Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Plumpie skrev (6 timer siden):

Det er vel med vilje at størrelsestabellen er annerledes hos Careless. Har du kilde som dokumenterer at denne er laget kun etter Sara Emilies egen kropp? Klarer ikke finne informasjon om det :blomst:

Det er for at de store skal få føle seg mindre ?😅 om du normalt sett må ha 2 xxl, men i careless kan gå for medium så gir vel det en veldig god følelse for de som i utgangspunktet må bruke 2 xxl? 

Endret av Mamak
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bibbi_ skrev (1 time siden):

Men når de forandrer str når de kommer med noe nytt  og folk ikke skjønner hva slags str de skal ha, så er det jo noe uprofesjonelt over dette. "Sist måtte du ha den str, nå på dette partiet må du ha denne str". Ikke rart det blir mye salg av tøyet hennes på finn o.l.

I kjedebutikkene bruker jeg de samme str. M på hm er en M på floyd f.eks .

Screenshot_20230905_181309_Instagram.jpg

Morsomt at du nevnte Floyd. Jeg bruker 28-29” i Floyd bukser, i de fleste andre merker må jeg plutselig ha 32-33”.. Men dette med størrelser gjelder ganske mange merker. Også innenfor samme merke, en M fra H&M er ikke alltid en M, det varier veldig. Dette ser vi til og med i babyklær. To bodyer i 62 er heeelt forskjellige. Men nok avsporing nå :)

• Nyttig 3
Skrevet
2015jente skrev (7 minutter siden):

Morsomt at du nevnte Floyd. Jeg bruker 28-29” i Floyd bukser, i de fleste andre merker må jeg plutselig ha 32-33”.. Men dette med størrelser gjelder ganske mange merker. Også innenfor samme merke, en M fra H&M er ikke alltid en M, det varier veldig. Dette ser vi til og med i babyklær. To bodyer i 62 er heeelt forskjellige. Men nok avsporing nå :)

Men du synes fremdeles Careless har en bra strguide? 

Og nå fikk du det dokumentert her at "tabellen " er laget etter kroppen til SE, men svarer ikke noe på det?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Snublefot62 skrev (10 timer siden):

Fant den nå. Den var overraskende utfyllende. Jeg er positivt overrasket.

Men er det ikke sånn at de bare ‘låner’ navnet deres?

Går man videre på disse linkene så finner man jo ikke bylien under medlemmer..

https://etiskhandel.no/vare-medlemmer/

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Gasellen
Skrevet (endret)
Bibbi_ skrev (17 minutter siden):

Men du synes fremdeles Careless har en bra strguide? 

Og nå fikk du det dokumentert her at "tabellen " er laget etter kroppen til SE, men svarer ikke noe på det?

Jeg har aldri kommentert størrelseguiden deres, og heller ikke spekulert i hvordan den var laget. Jeg skrev at mange som ikke passer inn i S-XL i kjedebutikker nå har funnet klær som passer hos Careless. Det var andre her som begynte diskusjonen om str.tabell 

Endret av 2015jente
Skrevet
caremore skrev (7 timer siden):

De målene er ikke gode nok. Det er bare å sjekke Finn.no så ser man fort hvor mange som selger på grunn av feil str. Eller dårlig passform. 

Om du mener målene ikke er "gode nok" er lite relevant, det er målene de har utarbeidet og man må forholde seg til. Selv om målene skulle passe en gitt str, så vil ikke alle plagg passe alle kropper. Det sier vel seg selv. Det gjelder i de andre fleste butikker også, ingen vil alltid passe alle plagg som butikken selger, selv om det er str man pleier å bruke.

• Nyttig 1
Skrevet
Bibbi_ skrev (2 timer siden):

Men når de forandrer str når de kommer med noe nytt  og folk ikke skjønner hva slags str de skal ha, så er det jo noe uprofesjonelt over dette. "Sist måtte du ha den str, nå på dette partiet må du ha denne str". Ikke rart det blir mye salg av tøyet hennes på finn o.l.

I kjedebutikkene bruker jeg de samme str. M på hm er en M på floyd f.eks .

Screenshot_20230905_181309_Instagram.jpg

Som du ser, så skriver Sara at str er "justert en opp". Hun har skrevet før at str måtte justeres fra det første bikinislippet, da de har fått tilbakemeldinger på størrelsene. At de tar til seg kundenes tilbakemeldinger og meninger, synes jeg viser profesjonalitet, de lytter til kundene sines ønsker!

Skrevet
Nellyy skrev (1 minutt siden):

Om du mener målene ikke er "gode nok" er lite relevant, det er målene de har utarbeidet og man må forholde seg til. Selv om målene skulle passe en gitt str, så vil ikke alle plagg passe alle kropper. Det sier vel seg selv. Det gjelder i de andre fleste butikker også, ingen vil alltid passe alle plagg som butikken selger, selv om det er str man pleier å bruke.

👆🏻:hjerte: 

Tenker også på alle de som vanligvis ikke finner sin størrelse på klær som følger «standard størrelsestabell» hos de større kjedebutikkene og at de nå finner klær som passer dem hos Careless :hjerte:

Skrevet
Plumpie skrev (2 minutter siden):

👆🏻:hjerte: 

Tenker også på alle de som vanligvis ikke finner sin størrelse på klær som følger «standard størrelsestabell» hos de større kjedebutikkene og at de nå finner klær som passer dem hos Careless :hjerte:

Ja, og det synes jeg er så bra!🥰

Skrevet

Når en som normalt sett er xl hos alle andre kjeder,men en s hod Careless,er det åpenbart at Careless er et plus size brand,selv om de ikke innrømmer det.

For 120cm over rumpe er IKKE en S i noen annen tabell enn hos de.

Fint med plus size brands for de som trenger det,men det er ikke for gjennomsnittspersonen,så inkluderende er det jo ikke.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
J.. skrev (Akkurat nå):

Når en som normalt sett er xl hos alle andre kjeder,men en s hod Careless,er det åpenbart at Careless er et plus size brand,selv om de ikke innrømmer det.

For 120cm over rumpe er IKKE en S i noen annen tabell enn hos de.

Fint med plus size brands for de som trenger det,men det er ikke for gjennomsnittspersonen,så inkluderende er det jo ikke.

Mener du at de andre kjedene er inkluderende da, når ikke større personer finner klær som passer de? :hjerte: Det er jo flere slanke mennesker også som avbildes med Careless, så jeg vet ikke hvor du får fra at de utelukkende er et plus size merke..

Mimrer tilbake til når SE var i startfasen, og hun måtte bruke 2XL(?) om jeg husker riktig nå i en bikinitruse, det blir jo heller ikke rett.. :hjerte:

Skrevet
Nellyy skrev (10 timer siden):

Hvor har du det fra at den er laget etter Sara sin kropp?

Når du kjøper en kimono som skal passe alt fra en M til en XXL så kan du ikke forvente at den er ettersittende til en M, men at den er løs i størrelsen.

Hvis du ser på f.eks bikiniene så står det kroppsmål i str tabellen, da kan man enkelt måle seg fram til sin riktige størrelse. Det har ingen ting med saken å gjøre om str tabellen er "riktig" eller "feil", dette er en str tabell som Careless har utarbeidet, og man må forholde seg til de målene som står der.

Du har nå sikkert sett det dokumentert her at tabellen er laget etter SE sin kropp. Synes du det er profesjonelt?

2015jente skrev (25 minutter siden):

Jeg har aldri kommentert størrelseguiden deres, og heller ikke spekulert i hvordan den var laget. Jeg skrev at mange som ikke passer inn i S-XL i kjedebutikker nå har funnet klær som passer hos Careless. Det var andre her som begynte diskusjonen om str.tabell 

Beklager 2015jente, jeg siterte feil person. 

Skrevet
Nellyy skrev (17 minutter siden):

Problemet her er jo at selv om en forholder seg til størrelsestabellen til SE så bommer flere kunder. Hvorfor?

• Liker 3
Skrevet
Bibbi_ skrev (10 minutter siden):

Du har nå sikkert sett det dokumentert her at tabellen er laget etter SE sin kropp. Synes du det er profesjonelt?

Beklager 2015jente, jeg siterte feil person. 

Slik som jeg tolker det, så ser det ut som hun har brukt seg selv som modell på bildet til str tabellen, men hun sier ikke noe om at det er hennes egne mål de går ut i fra. Så dette kan tolkes forskjellig ☺️

• Nyttig 1
Skrevet
Snublefot62 skrev (3 minutter siden):

Problemet her er jo at selv om en forholder seg til størrelsestabellen til SE så bommer flere kunder. Hvorfor?

Det er flere faktorer enn kun riktige mål som har noe å si for om man liker produktet. Passform f.eks, kanskje er plagget ment for å sitte stramt, mens kunden liker at plagget sitter løst. Det vet man ikke om man ikke har prøvd produktet først. 

Hvis du sjekker Tise og Finn, så vil du finne veldig mange ubrukte klær som er kjøpt på nett, men som ikke har passet kundens preferanser. 

Skrevet
Tøvftta skrev (45 minutter siden):

Men er det ikke sånn at de bare ‘låner’ navnet deres?

Går man videre på disse linkene så finner man jo ikke bylien under medlemmer..

https://etiskhandel.no/vare-medlemmer/

Nei de låner ikke noe navn.

Elements Production er en faglig ressurs som de bruker i prosessen med å produsere klærne, og det er Elements Production som innehar faglig kompetanse på produksjon, kvalitet, krav, lovverk osv som trengs.

Og for min del er det i seg selv ikke noe galt i dette. Man leier inn faglig kompetanse på mye rart i dag så hvorfor ikke dette? Gevinsten er at Sara Emilie ikke trenger å lære seg noe hun uansett ikke forstår, og de som leies inn får et større erfaringsgrunnlag.

Men selv om Elements Production har disse sertifiseringene, har god kompetanse og erfaring, er pålagt åpenhet og jobber mot gode løsninger - så betyr det ikke at alt er BRA i dag slik Sara Emilie hele tiden sier.

Vi har sett rapporter som viser at alt ikke er ok på fabrikkene. Elements Production er ærlige og åpne om dette. Rapporten fra Elements Production selv sier nettopp dette. Men Sara Emilie er ikke ærlig og åpen om dette. Det er her den store forskjellen ligger og det som er problemet med Careless.

Men det er flott at denne siden er kommet opp hos de. Det forplikter mye mer enn løspratet hun har drevet med før. Så nå håper jeg at de lever opp til det de skriver fremover.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Nellyy skrev (Akkurat nå):

Det er flere faktorer enn kun riktige mål som har noe å si for om man liker produktet. Passform f.eks, kanskje er plagget ment for å sitte stramt, mens kunden liker at plagget sitter løst. Det vet man ikke om man ikke har prøvd produktet først. 

Hvis du sjekker Tise og Finn, så vil du finne veldig mange ubrukte klær som er kjøpt på nett, men som ikke har passet kundens preferanser. 

Jeg sa ikke noe om liker. Jeg snakket om størrelse. Det er flere annonser som viser direkte på at størrelsen ikke passet til tross for at størrelsestabellen ble brukt.

• Liker 3
Skrevet
Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Nei de låner ikke noe navn.

Elements Production er en faglig ressurs som de bruker i prosessen med å produsere klærne, og det er Elements Production som innehar faglig kompetanse på produksjon, kvalitet, krav, lovverk osv som trengs.

Og for min del er det i seg selv ikke noe galt i dette. Man leier inn faglig kompetanse på mye rart i dag så hvorfor ikke dette? Gevinsten er at Sara Emilie ikke trenger å lære seg noe hun uansett ikke forstår, og de som leies inn får et større erfaringsgrunnlag.

Men selv om Elements Production har disse sertifiseringene, har god kompetanse og erfaring, er pålagt åpenhet og jobber mot gode løsninger - så betyr det ikke at alt er BRA i dag slik Sara Emilie hele tiden sier.

Vi har sett rapporter som viser at alt ikke er ok på fabrikkene. Elements Production er ærlige og åpne om dette. Rapporten fra Elements Production selv sier nettopp dette. Men Sara Emilie er ikke ærlig og åpen om dette. Det er her den store forskjellen ligger og det som er problemet med Careless.

Men det er flott at denne siden er kommet opp hos de. Det forplikter mye mer enn løspratet hun har drevet med før. Så nå håper jeg at de lever opp til det de skriver fremover.

Takk for oppklarende svar 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...