Gå til innhold

Sara Emilie Tandberg

Anbefalte innlegg

caremore skrev (9 timer siden):

Ville kjøpt de nå, før de begynner å selge returnerte truser igjen. Hvor mye koster de? 

Det er uhygienisk og ekkelt at de selger returnerte truser. Alle nettbutikker jeg handler på har som policy at de ikke gjør dette. Careless har svart at de kvalitetssikrer alt undertøy før det sendes ut igjen, hvordan gjør de det? Sniffer på truser og legger de under mikroskop?

• Liker 8
  • Nyttig 8

Fortsetter under...

J.. skrev (20 minutter siden):

Hun er ikke alenemor.

Nei, hun er ikke det per dags dato. Derav "vegene spekulasjoner". Merket det avsnittet slik når det begynte, og når det var ferdig. 

Jeg håper at forholdet overlever, og skal ikke spekulere noe mer rundt det, men det var mitt tenkt scenario om feks. fem år frem i tid. 

Hun blir jo ikke alenemor i ordets definisjon hvis samværsordning med Robin fortsetter på den måten det er nå, men som sagt mine spekulasjoner og tanker. 

Og dette er ikke til deg, men sånn generelt:

Med hennes fremtoning mot kunder, hvem vil tørre å ansette henne i en jobb det ikke kreves utdannelse til? Butikkmedarbeider? "Din psykisk ustabile fittekjærring som spør meg et slikt spørsmål?😂😂😂 Jeg skal klage til mannen din neste gang dere er sammen i butikken!"Kundeservice på mail?"Hallooooooo, du må da klare å finne ut av dette på selv!😂😂😂😂😂☺️😘😍" bpa?"Jeg vet ALT om denne sykdommen siden jeg har et barn selv som er sykt, trenger ikke opplæring, jeg! Og foressten, når brukeren trenger oppmerksomhet, skal jeg se på telefonen min og vie all min oppmerksomhet til den"

• Liker 1
  • Nyttig 8
Diana22 skrev (24 minutter siden):

Det er uhygienisk og ekkelt at de selger returnerte truser. Alle nettbutikker jeg handler på har som policy at de ikke gjør dette. Careless har svart at de kvalitetssikrer alt undertøy før det sendes ut igjen, hvordan gjør de det? Sniffer på truser og legger de under mikroskop?

Det der er så uhygienisk , at jeg skjønner ikke engang det er lovlig 

Juhu25 skrev (27 minutter siden):

Det der er så uhygienisk , at jeg skjønner ikke engang det er lovlig 

Jeg regner ikke med at lovgiverne satt og tenkte at det var en sannsynlighet at en bedrift faktisk såg på dette som en mulighet. Altså å selge undertøy som er kommet i retur.

Og om noen rundt bordet nevnte det tipper jeg de fleste ristet på hodet og sa "det er helt usannsynlig at en bedrift vil gjøre noe så tåpelig".

Og poff der kom Careless på banen....

• Liker 5
allice skrev (53 minutter siden):

Nei, hun er ikke det per dags dato. Derav "vegene spekulasjoner". Merket det avsnittet slik når det begynte, og når det var ferdig. 

Jeg håper at forholdet overlever, og skal ikke spekulere noe mer rundt det, men det var mitt tenkt scenario om feks. fem år frem i tid. 

Hun blir jo ikke alenemor i ordets definisjon hvis samværsordning med Robin fortsetter på den måten det er nå, men som sagt mine spekulasjoner og tanker.

Jeg skjønte det.

Men å legge det frem som en realitet,før det evt er en realitet,blir i beste fall slettet uansett.

Er enig med deg i at jeg ikke tror forholdet varer,sånne "få barn sammen før man egentlig har hatt en ordentlig samtale sammen-forhold varer aldri.

Men om det skjer/hva som skjer når den dagen evt kommer,får man jo nesten ta når det skjer.

Og Sara,som mange andre,kaller seg "alenemor" i hytt og vær når de har barna alene i 2 timer/3 dager osv.

Det er jo et hån mot alle som faktisk er aleneforeldre.

Også enig i dette med ansettelse utenfor influencer-bobla.

Men hun kan jo gjennoppta uføren,i verste fall.

• Liker 6
  • Nyttig 1

Annonse

allice skrev (10 timer siden):

Jeg er litt bekymret for henne, jeg. 

"Babyen" hennes. Careless, ser hun på at sakte men sikkert går under nå. Skjønner hun ikke hvor kritisk det er NÅ, og begynner å "forsvare" seg litt, er hun vell ferdig for godt i influencer bransjen. Det er de samme fire tingene som dere påpeker her som går igjen, sykdom, umerket egenreklame hele tiden, hvor teit V er, og hvor slitsomt det er at L ikke sover 24/7. Hva har hun å tilføre som er nytt og fengende?

Spekulasjon fra meg:

Nå er det vell snart fem år siden hun begynte å stå på egne ben, noe som er max grensen for å ha ufør på pause (?), et stort hus, et påbegynt hus, og alenemor til tre barn, hvilken bedrift tørr å satse på hun i en stilling hos seg? Hvordan går det med barna som har fått hele barndommen sin utlevert, og er vant med å få dyre ting kastet etter seg? Ferdig med spekulasjon.

For at hun og barna skal ha en fremtid de kan leve med, må personene bak som styrer alt, og de nærmeste rundt henne gi hun en virkelig realitetssjekk så fort som mulig. Forklare med teskje hva som egentlig skjer nå. Ja, hun er 30 med tre barn, men hjelpes, og hun mangler mye livserfaring. Der er hun fortsatt på vgs nivå i hodet og måten hun formulerer seg på, og løper fra alt av ansvar når det blir vanskelig.  

Hun er ikke alenemor da. Og VGS nivå i hodet er jeg ikke enig i, da VGS gir studiekompetanse eller yrkesutdanning, så det blir feil å nedsnakke VGS på denne måten når hun knapt har fullført ungdomskolen. Ellers enig i det meste. 

Endret av K_mb
  • Liker 10
  • Nyttig 2
arnoyb skrev (1 time siden):

Har undertøyet noe sånn tape klistret i skrittet? Bruker jo å være det på badetøy gjør det ikke? Det hadde jo hjulpet litt på, at den må være intakt om det skal byttes liksom.

I butikk kan man prøve på undertøy siden det er sånn plast i skrittet, men man får ikke returnert undertøy altså underdeler truser, bikinitruser osv. ingen butikker eller nettbutikker får man det av hygiene hensyn. Så rart at hun tillater det. Selv om plasten er intakt så vet man ikke om plasten har blitt tatt av så satt på igjen osv. 

• Liker 2
LinnHenrikke skrev (13 timer siden):

Dette kan vel umulig være lov? Varsler om «Vær rask, kun x antall enheter igjen på lager» når det i realiteten er mulig å legge til 100 i handlekurven. 

83585F67-FAA9-47C0-84A6-6202A74F4F2B.jpeg

Jeg tipper muligens dette skyldes at de har enten slått av sporing av beholdning inne på produktet, eller at de har aktivtert at de kan selge selv om de er tomme på lager.

Her er et utdrag fra standard Shopify oppsett på produkter:

image.png.35dec59efca5d6452466991cbdc7b69c.png

Jeg gjetter da på at de har "track quantity" på, men og aktivert "continue selling when out of stock".

• Nyttig 1
Gull vaffel skrev (27 minutter siden):

I butikk kan man prøve på undertøy siden det er sånn plast i skrittet, men man får ikke returnert undertøy altså underdeler truser, bikinitruser osv. ingen butikker eller nettbutikker får man det av hygiene hensyn. Så rart at hun tillater det. Selv om plasten er intakt så vet man ikke om plasten har blitt tatt av så satt på igjen osv. 

Jeg returnerte senest i vår noen badedrakter og bikinitruser til Ellos og fikk hele beløpet tilbake 🤷‍♀️

• Liker 1
  • Nyttig 1
pukka skrev (3 minutter siden):

Jeg returnerte senest i vår noen badedrakter og bikinitruser til Ellos og fikk hele beløpet tilbake 🤷‍♀️

Jeg hadde bestilt noen truser fra zalando, fikk feil størrelse, men oppdaget det ikke før jeg hadde prøvd den ene trusa. Alt av lapper var på, men det var ikke plast i skrittet.

Tok kontakt med zalando, sa at jeg så vidt hadde prøvd den ene trusa på. Zalando svarte at de ikke tar tilbake truser som er prøvd, og at jeg bare skulle beholde de, men de skulle sende nye til meg uten ekstra kostnad. Det kaller jeg god kundeservice. Nå vet jeg at zalando er mye større en Careless, men tror Careless har MYE å lære av andre bedrifter. 
Vet at Boozt ikke tar tilbake truser, opplev det samme der. 

• Liker 12
  • Nyttig 2

Annonse

litenstjerne skrev (21 minutter siden):

Jeg hadde bestilt noen truser fra zalando, fikk feil størrelse, men oppdaget det ikke før jeg hadde prøvd den ene trusa. Alt av lapper var på, men det var ikke plast i skrittet.

Tok kontakt med zalando, sa at jeg så vidt hadde prøvd den ene trusa på. Zalando svarte at de ikke tar tilbake truser som er prøvd, og at jeg bare skulle beholde de, men de skulle sende nye til meg uten ekstra kostnad. Det kaller jeg god kundeservice. Nå vet jeg at zalando er mye større en Careless, men tror Careless har MYE å lære av andre bedrifter. 
Vet at Boozt ikke tar tilbake truser, opplev det samme der. 

Careless følger faktisk samme policy som for eksempel Zalando. Badetøy og undertøy kan kun prøves utenpå rent undertøy. Boozt derimot tar kun imot varer som er i originalemballasjen og i ubrukt tilstand. 

4F5B4362-57F5-4779-9EC7-1FB48C281AB7.jpeg

DBF888C0-D317-448F-8EAD-ED98FC090076.jpeg

• Liker 1
  • Nyttig 1

Om man er ufør idag, så kan man vell drive firma uten at det går utover trygda? Norge i ett nøtteskall... Sålenge hun ikke tar ut lønn så kan hun vel ta ut overskudd, uten at dette faktisk går utover trygd? Eller er jeg helt på bærtur nå?

• Liker 1
mellowyellow skrev (19 minutter siden):

Careless følger faktisk samme policy som for eksempel Zalando. Badetøy og undertøy kan kun prøves utenpå rent undertøy. Boozt derimot tar kun imot varer som er i originalemballasjen og i ubrukt tilstand. 

4F5B4362-57F5-4779-9EC7-1FB48C281AB7.jpeg

DBF888C0-D317-448F-8EAD-ED98FC090076.jpeg

Men som poengtert før - du blander bananer og mango her.

At du har rett til å returnere (som følge av angreretten) er ikke det samme som at tøyet blir solgt på nytt igjen.

Ja de følger samme policy som andre men handlingen etter de får varene i retur er IKKE de samme.

• Liker 5
Annonse
Snublefot62 skrev (5 minutter siden):

Men som poengtert før - du blander bananer og mango her.

At du har rett til å returnere (som følge av angreretten) er ikke det samme som at tøyet blir solgt på nytt igjen.

Ja de følger samme policy som andre men handlingen etter de får varene i retur er IKKE de samme.

Men at varen destrueres eler at man får beholde feil str og tilsendt ny, er ikke veldig bærekraftig. Alle som selger truser burde si nei til bytte med unntak av reklamasjoner selvfølgelig. 
Synes du det er for usikkert å bestille på nett uten å kunne sende i retur, vell da får du la være ganske enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...