Orly Skrevet 7. november #38701 Del Skrevet 7. november LivEinar skrev (1 time siden): Det har vært mindre eksponering av barn noen dager, men nå slo influenseren til igjen… Hun har lagt ut tre snap’er med mye og detaljert tekst om eldstesønnens sykdom og nattens alarmer. En 8-9-åring burde definitivt slippe at mora utleverer tilstanden hans for flere hundre tusen av hennes SoMe-følgere. Dette er usmakelig og uverdig! Selvsagt er det usmakelig men du vet hun viser jo ikke bilde , så da er det ikke eksponering i følge enkelte 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 7. november #38702 Del Skrevet 7. november (endret) Orly skrev (21 minutter siden): Selvsagt er det usmakelig men du vet hun viser jo ikke bilde , så da er det ikke eksponering i følge enkelte Ja, jeg vet… Men en detaljert tekst sier ofte veldig mye mer enn et enkelt bilde - så eksponering er det! En mors behov for å «dele alt» med følgerne sine ser ut til å være viktigst for henne. SET insisterer på å dele «alt» - det virker å bety mer enn å verne eldstesønnen på 8 år fra å bli eksponert i sosiale medier. Et mindreårig barns privatliv og helsetilstand skal IKKE utleveres! Endret 7. november av LivEinar 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roe Skrevet 7. november #38703 Del Skrevet 7. november LivEinar skrev (20 minutter siden): Ja, jeg vet… Men en detaljert tekst sier ofte veldig mye mer enn et enkelt bilde - så eksponering er det! En mors behov for å «dele alt» med følgerne sine ser ut til å være viktigst for henne. SET insisterer på å dele «alt» - det virker å bety mer enn å verne eldstesønnen på 8 år fra å bli eksponert i sosiale medier. Et mindreårig barns privatliv og helsetilstand skal IKKE utleveres! Enig i dette, og det gjelder flere influencere. Og at "det deles ikke bilder av barna mer" hjelper lite når man får opp bilder av barna og navnene deres ved et raskt googlesøk grunnet artikler, blogginnlegg osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 7. november #38704 Del Skrevet 7. november Her er noen av kriteriene som skal fylles i en Vixen nominasjon, der Sara Emilie Tandberg faller igjennom. Tar Vixen sine egne kriterier på alvor? https://www.vixen.no 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 7. november #38705 Del Skrevet 7. november LivEinar skrev (10 timer siden): Det har vært mindre eksponering av barn noen dager, men nå slo influenseren til igjen… Hun har lagt ut tre snap’er med mye og detaljert tekst om eldstesønnens sykdom og nattens alarmer. En 8-9-åring burde definitivt slippe at mora utleverer tilstanden hans for flere hundre tusen av hennes SoMe-følgere. Dette er usmakelig og uverdig! Men hun viste jo tross alt ikke ansiktet. Å da er det eksponering 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 7. november #38706 Del Skrevet 7. november Kattedama skrev (1 time siden): Her er noen av kriteriene som skal fylles i en Vixen nominasjon, der Sara Emilie Tandberg faller igjennom. Tar Vixen sine egne kriterier på alvor? https://www.vixen.no Så da er det bare og banke dette lovverket i bordet dersom SE blir finalist👏👏 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 7. november #38707 Del Skrevet 7. november Altså hva skjer med menneskeheten? Folk avlyser vel ikke jula fordi de ikke får tak i en Rød glitterkjole fra careless 🤔 Det er jo ett hav av kjoler der ute til fornfulle damer. Bilde fra SE sin snapchat 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 7. november #38708 Del Skrevet 7. november elskersommer skrev (15 minutter siden): Altså hva skjer med menneskeheten? Folk avlyser vel ikke jula fordi de ikke får tak i en Rød glitterkjole fra careless 🤔 Det er jo ett hav av kjoler der ute til fornfulle damer. Bilde fra SE sin snapchat Det utfordrende her er hva som er sant og usant i SoMe-verdenen… 🤔 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 8. november #38709 Del Skrevet 8. november elskersommer skrev (8 timer siden): Altså hva skjer med menneskeheten? Folk avlyser vel ikke jula fordi de ikke får tak i en Rød glitterkjole fra careless 🤔 Det er jo ett hav av kjoler der ute til fornfulle damer. Bilde fra SE sin snapchat Hvis vedkommende mente det seriøst så vil jeg påstå hun har problemer hun burde få hjelp med. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milla1717 Skrevet 8. november #38710 Del Skrevet 8. november Kattedama skrev (12 timer siden): Her er noen av kriteriene som skal fylles i en Vixen nominasjon, der Sara Emilie Tandberg faller igjennom. Tar Vixen sine egne kriterier på alvor? https://www.vixen.no Fikk hun ikke pris sist?. Hvordan kunne det være mulig om dette er greia😳 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KroniskEngasjert Skrevet 8. november #38711 Del Skrevet 8. november Syke og uføre som bruker sykdom til å tjene penger stusser jeg litt på. Noen er sponset opp over ørene. Lager innhold som selger. Andre når dem ikke til knærne. Men lever gjennom disse influenserne. Og klapper og hoier. ødeleggende 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 8. november #38712 Del Skrevet 8. november (endret) SE er totalt respektløs som deler sønnens sykdomsbilde. Helseopplysninger er i følge GDPR sensitiv informasjon. Barnet er dessverre fortsatt så ung at det er mor som styrer. Hun fremstår helt bevisstløs i sin opptreden etter rask cash. Hadde Careless vært en så stor økonomisk suksess som hun selv påstår hadde hun hatt null behov for å tjene penger på sønnens sykdom. Hans selvbestemmelsesrett kan ikke ivaretas da han er så ung, og uansett pr dd ikke forstår konsekvensen av deling. Forundrer med at barnets far tillater dette og ikke sørger for å ivareta sønnens rettigheter. FNS barnekonvensjon sier også at alle barn og unge har rett til et privatliv og at de skal beskyttes mot uheldig og kommersiell utnyttelse og misbruk av deres personopplysninger(helseopplysninger i dette tilfelle) Lurer på hvor mange av disse influencerbarna som blir misbrukt av foreldrene kommer til å gå til rettssak mot dem når de blir voksne. Å dele uhemmet andres helseopplysninger er i utgangspunktet straffbart, men her er barnet prisgitt en uintelligent mor som kun tenker på seg selv Og akkurat dette burde være mer enn nok til at hun overhodet ikke er aktuell for noe Vixen i hvert fall. Endret 8. november av Stargaze Lagt til setning 8 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella50 Skrevet 8. november #38713 Del Skrevet 8. november Milla1717 skrev (2 timer siden): Fikk hun ikke pris sist?. Hvordan kunne det være mulig om dette er greia😳 Dersom Vixen skal følge dette, så har de ikke mange influensere å gi pris til. Ingen jeg følger merker skikkelig. Fynkygine som har vunnet flere ganger merker ikke bra. Til og med Yummimummi er blitt slapp med merkingen i det siste. Jeg tror ikke det kommer seg før Forbruker tilsynet skriver ut bøter. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 8. november #38714 Del Skrevet 8. november Bella50 skrev (8 minutter siden): Dersom Vixen skal følge dette, så har de ikke mange influensere å gi pris til. Ingen jeg følger merker skikkelig. Fynkygine som har vunnet flere ganger merker ikke bra. Til og med Yummimummi er blitt slapp med merkingen i det siste. Jeg tror ikke det kommer seg før Forbruker tilsynet skriver ut bøter. Nettopp, da burde de heller hedre de få som faktisk følger reglene og som kan være gode forbilder. AT noen bryter reglene betyr ikke fritt frem for andre å gjøre det. Smarte influencere hadde sørget for å lever tipp topp også på dette området. Vixen bør i hvert fall ikke belønne de som helt bevisst deler et barns private detaljer om sykdom. Det er rett og slett forkastelig. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 8. november #38715 Del Skrevet 8. november Stargaze skrev (1 minutt siden): Nettopp, da burde de heller hedre de få som faktisk følger reglene og som kan være gode forbilder. AT noen bryter reglene betyr ikke fritt frem for andre å gjøre det. Smarte influencere hadde sørget for å lever tipp topp også på dette området. Vixen bør i hvert fall ikke belønne de som helt bevisst deler et barns private detaljer om sykdom. Det er rett og slett forkastelig. Sara Emilie Tandberg innfrir ikke på mange av områdene , og det å bryte loven slik hun gjør burde vært nok til å ikke la hun bli nominert. Vixen er en bransjepris, vil virkelig en bransje som allerede sees på med et så negativt fortegn assosieres med denne bedriften? Funky trakk seg fra nominasjonen i fjor, etter å ha vunnet årets favoritt i mange år på rad. Mange snakker ikke om utdelingen. Her har Vixen en jobb med å velge seg influensere som faktisk innfrir kriteriene, det er mange nok å ta av utenom Sara Emilie Tandberg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 8. november #38716 Del Skrevet 8. november Bella50 skrev (13 minutter siden): Dersom Vixen skal følge dette, så har de ikke mange influensere å gi pris til. Ingen jeg følger merker skikkelig. Fynkygine som har vunnet flere ganger merker ikke bra. Til og med Yummimummi er blitt slapp med merkingen i det siste. Jeg tror ikke det kommer seg før Forbruker tilsynet skriver ut bøter. Mer graverende enn manglende merking, syns jeg bruddet på FNS barnekonvensjon er. Den sier at alle barn og unge har rett til et privatliv og at de skal beskyttes mot uheldig og kommersiell utnyttelse og misbruk av personopplysninger - hentet fra @Stargaze sitt meget gode innlegg. SET utleverer jevnlig detaljer både fra yngstesønnens hverdagsliv og eldstegutten sin helsetilstand. Det ser ut som om det ekstreme behovet for å dele «alt» og få følger-respons (=🤑) overstiger det meste hos denne influenseren. Intet er privat, selv ikke barns helseproblemer og dagligliv. Uakseptabelt! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 8. november #38717 Del Skrevet 8. november Milla1717 skrev (3 timer siden): Fikk hun ikke pris sist?. Hvordan kunne det være mulig om dette er greia😳 Jeg har sendt mail til Vixen og bare spurt om de vil håndheve disse reglene når det kommer til finalistene 😊 jeg har ikke spurt om kun SE men om de som er finalister. 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 8. november #38718 Del Skrevet 8. november (endret) Er det ikke slik at influenserne som er en del av Vixen sirkuset, ber følgerne om å dele info om seg selv når de skal stemme/nominere? Slik at annonsørene kan få innsyn i hvem brukerne er og hvordan dette kan utnyttes kommersielt? Hadde ikke SET et innlegg om dette i fjor? Endret 8. november av Kattedama 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullegullet Skrevet 8. november #38719 Del Skrevet 8. november Roe skrev (23 timer siden): Enig i dette, og det gjelder flere influencere. Og at "det deles ikke bilder av barna mer" hjelper lite når man får opp bilder av barna og navnene deres ved et raskt googlesøk grunnet artikler, blogginnlegg osv. Dette er jeg HELT ENIG I! Godt sagt Roe 👍 SET er en versting når det kommer til eksponering av barn. Alt for klikk og pengehysteri…. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gullegullet Skrevet 8. november #38720 Del Skrevet 8. november elskersommer skrev (47 minutter siden): Jeg har sendt mail til Vixen og bare spurt om de vil håndheve disse reglene når det kommer til finalistene 😊 jeg har ikke spurt om kun SE men om de som er finalister. Så BRA 🙂🙂 helt enig med deg i dette. Hvilken adresse brukte du? Kanskje flere bør ta kontakt ? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå