J.. Skrevet 6. september 2023 #27581 Skrevet 6. september 2023 Tivi20 skrev (10 minutter siden): Tja, de har gitt et svar men Sara «skjønte det ikke helt». Noe som forsåvidt er interessant, ettersom hun egentlig lovet å dele svaret hun fikk, men ikke har holdt den lovnaden. Fordi den ikke var som hun forventet. 6 1
Tivi20 Skrevet 6. september 2023 #27582 Skrevet 6. september 2023 J.. skrev (1 minutt siden): Fordi den ikke var som hun forventet. Ja, det var min tanke også. 2 1
Høstsemester Skrevet 6. september 2023 #27583 Skrevet 6. september 2023 2015jente skrev (2 timer siden): Morsomt at du nevnte Floyd. Jeg bruker 28-29” i Floyd bukser, i de fleste andre merker må jeg plutselig ha 32-33”.. Men dette med størrelser gjelder ganske mange merker. Også innenfor samme merke, en M fra H&M er ikke alltid en M, det varier veldig. Dette ser vi til og med i babyklær. To bodyer i 62 er heeelt forskjellige. Men nok avsporing nå Morsomt at du ikke kommenterer størrelsene til careless er basert på SE sin kropp. Ikke svarer du på at kropper har ulike størrelser. M - XXL har et stort spenn.. 5 2
J.. Skrevet 6. september 2023 #27584 Skrevet 6. september 2023 Gasellen skrev (12 minutter siden): Føler det handler om å få folk til å ikke føle seg så feite. At man er en XL men vil være S Nettopp det det handler om. 5
J.. Skrevet 6. september 2023 #27585 Skrevet 6. september 2023 Tivi20 skrev (Akkurat nå): Ja, det var min tanke også. Vi har jo sett mailene mellom henne og FT,det er faktisk ingenting å misforstå/lure på. At hun har fått dette forklart 3 ganger OG blitt invitert til fysisk møte for enda en forklaring sier mer om hennes motvilje til å lære,enn FTs forståelse for egne regler,som hun presterer å si DE ikke forstår. 10
2015jente Skrevet 6. september 2023 #27586 Skrevet 6. september 2023 Høstsemester skrev (12 minutter siden): Morsomt at du ikke kommenterer størrelsene til careless er basert på SE sin kropp. Ikke svarer du på at kropper har ulike størrelser. M - XXL har et stort spenn.. Hvorfor trenger du meningen min om dette? Det var ikke jeg som påsto noe ang størrelsetabellen til Careless!! Heller ikke at de selger plagg i M-XXL 1
Roadrunner Skrevet 6. september 2023 #27587 Skrevet 6. september 2023 J.. skrev (På 5.9.2023 den 11.55): Jeg har lyst til å ta opp denne igjen. For SE reagerer på hvorfor de kritiske spørsmålene først kommer nå, når det er Careless og hennes eget merke som benyttes i andre reklamer. Hvorfor reagerte ingen da hun brukte klær fra KappAhl, Junkyard, NAKD eller Bubbleroom? Jeg tror det er så enkelt som at da hun brukte klær fra de andre samarbeidspartnerne så var det ikke så tydelig for oss alle at det var sponset tøy som ble brukt. Kanskje man rett og slett var såpass naiv at man trodde hun stod i klær kjøpt for egne penger og ikke ante omfanget av sponset tøy? Nå er det mye mer synlig da det er Careless-kjoler døgnet rundt. Det er ikke for å ta KUN Careless, det er bare så mye mer synlig nå. At det har vært like galt de siste 5+ årene er jo både trist og skremmende... 19 5
Gasellen Skrevet 6. september 2023 #27588 Skrevet 6. september 2023 Plumpie skrev (30 minutter siden): Fordi - hvor skal de som da bruker 2XL til vanlig finne klær de passer? De andre kjedene har også større størrelser, men hva er problemet med at Careless også har det? Det stemmer forøvrig ikke at Careless sine klær er forbeholdt kun overvektige, bare se på bildene på nettsiden. De kan dra til butikkene jeg lista opp feks. Problemet er ikke at Careless har det, problemet er at Sara gir inntrykk av at det her var et hull i markedet og at hun faktisk greier å overbevise kundegruppen sin om at det var det. At det er ikke andre som har plus size klær. Ved å gjøre dette manipulerer hun kundene sine og villeder dem. Du tror jo selv at hos de andre kjedene finner ikke overvektige klær som passer. Dette stemmer ikke. Desverre er dette noe man ser ganske ofte. Sara har mange følgere som sluker alt hun sier rått. Jeg har vært en av dem selv. Hun er ikke den eneste som selger kjoler og bikinier til overvektige. Selv om hun gir inntrykk av det♥️ 10 3
GulleGull Skrevet 6. september 2023 #27589 Skrevet 6. september 2023 Plumpie skrev (22 minutter siden): Dette er vanlig for de aller fleste influensere, da har vel de alle tolket regelverket feil, da. Mystisk at dette ikke har blitt bøtelagt og at praksisen ikke har blitt endret. Blant de influenserne jeg har sett eller fulgt, så er SE den som er mest ekstrem mtp å bruke eget merch i monitor uten å merke med reklame. Det burde ikke være vanskelig. Om SE trenger råd på hvordan være transparent ifht reklame/reklamesamarbeid så bør hun rådføre seg med YummyMummy -hun er en av de som bruker en del eget merch og har vært veldig ryddig og nesten overtydelig mtp merking av reklame for eget merch og div reklamesamarbeid. YummyMummy fremstår da med mye mer seriøsitet og integritet en noen som «ikke gidder». Om SE bruker egne kjoler hver dag og har problemer med å tolke hva som skal merkes eller ikke -så Merk det heller en gang for mye da. Om hun syntes det er ser dumt ut å ha reklame på alle snappene så ta på deg noe annet som verken er spons eller eget merke når du reklamerer for andre . Eller kall snappen for CareLess? Om man syntes det er mye «klaging» på SE her inne og ingen andre så er det fordi dette er en tråd om SE. Jeg tenker at FT nå blir mer og mer oppmerksom på problemstillinger innen influenserbransjen ettersom flere forbrukere blir bevisst hva de utsettes for i monitor og melder inn og FT vil nok komme med korreks til fler og mye mer tydeliggjøring i regelverket etterhvert. FT har begrenset med ressurser og mange områder de skal dekke, det er nok ikke bare å hive seg rundt på alle problemstillinger de får i fanget. 8 3
Høstsemester Skrevet 6. september 2023 #27590 Skrevet 6. september 2023 2015jente skrev (Akkurat nå): Hvorfor trenger du meningen min om dette? Det var ikke jeg som påsto noe ang størrelsetabellen til Careless!! Heller ikke at de selger plagg i M-XXL Fordi du hevder at størrelsene til careless ikke er en utfordring. Du deltar i en debatt som omhandler nettopp dette. 6 2
Høstsemester Skrevet 6. september 2023 #27591 Skrevet 6. september 2023 Nellyy skrev (1 time siden): På disse innleggene er første ord "reklame", og det er ingen andre influensere som merker andre sponsede produkter i bildet enn det produktet som reklameres for. Som Sara selv skrev, skal hun skrive "reklame lyko" også "reklame sminke makeupmekka, teppe trendcarpet, lampe Lampehuset, hår Meraki"?? Dette er en problemstilling FT må ta stilling til, og Sara har selv skrevet en mail til FT og lurt på dette, men de har ikke gitt noe konkret svar. Hadde FT ment at alt annet også skal merkes, hadde de gitt tydelig beskjed om det. La heller dette være opp til FT å avgjøre, i stedet for å være påståelig på at det er snikreklamering. Kudos til Sara for at hun tar opp dette temaet og sender mail til FT om det, så vidt jeg vet er det ingen andre influensere som har gjort dette. Dette er snikreklame for careless.. Kudos til Sara? Nei, virkelig ikke. 4 2
Bibbi_ Skrevet 6. september 2023 #27592 Skrevet 6. september 2023 caremore skrev (1 time siden): Fant disse gamle innleggene, hvor jeg kritiserer henne for å bruke Careless i reklame for andre produkter. Dette er uten tvil normal praksis av Tandberg. Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig eller tar så lang tid å skrive egenreklame i tillegg?! 5 1
Gjest Kattedama Skrevet 6. september 2023 #27593 Skrevet 6. september 2023 (endret) Dragonheart skrev (1 time siden): Hvordan kan alle store kjedebutikker bruke EU standard, når de fleste kvinder svinger i størrelse fra butikk til butikk og fra merke til merke? https://www.klikk.no/mote/stil/joda-dette-er-faktisk-samme-person-og-samme-klesstorrelse-2854276 Ja, det er en eldre artikkel, men på det punkt har det ikke blitt noe bedre. Det står i artikkelen hvorfor det er slik. Når det er sagt så reklamerer Careless med at de samme kjolene kan brukes når man er gravid, ammer og hvis man er overvektig. Da sier det seg selv at en M ikke er en normal M. Endret 6. september 2023 av caremore
Gjest Kattedama Skrevet 6. september 2023 #27594 Skrevet 6. september 2023 LinnHenrikke skrev (16 timer siden): Stakkars barn. Bilde: SaraEmilie Snapchat Dette har jo åpenbart markedsverdi for Careless.
yesmam Skrevet 6. september 2023 #27595 Skrevet 6. september 2023 caremore skrev (13 timer siden): Det er IKKE en normal str tabell nei. Den er laget etter Tandberg sin kropp, og den IKKE etter EU standard slik alle store kjedebutikker sine str er. Når kimono er i str M-XXL ikke passer en normal str M, men man «drukner» i den da er det virkelig ikke normalt. Det er mer str XL-XXL. Hun sier jo å at morgenkåpe og kimono er god i størrelsen da. Jeg har finnet undertøy og bikini dær, og jeg liker plaggene kjempegodt. Godt å se bilder av frodige og slanke modeller om hverandre, det er det ikke vanlig at "vanlige" butikker har. Tror nok noen hær i kommentarfeltet har for lite å gjøre når dere kan sitte å rakke ned på folk sån som dette. 6
Bella50 Skrevet 6. september 2023 #27596 Skrevet 6. september 2023 Snublefot62 skrev (2 timer siden): Tidligere fikk man gavekort når man returnerte. I strid med loven. Nå får man pengene tilbake minus frakten. Også ulovlig etter loven om det er feil på størrelsestabellen (da er det reklamasjon). Og selv om det påstås at det er enkelt så er det allikevel flere som heller selger klærne på Facebook/Tise enn å returnere. Så jo noe er galt. Det stemmer ikke. Man har alltid fått pengene igjen om man angrer kjøpet innen 14 dager. Det er ikke noe nytt. Det er enkelt å returnere. Bare å velge retur, taste inn ordrenummer og skrive ut etikett. 1
Gjest Kattedama Skrevet 6. september 2023 #27597 Skrevet 6. september 2023 (endret) yesmam skrev (25 minutter siden): Hun sier jo å at morgenkåpe og kimono er god i størrelsen da. Jeg har finnet undertøy og bikini dær, og jeg liker plaggene kjempegodt. Godt å se bilder av frodige og slanke modeller om hverandre, det er det ikke vanlig at "vanlige" butikker har. Tror nok noen hær i kommentarfeltet har for lite å gjøre når dere kan sitte å rakke ned på folk sån som dette. Rakke ned på folk? Du er åpenbart på feil plattform, det er på bedriftskontoen til Tandberg det skjer. Kimono er ikke romslige, M-XL er som sagt XL-XXL, det er direkte feil i str. Endret 6. september 2023 av caremore
Gjest Verba Skrevet 6. september 2023 #27598 Skrevet 6. september 2023 (endret) Nellyy skrev (1 time siden): På disse innleggene er første ord "reklame", og det er ingen andre influensere som merker andre sponsede produkter i bildet enn det produktet som reklameres for. Som Sara selv skrev, skal hun skrive "reklame lyko" også "reklame sminke makeupmekka, teppe trendcarpet, lampe Lampehuset, hår Meraki"?? Dette er en problemstilling FT må ta stilling til, og Sara har selv skrevet en mail til FT og lurt på dette, men de har ikke gitt noe konkret svar. Hadde FT ment at alt annet også skal merkes, hadde de gitt tydelig beskjed om det. La heller dette være opp til FT å avgjøre, i stedet for å være påståelig på at det er snikreklamering. Kudos til Sara for at hun tar opp dette temaet og sender mail til FT om det, så vidt jeg vet er det ingen andre influensere som har gjort dette. Vi vet ikke for sikkert at hun har sendt de Mail. Tror det var noen senest igår som sa at det ikke hadde vært noen form for kontakt mellom FT og Sara siden starten av august. @J.. har ikke du litt peiling på sånne ting? 🙂 men om hun har sendt Mail å spurt så er det kjempebra! Endret 6. september 2023 av Verba
Gjest Kattedama Skrevet 6. september 2023 #27599 Skrevet 6. september 2023 (endret) Slettet Endret 6. september 2023 av caremore
Rosa Sitron Skrevet 6. september 2023 #27600 Skrevet 6. september 2023 14 hours ago, Nellyy said: Størrelsestabellen Careless har er mye mer realistisk enn det mange kjedebutikker har. Når en som er en M til vanlig må bruke XL på hm, så er det noe galt. Mangfold viser de mye av, det er alle slags kropper og fasonger de viser på bildene sine. Hvordan er den mer realistisk? I følge størrelsestabellen er jeg L/XL i ammebh, jeg endte med S, for det var den som passet. 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå