elskersommer Skrevet 20. november 2023 #30421 Del Skrevet 20. november 2023 Snublefot62 skrev (1 time siden): Skjønner. Ja kanskje. Det kan jo være at de har lånt opp 10 mill. Det vet vi ikke før neste år når årsregnskapet er offentlig med noter. Lån skal der føres opp i notene i henhold til aksjeloven. Synes uansett det er litt risky nå å ta opp lån. Dersom dette er for å kunne åpne de nye butikkene så vil jeg påstå det er stormannsgalskap. Det viser i så tilfelle enten at tilgjengelig kapital i bedriften er lav, eller at de ikke ønsker å bruke denne til utvidelse. Det er en solid risiko der. Synes også dette er riski business..om hun må ha dette lånet for å åpne butikker så kan det ikke være liv laga i lengden. Hun hadde solgt for 338 tusen første dagen på Gran. Men tro meg på att hun selger IKKE for den summen hver dag fremover. Snart er jula over. Folk skal betale mye utgifter som kommer i januar. Mange har sikkert kjøpt julegaver på kredittkortet. Hvor mye må de selge for hver dag tro for å dekke lønn,husleie, strøm, en saftig regning på moms kommer. Er så glad jeg får på jobb kl 7 å får lønn en gang i måneden 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 20. november 2023 #30422 Del Skrevet 20. november 2023 elskersommer skrev (33 minutter siden): Synes også dette er riski business..om hun må ha dette lånet for å åpne butikker så kan det ikke være liv laga i lengden. Hun hadde solgt for 338 tusen første dagen på Gran. Men tro meg på att hun selger IKKE for den summen hver dag fremover. Snart er jula over. Folk skal betale mye utgifter som kommer i januar. Mange har sikkert kjøpt julegaver på kredittkortet. Hvor mye må de selge for hver dag tro for å dekke lønn,husleie, strøm, en saftig regning på moms kommer. Er så glad jeg får på jobb kl 7 å får lønn en gang i måneden Det kan være en lur strategi å låne for å utvide. Det er slik jeg ser det ikke automatisk en dårlig ide. Men en bedrift som Careless som i følge henne åpenbart går så det griner burde jo klare å dekke fortløpende utgifter + en åpning eller to av butikk hvor de ansatte uansett er ansatt i et annet selskap. Men det går kanskje ikke som det griner? Samtidig i en tid hvor folk åpenbart har mindre penger å bruke på luksus og er sjeldnere ute og handler i fysiske butikker så mener jeg det åpenbart at det er risikabelt å kjøre to butikkåpninger på såpass kort tid. Spesielt om det skulle stemme at de må låne for å finansiere det. Da er man over til idioti. Og stormannsgalskap. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 20. november 2023 #30423 Del Skrevet 20. november 2023 elskersommer skrev (2 timer siden): Synes også dette er riski business..om hun må ha dette lånet for å åpne butikker så kan det ikke være liv laga i lengden. Hun hadde solgt for 338 tusen første dagen på Gran. Men tro meg på att hun selger IKKE for den summen hver dag fremover. Snart er jula over. Folk skal betale mye utgifter som kommer i januar. Mange har sikkert kjøpt julegaver på kredittkortet. Hvor mye må de selge for hver dag tro for å dekke lønn,husleie, strøm, en saftig regning på moms kommer. Er så glad jeg får på jobb kl 7 å får lønn en gang i måneden Er det dokumentert at hun solgte for 338.000 første dagen? Bor det så mange på Gran? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 20. november 2023 #30424 Del Skrevet 20. november 2023 Bibbi_ skrev (1 time siden): Er det dokumentert at hun solgte for 338.000 første dagen? Bor det så mange på Gran? Ikke dokumentert på noe annen måte enn att hun sa det 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 20. november 2023 #30425 Del Skrevet 20. november 2023 Bibbi_ skrev (1 time siden): Er det dokumentert at hun solgte for 338.000 første dagen? Bor det så mange på Gran? Gran er knøttlite, du kjører gjennom på 3 minutter. Det er jo et slags sentrum for hele Hadeland på grunn av dette lille senteret, men at det er solgt for sånne summer første dagen, har jeg vondt for å tro. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 20. november 2023 #30426 Del Skrevet 20. november 2023 Era Vulgaris skrev (18 minutter siden): Gran er knøttlite, du kjører gjennom på 3 minutter. Det er jo et slags sentrum for hele Hadeland på grunn av dette lille senteret, men at det er solgt for sånne summer første dagen, har jeg vondt for å tro. Kanskje det finnes en egen keless-valuta? Finnes jo egen keless-størrelsestabell jo..? 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharp75! Skrevet 20. november 2023 #30427 Del Skrevet 20. november 2023 Bibbi_ skrev (1 time siden): Er det dokumentert at hun solgte for 338.000 første dagen? Bor det så mange på Gran? 13.500 i Gran kommune Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 20. november 2023 #30428 Del Skrevet 20. november 2023 Isola2 skrev (1 time siden): Kanskje det finnes en egen keless-valuta? Finnes jo egen keless-størrelsestabell jo..? Tror det er et helt eget tallsystem for det meste i hennes verden. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelinn Skrevet 20. november 2023 #30429 Del Skrevet 20. november 2023 Era Vulgaris skrev (2 timer siden): Gran er knøttlite, du kjører gjennom på 3 minutter. Det er jo et slags sentrum for hele Hadeland på grunn av dette lille senteret, men at det er solgt for sånne summer første dagen, har jeg vondt for å tro. Og nå kjører man ikke gjennom Gran lengre når man skal til Gjøvik, Lillehammer og den veien. Veien ble lagt om for noen år tilbake, da må en i tilfelle bevisst ta av mot sentrum i rundkjøringa. Jeg forstår at hun ønsker å ha en butikk som føles lokal for henne, men det måtte da vært mer butikk i å lagt den til Gjøvik eller eventuelt Hønefoss. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 20. november 2023 #30430 Del Skrevet 20. november 2023 2 hours ago, Isola2 said: Kanskje det finnes en egen keless-valuta? Finnes jo egen keless-størrelsestabell jo..? 🤣 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 20. november 2023 #30431 Del Skrevet 20. november 2023 Men, hvorfor gidder Balion å ha samarbeid med en som aldri trener? Det klarer ikke jeg å skjønne, alle vet jo at hun aldri bruker de klærne. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 20. november 2023 #30432 Del Skrevet 20. november 2023 Lykkelinn skrev (2 timer siden): Og nå kjører man ikke gjennom Gran lengre når man skal til Gjøvik, Lillehammer og den veien. Veien ble lagt om for noen år tilbake, da må en i tilfelle bevisst ta av mot sentrum i rundkjøringa. Jeg forstår at hun ønsker å ha en butikk som føles lokal for henne, men det måtte da vært mer butikk i å lagt den til Gjøvik eller eventuelt Hønefoss. Jeg vet, er fra de trakter selv. Gran er jo blitt et sted man bare kjører forbi, og hvis man vil på større shoppingsentre, velger man Gjøvik, Hamar eller tar turen til Oslo i stedet. Det lille senteret på Gran er jo ingenting. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juhu25 Skrevet 21. november 2023 #30433 Del Skrevet 21. november 2023 Era Vulgaris skrev (7 timer siden): Jeg vet, er fra de trakter selv. Gran er jo blitt et sted man bare kjører forbi, og hvis man vil på større shoppingsentre, velger man Gjøvik, Hamar eller tar turen til Oslo i stedet. Det lille senteret på Gran er jo ingenting. Spesielt hun åpna der da, kanskje fleste som handler fra henne er derfra ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 21. november 2023 #30434 Del Skrevet 21. november 2023 Rufs skrev (11 timer siden): Men, hvorfor gidder Balion å ha samarbeid med en som aldri trener? Det klarer ikke jeg å skjønne, alle vet jo at hun aldri bruker de klærne. Rekkevidde. Mange annonsører bryr seg ikke om troverdighet, de vil bare at flest mulig skal se produktene deres. Balion har vel selv sørget for å sementere det inntrykket, både i samarbeid med Caroline Berg Eriksen, og andre. Bare det at de ikke bryr seg om at SE uttalte merkenavnet deres feil gjentatte ganger, sier jo sitt, tenker jeg. 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 21. november 2023 #30435 Del Skrevet 21. november 2023 Da er referatet fra møtet mellom Sara Emilie og Forbrukertilsynet den 20.09 publisert på einnsyn.no. Det første som biter meg som interessant er at også managementet AdSales ble med på møtet. Og det er bra, siden de har flere influensere som driter seg ut på reglene. Og bra fordi nå vet vi at faktisk AdSales og vet hva reglene er, og kan ikke bortforklare seg med uvitenhet. Det andre som er interessant er at FT måtte purre på samtlige inviterte (to fra AdSales + SE) om tilbakemelding på referatet og evnt innspill/korrigeringer. Det endte så vidt jeg ser med at ingen av de hadde endringer til referatet. Referatet blir således en felles enighet om hva som ble sagt og gjort på det møte. Men jeg synes det er frekt å be om et møte og deretter ikke følge opp i ettertid. Ellers er det og veldig interessant å se at spørsmålene Sara Emilie tar opp er stort sett de samme spørsmålene hun har tatt opp tidligere, og fått svar på. Det er dog fortsatt uklart om det er viljen eller evnen det står på. Når det gjelder merking av reklame så var igjen FT tydelig på at det er mottakeren som skal forstå at innholdet inneholder markedsføring. Det er altså et SKAL krav. Dette brukte FT mye tid på i tidligere korrespondanse og, så det er faktisk litt utrolig at de må igjen gjøre det enda tydeligere. Referatet viser til en del dialog rundt eksempler, hva, hvis, om og men - men i korte trekk var poenget at mottaker SKAL forstå at det er markedsføring. Og det gjelder både faste følgere som VET at kjolen er Careless sin, og nye tilfeldige følgere som ikke vet dette. Alle skal forstå det. Så er det litt artigt. For Sara Emilie har jo tidligere nevnt at FT har skrytt av merkingen hennes. En påstand de fleste naturlig nok ikke tror på. Men, det er tatt opp i referatet at FT har brukt eksempler fra SE sin kanal på hva som er ok merking og hva som ikke er det. Jeg er rimelig trygg nå på at det er dette SE har tenkt på som skryt. Men det er ikke skryt. Det er langt fra skryt. Det er stadfesting av at dette er rett gjort med eksempel for at hun skal forstå bedre hva hun gjorde rett. Men referatet viser og til eksempler på hvor hun får beskjed om at dette ikke er godt nok. Så der har hun nok vridd veldig om på situasjonen og omformulert den som fordelaktig for seg selv. Og kjent som løgn. Sitat fra referatet, side 3, tredje avsnitt: Sitat Forbrukertilsynet viste til et innlegg fra Sara Emilies Instagram-profil hvor det reklameres for Anyfin. Innlegget er merket som «reklame» og annonsøren Anyfin fremgår tydelig Nå skal ikke jeg gå igjennom hele referatet her så jeg stopper nå med sitatet over. Referatet kan fritt bestilles av hvem som helst som ønsker innsyn her: https://einnsyn.no/saksmappe?id=http%3A%2F%2Fdata.einnsyn.no%2Fnoark4%2FSaksmappe--974761335--8747--2023 Referatet i seg selv har dokumentnummer 23 og purringen på tilbakemelding er dokumentnummer 20. Spesielt for de som enda mener at Sara Emilie merker rett så anbefaler jeg å be om innsyn. Det er mye god informasjon i det referatet der. Og så får en det og svart på hvitt at Sara Emilie VET hva som er rett - men følger det fortsatt ikke alltid. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 21. november 2023 #30436 Del Skrevet 21. november 2023 . Bilder slettet. Sol, admin. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 21. november 2023 #30437 Del Skrevet 21. november 2023 J.. skrev (1 minutt siden): . Takk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 21. november 2023 #30438 Del Skrevet 21. november 2023 Synes det er vanskelig å forstå problemet med å kjøpe seg et "jobbantrekk" hun kan bruke når hun lager annonser for andre. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 21. november 2023 #30439 Del Skrevet 21. november 2023 solsolsol skrev (2 minutter siden): Synes det er vanskelig å forstå problemet med å kjøpe seg et "jobbantrekk" hun kan bruke når hun lager annonser for andre. At hun i det hele tatt la det frem som en problemstilling,er jo helt utrolig flaut. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 21. november 2023 #30440 Del Skrevet 21. november 2023 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå