Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Angel75 skrev (5 minutter siden):

Bedriftseier? Huk jobber for sin familie, eier ikke noe. 

Hvordan vet du det?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angel75 skrev (17 minutter siden):

Det har hun visst, hun hadde ikke trengt å gjøre en dritt. Hvor er de andre som har reklamert for dette brettet? Hvor er Belinda? 

Når skal folk våkne og ta egne valg og ikke gå i fella og tro på alt de ser og hører?

Haha, alle skjønner at hun ikke har noe valg. 

Hvor Belinda er aner ikke jeg, vet ikke hvem hun er annet enn at jeg har forstått at hun også reklamerte for skjærebrettet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (14 minutter siden):

Hvordan vet du det?

Bibbi_ skrev (1 minutt siden):

Følger du Iris?

For jeg følger Iris og alt ligger på Proff

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler om at man endelig, på GMN, prater om influencerne og deres makt, samt troverdighet. 
Sara mener at dette er dårlig journalistikk jamfør snap. La oss ikke flytte debatten bort fra det den skal handle om. Den skal handle om at folk må bli mer kritiske til influencere, folk må forstå at deres agenda er å tjene penger.

• Liker 7
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outandabout skrev (5 minutter siden):

Dette handler om at man endelig, på GMN, prater om influencerne og deres makt, samt troverdighet. 
Sara mener at dette er dårlig journalistikk jamfør snap. La oss ikke flytte debatten bort fra det den skal handle om. Den skal handle om at folk må bli mer kritiske til influencere, folk må forstå at deres agenda er å tjene penger.

Dessverre er mange så blinde og muligens så d*mme at de skjønner det ikke. 

Endret av Bibbi_
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Så når man er innehaver av et enkeltpersonsforetak så er man ikke bedriftseier?

https://www.proff.no/selskap/iriseyf-iris-eyfjord/førresfjorden/-/IFAYEHQ0000

Jeg siktet til UMG eller hva bedriften til Iris far heter. Fleste større bloggere/influencere har vel et enkeltpersonforetak. Har ikke sett deg snakke om Stine Knutsen som bedriftseier f.eks og hun har vel også et enkeltmannsforetak?

Beklager om jeg misforstod. Men nok avsporing da dette er en tråd om Sara.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (36 minutter siden):

Bedriftseier? Huk jobber for sin familie, eier ikke noe. 

Angel75 skrev (1 minutt siden):

Jeg siktet til UMG eller hva bedriften til Iris far heter. Fleste større bloggere/influencere har vel et enkeltpersonforetak. Har ikke sett deg snakke om Stine Knutsen som bedriftseier f.eks og hun har vel også et enkeltmannsforetak?

Beklager om jeg misforstod. Men nok avsporing da dette er en tråd om Sara.

Eier ikke noe var du veldig tydelig på...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outandabout skrev (14 minutter siden):

SE ble ikke akkurat satt i så godt lys på god morgen Norge 🙈

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (41 minutter siden):

Det har hun visst, hun hadde ikke trengt å gjøre en dritt. Hvor er de andre som har reklamert for dette brettet? Hvor er Belinda? 

Når skal folk våkne og ta egne valg og ikke gå i fella og tro på alt de ser og hører?

Så du mener at folk kan ikke forvente at en influencer faktisk gjør jobben sin.. at de går god for det de selger?

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angel75 skrev (32 minutter siden):

For jeg følger Iris og alt ligger på Proff

Hun er jo bedriftseier? Det står jo att hun er eier av ett enkeltmannsforetak.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at for samfunnet som helhet, er det en veldig fin ting at folk har yrkesstolthet, at de følger lover og regler, og at de ikke utnytter folk, at de er ærlige og redelige og prøver å delta i fellesskapet etter beste evne. 

Litt sånn Kardemommeloven, egentlig.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pøbelsara skrev (18 minutter siden):

Jeg tenker at for samfunnet som helhet, er det en veldig fin ting at folk har yrkesstolthet, at de følger lover og regler, og at de ikke utnytter folk, at de er ærlige og redelige og prøver å delta i fellesskapet etter beste evne. 

Litt sånn Kardemommeloven, egentlig.

Enig. Tenker at mye vil ha mer her. Influencere har tjent mye lenge, men aldri så mye som nå etter at snap begynte å cashe ut. Og det tror jeg vipper dem fint over en grense der etikk og moral dessverre forsvinner i takt med ønsket om mer penger. 

Måtte det endres! 

• Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (47 minutter siden):

SE ble ikke akkurat satt i så godt lys på god morgen Norge 🙈

Så bra 👏

Og nå prøver hun å redde seg selv, og vipps er hun i media i morgen og blir fremstilt som en helt 🤮 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outandabout skrev (13 minutter siden):

Enig. Tenker at mye vil ha mer her. Influencere har tjent mye lenge, men aldri så mye som nå etter at snap begynte å cashe ut. Og det tror jeg vipper dem fint over en grense der etikk og moral dessverre forsvinner i takt med ønsket om mer penger. 

Måtte det endres! 

Det var kanskje bare ett tidsspørsmål før dette ville skje..  så vi får håpe enda flere får litt øynene opp for denne virksomheten.

Endret av elskersommer
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
elskersommer skrev (1 time siden):

Så du mener at folk kan ikke forvente at en influencer faktisk gjør jobben sin.. at de går god for det de selger?

Hva svarte jeg på det sist du spurte meg hva jeg syntes om denne suppa?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (1 time siden):

Hun er jo bedriftseier? Det står jo att hun er eier av ett enkeltmannsforetak.. 

Som jeg har forklart, jeg misforstod og beklaget det som du ser i mitt svar lengre opp. Og jeg har ikke tenkt og avspore mer. Dette er en tråd om Sara

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roe skrev (18 timer siden):

Definer gjerne harseleringen på disse to bildene som har blitt delt her? Muligens noe jeg ikke har fått med meg her 🤍

Forøvrig synes jeg det er verdt å nevne at vi også sitter her på et anonymt nettforum og kritiserer alt influencere foretar seg, i all offentlighet, og den kritikken er ikke alltid saklig, betinget eller i det hele tatt sann og dokumenterbar. Hun har for eksempel heller ingen anledning til en dialog med oss her inne, da vi bare er anonyme brukere på et nettforum.

Og når det eneste man i utgangspunktet har å si er at man misliker innholdet til en influencer etterfulgt av "at det går an" - hva forventer man egentlig å få i retur? Hva er poenget med å sende en slik negativt ladet melding til et annet menneske? :klo:

Aller først, jeg setter pris på at du @Roe argumenterer på en saklig måte. 👏🏻 Takk for det! Da går det an å diskutere på et greit nivå. 👍🏻 SET oppfordrer følgerne til å gi kommentarer og ærlig si hva de mener, da må hun tåle også de få som er kritiske… Sjøl sa hun nylig at av 1000 meldinger er bare 3 negative. Jeg syns da det er smålig av henne å være misfornøyd og dra fram/klage på en av tre negative ut av tusen meldinger. Til det øverste bildet mener jeg hun harselerer over at følgeren nevner (butikk)handling, SET sier blant anna at hun handler jo «aldri»… 

Jeg syns ikke er aktiviteten her på KG og SET sin SoMe-aktivitet - er sammenlignbar. På KG er alle anonymiserte og likeverdige, og det er fritt fram for SET å delta så mye hun måtte ønske under de samme forumreglene. Mens hennes snap er lukka for den ene parten (følgerne), hun bestemmer enerådig hvilke kommentarer hun vil dra fram, og følgeren har ingen mulighet til å forsvare seg eller argumentere imot. Det gir ingen likevekt, og jeg opplever at dette er to helt ulike medieplattformer. 

Ellers er jeg helt enig med deg både i at diskusjonsklimaet i KG ikke alltid er like bra, og at dokumentasjon er viktig. 

Endret av LivEinar
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama

Hvorfor sier hun i det ene øyeblikket at hun har personlig god erfaring med brettene, også forteller hun i det andre øyeblikket at hun har hatt brettet i bare 3 uker og vært så kvalm så det har ikke blitt så mye spising og derfor har hun ikke fått vist det frem? Dette minner meg om samtalene på 16 ukers bootcamp, hvor hun forteller om ME historien sin også forteller at hun trente på seg en prolaps, for så å spørre om hun har hatt så god fremgang fordi hun ALDRI har trent. Det adder bare ikke opp.

IMG_3392.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...