Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet
Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Enten Sara Emilie selv eller noen hun kjenner.

Det åpenbare her er at veldig mange influensere, inkludert Sara Emilie, blokkerer over en lav sko andre brukere som kommer med kritikk eller stygge meldinger. Hvorfor blokkerer hun ikke Gry?

For det andre så fremstår Gry som den perfekte skapelsen av hateren/kritikeren. Litt for perfekt. Og når en har en slik Gry i livet er det lett å henge hatere og kritikere på en knagg og personifisere de hun ikke liker.

Før var det de slemme kritikerne på KG. Men hvem er de? Hvorfor mener de det de gjør? Hvorfor kritiserer de? Men nå er «vi» Gry. Det er lett å være uenig med dumme og slemme Gry. Og det er lett å støtte Sara Emilie i kampen mot Gry.

For det tredje er det enkelt engasjement. Litt for enkelt.

Helt riktig -veldig beleilig å bruke «Gry»  på snappen, uansett om Gry er den ene eller den andre.  Blir som Kvinneguiden, det skaper engasjement på kanalen. Tenker det er godt man har Gry, så blir det noe annet en rier og kjoler som innhold? 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
GulleGull skrev (33 minutter siden):

Helt riktig -veldig beleilig å bruke «Gry»  på snappen, uansett om Gry er den ene eller den andre.  Blir som Kvinneguiden, det skaper engasjement på kanalen. Tenker det er godt man har Gry, så blir det noe annet en rier og kjoler som innhold? 

Enig!
Og @Snublefot62 formulerer det elegant: Vi er Gry! 
Gry sine innlegg kommer jevnlig og beleilig, hun er den perfeksjonerte hateren - men samtidig også litt dum og morsom. 
Jeg tror dette er en skapt hater. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
GulleGull skrev (2 timer siden):

Jeg lurer egentlig på hvorfor hun ikke blokkerer Gry? Hvis Gry eksisterer. SE blokkerer jo alle som ikke roser og forguder henne. Så ja, har mine tvil om hun eksisterer... 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Bibbi_ skrev (21 minutter siden):

Jeg lurer egentlig på hvorfor hun ikke blokkerer Gry? Hvis Gry eksisterer. SE blokkerer jo alle som ikke roser og forguder henne. Så ja, har mine tvil om hun eksisterer... 

sikkert bare tull

• Liker 4
Skrevet (endret)

Feil

Endret av elskersommer
Skrevet

Av ren nysgjerrighet søkte jeg på Careless på finn.no. Nesten 700 annonser på klær, sko, undertøy osv.

Det er jo helt hinsides 😳😳 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
LadyGrey skrev (6 timer siden):

Av ren nysgjerrighet søkte jeg på Careless på finn.no. Nesten 700 annonser på klær, sko, undertøy osv.

Reagert på dette jeg også. Å disse kjøp og salg gruppene på FB.  Det er jo grupper for alle kjole damene. Gidder ikke folk å returnere eller er det vrient å få tilbake penger på disse firmaene de har?.

Endret av Floriamint
  • Liker 4
Skrevet (endret)
LadyGrey skrev (6 timer siden):

Jeg sjekket Tise for ett par dager siden og da  lå  det over 1000 plagg ute og om man filtrerer på «tilstand» så er 50% av de er nye og ubrukte plagg. 

Endret av GulleGull
  • Liker 4
Skrevet
GulleGull skrev (38 minutter siden):

Jeg sjekket Tise for ett par dager siden og da  lå  det over 1000 plagg ute og om man filtrerer på «tilstand» så er 50% av de er nye og ubrukte plagg. 

I alle dager! Da er det jo enorme mengder med CL som er til salgs, og hva er egentlig grunnen? 

Er klærne blitt så "hypa" opp at folk kjøper i store mengder når det er dropp? Også lever de ikke opp til forventningene? 

I starten ble CL veldig fort utsolgt når det var dropp mener jeg å huske. De kjørte litt skremselspropaganda. At man måtte være rask for å sikre seg plagg før de ble utsolgt og plaggene ble ikke å komme på lager igjen. Litt sånn "limited edition", det får jo enkelte til å ta helt av med hamstring 😅

Floriamint skrev (45 minutter siden):

Reagert på dette jeg også. Å disse kjøp og salg gruppene på FB.  Det er jo grupper for alle kjole damene. Gidder ikke folk å returnere eller er det vrient å få tilbake penger på disse firmaene de har?.

Ja, rart at det er mye nye klær til salgs, det burde jo være bedre å returnere.

Har sett en del plagg som selges til butikkpris med lappen på, så folk er tydeligvis villig til å betale like mye for et allerede kjøpt plagg som et nytt i butikk. 

• Liker 4
Skrevet
Floriamint skrev (1 time siden):

Det er ingen problem å returnere og få pengene tilbake. Dette har vi diskuterer noen ganger tidligere her i gruppen. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
LadyGrey skrev (11 minutter siden):

I alle dager! Da er det jo enorme mengder med CL som er til salgs, og hva er egentlig grunnen? 

Er klærne blitt så "hypa" opp at folk kjøper i store mengder når det er dropp? Også lever de ikke opp til forventningene? 

I starten ble CL veldig fort utsolgt når det var dropp mener jeg å huske. De kjørte litt skremselspropaganda. At man måtte være rask for å sikre seg plagg før de ble utsolgt og plaggene ble ikke å komme på lager igjen. Litt sånn "limited edition", det får jo enkelte til å ta helt av med hamstring 😅

Ja, rart at det er mye nye klær til salgs, det burde jo være bedre å returnere.

Har sett en del plagg som selges til butikkpris med lappen på, så folk er tydeligvis villig til å betale like mye for et allerede kjøpt plagg som et nytt i butikk. 

Strategien er ganske åpenbar.

De har skapt en usikkerhet rundt størrelsene og folk kjøper da heller to (eller tre?) for å få rett størrelse. I tillegg har de skapt en følelse av knapphet med meldinger om at de er utsolgt, snart utsolgt, lite lager osv. Og da kjøper folk flere for å være helt sikker på å få en som passer. For de får jo ikke inn flere av disse igjen. Før de plutselig får inn flere allikevel.

Kunder skriver jo om at de har kjøpt samme modell på forskjellige tidspunkt og fått ulike størrelser. Så frykten er «reell».

I tillegg tar Careless et lite gebyr for retur og da vil folk heller prøve å selge på Finn/Tise/Facebook enn å tape de 79 kronene.

I tillegg er det og historier fra kunder som har returnert splitter nye plagg som kun er prøvd på, men blir avvist pga skade på plagget, lukt eller misfarge.

At dette skyldes elendig kvalitet og manglende kvalitetskontroll virker det ikke som om Careless tar inn over seg.

• Liker 4
Skrevet
Bella50 skrev (1 minutt siden):

Det er ingen problem å returnere og få pengene tilbake. Dette har vi diskuterer noen ganger tidligere her i gruppen. 

At du ikke har opplevd problemer betyr ikke at andre ikke har fått problemer med retur.

• Nyttig 10
Skrevet
elskersommer skrev (8 timer siden):

Feil

Ja si det du. Er ikke lov å spekulere hvem som er bak brukernavn så jeg lar det være.

• Liker 2
Skrevet
Bibbi_ skrev (9 timer siden):

Jeg er ikke blokkert. Og jeg har kun sendt kritiske meldinger til Sara. Men jeg formulerer meg, og begrunner kritikken. 

Gry er en av Saras største fans. Hun sender melding daglig. Og jeg synes det lyser litt ensomhet av Gry. Jeg tror Gry er litt enkel og mangler nettverk. Og nå gir hun Sara inntekt. Ser ingen grunn til å blokkere Gry. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Bella50 skrev (19 minutter siden):

Følger ikke gruppen fast🙄😅har litt andre ting å drive med også.😂

• Liker 2
Annonse
Skrevet
Snublefot62 skrev (1 time siden):

At du ikke har opplevd problemer betyr ikke at andre ikke har fått problemer med retur.

Dersom det hadde vært et stort problem, hadde du hørt om det.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Bella50 skrev (12 minutter siden):

Utdrag fra Trustpilot:

IMG_0215.thumb.jpeg.712dc3380c7115e05b81391426e346b8.jpegIMG_0216.thumb.jpeg.fc80d44d762341d85b7e212ae0381456.jpegIMG_0217.thumb.jpeg.f21cff34e3604d9f626313c7a57549fe.jpegIMG_0218.thumb.jpeg.457fa540d37563148f3a2c40e78f7aee.jpegIMG_0219.thumb.jpeg.28cdaf7760ff7dc8ab6733778f9ce670.jpeg

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Snublefot62 skrev (5 minutter siden):

Utdrag fra Trustpilot:

IMG_0215.thumb.jpeg.712dc3380c7115e05b81391426e346b8.jpegIMG_0216.thumb.jpeg.fc80d44d762341d85b7e212ae0381456.jpegIMG_0217.thumb.jpeg.f21cff34e3604d9f626313c7a57549fe.jpegIMG_0218.thumb.jpeg.457fa540d37563148f3a2c40e78f7aee.jpegIMG_0219.thumb.jpeg.28cdaf7760ff7dc8ab6733778f9ce670.jpeg

Var ikke problemstillingen "Hvorfor selges det så mange nye Careless produkter??"

• Liker 2
Skrevet
Bella50 skrev (31 minutter siden):

Snublefot62 skrev (17 minutter siden):

Utdrag fra Trustpilot:

Overraskende svar fra deg. Du har tidligere påpekt at folk må lære seg forskjell på retur og reklamasjon.  

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Måtte inn og sjekke de 700 finn-annonsene. Filtrerte så ut min størrelse, der var 1/3 av annonsene kjoler til utleie..

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...