arnoyb Skrevet 25. mars #42481 Del Skrevet 25. mars Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Folk flest MÅ ikke opptre etisk, seriøst eller moralskt. Skal vi ikke forvente det av hverandre heller da? I en ideell verden. Men av influensere gjør ikke jeg det og det må store forandringer til for at jeg kommer til å forvente det. Men det bør ikke ha noen formildende effekt på reaksjoner de får på det de deler. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 25. mars #42482 Del Skrevet 25. mars arnoyb skrev (8 minutter siden): Oj her har du virkelig fritolka. Jeg mener at man ikke kan forvente seriøsitet, etikk eller moral av influensere, rett og slett for at de ikke må. For meg er det feil å drive slik, men det har ingen betydning for det som faktisk skjer og jeg har ingen moralske forventinger til en influenser. Det ville vært å garantere seg selv skuffelse. Det er jo blitt et samfunnsproblem at en del aktører som lever av sosiale medier mener og synes de kan drive business utenom lover, moral og etikk som andre virksomheter og vanlige arbeidstagere både må og vil innrette seg etter. Selvfølgelig må det forventes at påvirkerne forholder seg til lover og normer i samfunnet ellers, uansett hvor fjasete og fjollete de ellers ønsker å framstille seg selv. Akkurat det siste er jo ikke forbudt. Eller dumskap. Som samfunn kan vi ikke tillate at de minst kloke får mest mulig makt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 25. mars #42483 Del Skrevet 25. mars Villroses hage skrev (2 minutter siden): Det er jo blitt et samfunnsproblem at en del aktører som lever av sosiale medier mener og synes de kan drive business utenom lover, moral og etikk som andre virksomheter og vanlige arbeidstagere både må og vil innrette seg etter. Selvfølgelig må det forventes at påvirkerne forholder seg til lover og normer i samfunnet ellers, uansett hvor fjasete og fjollete de ellers ønsker å framstille seg selv. Akkurat det siste er jo ikke forbudt. Eller dumskap. Som samfunn kan vi ikke tillate at de minst kloke får mest mulig makt. Det løser jo ingen problemer, du kommer bare til å bli konstant skuffa. Men det er jo et valg man tar. Man tillater det jo ikke selv om det er forventa. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outandabout Skrevet 25. mars #42484 Del Skrevet 25. mars Noen som vet noe om dette firma: https://www.elements-production.no/referanser Jeg ser at både ByLien og Careless har nevnt dette firma i sammenheng med etisk handel og bærekraft. Bare lurer på hvilke tjenester firmaet leverer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella50 Skrevet 25. mars #42485 Del Skrevet 25. mars Outandabout skrev (Akkurat nå): Noen som vet noe om dette firma: https://www.elements-production.no/referanser Jeg ser at både ByLien og Careless har nevnt dette firma i sammenheng med etisk handel og bærekraft. Bare lurer på hvilke tjenester firmaet leverer. Elements Production er firmaet som designer og er mellomledd mellom Sara og fabrikkene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outandabout Skrevet 25. mars #42486 Del Skrevet 25. mars Bella50 skrev (23 minutter siden): Elements Production er firmaet som designer og er mellomledd mellom Sara og fabrikkene. Designer hva? Kjolene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella50 Skrevet 25. mars #42487 Del Skrevet 25. mars Outandabout skrev (9 minutter siden): Designer hva? Kjolene? Ja, blandet annet. Dersom du hadde fulgt Sara på Snapchat, så hadde du vist dette. Hun var nylig i Bergen igjen hos designer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 25. mars #42488 Del Skrevet 25. mars arnoyb skrev (1 time siden): Det løser jo ingen problemer, du kommer bare til å bli konstant skuffa. Men det er jo et valg man tar. Man tillater det jo ikke selv om det er forventa. Det er jo ikke "jeg" som blir skuffa, men seriøse bedrifter som taper på at useriøse aktører grabber til seg profitt ved å bryte lover og regler. Og grabber til seg reklamekronene seriøse medier får stadig mindre av, ved at de driter i redaksjonelt ansvar, og driver med skjult reklame i stor stil. Etter min mening, bør vi alle bruke vår påvirkningskraft og -makt til å hindre disse kyniske påvirkerne i å fortsette med sine ulovligheter. Delta i samfunnsdebatten, opplyse naive følgere og ikke minst sørge for at barn og ungdom blir godt rustet til å motstå all den elendige og usunne påvirkningen. For eksempel i forhold til overforbruk og Fast fashion, som denne påvirkeren pusher. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 25. mars #42489 Del Skrevet 25. mars Villroses hage skrev (6 minutter siden): Det er jo ikke "jeg" som blir skuffa, men seriøse bedrifter som taper på at useriøse aktører grabber til seg profitt ved å bryte lover og regler. Og grabber til seg reklamekronene seriøse medier får stadig mindre av, ved at de driter i redaksjonelt ansvar, og driver med skjult reklame i stor stil. Etter min mening, bør vi alle bruke vår påvirkningskraft og -makt til å hindre disse kyniske påvirkerne i å fortsette med sine ulovligheter. Delta i samfunnsdebatten, opplyse naive følgere og ikke minst sørge for at barn og ungdom blir godt rustet til å motstå all den elendige og usunne påvirkningen. For eksempel i forhold til overforbruk og Fast fashion, som denne påvirkeren pusher. Det dumme med at noen velger å prøve å opplyse følgere, tipse forskjellige instanser er at da blir man sett på som hater og sjalu... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 25. mars #42490 Del Skrevet 25. mars Bibbi_ skrev (40 minutter siden): Det dumme med at noen velger å prøve å opplyse følgere, tipse forskjellige instanser er at da blir man sett på som hater og sjalu... Ja, kanskje vi skal rotte oss sammen i en slagkraftig organisasjon kalt DSIH (De Sjalu Influenser-Haterne) 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 25. mars #42491 Del Skrevet 25. mars Villroses hage skrev (35 minutter siden): Ja, kanskje vi skal rotte oss sammen i en slagkraftig organisasjon kalt DSIH (De Sjalu Influenser-Haterne) 😅 Husk at vi er dumme i tillegg da, må bli DDSIH da. 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outandabout Skrevet 25. mars #42492 Del Skrevet 25. mars Bella50 skrev (2 timer siden): Ja, blandet annet. Dersom du hadde fulgt Sara på Snapchat, så hadde du vist dette. Hun var nylig i Bergen igjen hos designer. Så de holder til i Bergen, og designer kjolene som Sara E selger? Forstår ingenting. Lien er jo også koblet til desse, men sier at hun ikke har noen designer. Jeg trodde at desse sikret det etiske mtp arbeidsforhold i fabrikkene de bruker i utland, samt bærekraft mtp stoff i klær… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 25. mars #42493 Del Skrevet 25. mars Tråden er ryddet for brukerdebatt og persondebatt. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella50 Skrevet 25. mars #42494 Del Skrevet 25. mars Outandabout skrev (18 minutter siden): Så de holder til i Bergen, og designer kjolene som Sara E selger? Forstår ingenting. Lien er jo også koblet til desse, men sier at hun ikke har noen designer. Jeg trodde at desse sikret det etiske mtp arbeidsforhold i fabrikkene de bruker i utland, samt bærekraft mtp stoff i klær… Careless er blitt så stor at de har tatt over et «kontor» i Bergen. Litt usikker på om Sara brukte ordet «kontor.» Men Careless hadde bruk for enda en designer. Sara sier hvordan hun ønsker plagget skal være. Så formidler designeren det til fabrikk og får vareprøver. Det var Etisk Handel som sjekket fabrikker og avtaler. Careless via Elements Production bruker bare fabrikker som var godkjent av Etisk handel. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anya66 Skrevet 25. mars #42495 Del Skrevet 25. mars hvaduikkeser skrev (På 23.3.2025 den 5.54): Var ikke noe spennende. Bare feit. ? Du har det bra? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 25. mars #42496 Del Skrevet 25. mars arnoyb skrev (7 timer siden): Oj her har du virkelig fritolka. Jeg mener at man ikke kan forvente seriøsitet, etikk eller moral av influensere, rett og slett for at de ikke må. For meg er det feil å drive slik, men det har ingen betydning for det som faktisk skjer og jeg har ingen moralske forventinger til en influenser. Det ville vært å garantere seg selv skuffelse. Jeg er helt enig i att umerket reklame må få konsekvenser fra Forbrukertilsynet.. Å den eneste måten det kan skje er att vi forbrukere melder inn. Men jeg mister litt motet når enkelte mener jeg har alt for liten fritid når jeg skriver att jeg melder inn. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 25. mars #42497 Del Skrevet 25. mars Bella50 skrev (5 timer siden): Ja, blandet annet. Dersom du hadde fulgt Sara på Snapchat, så hadde du vist dette. Hun var nylig i Bergen igjen hos designer. Hvorfor må du svare så surt fordi noen kommer med ett realt spørsmål? Alle sitter ikke og følger disse influencere 24/7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 25. mars #42498 Del Skrevet 25. mars (endret) Hvorfor er ikke SE i en gruppe som bør ta denne glukose test? Å er det virkelig slik at man ikke ser på BMI under svangerskapet? Hun må jo være den personen som bør ta testen. Med tanke på att sønn har diabetes, "Jeg måtte forandre på tekst pga skrivefeil" Bilde fra SE sin Snapchat Endret 25. mars av elskersommer 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnoyb Skrevet 25. mars #42499 Del Skrevet 25. mars elskersommer skrev (3 minutter siden): Jeg er helt enig i att umerket reklame må få konsekvenser fra Forbrukertilsynet.. Å den eneste måten det kan skje er att vi forbrukere melder inn. Men jeg mister litt motet når enkelte mener jeg har alt for liten fritid når jeg skriver att jeg melder inn. Jeg synes det er flott at du melder inn, skulle ønske jeg selv gidda! Hva du gjør med din fritid er opp til deg! Kan vedde på at de som klager på deg bruker mye tid på sosiale medier, strikker eller noe annet. Det handler om valg, å at noen kan bry seg med hva andre mennesker gjør er meg en gåte! Håper mange melder inn på mange influensere så det gis reaksjoner! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marisana Skrevet 26. mars #42500 Del Skrevet 26. mars elskersommer skrev (10 timer siden): Hvorfor er ikke SE i en gruppe som bør ta denne glukose test? Å er det virkelig slik at man ikke ser på BMI under svangerskapet? Hun må jo være den personen som bør ta testen. Med tanke på att sønn har diabetes, "Jeg måtte forandre på tekst pga skrivefeil" Bilde fra SE sin Snapchat De ser kun på bmi før svangerskap. Jeg har hatt to svangerskap; jeg hadde normal bmi med min første, men ble anbefalt glukosetest fordi jeg var førstegangs over 25. Med mitt andre barn hadde jeg bmi på 33, og fikk beskjed om glukosetest pga vekt. Da var jeg også i kategorien risikosvangerskap, selv om vekten min ved start bare var noen få kilo mer enn ved slutten av forrige svangerskap. Vektøkning underveis i svangerskap har ingenting å si på anbefalinger mtp glukosebelastning eller om det blir sett på som risikosvangerskap. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå