Gjest Smuldrepai Skrevet 4. september 2023 #27241 Skrevet 4. september 2023 Det er jo ikke engang merket med reklame? Er dette seriøst? Eller står det på bildet her at det er reklame men at jeg ikke klarer se det? Vet at andre er veldig flink å skrive reklame med hvit skrift med hvit bakgrunn.
J.. Skrevet 4. september 2023 #27242 Skrevet 4. september 2023 Smuldrepai skrev (1 minutt siden): Det er jo ikke engang merket med reklame? Er dette seriøst? Eller står det på bildet her at det er reklame men at jeg ikke klarer se det? Vet at andre er veldig flink å skrive reklame med hvit skrift med hvit bakgrunn. Står i teksten under videoen. Men FT sier jo det skal stå tydelig at det er reklame og hva er reklame for. Sara feiler på begge. 2 3
Gjest Juhu25 Skrevet 4. september 2023 #27243 Skrevet 4. september 2023 Smuldrepai skrev (2 minutter siden): Det er jo ikke engang merket med reklame? Er dette seriøst? Eller står det på bildet her at det er reklame men at jeg ikke klarer se det? Vet at andre er veldig flink å skrive reklame med hvit skrift med hvit bakgrunn. Veldig sleipt måte å jobbe på .
Tessa12 Skrevet 4. september 2023 #27244 Skrevet 4. september 2023 På snap er det veldig merket….men ikke på IG, der er det null som tilsier reklame om man ikke leser teksten også 5 2
Gjest Smuldrepai Skrevet 4. september 2023 #27245 Skrevet 4. september 2023 Tessa12 skrev (1 minutt siden): På snap er det veldig merket….men ikke på IG, der er det null som tilsier reklame om man ikke leser teksten også Jeg har ikke sett snappen. Og teksten på Instagram la jeg ikke merke til, så bare på videoen jeg.. Trodde man skulle merke selve bilde/video. merkelig opplegg av Sara AS.
ToneVie Skrevet 4. september 2023 #27246 Skrevet 4. september 2023 Snublefot62 skrev (2 timer siden): Kjempehøyt er nå å ta i. Det er litt ulikt rundt om på nettet men 1-5%, 1-4% og rundt 3,5% engagement rate blir sett på som ok/bra. Det er først over 5% man snakker om veldig bra/kjempebra. Fra Google: Dess flere følgere en har dess vanskeligere er det å holde engasjementet oppe. Du må gjerne komme med noen eksempler på norske influencere som har mye større engasjement enn henne. Inntil det så står jeg ved mitt utsagn at hun har et kjempehøyt engasjement.( I Norge / norsk publikum) vel å merke. 1
ToneVie Skrevet 4. september 2023 #27247 Skrevet 4. september 2023 Smuldrepai skrev (11 minutter siden): Det er jo ikke engang merket med reklame? Er dette seriøst? Eller står det på bildet her at det er reklame men at jeg ikke klarer se det? Vet at andre er veldig flink å skrive reklame med hvit skrift med hvit bakgrunn. Man merker ofte stories med «reklame» i bildet, ikke pålagt å merke reels med reklame i selve bildet! Det er det veldig få som gjør! Det gjør ingen av de store merkene her i Norge så jeg skjønner ikke hvorfor du mener det er hårreisende at ikke SE gjør det. At hun ikke har merket det med egenreklame er en annen ting. 2
J.. Skrevet 4. september 2023 #27248 Skrevet 4. september 2023 ToneVie skrev (1 minutt siden): Dess flere følgere en har dess vanskeligere er det å holde engasjementet oppe. Du må gjerne komme med noen eksempler på norske influencere som har mye større engasjement enn henne. Inntil det så står jeg ved mitt utsagn at hun har et kjempehøyt engasjement.( I Norge / norsk publikum) vel å merke. Sara sitt FK reklame innlegg - 1.300. Jørgine sitt FK reklame innlegg 13.000. Vanlig innlegg hos Sara 9.200. Vanlig innlegg hos Jørgine 66.200. Feks. 10 4
Snublefot62 Skrevet 4. september 2023 #27249 Skrevet 4. september 2023 ToneVie skrev (1 minutt siden): Man merker ofte stories med «reklame» i bildet, ikke pålagt å merke reels med reklame i selve bildet! Det er det veldig få som gjør! Det gjør ingen av de store merkene her i Norge så jeg skjønner ikke hvorfor du mener det er hårreisende at ikke SE gjør det. At hun ikke har merket det med egenreklame er en annen ting. Hvorfor er reels unntatt fra kravet om merking? 3 2
J.. Skrevet 4. september 2023 #27250 Skrevet 4. september 2023 Snublefot62 skrev (Akkurat nå): Hvorfor er reels unntatt fra kravet om merking? Fordi de er ikke det,lol. 3 1
elskersommer Skrevet 4. september 2023 #27251 Skrevet 4. september 2023 ToneVie skrev (19 timer siden): jeg vurderer faktisk å kjøpe meg en bikini på trass. Bare for å se for meg selv om det er så dårlig kvalitet på tingene hennes som det blir påstatt her 😅 Er da ingen som har nektet noen og kjøpe noe fra careless 😊 6 1
ToneVie Skrevet 4. september 2023 #27252 Skrevet 4. september 2023 Snublefot62 skrev (2 timer siden): Strengt tatt er det vel på Trustpilot, Facebook og andre steder det blir snakket om kvalitet. Her henvises det bare videre Når det gjelder nyhetsverdien så stiller ikke media store krav for tiden. Du kan jo bare se på det media skriver om Sara Emilie pr i dag. Forskjellen her er at feelgood artiklene som publiseres av seoghor.no, Dagbladet osv i dag er stort sett skrevet av managementet til SE, AdSales, og så betaler media for å kjøre artikkelen fordi de vet at mange leser disse. «Kjendis» nyheter har alltid solgt og girt lesere. Altså artikler som mannskropp, diabetes, skumle steiner i veien osv. I motsetning så må gravejournalistikk bruke vesentlig mer tid på jobben sin. Og selv om det er journalister her inne og leser så må de ha bevis og en større sak. De er ikke like overflatisk som de andre artiklene og må derfor gjøre en faktisk jobb. Men skulle nå korthuset til SE falle de neste ukene så vil vi fort se at interessen fra media om dritt rundt SE vil øke betraktelig. Samtidig så finner man jo mange som elsker kjolene. Jeg har sett folk gå i dem her jeg bor. Negative omtaler ser man jo ganske ofte på ting «influencere» setter eget navn på. Vi har flere negative anmeldelser på Facebook blandt annet, 1 av dem har gitt 1 stjerne med begrunnelsen «ikke vært innom enda, bare kjørt forbi» La meg igjen si, jeg er ikke fan av henne. Jeg har aldri kjøpt et plagg av henne. Jeg følger faktisk ikke henne på Instagram heller! Men jeg føler at denne gjengen her inne mener at dere ikke gjør noe galt, at dere blir mobbet ut av kommentarfelt. Men jeg kommer over ganske drøye ting og påstander her om SE som er forferdelig. Men det virker som det er helt greit, fordi hun er en offentlig person? 1
ToneVie Skrevet 4. september 2023 #27253 Skrevet 4. september 2023 J.. skrev (10 minutter siden): Sara sitt FK reklame innlegg - 1.300. Jørgine sitt FK reklame innlegg 13.000. Vanlig innlegg hos Sara 9.200. Vanlig innlegg hos Jørgine 66.200. Feks. Jørgine har også nesten 300000 flere følgere enn SE. Jeg sier ikke SE er den største i Norge jeg, eller har det høyeste engasjementet. Men jeg prøver å forklare HVORFOR hennes engasjement er høyere pga av dere.
ToneVie Skrevet 4. september 2023 #27254 Skrevet 4. september 2023 Snublefot62 skrev (13 minutter siden): Hvorfor er reels unntatt fra kravet om merking? Det er ikke unntatt - men det skal merkes i første tekstlinje i innlegget. 1
Gjest Fru G Skrevet 4. september 2023 #27255 Skrevet 4. september 2023 Kjolen er i fokus på FK reklameinnlegg. Det kan det da ikke herske noe som helst tvil om. Det bør derfor merkes som egenreklame i tillegg til FK reklame. Hun går hver dag i eget merke og det forstår jeg at hun gjør, men når hun skal reklamere for andre burde hun skifte til klær hun ikke tjener penger på å reklamere for. Hun sier at alle hennes klær er spons, ok, så dra på butikken og kjøp det noen plagg da. Hun har vel økonomi til det. Hvor vanskelig kan der være? Fordi hun ikke liker reglene er det bare for henne å ignorere dette. Hun driver en millionbedrift og burde sørge for å holde seg innenfor lovverket. Jeg liker å kjøre over fartsgrensen og gjør det fordi jeg liker ikke fartsgrensene. Blir jeg tatt må mister jeg førerkortet eller får en bot.
elskersommer Skrevet 4. september 2023 #27256 Skrevet 4. september 2023 J.. skrev (27 minutter siden): Står i teksten under videoen. Men FT sier jo det skal stå tydelig at det er reklame og hva er reklame for. Sara feiler på begge. Jeg mener ganske bestemt Tt i går kveld sto det kun "reklame" i dag står det reklame for foto Knutsen 2 1
skruf Skrevet 4. september 2023 #27257 Skrevet 4. september 2023 Jeg fatter ikke helt at hun synes det er stas at det er opprettet ei egen fb-gruppe for kjøpe-selge-bytte csreless klær/bikinier/undertøy. Hadde hun hatt ei velfungerende returordning og vært på tilbudssiden med å få bytte inn et plagg som er for stort med tilsvarende plagg fra butikk hvis lageret er tomt, og ikke minst; hatt en korrekt størrelsetabell med korrekte mål på nettsiden sin så hadde det vært unødvendig at kunder må ta saken i egne hender og bytte og styre seg i mellom. Hadde det vært min nettbutikk og mine produkter så hadde jeg blitt flau, ikke klappet i hendene av glede Jeg har sendt melding både til Therese Lien og SE og skrever at jeg liker feks snittet på strikkakjolen til Therese, men at jeg kunne ønsket at det hadde vært et snev av ullstoff i den mtp den kalde årstiden vi går i møte, og om hun kunne tenkt seg å oppgradere materialet. Likedan til Sara så likte jeg godt snittet på den gule og grønne (tror jeg, men de som er ettersittende på overkroppen), men for min del er det uaktuelt å kjøpe syntetiske klær. Skrev også at kjolen ville blitt så fin i feks myk bomull eller babycord (jeg har noen høst/vinterkjoler fra ByTiMo i babycord, og de er fantastisk gode). Til den prisen de tar så bør det ikke være noe problem å bytte ut materiale i plaggene. Det er ikke tenåringer som er kjøpsgruppen deres, men voksne kvinner. Voksne kvinner som har kjøpekraft nok og som allerede betaler 1000kr for plastklær Ikke fått svar fra noen av de. Skrev DM på insta, så de ser det er en reell konto og ikke nett-troll 10 1 3
J.. Skrevet 4. september 2023 #27258 Skrevet 4. september 2023 ToneVie skrev (8 minutter siden): Jørgine har også nesten 300000 flere følgere enn SE. Jeg sier ikke SE er den største i Norge jeg, eller har det høyeste engasjementet. Men jeg prøver å forklare HVORFOR hennes engasjement er høyere pga av dere. Du ba om å vise til høyt engasjement,så da gjorde jeg det. 7 2
frustrert solabu Skrevet 4. september 2023 #27259 Skrevet 4. september 2023 ToneVie skrev (8 timer siden): 😂😂😂 Kan du tenke deg hva slags nyheter det ville vært!? Kjære tid! Er noe som heter all reklame er god reklame, så SE hadde solgt kjoler samma søttan hu. jeg vurderer faktisk å kjøpe meg en bikini på trass. Bare for å se for meg selv om det er så dårlig kvalitet på tingene hennes som det blir påstatt her 😅 Er faktisk god kvalitet å super kundeservice. Det er min erfaring. Så løp og kjøp. 🙂 2
Gjest Fru G Skrevet 4. september 2023 #27260 Skrevet 4. september 2023 ToneVie skrev (3 minutter siden): Jørgine har også nesten 300000 flere følgere enn SE. Jeg sier ikke SE er den største i Norge jeg, eller har det høyeste engasjementet. Men jeg prøver å forklare HVORFOR hennes engasjement er høyere pga av dere. Høyere pga dere? Hvem er dere? Ok, er det høyere pga meg er det helt greit for meg. Jeg bryr meg null om hun tjener penger på meg. Ville ikke byttet med henne fordi privatlivet mitt og mine barns er hellig for meg. Grunnen til mitt engasjement er denne påvirkningskraften disse har på mennesker som kanskje ikke har så godt av denne påvirkningen. Da tenker jeg på hvordan hun feilinformerer om div sykdom, krybbedød etc. Når hun deler hendelser om dia barnet kan andre tenke at det er greit og gjøre det samme. Noen ser jo opp til henne. Når hun bruker psykisk sykdom som skjellsord eller generaliserer et helt forum og kaller folk for troll og fittekjærringer kan noen synes det er helt greit. Derfor tenker jeg man bør skille mellom private og bedrifskontoer. Denne sammenblandingen er tydeligvis vanskelig for disse influenserne. Ved er skille vil det være enklere både for dem og for oss som forbrukere. Hun burde også be sine forsvarere å kommentere saklig, men det er vel vanskelig for henne fordi det er jo slik hun svarer selv når noen stiller henne et saklig kritisk spørsmål. Og hun snakker om troll og mobbing. Hjelpes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå