd , er vel ikke noe sykere for å si det pent. 

Det er ikke lov å ha flere brukere her inne. Hadde vært fint om dere rapporterer det så kan det ettergås.  

Det er ganske  håpløst når dette med flere brukere blir brukt pga at man er uenig i noe av det som skrives her inne. 
Det blir jo en hersketeknikk etter mitt syn.  

Nå har ikke jeg lest om noen som støtter  eksponeringen av barn eller at reklamen ikke er merket skikkelig. 

Så for meg virker det fortsatt som at man «hopper bukk» over noe av det som blir skrevet her inne. 

Rapporter gjerne dette innlegget som en videreføring av avsporing og Brukerdebatt . 

Endret av Minimeg1234
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Totton skrev (2 timer siden):

Seriøst. SE driver et stort selskap, så intelligensen hennes er nok god den. Jeg synes hun er god med ord, humoristisk og god på å forklare. Dere husker kanskje Heidi Weng som sa «jeg bøyer meg i hatten». At man roter med ordtak… hva så? Jeg er mer skeptisk til hvor smarte folka som henger seg opp i sånt er.

Jeg har en samfunnsnyttig jobb om ikke annet. SaraE virker ikke særlig intelligent nei. Ingen oppegående mennesker selger barndommen til ungene sine for småpenger . 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Totton skrev (2 timer siden):

Det ligger 308 Carelesskjoler på Finn.no, sammenlignet med f.eks Floyd som har 1292 kjoler, så var ikke det så mange.

Men du vet att careless selger litt annet enn bare kjoler?🙂 

Bilde Finn 

Screenshot_2025-08-25-16-39-39-541_no.finn.android.jpg

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Anemoi skrev (20 minutter siden):

Fint at du også har lagt merke til at ingen her støtter eksponering av barn eller dårlig egenmerking. 😊 Men jeg skulle inderlig ønske at flere mer aktivt går ut og peker på/kritiserer SET sin ekstreme barneeksponering. Å bare si at - det støtter jeg ikke - en og annen gang, det gir ingen endring… 😔

Nå vet jo ingen av oss hva de andre gjør annet enn å skrive her på forumet . 
jeg ønsker å forbli anonym som jeg tror de fleste her ønsker. Da kan jeg ikke skrive så mye om verden på utsiden av KG og hva jeg gjør der. Det er nok ikke det du etterspør heller. 

Jeg vet ikke hva annet jeg skal skrive her annet enn at jeg støtter.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Nussepus skrev (22 minutter siden):

Jeg har en samfunnsnyttig jobb om ikke annet. SaraE virker ikke særlig intelligent nei. Ingen oppegående mennesker selger barndommen til ungene sine for småpenger . 

Jeg har også en samfunnsnyttig jobb, mine naboer, venner, familie og kollegaer har også det. Folk jeg vet om har også det. Noen sitter i kassa på Kiwi, noen er renholdsarbeidere, noen er leger/sykepleiere, noen er lærere, noen selger klær, noen er økonomer, noen jobber i politiet, noen er barnehageassistenter, noen kjører søppelbilen, noen er ingeniører. Alle er viktige jobber for at et samfunn skal fungere, altså samfunnsnyttig. 

Jeg tror nok SE er over snittet intelligent, for hun driver et stort selskap. Dumt å påstå noe annet.

Men vi kan være enig om at barn ikke har noe på en offentlig snap-konto å gjøre.

• Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (28 minutter siden):

Men du vet att careless selger litt annet enn bare kjoler?🙂 

Bilde Finn 

Screenshot_2025-08-25-16-39-39-541_no.finn.android.jpg

Om du legger godsiden til, så er jeg helt sikker på at du skjønte at jeg tok et søk på kjoler og brukte det som et eksempel på hvilke merker og antall  som ligger på Finn. Spesifisert i søket: kjoler;)

Endret av Totton
  • Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Minimeg1234 skrev (17 minutter siden):

Nå vet jo ingen av oss hva de andre gjør annet enn å skrive her på forumet . 
jeg ønsker å forbli anonym som jeg tror de fleste her ønsker. Da kan jeg ikke skrive så mye om verden på utsiden av KG og hva jeg gjør der. Det er nok ikke det du etterspør heller. 

Jeg vet ikke hva annet jeg skal skrive her annet enn at jeg støtter.

Som du selv skriver, jeg snakker ikke om annen aktivitet. Jeg snakker om og savner mer og tydeligere kritikk her på KG av SET sin barneeksponering. Mange kommenterer og kritiserer mer enn frasen jeg er også imot barneeksponering, andre velger taushet. Det kan jeg ikke gjøre noe med, annet enn å oppfordre til å stå fram for en viktig sak i barns liv… 

Endret av Anemoi
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Totton skrev (14 minutter siden):

Jeg har også en samfunnsnyttig jobb, mine naboer, venner, familie og kollegaer har også det. Folk jeg vet om har også det. Noen sitter i kassa på Kiwi, noen er renholdsarbeidere, noen er leger/sykepleiere, noen er lærere, noen selger klær, noen er økonomer, noen jobber i politiet, noen er barnehageassistenter, noen kjører søppelbilen, noen er ingeniører. Alle er viktige jobber for at et samfunn skal fungere, altså samfunnsnyttig. 

Jeg tror nok SE er over snittet intelligent, for hun driver et stort selskap. Dumt å påstå noe annet.

Men vi kan være enig om at barn ikke har noe på en offentlig snap-konto å gjøre.

Jeg gir heldigvis blanke i om folk er advokat, lege,butikkansatt eller dasstømmer.

Men personer som selger barna sine på nett for klikk og penger har jeg lite til overs for🙄

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Det var Tulip-kjole-drop i går, fire farger, to tynne og to tykkere varianter. Vet at SET nevnte det på en snap i går kveld, men har ikke sett mer om det. Ingen av fargene eller noen av størrelsene er utsolgt. 
Det kan jo bety så mye - de kan ha bestilt for mange kjoler, eller passelig antall eller interessen har vært lav. 

Snart droppes nye farger med treningstøy, så i dag er SET tilbake i slike antrekk. Uten egenmerking, unntatt det aller første. 

Endret av Anemoi
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Anemoi skrev (1 minutt siden):

Det var Tulip-kjole-drop i går, fire farger, to tynne og to tykkere varianter. Vet at SET nevnte det på en snap i går kveld, men har ikke sett mer om det. Ingen av fargene eller noen av størrelsene er utsolgt. 
Det kan jo bety så mye - de kan ha bestilt for mange kjoler, eller passelig antall eller interessen har vært lav. 

Snart droppes nye farger med treningstøy, så i dag er SET tilbake i slike antrekk. 

Tror str L er utsolgt i den ene kjolen🙂

• Liker 1
Skrevet
elskersommer skrev (2 minutter siden):

Tror str L er utsolgt i den ene kjolen🙂

Jeg ser bare utsolgt i XXL i den mørkegrønne. Eller? 

Skrevet
Anemoi skrev (42 minutter siden):

Som du selv skriver, jeg snakker ikke om annen aktivitet. Jeg snakker om og savner mer og tydeligere kritikk her på KG av SET sin barneeksponering. Mange kommenterer og kritiserer mer enn frasen jeg er også imot barneeksponering, andre velger taushet. Det kan jeg ikke gjøre noe med, annet enn å oppfordre til å stå fram for en viktig sak i barns liv… 

Man kan være veldig i mot barneeksponering uten å drive hets. Man må ikke gi henne klikk og engasjement for å vise at det hun gjør er galt.

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Er det noen her som har vært borti språkutviklingsteorier? SE selv har jo en del tale-problemer (og trøbbel med ideomatidke utrykk), og når hun da fremmer at barna skal kalle besteforeldre navn med baby-språk, fremmer det da at barnas språk utvikler seg riktig?

Jeg er vant til at barn utvikler seg bort fra slike kallenavn på besteforeldre når de lærer seg snakke skikkelig.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (43 minutter siden):

Jeg gir heldigvis blanke i om folk er advokat, lege,butikkansatt eller dasstømmer.

Men personer som selger barna sine på nett for klikk og penger har jeg lite til overs for🙄

Dette.

elskersommer skrev (44 minutter siden):

Hun er ikke over snittet intelligent når hun utleverer barns sykdom, bruker barna for å tjene penger og ikke skjønner omfanget av det hun gjør..

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Anemoi skrev (15 minutter siden):

Snart droppes nye farger med treningstøy, så i dag er SET tilbake i slike antrekk. Uten egenmerking, unntatt det aller første. 

Det virker som det er mest forhåpninger knyttet til treningstøy salg? Hvordan har det gått med helsereisen? Følger ikke snappen så får ikke med meg alt😅

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Dupers skrev (9 minutter siden):

Er det noen her som har vært borti språkutviklingsteorier? SE selv har jo en del tale-problemer (og trøbbel med ideomatidke utrykk), og når hun da fremmer at barna skal kalle besteforeldre navn med baby-språk, fremmer det da at barnas språk utvikler seg riktig?

Jeg er vant til at barn utvikler seg bort fra slike kallenavn på besteforeldre når de lærer seg snakke skikkelig.

Interessant tema/observasjon. Kan det være ulike familietradisjoner her? Min erfaring er at kallenavn ofte har en tendens til å sette seg fast, også når det gjelder barn. Til manges fortvilelse - andres fryd. Noen snakker generelt babyspråk med barnet lenge, det er iallfall ikke heldig i forhold til språkutviklingen. 
Hva slags erfaringer har andre her? 

Skrevet
GulleGull skrev (3 minutter siden):

Det virker som det er mest forhåpninger knyttet til treningstøy salg? Hvordan har det gått med helsereisen? Følger ikke snappen så får ikke med meg alt😅

SET hadde en kort oppsummering over ukene 1 og 2 tidligere i dag, men det er lite fokus på dette gjennom dagene, syns jeg. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...