Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Snoker45 skrev (3 minutter siden):

Det koker greit i heimen til SET nå:-) Dette er jo litt morsomt å følge med på. Hun som desperat forsøker å fremstille det som at hun ikke visste, det er så synd i meg, det var ikke min feil. Osv osv. Sannheten er at hennes troverdighet har fått en alvorlig knekk. Men hvorfor er det ingen som tar tak i at Therese Lien også reklamerte for dette? Therese sitter helt stille i båten og nevner ikke dette med ett ord?

Dette har ikke jeg fått med meg ,at Therese Lien også har reklamert for disse brettene? 
Ja nå koker det på internettet , i sosiale medier og på hjemmebane. God Morgen Norge la ut en unnskyldning på direkten til Sara Emilie Tandeberg i dag. Har  aldri sett de gjøre noe lignende tidligere. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

WoodpackaFromSpace skrev (48 minutter siden):

Dette har ikke jeg fått med meg ,at Therese Lien også har reklamert for disse brettene? 
Ja nå koker det på internettet , i sosiale medier og på hjemmebane. God Morgen Norge la ut en unnskyldning på direkten til Sara Emilie Tandeberg i dag. Har  aldri sett de gjøre noe lignende tidligere. 

Gjorde de?!! Hva sa de?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra i går: Redaksjonssjef Randsberg i GMN sier at de i ettertid ser at de burde innhentet tilsvar fra Tandberg så snart det overhodet var mulig. «På bakgrunn av dette har vi nå henvendt oss til Tandberg i ettermiddag med ønske om å komme i dialog. Vi håper at hun ønsker å komme til oss som gjest for å fortelle sin side av saken. Vi kommer også til å beklage på sending i morgen.» 

Da håper jeg at SET har lært noe av egne erfaringer om tilsvarsrett. 😏 

Jeg er klar over at de som sender henne meldinger på snap vet at de kan risikere at meldingene legges ut. Men det er noe helt anna når influenseren i tillegg og offentlig latterliggjør meldingene uten at de som drites ut får noen tilsvarsrett. Følgernavn og iblant emoji blir hengt ut til ca 200.000 følgere, det utgjør en gjenkjennelsesfare. Det er både amatørmessig og høyst uvanlig av en bedriftseier å møte kritikk på den måten. 

Som influenser må SET tåle at 3 negative meldinger av 1000 (hennes egne tall) inneholder kritikk eller kritiske spørsmål. Som @Roe så klokt skreiv i går (sitat): «Det slo meg forøvrig også at Sara kunne svart de negative tilbakemeldingene på en privat melding framfor i offentligheten og hatt dialog med vedkommende der. 🤍»
Helt enig, det ville ha styrka SET sitt image. 

https://www.rb.no/kritiserer-tv-2-lavmal/s/5-43-2369605

Endret av LivEinar
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (21 minutter siden):

Fra i går: Redaksjonssjef Randsberg i GMN sier at de i ettertid ser at de burde innhentet tilsvar fra Tandberg så snart det overhodet var mulig. «På bakgrunn av dette har vi nå henvendt oss til Tandberg i ettermiddag med ønske om å komme i dialog. Vi håper at hun ønsker å komme til oss som gjest for å fortelle sin side av saken. Vi kommer også til å beklage på sending i morgen.» 

Da håper jeg at SET har lært noe av egne erfaringer om tilsvarsrett. 😏 

Jeg er klar over at de som sender henne meldinger på snap vet at de kan risikere at meldingene legges ut. Men det er noe helt anna når influenseren i tillegg og offentlig latterliggjør meldingene uten at de som drites ut får noen tilsvarsrett. Følgernavn og iblant emoji blir hengt ut til ca 200.000 følgere, det utgjør en gjenkjennelsesfare. Det er både amatørmessig og høyst uvanlig av en bedriftseier å møte kritikk på den måten. 

Som influenser må SET tåle at 3 negative meldinger av 1000 (hennes egne tall) inneholder kritikk eller kritiske spørsmål. Som @Roe så klokt skreiv i går (sitat): «Det slo meg forøvrig også at Sara kunne svart de negative tilbakemeldingene på en privat melding framfor i offentligheten og hatt dialog med vedkommende der. 🤍»
Helt enig, det ville ha styrka SET sitt image. 

https://www.rb.no/kritiserer-tv-2-lavmal/s/5-43-2369605

Så når andre medier kontakter henne, nei da får de beskjed om å se tilsvar på Snap og kontakte managementet som ikke svarer. Men så fort det åpner seg opp en sjangs for å stille opp på TV2 og GMN, da rantes det om tilsvarsrett. Hvis folk fortsatt ikke ser at Sara Emilie Tandberg skal tjene penger på de mulighetene som kommer rekende på ei fjøl, og at det er kun penger som betyr noe, da er man temmelig sveiseblind. Ser at en annen influenser som i sin tid var moralens vokter i influenser bransjen har lagt ut en delvis forsvarstale for SET, samtidig som hun snakker om at hun går god for Happyflops. Pengene rår hos de fleste åpenbart.https://www.minmote.no/nyheter/a/wAp43o/happyflops-endret-markedsfoering-etter-kritikk-fra-eksperter

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfattet ikke at Sara Emilie Tandberg ble «hånet» i det hele tatt, dr_Sandtorv forklarte veldig bra om hva slags påvirkningskraft influensere har og at det er viktig at de setter seg inn i hva de reklamerer for, særlig når det gjelder saker der det er helse involvert.https://www.dagbladet.no/kjendis/god-morgen-norge-beklager/82243935

IMG_3427.jpeg

IMG_3425.jpeg

IMG_3426.jpeg

Endret av Kattedama
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (2 timer siden):

Jeg oppfattet ikke at Sara Emilie Tandberg ble «hånet» i det hele tatt, dr_Sandtorv forklarte veldig bra om hva slags påvirkningskraft influensere har og at det er viktig at de setter seg inn i hva de reklamerer for, særlig når det gjelder saker der det er helse involvert.https://www.dagbladet.no/kjendis/god-morgen-norge-beklager/82243935

IMG_3427.jpeg

IMG_3425.jpeg

IMG_3426.jpeg

Da får hun vist frem litt Careless igjen da, det er vel det viktigste.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bibbi_ skrev (43 minutter siden):

Da får hun vist frem litt Careless igjen da, det er vel det viktigste.  

Jeg så innlegget på GMN i ettertid, og syns det var helt greit, saklig og informativt.  Selv sier hun:
««Jeg synes det er ugreit å sitte å håne og le på måten de gjorde uten at jeg kunne ha noe å si. Jeg får pes fra alle kanter», skriver hun..»

Det var overhodet ikke slik jeg oppfattet innlegget. Hvis det der var å håne noen, har influenseren en definisjon som kun er hennes egen. Etter ordboka er å håne det samme som å gi uttrykk for noe preget av dyp forakt
Som du, @Bibbi_ påpeker, dreide debatten seg hovedsakelig om influensernes påvirkningskraft og farene ved det. 

Kommentarene til dr_sandtorvs innlegg på insta er så å si uten unntak negative, både til brett og influensernes reklameaktivitet. Nå ligger det 256 kommentarer ute, der avsenderne kan adresseres. Dette er en plattform som er mye bedre enn snap blant anna mht kommentarfeltet. På snap kan influenserne dra fram de kommentarene de sjøl vil. Om de får 10 meldinger, kan de si det kom inn 100, det er verken transparent eller kontrollerbart…

Endret av LivEinar
  • Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

WoodpackaFromSpace skrev (19 timer siden):

Det er mange som har reklamert for brettene, men det er Sara som får skyllebøtten. Kristin (Voksenstruggles), har også reklamert for brettene. Kristin sa at det var mer bakom denne historien enn det som er kommet frem enda. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella50 skrev (1 time siden):

Det er mange som har reklamert for brettene, men det er Sara som får skyllebøtten. Kristin (Voksenstruggles), har også reklamert for brettene. Kristin sa at det var mer bakom denne historien enn det som er kommet frem enda. 

Det et viktig å huske på at GMN har beklaget at ikke SET fikk delta i programmet og kommet med sin motstemme. Kritikken mot selve brettet står fast. SET mener jo fortsatt at brettet er veldig bra, kun at hun satte seg for dårlig inn i de to tingene dropshipping og retur.
Kritikerne sier dette ikke kan være av titan, men stål og at det er dårlig og uredelig reklame. 
Jeg tror kanskje de har valgt ut SET fordi hun er den av influenserne som når ut til flest følgere og dermed har det største salgspotensialet. Ellers syns jeg det er veldig bra at det generelt settes søkelys på netthandel og reklame, troverdighet og tillit. Dette er større enn et titanbrett av stål! 

Endret av LivEinar
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (10 minutter siden):

Det et viktig å huske på at GMN har beklaget at ikke SET fikk delta i programmet og kommet med sin motstemme. Kritikken mot selve brettet står fast. SET mener jo fortsatt at brettet er veldig bra, kun at hun satte seg for dårlig inn i de to tingene dropshipping og retur.
Kritikerne sier dette ikke kan være av titan, men stål og at det er et dårlig og uredelig reklame. 
Jeg tror kanskje de har valgt ut SET fordi hun er den av influenserne som når ut til flest følgere og dermed har det største salgspotensialet. Ellers syns jeg det er veldig bra at det generelt settes søkelys på netthandel og reklame, troverdighet og tillit. Dette er større enn et titanbrett av stål! 

Enig! Og ja, Sara har kun lagt seg flat mtp retur-vilkår og dropshipping. Hun går god for kvaliteten på fjølene. Det er viktig å få opp og frem. Så after all: troverdighet? 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella50 skrev (1 time siden):

Hvor mange har i ettertid stått frem og beklaget dette, og diskutert det? Er det kun Sara Emilie?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (50 minutter siden):

Kritikerne sier dette ikke kan være av titan, men stål og at det er dårlig og uredelig reklame. 

Jeg følger Kristin (voksenstruggles) og Therese Lien. De har ikke fått like mye pes som Sara. 
Veldig bra at det settes søkelys på internetthandel og reklame generelt. Ikke tro på influensere, de er betalt for å drive med reklame. De får informasjon om hva de skal si. 
Jeg så ikke GMN. Var det bare Sara som ble diskutert? Eller måtte GMN si unnskyld til flere influensere? 

Endret av Bella50
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (32 minutter siden):

Hvor mange har i ettertid stått frem og beklaget dette, og diskutert det? Er det kun Sara Emilie?

Jeg vet ikke. Jeg følger bare 3 som har solgt det. Alle tre har beklaget. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bibbi_ skrev (53 minutter siden):

Voksenstruggles har ikke beklaget. Det skal sies at Belinda også ble nevnt på GMN, hvorfor har ikke hun rantet om tilsvarsrett og at hun skulle blitt invitert til studio? Og at argumentert med at hun har fått til så mye at det er merkelig at hun ikke er invitert dit oftere, slik SET har gjort? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra snap i dag. Selv etter så mange år som influenser, ser det ikke ut til at SET forstår konseptet. Hvis du deler «alt» og blir en offentlig person med flere hundre følgere - så får du både kritikk og ros! Denne influenseren aksepterer og forventer tilsynelatende bare heiarop og beundring. Hun gjemmer seg nå bak hormoner, men dette har lenge vært mønsteret, bare kikk i tråden her og innlegg så langt tilbake som 2019/20.

Nå klager hun, så renner det inn trøst og ros. Hun har oppnådd det hun har behov for og kan falle til ro igjen. 

SET har en særegen relasjon til følgerne sine. Hun har nettopp sagt at hun trenger dem på et personlig plan: «For min psyke hjelper det å ha dere her.» Og videre at hun er sosialt avhengig av (positive?) tilbakemeldinger.  Dette kan da neppe være et særlig sunt mønster, når hun til de grader blir satt ut av kritikk og spørsmål, og kaller motstemmer for hatere og troll… 

IMG_1464.jpeg

Endret av LivEinar
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (1 time siden):

Voksenstruggles har ikke beklaget. Det skal sies at Belinda også ble nevnt på GMN, hvorfor har ikke hun rantet om tilsvarsrett og at hun skulle blitt invitert til studio? Og at argumentert med at hun har fått til så mye at det er merkelig at hun ikke er invitert dit oftere, slik SET har gjort? 

Jo, Voksenstruggles har beklaget. Jeg kan ikke svare for Belinda, fordi jeg ikke følger henne. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Bella50 skrev (2 timer siden):

Jo, Voksenstruggles har beklaget. Jeg kan ikke svare for Belinda, fordi jeg ikke følger henne. 

Vet ikke helt om jeg kan kalle voksen struggles sitt svar som  beklagelse🙈 dette var det nærmeste jeg kom i hennes svar på innlegget til dr_sandtorv.

Det er litt som SE sier.. " jeg er lei meg for att jeg ikke sjekket opp det med dropshipping og retur MEN det er ett bra produkt altså🙈 Det henger liksom ett stort MEN i lufta hos de begge. Noe Vår Staude også sa i innslaget på God Morgen Norge 

Screenshot_20241116-145032~2.png

Endret av elskersommer
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (5 minutter siden):

Vet ikke helt om jeg kan kalle det beklagelse🙈 dette var det nærmeste jeg kom i hennes svar på innlegget til dr_sandtorv.

Det er litt som SE sier.. " jeg er lei meg for att jeg ikke sjekket opp det med dropshipping og retur MEN det er ett bra produkt altså🙈 Det henger liksom ett stort MEN i lufta hos de begge. Noen Vår Sraude også sa i innslaget på God Morgen Norge 

Ja, dette er en «beklagelse» i Tandbergs ånd… 🤭

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (28 minutter siden):

Vet ikke helt om jeg kan kalle voksen struggles sitt svar som  beklagelse🙈 dette var det nærmeste jeg kom i hennes svar på innlegget til dr_sandtorv.

Det er litt som SE sier.. " jeg er lei meg for att jeg ikke sjekket opp det med dropshipping og retur MEN det er ett bra produkt altså🙈 Det henger liksom ett stort MEN i lufta hos de begge. Noe Vår Staude også sa i innslaget på God Morgen Norge 

Hehe, nei ser ikke så mye beklager der.

Å jeg tenker Sara Emilie må tåle å stå i det når hun fronter både det ene og det andre. Sutre og hyle når noen prater negativt om henne er ikke særlig profesjonelt. Veldig rart hun nøyde seg med å henvise til hennes egen snap når Dagbladet og andre prøvde å få svar SV henne. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det en influenser som ikke vet når det lønner seg å sitte stille i båten… 

Hun er skikkelig fornærma både for å ikke være invitert sammen med dr_sandtorv til GMN, og at hun har jo vært i bransjen i «sykt mange år» og bare vært på GMN en eneste gang! 😠

Hun er også sint fordi hun får kritikk for å publisere sin unnskyldning på «min kanal, Snapchat», og mener at det var riktig - «fordi det er der jeg er mest aktiv, det er der reklamen var». Og videre: 
«Regner med at de har inntekt der på samme måte som jeg har på Snapchat. Er det mindre verdig og utspekulert unnskyldning fra deres side også da? Som de mente det var fra meg?»

Hvem er «de»? GMN..? De unnskyldte kun at SET ikke var invitert - både på GMN og i avisene, hva og hvor skulle de ellers unnskylde? Og det var jo ikke GMN som kritiserte SET for bruk av snap, det var dr_sandtorv . Han la samme kritikk ut på insta uten å tjene noe som helst på det. Influenser/bedriftseier skyter i hytt og pine, og ser ut til å forvente at alle skal legge seg skinnflate og beklage både det ene og det andre… Dette er å flytte fokus over til at det dreier seg om urett begått mot henne - og langt bort fra det det gjelder: At hun fortsatt varmt anbefaler kjøp av et titan-skjærebrett av stål…

https://www.nettavisen.no/kjendis/sara-emilie-tandberg-stiller-sporsmal-ved-unnskyldning-fra-god-morgen-norge/s/5-95-2133819

Endret av LivEinar
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...