Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

elskersommer skrev (17 minutter siden):

Takk for svar.. men da var det vel noe av dette @Snublefot62 mente da dette var ett tema her inne for en stund tilbake. Fordi SE sa att det ikke stemte att Snapchat ville betale ut mindre penger men de ville betale ut nye mer fremover.

Ja det var dette jeg snakket om tidligere. Snapchat slår Spotlight sammen med de øvrige programmene. Dvs at de influenserene som har fått betaling av innhold lagt ut på Spotlight nå vil risikere å få mindre utbetalt.

Viktig å presisere "risikerer". Det er ikke sikkert de gjør det, men de må kanskje være litt mer "på" og sørge for at brukere faktisk følger de og ikke bare kikker innom. Det tror jeg ikke alle klarer for å være ærlig.

Totalt sett synes jeg at jeg ser tydelige tegn til at brukere er mer kresne på hvilke influensere de følger og litt mer bevisst på hva de godtar som "underholdning". Flere av de store "hverdags"-influensere ser ut til å miste følgere og jeg tipper det er fordi folk er lei av å følge wannabes som egentlig gjør akkurat det samme hver dag som akkurat alle andre gjør - bare at de overdriver det "litt".

Vi har en sjuk unge hjemme i dag. Hadde jeg vært en av disse influenserene hadde jeg hatt ørten innlegg på antall ganger jeg og samboer måttet stå opp i natt for å hjelpe ungen på do, medisiner eller trøst. Og klagd på at jeg måtte på jobb trøtt. Men jeg er ikke influenser så det har vært ei helt normal natt for oss med sykt barn. Slik det er for ALLE andre foreldre fra tid til annen..

Og dette tror jeg faktisk flere blir obs på. Er lei av. Og avfølger. Så blir det spennende å se hva resultatet blir. Og dersom Nyhus ytrer noen bekymringer for dette så er det nok fordi de ser at mye av inntekten kommer fra Spotlight. Og jeg tror det er jevnt over likt hos de fleste i samme "klasse" her i Norge.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snublefot62 skrev (På 21.12.2024 den 17.17):

Jeg tror ikke Snapchat slutter å betaler innholdsskapere. Men jeg har sagt tidligere og tror fortsatt at de vil måtte endre strategien sin som sannsynligvis vil medføre at enten Snapchat får betalt mer eller må betale mindre til skaperene (som SE).

Noe denne endringen viser at kan og vil skje.

Jeg har ikke alle detaljene og forstår ikke alt med hvordan Snapchat fungerer for å få betalt, men det de nå gjør er at de legger ned den egne ordningen som gir innholdsskapere betalt for visninger på Spotlight, og slår det sammen med betalt pr visning på egen offentlige profil. Ut fra det jeg leser kan jeg ikke forstå at dette skal gi det resultatet at Sara Emilie får bedre betalt, men jeg tror hun misforstår sammenslåingen og at det automatisk betyr at hun får mer.

IMG_2082.thumb.png.648dfc4973309101b51f487be5baff66.pngIMG_2081.thumb.png.b13db4c1aacb7ea78dca24cd6bfae888.png

Her er for øvrig forrige innlegg jeg skrev om dette, med skjermbilder fra Snapchat. Siste dag er i dag faktisk.

Så blir spennende å se hva resultatet blir. Tipper vi ser en endring ganske fort fra enkelte skapere.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (9 minutter siden):

Men om de vil tvinge folk til å se så er det alikevel kanskje mindre folk som gidder å gå inn og trykke følg

Konseptet hatewatching er sterkere enn du tror,noe feks KG og Jodel viser godt.

Mange biter heller i det å følger,enn å gå glipp av noe.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Ja det var dette jeg snakket om tidligere. Snapchat slår Spotlight sammen med de øvrige programmene. Dvs at de influenserene som har fått betaling av innhold lagt ut på Spotlight nå vil risikere å få mindre utbetalt.

Viktig å presisere "risikerer". Det er ikke sikkert de gjør det, men de må kanskje være litt mer "på" og sørge for at brukere faktisk følger de og ikke bare kikker innom. Det tror jeg ikke alle klarer for å være ærlig.

Totalt sett synes jeg at jeg ser tydelige tegn til at brukere er mer kresne på hvilke influensere de følger og litt mer bevisst på hva de godtar som "underholdning". Flere av de store "hverdags"-influensere ser ut til å miste følgere og jeg tipper det er fordi folk er lei av å følge wannabes som egentlig gjør akkurat det samme hver dag som akkurat alle andre gjør - bare at de overdriver det "litt".

Vi har en sjuk unge hjemme i dag. Hadde jeg vært en av disse influenserene hadde jeg hatt ørten innlegg på antall ganger jeg og samboer måttet stå opp i natt for å hjelpe ungen på do, medisiner eller trøst. Og klagd på at jeg måtte på jobb trøtt. Men jeg er ikke influenser så det har vært ei helt normal natt for oss med sykt barn. Slik det er for ALLE andre foreldre fra tid til annen..

Og dette tror jeg faktisk flere blir obs på. Er lei av. Og avfølger. Så blir det spennende å se hva resultatet blir. Og dersom Nyhus ytrer noen bekymringer for dette så er det nok fordi de ser at mye av inntekten kommer fra Spotlight. Og jeg tror det er jevnt over likt hos de fleste i samme "klasse" her i Norge.

Var en meningsmåling i vg om Vixen😊

Bilde fra VG

Screenshot_2025-01-31-13-28-07-916_com.agens.android.vgsnarvei.jpg

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Her er for øvrig forrige innlegg jeg skrev om dette, med skjermbilder fra Snapchat. Siste dag er i dag faktisk.

Så blir spennende å se hva resultatet blir. Tipper vi ser en endring ganske fort fra enkelte skapere.

Det er kanskje på tide att det blir en endring😊

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke stadig er inne og kikker på snap, må man ofte trykke seg gjennom de siste 23 timers snap’er for å komme til og se det som nettopp er lagt ut. Dette kan slå to veier - mer klikk eller at folk rett og slett ikke gidder å se så mye. Jeg håper på det siste!

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LivEinar skrev (5 minutter siden):

Årets fesjå er i gang… 😉 

IMG_8852.jpeg

Hva er det hun har på seg?!

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (6 minutter siden):

Årets fesjå er i gang… 😉 

IMG_8852.jpeg

Er DET Sara Emilie? Hva er det hun har på seg? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (10 minutter siden):

Hva er det hun har på seg?!

Fotografering etter den profesjonelle stylingen. En før-festen-kjole. Oppsatt hårtopp, antagelig eneste muligheten for en høvelig grei festfrisyre. 😉 I kveld skal hun visst ha på seg en vel så trang, sid rød kjole. Ifølge henne er det viktig å få vist fram magen. 

Endret av LivEinar
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (49 minutter siden):

Årets fesjå er i gang… 😉 

IMG_8852.jpeg

Kunne tatt av klokken og hatt på finere sko for anledningen,da..

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (40 minutter siden):

Kunne tatt av klokken og hatt på finere sko for anledningen,da..

Viktig å ha treningsklokken på - så hun får dokumentert skritt og aktivitet når hun rører på seg 😉

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnug skrev (4 minutter siden):

Viktig å ha treningsklokken på - så hun får dokumentert skritt og aktivitet når hun rører på seg 😉

Viktig å klokke inn de 700m med skritt,ja.

Litt som å bruke allværsjakke til penkjole dette..

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LivEinar skrev (1 time siden):

Fotografering etter den profesjonelle stylingen. En før-festen-kjole. Oppsatt hårtopp, antagelig eneste muligheten for en høvelig grei festfrisyre. 😉 I kveld skal hun visst ha på seg en vel så trang, sid rød kjole. Ifølge henne er det viktig å få vist fram magen. 

Profesjonelle? Ser ut som bestemor på 70 laget frisyren hun lærte å style i 1975, samtidig som SE dro noe random ut fra det rotete klesskapet sitt. 

Endret av Xmasclovn
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (2 timer siden):

Årets fesjå er i gang… 😉 

IMG_8852.jpeg

Nå skal vi ikke kommentere kropp eller utseende😊 men hva har skjedd her🙈

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All informasjon og bilder er fra SET sin egen snap i går og i dag:  
Hun bestilte på nett denne kjolen til Vixen. Alternativet var en blå, sid festkjole med blomster. Følgerne blei bedt om å  fortelle hvilken kjole de syns hun skulle bruke, resultatet var den røde. Hun var enig, ville ha en kjole som viste gravid-magen. 

IMG_8859.jpeg

IMG_8857.jpeg

Endret av LivEinar
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
LivEinar skrev (34 minutter siden):

All informasjon og bilder er fra SET sin egen snap i går og i dag:  
Hun bestilte på nett denne kjolen til Vixen. Alternativet var en blå, sid festkjole med blomster. Følgerne blei bedt om å  fortelle hvilken kjole de syns hun skulle bruke, resultatet var den røde. Hun var enig, ville ha en kjole som viste gravid-magen. 

IMG_8859.jpeg

IMG_8857.jpeg

Tanker har jeg ja. Mange. Men er litt usikker på om jeg skal uttale meg🙄

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (2 timer siden):

Årets fesjå er i gang… 😉 

IMG_8852.jpeg

Det var ikke kledelig og hun burde hatt andre sko

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt stalltips er at SET vinner i business-kategorien, hvis folka med makt har fått det gjennomslaget som de har jobba så hardt for. Vinner hun ikke, har sterke stemmer i juryen overraskende stått fram og ikke latt seg styre likevel. 🤞🏻

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...