Dupers Skrevet i går, 09:09 #42841 Del Skrevet i går, 09:09 Snublefot62 skrev (17 minutter siden): Jeg vet som sagt ikke om dette faktisk stemmer men det er noe jeg antar ut fra at de er fritatt merverdiavgift. Og ja, det er heftig mye klær som kastes inkledbransjen generelt. Kanskje spesielt hos Careless som virker å ha så mange vareprøver og et ekstremt fokus på fast fashion. Jeg tror at de kan selge klærne om de bare skatter av gevinsten på salget, det er vel mer at de ikke ønsker å donere eller selge fordi det er uferdige plagg med mangler og feil. (Som er ganske gøy siden så mange av de "ferdige" plaggene også har mangler og feil) 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet i går, 09:19 #42842 Del Skrevet i går, 09:19 Dupers skrev (8 minutter siden): Jeg tror at de kan selge klærne om de bare skatter av gevinsten på salget, det er vel mer at de ikke ønsker å donere eller selge fordi det er uferdige plagg med mangler og feil. (Som er ganske gøy siden så mange av de "ferdige" plaggene også har mangler og feil) For å ikke snakke om bilder som ligger på nettsiden som åpenbart viser uferdige eller feilproduserte klær... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 23 timer siden #42843 Del Skrevet 23 timer siden arnoyb skrev (2 timer siden): Et hvert firma som produserer et produkt får gjerne 1-5 vareprøver av hvert eneste produkt. Så at hun har mye vareprøver er ikke veldig rart. Er ikke så mye man kan bruke vareprøver til heller, å kaste dem er heller ikke lurt. Prøver ikke fremstille firmaet som bærekraftig, bare akkurat dette med vareprøver som virker misforstått her inne. Det er fortsatt mulig og kunne holde det ryddig selv om hun får x antall vareprøver pr uke 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dupers Skrevet 22 timer siden #42844 Del Skrevet 22 timer siden elskersommer skrev (26 minutter siden): Det er fortsatt mulig og kunne holde det ryddig selv om hun får x antall vareprøver pr uke Blir vanskelig om man aldri kvitter seg med noen av de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 22 timer siden #42845 Del Skrevet 22 timer siden (endret) Det er samme mønsteret hver gang SET får kritikk for noe hun har lagt ut, denne gangen er det rot i hjemmet. En kritisk bemerkning vises, og dermed triller støttemeldingene som bestilt inn. I dag legger hun ut over 20 meldinger som støtter henne. Å akseptere uenighet og takle kritikk synes å være veldig vanskelig for henne. Da kaller hun de få som velger (tør?) å si henne imot, for «haters». Ex-samboer sa i et blogginnlegg fra 25.5.2020 (min utheving): «Det værste er er at hun er sykt rotete og uorganisert. Vi er veldig forskjellige der, da jeg er ganske ryddig av meg. Også er hun dårlig på å ta kritikk»… SET må ha fått beskjed om at «hormonella» må hun slutte med, noen bør kanskje kurse henne i hvordan hun som selvvalgt offentlig person skal takle at det alltid vil komme også kritikk, ikke bare ros. Nå blir det - etter min mening - bare barnslig og se-hvor-rett-jeg-har! Men - dette er tydeligvis hennes influenserstil, hun vet at det avler klikk=🤑. Endret 22 timer siden av LivEinar 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 22 timer siden #42846 Del Skrevet 22 timer siden LivEinar skrev (8 minutter siden): Det er samme mønsteret hver gang SET får kritikk for noe hun har lagt ut, denne gangen er det rot i hjemmet. En kritisk bemerkning vises, og dermed triller støttemeldingene som bestilt inn. I dag legger hun ut over 20 meldinger som støtter henne. Å akseptere uenighet og takle kritikk synes å være veldig vanskelig for henne. Da kaller hun de få som velger (tør?) å si henne imot, for «haters». Ex-samboer sa i et blogginnlegg fra 25.5.2020 (min utheving): «Det værste er er at hun er sykt rotete og uorganisert. Vi er veldig forskjellige der, da jeg er ganske ryddig av meg. Også er hun dårlig på å ta kritikk»… SET må ha fått beskjed om at «hormonella» må hun slutte med, noen bør kanskje kurse henne i hvordan hun som selvvalgt offentlig person skal takle at det alltid vil komme også kritikk, ikke bare ros. Nå blir det - etter min mening - bare barnslig og se-hvor-rett-jeg-har! Men - dette er tydeligvis hennes influenserstil, hun vet at det avler klikk=🤑. Nå ser jeg ikke hvordan det fremstår på snap akkurat nå. Men det er kanskje litt «fjortisnykkene» jeg forstod hun hadde på ungdomsskolen som hun ikke har vokst av seg ennå. Sette folk opp mot hverandre for å sette seg selv i bedre lys? Splitt og hersk. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 22 timer siden #42847 Del Skrevet 22 timer siden Snublefot62 skrev (3 timer siden): Jeg skal ikke si det 100% sikkert, men vareprøver er unntatt merverdiavgift ved innførsel og for å kunne kalle det vareprøve må det komme tydelig frem at det er det, enten via merking eller gjort ubrukelig for andre (hull osv). Jeg antar derfor og at det er forbudt å omsette eller overdra dette til andre for bruk. Men jeg er ikke 100% sikker. Dersom de faktisk kan gi dette til andre så det blir brukt burde de faktisk gjøre det for bærekraften sin del. Det er litt vrient. Vareprøver er ikke god reklame for en bedrift. Det er bestandig en grunn til at den ikke er det ferdige produktet å selv om mottakeren er klar over dette så kan det være negativt. Det kan også være feil å kvitte seg med dem om man på et seinere tidspunkt skal ha et produkt som har likheter med det produktet, da kan du spare deg for feil og vareprøver seinere. Vi lagrer vareprøver mange år... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 22 timer siden #42848 Del Skrevet 22 timer siden Snublefot62 skrev (3 timer siden): Jeg vet som sagt ikke om dette faktisk stemmer men det er noe jeg antar ut fra at de er fritatt merverdiavgift. Og ja, det er heftig mye klær som kastes inkledbransjen generelt. Kanskje spesielt hos Careless som virker å ha så mange vareprøver og et ekstremt fokus på fast fashion. Du kan fint melde inn at de selges og betale det når de er solgt. Det med vareprøver er over hele linja, ikke bare i klesbransjen! De absolutt fleste produkter du kan kjøpe i Norge har firmaer som regel hatt minst en vareprøve på 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 21 timer siden #42849 Del Skrevet 21 timer siden elskersommer skrev (1 time siden): Det er fortsatt mulig og kunne holde det ryddig selv om hun får x antall vareprøver pr uke Det at jeg ikke kommenterte på det betyr ikke at jeg er enig med SET. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outandabout Skrevet 20 timer siden #42850 Del Skrevet 20 timer siden Hun legger opp til at folk skal reagere, for så å forsvare seg selv. Hun sier først at hun er helt «håpløs»… «det er så mye ting»…. deretter snu helt om og skylde på at hun driver et firma som omsetter for x antall milioner. Hun er en berg og dalbane, og jeg antar at det meste hun formidler er nøye planlagt for å skape engasjement. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ikkekokkendin Skrevet 17 timer siden #42851 Del Skrevet 17 timer siden Nå sier hun faktisk at hun er sentimentalt knyttet til masse rot, så da er hun jo en hoarder. Forklarer jo hvorfor det ser totalt bomba ut det bestandig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvaduikkeser Skrevet 17 timer siden #42852 Del Skrevet 17 timer siden Ikkekokkendin skrev (29 minutter siden): Nå sier hun faktisk at hun er sentimentalt knyttet til masse rot, så da er hun jo en hoarder. Forklarer jo hvorfor det ser totalt bomba ut det bestandig. Er det det folk uten boevne skylder på. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 16 timer siden #42853 Del Skrevet 16 timer siden Sentimental verdi i vareprøver? Pisspreik. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KarateHagemor Skrevet 16 timer siden #42854 Del Skrevet 16 timer siden hvaduikkeser skrev (1 time siden): Er det det folk uten boevne skylder på. På hvilken måte kan man vurdere om det er boevne det går på ? Fordi det er rot ? Da er det nok mange griselester i Norges land 🤣 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Grøntgress Skrevet 14 timer siden #42855 Del Skrevet 14 timer siden KarateHagemor skrev (1 time siden): På hvilken måte kan man vurdere om det er boevne det går på ? Fordi det er rot ? Da er det nok mange griselester i Norges land 🤣 Ja, rot er ikke bra vettu. Det sier mye om ein person som er så rotete om dette. Eg trur ikkje ein person som roter så møe burte ha eit hus på 500 kvadratmeter, det er på grensa te hårding når ein sitt og gret øver vareprøver og bamser. Lol sier eg bare 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outandabout Skrevet 13 timer siden #42856 Del Skrevet 13 timer siden Sitat Sara E: barnevernssaken ble selvsagt «henvist» mener du henlagt, Sara? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 13 timer siden #42857 Del Skrevet 13 timer siden Outandabout skrev (2 minutter siden): Sitat Sara E: barnevernssaken ble selvsagt «henvist» mener du henlagt, Sara? 😂 Godt ordforråd for et voksent menneske. Sara hadde hatt godt av å gå litt skole tror jeg. 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outandabout Skrevet 13 timer siden #42858 Del Skrevet 13 timer siden Bibbi_ skrev (1 minutt siden): 😂 Godt ordforråd for et voksent menneske. Sara hadde hatt godt av å gå litt skole tror jeg. Uten tvil…. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet 13 timer siden #42859 Del Skrevet 13 timer siden hvaduikkeser skrev (4 timer siden): Er det det folk uten boevne skylder på. Nei, de som sier Sara ikke har boevne vet ikke hva det er en gang. For Sara har ikke problemer med sin boevne! Er store forskjeller på å ha det rotete og ha lav eller ingen boevne. Her er et eksempel på lav boevne. Hva betyr lav boevne? Det er rystende å se, men det er selve definisjonen på det som på fagspråket heter «lav boevne». Det er mennesker som ikke ser behov for å vaske en tallerken. Ikke har kraft til samle bosset i en pose.13. apr. 2023 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 12 timer siden #42860 Del Skrevet 12 timer siden Angel75 skrev (11 minutter siden): Nei, de som sier Sara ikke har boevne vet ikke hva det er en gang. For Sara har ikke problemer med sin boevne! Er store forskjeller på å ha det rotete og ha lav eller ingen boevne. Her er et eksempel på lav boevne. Hva betyr lav boevne? Det er rystende å se, men det er selve definisjonen på det som på fagspråket heter «lav boevne». Det er mennesker som ikke ser behov for å vaske en tallerken. Ikke har kraft til samle bosset i en pose.13. apr. 2023 Hva kalles de som hever bolledeigen rett over toalettet? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå