Kattedama Skrevet 5. november #38641 Del Skrevet 5. november Anim92 skrev (11 minutter siden): Jeg tror det undervurderes hvor mye jobb det er å legge ut så mye på Snapchat. Og jeg tror du undervurderer publikumet som ser på hva som legges ut. Hvor slitsomt er det å sminke seg? Skravle i sofaen? Lage omelett? Gå til og fra bilen? Hente pakke på posten? Ha kaffedate med mamsen og papsen? Dette er det folk som ikke er på Snapchat og jobber i andre yrker gjør på fritiden sin. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 5. november #38642 Del Skrevet 5. november elskersommer skrev (21 minutter siden): Er jo tydeligvis ikke så viktig og gjøre"jobben rett" Om disse såkalte influencere skal ha annerkjennelse for at det er en jobb så får de i det minste gjøre alt rett Det er en grunn til at det er folk i «bransjen» tar avstand til den… 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kittkatt Skrevet 5. november #38643 Del Skrevet 5. november Og likevel blir de brukt flittig av de aller fleste bedrifter som vil nå ut til forbrukerne og målgruppene sine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 5. november #38644 Del Skrevet 5. november hudorm1 skrev (39 minutter siden): Ja, må være helt grusomt slitsomt. Jeg har ikke sagt et ord om at det er slitsomt. Jobb må ikke være slitsomt. Tidkrevende ja, men ikke slitsomt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 5. november #38645 Del Skrevet 5. november Kattedama skrev (25 minutter siden): Og jeg tror du undervurderer publikumet som ser på hva som legges ut. Hvor slitsomt er det å sminke seg? Skravle i sofaen? Lage omelett? Gå til og fra bilen? Hente pakke på posten? Ha kaffedate med mamsen og papsen? Dette er det folk som ikke er på Snapchat og jobber i andre yrker gjør på fritiden sin. Må all jobb være slitsomt? 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 5. november #38646 Del Skrevet 5. november elskersommer skrev (30 minutter siden): Uff ja.. tenk hvor slitsomt det er og sitte i sofaen hele dagen og prate til en skjerm. Det er så slitsomt Har. Aldri. Nevnt. Ordet. Slitsomt😅 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 5. november #38647 Del Skrevet 5. november Anim92 skrev (5 minutter siden): Jeg har ikke sagt et ord om at det er slitsomt. Jobb må ikke være slitsomt. Tidkrevende ja, men ikke slitsomt. Anim92 skrev (4 minutter siden): Må all jobb være slitsomt? Anim92 skrev (3 minutter siden): Har. Aldri. Nevnt. Ordet. Slitsomt😅 Igjen, det du kaller «mye jobb», er det folk gjør i tillegg til en annen jobb. Men det er vel kanskje ikke så lett å anerkjenne når man aldri har vært i ordinær jobb. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anim92 Skrevet 5. november #38648 Del Skrevet 5. november (endret) Kattedama skrev (3 minutter siden): Igjen, det du kaller «mye jobb», er det folk gjør i tillegg til en annen jobb. Men det er vel kanskje ikke så lett å anerkjenne når man aldri har vært i ordinær jobb. Hva mente du nå? At jeg aldri har vært i ordinær jobb?😆 jeg har heller aldri sagt at «SE har mye jobb». Jeg har sagt at det undervurderes hvor mye jobb det er å snappe mye og tekste alt. Hvor mye jobb det er i forhold til hva enkelte tror det kan være. Ikke at det er per definisjon mye jobb. Endret 5. november av Anim92 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kittkatt Skrevet 5. november #38649 Del Skrevet 5. november Man kan også tenke på hvilken kapasitet forskjellige har. Det varierer hvor mye jobb som er greit for den enkelte. SE har også sagt at hun vet hun er heldig som kan ha en sånn jobb, og at den passer for henne. Ikke alle kan være i en ordinær 8-16/turnus type jobb. Heldigvis er vi i 2024 og det er åpnet for forskjellige måter å jobbe på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet 6. november #38650 Del Skrevet 6. november Og hakket i plata fortsetter. Har ikke lærere en riktig jobb da? For de har jo så mye ferie. Og blande inn de som selger narkotika og de som mottar ufør? 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outandabout Skrevet 6. november #38651 Del Skrevet 6. november Vi kan diskutere i det uendelige om influencer-yrket er et yrke eller ei. Det som uansett er sikkert og visst, er at Sara E ikke kan heve seg over lover og regler. Hun kan ikke gjøre det til et problem å ta på andre klær enn eget merke når hun leies inn av andre. Hun kan ikke si at det er «stress» å dobbeltmerke. Hun kan ikke kalle de som poengterer lovbrudd for troll. I tillegg har Sara E to titler. Hun er influencer OG bedriftseier. I mitt hode skal man da også ha en viss etikk og moral i jobbsammenheng. Å kalle mennesker, dele kritiske kommentarer for så å le høyt sammen med følgerne? Ikke ok. Så, jeg tenker at Sara E må være sine to roller bevisst. Og rollen som bedriftseier påvirker rollen som influencer, på mange måter. Hun har en fantastisk mulighet til å markedsføre eget merke på Snapchat, hun sier selv at hun er en vandrende reklameplakat. Ja, Sara, denne plakaten må merkes. Så enkelt er det. Og at hun ikke har andre klær enn Careless? Jo det har hun. Og hun har i alle fall ikke problem økonomisk, så hun klarer fint å skaffe seg et antrekk eller to til jobboppdrag. Makan til drama. 😂 4 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 6. november #38652 Del Skrevet 6. november elskersommer skrev (9 timer siden): Jeg snakker om i år 2024.. ikke på 1700 tallet Hva så? Det er fortsatt en jobb. En jobb er jo aktiviteten du gjør for å skape deg inntekt. Ufør er ikke jobb, fordi det er manglende evne til inntektsskapende aktivitet som gir deg inntekt. Man kan jo mene mye forskjellig om moral, etikk og lovlighet rundt ulike typer jobb, men jobb er jobb. For SE vil det å ikke snappe ha en kostnad, fordi det betyr tapt inntekt. Hun må derfor jobbe så ofte hun kan. Det må være mentalt slitsomt å holde på sånn, kanskje mest belastende for omgangskretsen, fordi du ser tapte inntekter hver gang du ikke snakker inn i telefonen. Sånn sett er det enklere for oss i ordinær jobb med en arbeidsgiver, for vi kan ikke påvirke inntekten vår særlig gjennom alle de små valgene vi gjør i løpet av en dag. Det har derfor ikke en kostnad for oss å slappe av uten telefon eller tilbringe tid med barna uten telefon. Det er jo denne sirkelen av oppmerksomhet og inntekter som gjør at en del influensere drar det altfor langt, og så står de ganske forvirrede igjen når inntektene på et tidspunkt daler, fordi kvaliteten man leverer er så dårlig at folk slutter å følge. Så om strategien er så lur kan man jo spekulere i. Samtidig kan det virke som SE bare skal tyne mest mulig ut av denne måten å jobbe på mens det går an. Man må gjerne irritere seg over denne jobben, men det er jo vi mediekonsumenter som gjør det lønnsomt. Hun tjener penger fordi vi gir henne oppmerksomhet. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 6. november #38653 Del Skrevet 6. november Angel75 skrev (7 timer siden): Og hakket i plata fortsetter. Har ikke lærere en riktig jobb da? For de har jo så mye ferie. Og blande inn de som selger narkotika og de som mottar ufør? Hva er problemet ditt med lærere? De har i det minste en samfunnsnyttig jobb sett opp i mot SET sin «jobb». 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eyr Skrevet 6. november #38654 Del Skrevet 6. november Kattedama skrev (4 minutter siden): Hva er problemet ditt med lærere? De har i det minste en samfunnsnyttig jobb sett opp i mot SET sin «jobb». Beundrer lærerne jeg. Absolutt en velfortjent ferie! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LivEinar Skrevet 6. november #38655 Del Skrevet 6. november Fra dagens snap. SET fortsetter å latterliggjøre motstemmer. Uvanlig og veldig lite profesjonelt av en bedriftseier å håne kritikere offentlig på denne måten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 6. november #38656 Del Skrevet 6. november "Overse de som mener du skal følge boka". Sitter med en følelse av at det er noen som driter henne ut her. Det er jo helt hinsides useriøst å publisere noe sånt. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel75 Skrevet 6. november #38657 Del Skrevet 6. november Kattedama skrev (2 timer siden): Hva er problemet ditt med lærere? De har i det minste en samfunnsnyttig jobb sett opp i mot SET sin «jobb». Hvor skrev jeg at jeg har et problem med lærere? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 6. november #38658 Del Skrevet 6. november Snublefot62 skrev (1 time siden): "Overse de som mener du skal følge boka". Sitter med en følelse av at det er noen som driter henne ut her. Det er jo helt hinsides useriøst å publisere noe sånt. Like d*mme de følgerene hennes tydeligvis 😂🙈 Stakkars folk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 6. november #38659 Del Skrevet 6. november (endret) LivEinar skrev (1 time siden): Fra dagens snap. SET fortsetter å latterliggjøre motstemmer. Uvanlig og veldig lite profesjonelt av en bedriftseier å håne kritikere offentlig på denne måten. Denne så jeg også.. å i dag er 45 av 50 snapper umerket reklame av lue til Careless.🙈 Men det er jo bare og overse oss mennesker som vil følge boka så kan SE ta bota hun eventuelt får. Nå har jeg ligget litt i dvale med og sende inn til FT men denne meldingen fra Inger gjør att nå skal jeg sende inn hver bidige snap som er umerket til FT. Anbefaler alle andre å gjøre det samme. Endret 6. november av elskersommer 5 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 6. november #38660 Del Skrevet 6. november (endret) Angel75 skrev (3 timer siden): Hvor skrev jeg at jeg har et problem med lærere? Du drar alltid frem det dårlige argumentet om «lærere som sitter på KG». Det er riktignok ryddet bort som avsporing, men det har skjedd. Apropos hakk i plata ja 😆 Endret 6. november av Kattedama 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå