J.. Skrevet 25. oktober 2023 #29841 Del Skrevet 25. oktober 2023 Rufs skrev (9 timer siden): For det første, merking, gjelder det insta og? Sånn som den siste storyen på insta. Dvs hun kommer vel bare til å si at det er så lite av kjolen som synes at det ikke skal merkes forresten. Men, ang ME. Siste post på insta. Reglene for merking gjelder alle sosiale medier platformer uten YouTube (og vanlig tv..). De må forholde seg til Medietulsynet,ikke Forbrukertilsynet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 25. oktober 2023 #29842 Del Skrevet 25. oktober 2023 Rufs skrev (11 timer siden): For det første, merking, gjelder det insta og? Sånn som den siste storyen på insta. Dvs hun kommer vel bare til å si at det er så lite av kjolen som synes at det ikke skal merkes forresten. Men, ang ME. Siste post på insta. Hun var sengeliggende, men greide å være dansetrener, konfirmasjonsleder, date og drive hundeoppdrett. Dvs hun fikk til det hun ville da også. 13 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RachelGreen Skrevet 25. oktober 2023 #29843 Del Skrevet 25. oktober 2023 (endret) Jeg følger ikke SE lenger i noen kanaler, men jeg så at yummymummy hadde blitt tagget av henne i går med tanker rundt merking av reklame i egne kanaler, blant annet med spørsmål om LYKO Halloween-party og alkohol i bilder.. (For de som ikke kjenner henne fra før, yummymummy er ei som er veldig flink, og som også snakker mye om merking av reklame.) Og jeg må si det slår meg nok en gang hvor trassig SE er på enkelte ting. Snakk om å problematisere hver eneste lille ting. Selv om regelverket kan oppfattes som kronglete og vanskelig, så er det jo ikke det… -Er du usikker på noe? La vær å poste til du er sikker. -Fortsatt ikke sikker på om noe er innafor? La vær å poste i det hele tatt!! -Usikker på om noe skal merkes som reklame? Merk det for sikkerhets skyld. Jeg tror aldri regelverket kunne vært enkelt nok for alle influensere å forstå, for det reklameres på så utrolig mange forskjellige måter, og for så utrolig mange forskjellige ting. Og det blir ikke enklere å forstå av influensere som SaraEmilie som bryter det ned til mikropartikler og problematiserer det så til de grader… Regelverket eksisterer ikke for forbrukertilsynets skyld, og heller ikke for influencernes skyld, men for oss, FØLGERE. Vi har rett til å vite når vi utsettes for reklame, og jeg kan ikke fatte og forstå at det skal være så forferdelig vanskelig for SE (og selvfølgelig andre) å følge de retningslinjene som eksisterer. Og ikke kom å klag på at "ting har blitt verre med nye regler" når man har vært elendig på å følge de i utgangspunktet… spar meg! vedlegg. Screenshot fra Yummymummys Snapchat Endret 25. oktober 2023 av RachelGreen 23 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 25. oktober 2023 #29844 Del Skrevet 25. oktober 2023 35 minutter siden, RachelGreen said: Jeg følger ikke SE lenger i noen kanaler, men jeg så at yummymummy hadde blitt tagget av henne i går med tanker rundt merking av reklame i egne kanaler, blant annet med spørsmål om LYKO Halloween-party og alkohol i bilder.. (For de som ikke kjenner henne fra før, yummymummy er ei som er veldig flink, og som også snakker mye om merking av reklame.) Og jeg må si det slår meg nok en gang hvor trassig SE er på enkelte ting. Snakk om å problematisere hver eneste lille ting. Selv om regelverket kan oppfattes som kronglete og vanskelig, så er det jo ikke det… -Er du usikker på noe? La vær å poste til du er sikker. -Fortsatt ikke sikker på om noe er innafor? La vær å poste i det hele tatt!! -Usikker på om noe skal merkes som reklame? Merk det for sikkerhets skyld. Jeg tror aldri regelverket kunne vært enkelt nok for alle influensere å forstå, for det reklameres på så utrolig mange forskjellige måter, og for så utrolig mange forskjellige ting. Og det blir ikke enklere å forstå av influensere som SaraEmilie som bryter det ned til mikropartikler og problematiserer det så til de grader… Regelverket eksisterer ikke for forbrukertilsynets skyld, og heller ikke for influencernes skyld, men for oss, FØLGERE. Vi har rett til å vite når vi utsettes for reklame, og jeg kan ikke fatte og forstå at det skal være så forferdelig vanskelig for SE (og selvfølgelig andre) å følge de retningslinjene som eksisterer. Og ikke kom å klag på at "ting har blitt verre med nye regler" når man har vært elendig på å følge de i utgangspunktet… spar meg! vedlegg. Screenshot fra Yummymummys Snapchat Ja, så yummy sier det samme som meg i grunn. Jeg håper SE svarer på det, men hun kommer nok ikke til å gjøre det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marotsia Skrevet 25. oktober 2023 #29845 Del Skrevet 25. oktober 2023 Har ikke mannen permisjon enda? Er det ikke naturlig når han har permisjon at han har hoved ansvaret for ungen når hun «er i jobb»? Uansett om hun jobber hjemme. Forstår ikke denne klagingen med å passe unge, jobbe osv osv.. ja at man sover dårlig er en ting, men på dagen… 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 25. oktober 2023 #29846 Del Skrevet 25. oktober 2023 Marotsia skrev (2 timer siden): Har ikke mannen permisjon enda? Er det ikke naturlig når han har permisjon at han har hoved ansvaret for ungen når hun «er i jobb»? Uansett om hun jobber hjemme. Forstår ikke denne klagingen med å passe unge, jobbe osv osv.. ja at man sover dårlig er en ting, men på dagen… Sånn har det vært gjennom hele permisjonen til kjæresten.. er flere ganger hun sier att hun kan ikke gjøre sånn og slikt fordi fordi hun må ta seg av Lille L.. hun får kun spilt inn reklame når han sover. Så vet ikke hva han styrer med på dagtid😟 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 25. oktober 2023 #29847 Del Skrevet 25. oktober 2023 (endret) Så er de lojale følgerne til Sara Emilie Tandberg klar over at hun gjennom å takke ja til Vixen og nominasjon, også selger informasjon om de videre til kommersielle aktører? Når man trodde at Vixen ikke kunne bli verre, så viser det seg at det kan de. Endret 25. oktober 2023 av caremore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 25. oktober 2023 #29848 Del Skrevet 25. oktober 2023 1 minutt siden, caremore said: Så er de lojale følgerne til Sara Emilie Tandberg klar over at hun gjennom å takke ja til Vixen og nominasjon, også selger informasjon om de videre til kommersielle aktører? Når man trodde at Vixen ikke kunne bli verre. Men så du storyen til frujohansen? Instagram har uansett slik data som blir sendt videre til potensielle annonsører, inzpire skiller seg ikke ut der, alle gjør det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 25. oktober 2023 #29849 Del Skrevet 25. oktober 2023 Rufs skrev (6 minutter siden): Men så du storyen til frujohansen? Instagram har uansett slik data som blir sendt videre til potensielle annonsører, inzpire skiller seg ikke ut der, alle gjør det. Problemet her er knytninger til Vixen. At de bruker denne prisutdelingen til dette formålet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 25. oktober 2023 #29850 Del Skrevet 25. oktober 2023 Just now, caremore said: Problemet her er knytninger til Vixen. At de bruker denne prisutdelingen til dette formålet. Ah så du reagerer på at vixen oppfordrer de til å opprette konto på inzpire? (Valgfritt forøvrig.) Og ikke at SE allerede selvsagt har solgt følgerene sine i massevis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 25. oktober 2023 #29851 Del Skrevet 25. oktober 2023 Rufs skrev (2 timer siden): Ah så du reagerer på at vixen oppfordrer de til å opprette konto på inzpire? (Valgfritt forøvrig.) Og ikke at SE allerede selvsagt har solgt følgerene sine i massevis. Hvordan vet du at hun allerede har solgt følgerne sine? Og hvis det er tilfelle så er begge kritikkverdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 25. oktober 2023 #29852 Del Skrevet 25. oktober 2023 Tråden er ryddet for persondebatt. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prepp Skrevet 25. oktober 2023 #29853 Del Skrevet 25. oktober 2023 Unodostrez skrev (På 24.10.2023 den 17.05): Her er det snakk om å sette ting så til de grader på spissen for å forsvare regelbrudd, at jeg vil spy. Drit i å del det bildet da, ferdig snakka. Hun fremstår som et offer for noe skikkelig stygt, når saken kun er at det fins regler hun bare må forholde seg til. Det er JOBBEN din, Sara! Og følgerne kan mene hva de vil, reglene foreligger uansett! Greit å merke seg forskjellen. Reglene har i stor grad vært vanskelig å forstå, også er det veldig mange andre som da eventuelt ikke merker. Jeg forstår godt influenserne klager på at det er forskjellsbehandling både innad og mellom andre store personligheter. Det må være lov til å si seg uenig og sette en sak på spissen. Hvis det gjør deg så irritert så er det jo bare å logge av eller kanskje kritisere litt bredere enn kun trio'n. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prepp Skrevet 25. oktober 2023 #29854 Del Skrevet 25. oktober 2023 Snublefot62 skrev (På 22.10.2023 den 11.21): Det har jeg og tippet på tidligere når en ser antall butikker, ansattbehov og innmeldt ansatte opp mot lønnsutgifter. Men nå tenkte jeg mest at de ansetter stort sett familie og venner ser det ut til. Og det er det nepotisme er. De kan godt ha folk på arbeidstrening eller arbeidsavklaring for min del, men om det er utelukkende familie og venner så er det nepotisme. Hahahahahahahaha. Du burde lese deg opp på hva nepotisme faktisk omhandler. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 25. oktober 2023 #29855 Del Skrevet 25. oktober 2023 2 hours ago, caremore said: Hvordan vet du at hun allerede har solgt følgerne sine? Og hvis det er tilfelle så er begge kritikkverdig. For som frujohansen sa, dette har insta praktisert lenge allerede dette med at de får ut info om følgere. Så når foreks fotoknudsen skal lage et samarbeid finner de noen aktuelle influencere som sender de tall fra sine kanaler og dermed inngår de avtale med de som treffer det publikumet de ønsker. Det er ikke noe nytt inzpire har begynt med, det har alltid skjedd. Ergo influenceren selger følgere til annonsøren. (Influencere som har rette publikum.) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 25. oktober 2023 #29856 Del Skrevet 25. oktober 2023 Fint at den yngre garden har god leseforståelse når det gjelder merking av reklame. https://www.tv2.no/underholdning/ut-mot-influenser-kollegaer-er-vel-ikke-sa-vanskelig/16155310/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prepp Skrevet 25. oktober 2023 #29857 Del Skrevet 25. oktober 2023 caremore skrev (59 minutter siden): Fint at den yngre garden har god leseforståelse når det gjelder merking av reklame. https://www.tv2.no/underholdning/ut-mot-influenser-kollegaer-er-vel-ikke-sa-vanskelig/16155310/ Fint å merke at dette gjelder andre personligheter under Lyko-arrangementet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 25. oktober 2023 #29858 Del Skrevet 25. oktober 2023 Rufs skrev (1 time siden): For som frujohansen sa, dette har insta praktisert lenge allerede dette med at de får ut info om følgere. Så når foreks fotoknudsen skal lage et samarbeid finner de noen aktuelle influencere som sender de tall fra sine kanaler og dermed inngår de avtale med de som treffer det publikumet de ønsker. Det er ikke noe nytt inzpire har begynt med, det har alltid skjedd. Ergo influenceren selger følgere til annonsøren. (Influencere som har rette publikum.) Det vi vet helt sikkert er at hun har solgt disse opplysningene videre as we speak, fordi hun har fortalt følgerne at hun har valgt å «samarbeide» med Inzpire. Og at Vixen velger å fronte dette «salget» er høyst kritikkverdig. https://www.nrk.no/innlandet/psykolog-med-sovepose-hardt-ut-mot-vixen-awards-1.16610316 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 25. oktober 2023 #29859 Del Skrevet 25. oktober 2023 17 minutter siden, caremore said: Det vi vet helt sikkert er at hun har solgt disse opplysningene videre as we speak, fordi hun har fortalt følgerne at hun har valgt å «samarbeide» med Inzpire. Og at Vixen velger å fronte dette «salget» er høyst kritikkverdig. https://www.nrk.no/innlandet/psykolog-med-sovepose-hardt-ut-mot-vixen-awards-1.16610316 Ja, jeg klarer ikke reagere så sterkt på det fordi jeg vet det ikke er noe nytt, eller unikt, det har alltid vært slik. Vixen har jeg aldri hatt noe til overs for, det har vært mye shady der, så jeg er ikke overrasket over det heller desverre. Det er vel forsåvidt ikke et godt tegn når man bare er litt sånn "what else is new" til slike ting, men influencer bransjen har alltid vært veldig shady og utspekulert, så da blir man ikke så overrasket lenger når ting bare gjentar seg igjen og igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Juhu25 Skrevet 26. oktober 2023 #29860 Del Skrevet 26. oktober 2023 Nussepus skrev (22 timer siden): Hun var sengeliggende, men greide å være dansetrener, konfirmasjonsleder, date og drive hundeoppdrett. Dvs hun fikk til det hun ville da også. Er det sant ? Trodde hun fikk ikke gjøre noe jeg i den tiden caremore skrev (16 timer siden): Så er de lojale følgerne til Sara Emilie Tandberg klar over at hun gjennom å takke ja til Vixen og nominasjon, også selger informasjon om de videre til kommersielle aktører? Når man trodde at Vixen ikke kunne bli verre, så viser det seg at det kan de. Skummelt egentlig , men folk er villige gjøre alt for pengene og status. Og vi vet SE AS tenker penger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå