Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Bibbi_ skrev (4 timer siden):

Sjekk f.eks Iris Eyfjord Hreidarsdottir. Hun er den rake motsetningen av Sara Emilie. Sara Emilie kunne lært mye av henne. Hun er både bedriftseier og influencer, og kan oppføre seg, er ærlig, utleverer hverken barna eller sexlivet sitt, følger lover og regler, ikke oppdaget at hun lyver heller. Det går ann faktisk! Det er bare det at Sara Emilie driter i lover og regler, og oppfører seg som en trassen unge. 

Iris viser barna innimellom. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angel75 skrev (18 timer siden):

Man får klar beskjed når man sender snap om at de kan bli offentliggjort. Og nå har de nok fått med seg at hun viser snapper hun får. De får skylde seg snap. Hvem sender sånne meldinger til ukjente mennesker? Om man irriterer seg så mye over andre, slutt å følg. 

Godt innlegg om sak, @Angel75. SET ber sjøl følgerne sende henne meldinger og si hva de mener, og det er ikke noe krav om at det bare skal være fra en hurragjeng. Da bør hun tåle at 3 av 1000 inneholder kritikk (som hun nylig sa).

Ei anna side av saka er måten SET handterer kritikk på, folk vegrer seg nok for å motsi eller kritisere henne. Jeg forstår derfor veldig godt at bare 3 av 1000 tør skrive noe anna enn heiarop og skryt. 

Endret av LivEinar
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Outandabout skrev (3 timer siden):

Dette handler om at man endelig, på GMN, prater om influencerne og deres makt, samt troverdighet. 
Sara mener at dette er dårlig journalistikk jamfør snap. La oss ikke flytte debatten bort fra det den skal handle om. Den skal handle om at folk må bli mer kritiske til influencere, folk må forstå at deres agenda er å tjene penger.

Dårlig journalistikk? Fordi hun ikke løftes frem som grynder og donerer til ME saken, slik det pleier å være? Dette innslaget på god morgen Norge var da ikke et bestillingsverk for å fremme salg av Careless. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (24 minutter siden):

Dårlig journalistikk? Fordi hun ikke løftes frem som grynder og donerer til ME saken, slik det pleier å være? Dette innslaget på god morgen Norge var da ikke et bestillingsverk for å fremme salg av Careless. 

Bra du drar fram dette, @Kattedama. Jeg har skrevet i flere innlegg at jeg syns SET stadig har lagt ut og latterliggjort de få kritiske meldingene hun får, uten mulighet for at den uheldige følgeren får forsvare seg. 
I forbindelse med GMN-innslaget i dag sier hun: «Det er en del regler på sånne her ting, og skal man kritisere noen på den måten de gjorde så har man tilsvarsrett. […] Men jeg må få lov å ønske tilsvar.»
Jeg ser en parallell her, nå er det SET (og ikke en kritisk følger) som får tyn og ikke mulighet til å forsvare seg/gi tilsvar…

Endret av LivEinar
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittkatt

Følgerne trenger jo ikke å sende sure meldinger til henne på snap. De fleste hun tar frem, som er negative, er ikke konstruktive. De er bare negativ for å bære kjip. Hvorfor skal hun la det bare gå forbi? Det er unødvendig å latterliggjøre andre, akkurat som at det er unødvendig med sånne meldinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
LivEinar skrev (16 minutter siden):

Bra du drar fram dette, @Kattedama. Jeg har skrevet i flere innlegg at jeg syns SET stadig har lagt ut og latterliggjort de få kritiske meldingene hun får, uten mulighet for at den uheldige følgeren får forsvare seg. 
I forbindelse med GMN-innslaget i dag sier hun: «Det er en del regler på sånne her ting, og skal man kritisere noen på den måten de gjorde så har man tilsvarsrett. […] Men jeg må få lov å ønske tilsvar.»
Jeg ser en parallell her, nå er det SET (og ikke en kritisk følger) som får tyn og ikke mulighet til å forsvare seg/gi tilsvar…

Ja, det er dobbeltmoral i praksis det der. En bedrift kan henge ut folk, kalle de troll, haters, psykisk syke, misunnelige og ute etter å ta «henne». Fordi hun bryter lover og regler. Men følgerne som gjør at pengene ruller inn på Snap, nei de skal bare komme med hyllester og lovord, ingen kritiske ytringer skal godtas. 

Endret av Kattedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kattedama

Nettavisen er på saken (dog på overtid), og hjelper Sara Emilie Tandberg med damage kontroll. Her har de virkelig tatt seg kreativ frihet. Nevner ikke med et ord at hun sier at hun personlig har god erfaring med de, og skal gi de bort i julegave 😂😂 Det de klarer derimot, er å klemme inn en liten video av Sara Emilie Tandberg hvor hun for ørtende gang forteller om sykdom, er det fortsatt folk som ikke har fått det med seg dette, når sykdom har blitt nevnt månedlig siden 2018? Og valgt bildet av henne, der hun vinner Vixen i 2023. Fantastisk stykke journalistikk, slik Sara Emilie Tandberg liker. 

https://www.nettavisen.no/kjendis/influenser-sara-emilie-tandberg-trekker-tilbake-produktanbefaling-etter-massiv-kritikk/s/5-95-2127260

IMG_3399.jpeg

IMG_3400.jpeg

IMG_3401.jpeg

Endret av Kattedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella50 skrev (1 time siden):

Iris viser barna innimellom. 

Ja det hender vi ser et bakhodet eller et par føtter. Jeg vet ikke hva de heter, hvilke diagnoser de evt har, vet ikke når og hvordan de sover osv. Så nei, Iris utleverer IKKE barna sine. Vet rett og slett ikke noe om de. Alt dette vet vi om barna til SE. Til og med når og "hvorfor/hvordan" de er unnfanget. 

Endret av Bibbi_
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (10 minutter siden):

Nettavisen er på saken (dog på overtid), og hjelper Sara Emilie Tandberg med damage kontroll. Her har de virkelig tatt seg kreativ frihet. Nevner ikke med et ord at hun sier at hun personlig har god erfaring med de, og skal gi de bort i julegave 😂😂 Det de klarer derimot, er å klemme inn en liten video av Sara Emilie Tandberg hvor hun for ørtende gang forteller om sykdom, er det fortsatt folk som ikke har fått det med seg dette, når sykdom har blitt nevnt månedlig siden 2018? Og valgt bildet av henne, der hun vinner Vixen i 2023. Fantastisk stykke journalistikk, slik Sara Emilie Tandberg liker. 

https://www.nettavisen.no/kjendis/influenser-sara-emilie-tandberg-trekker-tilbake-produktanbefaling-etter-massiv-kritikk/s/5-95-2127260

IMG_3399.jpeg

IMG_3400.jpeg

IMG_3401.jpeg

Da har jeg lest hele artikkelen. Satt på spissen krever SET muligheta til å få gi tilsvar, men det er ikke så farlig om andre ikke får gitt noe tilsvar (min utheving):

«Likevel er det én ting som skurrer for Sandtorv.
– Jeg synes derimot det var trist at hun valgte å legge hele tilsvaret sitt på Snapchat – der hun får betalt for at folk ser på det, og der jeg og andre ikke helt har muligheten til å komme med tilsvar. Da får man igjen en følelse av at det viktigste er å tjene penger. Det er litt taktløst synes jeg å skulle kapitalisere på at man får kritikk. Jeg har gitt min kritikk på et åpent sted, der alle kan kommentere, og der jeg ikke tjener en krone på likes, views eller kommentarer.»

Videre (igjen min utheving): 
«Tandberg forklarer at en av grunnene til dette er fordi flere av følgerne hennes er på Snapchat, og fordi det er et bedre verktøy. – Det handler ikke om å tjene penger. Jeg henviste alltid folk fra Instagram til Snapchat, selv før det var penger å tjene på Snapchat. Så det er leit at han konkluderte med det at det var tanken, sier hun til RB.» 

Hun har pr. dags dato 185.800 følgere på snap og 384.000 følgere på insta… 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (4 minutter siden):

Da har jeg lest hele artikkelen. Satt på spissen krever SET muligheta til å få gi tilsvar, men det er ikke så farlig om andre ikke får gitt noe tilsvar (min utheving):

– Jeg synes derimot det var trist at hun valgte å legge hele tilsvaret sitt på Snapchat – der hun får betalt for at folk ser på det, og der jeg og andre ikke helt har muligheten til å komme med tilsvar. Da får man igjen en følelse av at det viktigste er å tjene penger. Det er litt taktløst synes jeg å skulle kapitalisere på at man får kritikk. Jeg har gitt min kritikk på et åpent sted, der alle kan kommentere, og der jeg ikke tjener en krone på likes, views eller kommentarer.»

«Tandberg forklarer at en av grunnene til dette er fordi flere av følgerne hennes er på Snapchat, og fordi det er et bedre verktøy. – Det handler ikke om å tjene penger. Jeg henviste alltid folk fra Instagram til Snapchat, selv før det var penger å tjene på Snapchat. Så det er leit at han konkluderte med det at det var tanken, sier hun til RB.» 

SC er ikke et "bedre verktøy" i så måte en åpen artikkel er.

Én invitere til privat ekkokammer der man må kjenne til brukerens plattform for å få det med seg+forsvinner etter 24t,mens en artikkel eller intervju blir liggende åpent for alle til det evt slettes.

Så klart er det utelukkende for å tjene på debatten.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (27 minutter siden):

Ikke for penger 😝😝😝

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (3 timer siden):

Aller først, jeg setter pris på at du @Roe argumenterer på en saklig måte. 👏🏻 Takk for det! Da går det an å diskutere på et greit nivå. 👍🏻 SET oppfordrer følgerne til å gi kommentarer og ærlig si hva de mener, da må hun tåle også de få som er kritiske… Sjøl sa hun nylig at av 1000 meldinger er bare 3 negative. Jeg syns da det er smålig av henne å være misfornøyd og dra fram/klage på en av tre negative ut av tusen meldinger. Til det øverste bildet mener jeg hun harselerer over at følgeren nevner (butikk)handling, SET sier blant anna at hun handler jo «aldri»… 

Jeg syns ikke er aktiviteten her på KG og SET sin SoMe-aktivitet - er sammenlignbar. På KG er alle anonymiserte og likeverdige, og det er fritt fram for SET å delta så mye hun måtte ønske under de samme forumreglene. Mens hennes snap er lukka for den ene parten (følgerne), hun bestemmer enerådig hvilke kommentarer hun vil dra fram, og følgeren har ingen mulighet til å forsvare seg eller argumentere imot. Det gir ingen likevekt, og jeg opplever at dette er to helt ulike medieplattformer. 

Ellers er jeg helt enig med deg både i at diskusjonsklimaet i KG ikke alltid er like bra, og at dokumentasjon er viktig. 

Takk for utfyllende svar, velger å si meg enig med din konklusjon her da du har mange gode poenger og jeg hadde heller ikke hele konteksten. 

Det slo meg forøvrig også at Sara kunne svart de negative tilbakemeldingene på en privat melding framfor i offentligheten og hatt dialog med vedkommende der. 🤍

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (1 time siden):

Ja det hender vi ser et bakhodet eller et par føtter. Jeg vet ikke hva de heter, hvilke diagnoser de evt har, vet ikke når og hvordan de sover osv. Så nei, Iris utleverer IKKE barna sine. Vet rett og slett ikke noe om de. Alt dette vet vi om barna til SE. Til og med når og "hvorfor/hvordan" de er unnfanget. 

I går viste Iris babybilde av eldste datter med ansikt. Så fikk vi se hele datteren, riktig ok bakfra. Også flettet Iris håpet på datteren som vi så fra siden. 
Dersom du liker influenseren, så ser du med mildere øyne på det som blir lagt ut. Hadde Sara lagt ut det samme, så hadde det vært ramaskrik her inne. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bella50 skrev (10 minutter siden):

I går viste Iris babybilde av eldste datter med ansikt. Så fikk vi se hele datteren, riktig ok bakfra. Også flettet Iris håpet på datteren som vi så fra siden. 
Dersom du liker influenseren, så ser du med mildere øyne på det som blir lagt ut. Hadde Sara lagt ut det samme, så hadde det vært ramaskrik her inne. 

Ikke sammenligne et barn du ser bilde av bakfra med barn du omtrent vet alt om. Hadde SE nøyd seg ned det skulle jeg heiset flagget. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (52 minutter siden):

Ikke sammenligne et barn du ser bilde av bakfra med barn du omtrent vet alt om. Hadde SE nøyd seg ned det skulle jeg heiset flagget. 

Er ingenting Sara kan gjøre som du heiser flagget for, eller jo om hun legger opp som influencer eller Careless går konkurs. Altså ikke på en positiv måte.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella50 skrev (1 time siden):

Tenker at SE driver business som involverer privatlivet. Det er på ingen måte greit å utlevere barn enten det er bilder av ansikt, bakhode osv kombinert med utlevering av barnas privatliv.. Jeg tenker jo mitt når enkelte opphauser et nybakt foreldrepar på SoMe, mens andre får tyn for å gjøre det samme. Det er liksom greit med bakhode og all mulig  info om barnets første døgn når de fremstår som fantastiske foreldre. Mulig SET ikke kunne gjort det samme uten negativ respons, men så har vel det noe med forhistorien hennes å gjøre, hun ble kjent gjennom å utlevere barna sine.

Aner forøvrig ikke hvem Iris er.

Poenget er at utlevering av et nyfødt barn er ikke bedre enn utlevering av et skolebarn. Ansikt eller bakhodet.  Alt blir gjort med samme formål: klikk og penger. 

Endret av K_mb
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, hvorfor må hun dele dette med advokat-greiene før saken er landet? «Går man mot meg så risikerer man at jeg deler, fordi jeg lever av å oppdatere». Nei. Trenger likevel ikke å dele alt, Sara E! 

Dette bikker helt over. 

Jeg tenker at flere av følgerne hennes må vel miste interesse dersom graviditet er det nye innholdet hennes (minutt for minutt)… Hun har jo nettopp delt dette mtp sønnen. Hvor spennende er det å se dette gjenta seg? 

Er spent på hva annet hun vil dele framover enn akkurat svangerskapet .

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (6 timer siden):

Godt innlegg om sak, @Angel75. SET ber sjøl følgerne sende henne meldinger og si hva de mener, og det er ikke noe krav om at det bare skal være fra en hurragjeng. Da bør hun tåle at 3 av 1000 inneholder kritikk (som hun nylig sa).

Ei anna side av saka er måten SET handterer kritikk på, folk vegrer seg nok for å motsi eller kritisere henne. Jeg forstår derfor veldig godt at bare 3 av 1000 tør skrive noe anna enn heiarop og skryt. 

Kritikken går vel mye i latterliggjøren av kritikkere.

Det fremstår som uprofesjonelt å le seg ihjel av kritikere. Har hun noen gang tenkt over hvilket signal det hadde sent til kunder hvis daglige ledere i de ulike bransjer skulle drive på å le seg ihjel av kritikk og å poste emails fra misfornøyde kunder til allmeheten? Man legger seg selv til hugg når man driver business og blander det med pleasure og privatliv på en og samme konto. Selvfølgelig får man kritikk, men så er det noe med å ta den kritikken saklig istedenfor å latterliggjøre kritikkere for mer klikk, penger og støtte-feedback fra fansen.

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (7 timer siden):

Tenker at SE driver business som involverer privatlivet. Det er på ingen måte greit å utlevere barn enten det er bilder av ansikt, bakhode osv kombinert med utlevering av barnas privatliv.. Jeg tenker jo mitt når enkelte opphauser et nybakt foreldrepar på SoMe, mens andre får tyn for å gjøre det samme. Det er liksom greit med bakhode og all mulig  info om barnets første døgn når de fremstår som fantastiske foreldre. Mulig SET ikke kunne gjort det samme uten negativ respons, men så har vel det noe med forhistorien hennes å gjøre, hun ble kjent gjennom å utlevere barna sine.

Aner forøvrig ikke hvem Iris er.

Poenget er at utlevering av et nyfødt barn er ikke bedre enn utlevering av et skolebarn. Ansikt eller bakhodet.  Alt blir gjort med samme formål: klikk og penger. 

Jeg er enig. Jeg liker ikke utlevering av barn uansett hvilken influenser/kjendis det gjelder.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koker greit i heimen til SET nå:-) Dette er jo litt morsomt å følge med på. Hun som desperat forsøker å fremstille det som at hun ikke visste, det er så synd i meg, det var ikke min feil. Osv osv. Sannheten er at hennes troverdighet har fått en alvorlig knekk. Men hvorfor er det ingen som tar tak i at Therese Lien også reklamerte for dette? Therese sitter helt stille i båten og nevner ikke dette med ett ord?

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...