Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anonym1990.

Anbefalte innlegg

Kattedama skrev (18 minutter siden):

Å selge narkotika gir også inntekt i hundretusen klassen, er det en jobb? ( uten sammenligning for øvrig). Er det inntekten som bestemmer hva som er en jobb eller ikke? 

Dette blir for dumt 😂

Hun jobber åpenbart med reklame og markedsføring (foruten klesopplegget), og om ikke dere vil anerkjenne det fordi det foregår på Snapchat, får dere bare fortsette å mene det. Men hei og velkommen til 2024, de er få pil-og-bue-makere igjen, men se! Nye yrker oppstår. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anim92 skrev (2 minutter siden):

Dette blir for dumt 😂

Hun jobber åpenbart med reklame og markedsføring (foruten klesopplegget), og om ikke dere vil anerkjenne det fordi det foregår på Snapchat, får dere bare fortsette å mene det. Men hei og velkommen til 2024, de er få pil-og-bue-makere igjen, men se! Nye yrker oppstår. 

Vel, vi får se hvor lenge Snapchat belønner dette vaset man kaller markedsføring ( snakke på innpust og utpust om eget sexliv, mindreårige, bitche om forbrukertilsynet, om troll, og sutre om at folk melder inn umerket reklame), det fremstår som lavpanna innhold 😂😂 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (25 minutter siden):

Å selge narkotika gir også inntekt i hundretusen klassen, er det en jobb? ( uten sammenligning for øvrig). Er det inntekten som bestemmer hva som er en jobb eller ikke? 

Det er jo en jobb det og, uten at jeg forstår helt relevansen. Om en mann sier ja til et oppdrag som innebærer å selge og å levere narkotika, så tar han altså på seg en jobb. 

Det nevnes også sykepleiere ofte i denne diskusjonen, er det utelukkende arbeidsmengden som definerer hva en jobb er?

For per definisjon så kan jobb være lysbetont og givende samt strevsomt og belastende, det er likevel en jobb. Definisjonen er klar og tydelig.  

Salg og markedsføring er en jobb det også, punktum. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (Akkurat nå):

Vel, vi får se hvor lenge Snapchat belønner dette vaset man kaller markedsføring ( snakke på innpust og utpust om eget sexliv, mindreårige, bitche om forbrukertilsynet, om troll, og sutre om at folk melder inn umerket reklame), det fremstår som lavpanna innhold 😂😂 

De holder nok på så lenge de kan le hele veien til banken 😅

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (35 minutter siden):

Da er jo uføretrygd en jobb også da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (24 minutter siden):

De holder nok på så lenge de kan le hele veien til banken 😅

Klart «hun» kan le hele veien til banken. «Hun» driver med utstrakt umerket reklame for Careless på Snapchat, i sommer har «hun» prøvd å unngå at Snapchat fanger opp merking av reklame gjennom å skrive «reklame» feil slik at det ikke skal fanges opp. Og alt dette belønner Snapchat, gjennom følgere som gir henne klikk. Så det å ikke merke reklame belønnes rikelig. Er ikke så nøye med moral og etikk og sånt, når man kan le hele veien til banken. Skulle gjerne likt å se andre komme unna med sånt på «jobb». 

Endret av Kattedama
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angel75 skrev (2 timer siden):

Når skal folk innse at å være influencer har blitt en jobb?

Jeg kommer aldri.. jeg gjentar aldri innse at det er en jobb.  Influencere aner ikke hva jobb er🙄

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (2 timer siden):

Haha! Hu håver inn hundrevis av tusener på snap og du kaller ikke det for et type arbeid? Her er du god!

Jeg har snappet for frivilligere organisasjoner i blant. Hvis man deler mye om et tema og i tillegg tekster alt, slik SE oftest gjør, går det fort mange timer om dagen. At det er et type arbeid du ikke har sansen for er en annen sak. Men ikke kom her og ikke kall det for business 😂

Spiller liten rolle om hun har 1 mill eller 100 mill i lønn.. Det er ikke ett snev av jobb og sitte i sofaen hele dagen og prate i en mobil

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kittkatt skrev (2 timer siden):

Ingen sammenligner din jobb med hennes. En jobb er det du tjener penger på. Enten du er enig i at det er en jobb eller ikke. 

Man tjener penger på onlyfans og som prostituert også.. Er det en jobb?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedama skrev (1 time siden):

«Hun»  leverer ikke på jobb. Klarer ikke å merke reklame riktig, og bruker jobben til å bitche. Utrolig at «hun» har kapasitet til å være travel utenom Snap 24-7. 

Er jo tydeligvis ikke så viktig og gjøre"jobben rett" 

Om disse såkalte influencere skal ha annerkjennelse for at det er en jobb så får de i det minste gjøre alt rett

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (1 time siden):

Dette blir for dumt 😂

Jeg heier på alle yrker men da må de også jobbe

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (7 minutter siden):

Sies det ikke at prostitusjon et av verdens eldste yrker? 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (4 minutter siden):

Jeg heier på alle yrker men da må de også jobbe

Jeg tror det undervurderes hvor mye jobb det er å legge ut så mye på Snapchat. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anim92 skrev (Akkurat nå):

Ja, må være helt grusomt slitsomt. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittkatt
elskersommer skrev (7 minutter siden):

Tydeligvis like kontroversielt som å være influencer….

Egentlig så spiller det ingen rolle om noen brukere på KG anser det som en jobb eller ikke. Har man et snev om kunnskap om innholdsproduksjon så vet man at en del av det hun gjør faktisk tar en del tid. Jeg snakker da ikke om når hun sitter og Jar storytime og forteller om alt mulig. Men reklamene som faktisk spilles inn, og annet innhold. Anse det som jobb eller ikke: Hun tjener penger på det, det krever sitt (selv om det tydeligvis er mange her som blir krenket av det).

IMG_6641.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittkatt
hudorm1 skrev (2 minutter siden):

Ja, må være helt grusomt slitsomt. 

Det er vel ikke noen som har sagt noe om «grusomt slitsomt»? Man kan ha det travelt fordi det er mange avtaler på en dag, noen møter, barn også en eller annen deadline. Det betyr ikke at det er grusomt, bare en travel eller hektisk periode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nussepus skrev (1 time siden):

Da er jo uføretrygd en jobb også da. 

Å sammenligne narkodealere med syke uføre er vel og dra det litt langt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de første studiene om influensermarkedsføring  her til lands, er interessant. Informantene er 15-22 år, resultatene er likevel relevante.  SET sitt livsstil-image er «care less» i forhold til f.eks. kropp, det selger. Hun snakker til den enkelte følger, og som om det skulle være ei lita vennegruppe, ikke flere hundre tusen (realiteten). Reklamen veves effektivt inn, hun spør bl.a. følgerne om «råd» og vil så gjerne at produktene skal bli likt og godkjent… Hun vil «dele alt med dere». Og når man ser på kommentarer hun legger ut fra følgerne, føler nok mange en nær tilknytning. Markedsføring og strategi virker.
Sitater fra vedlagte artikkel (uthevingene er mine):

Noen av markedsføringstriksene forskerne finner, er at influensere fremstiller seg som følgernes venner, snakker direkte til dem og sniker reklamen nesten umerkelig inn. – De lever av å selge et image, en livsstil. 

Den mest effektive påvirkningsmekanismen er det vennskapelig og personlige båndet som ungdom gjerne opplever med influenserne. Forskerne kaller dette båndet for parasosialitet. 
– Mange influensere bruker uttrykk som «my people» og lignende for å fremstå som en venn eller et søsken. Der ligger troverdigheten eller tilliten, forklarer Steinnes. 

De er så flinke til å snakke til «meg». Bruker personlig pronomen og henvender seg til den enkelte og får dem til å føle seg spesielle, utdyper Teigen. Reklamen kan snike seg nesten umerkelig inn. 

De er flinke til å få reklame til ikke å fremstå som reklame. De syr det inn i et innlegg slik at det virker som produktet tilfeldig dukker opp. 

De er flinke til å skjule reklamen og virke spontane og ekte. Men alt kan være planlagt. 

https://www.forskning.no/markedsforing-media-medieteknologi/influensernes-markedsforingstriks-er-avslort/1897294

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (9 minutter siden):

Sies det ikke at prostitusjon et av verdens eldste yrker? 

Jeg snakker om i år 2024.. ikke på 1700 tallet

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anim92 skrev (10 minutter siden):

Uff ja.. tenk hvor slitsomt det er og sitte i sofaen hele dagen og prate til en skjerm. Det er så slitsomt

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...