Roe Skrevet 12 timer siden #55641 Skrevet 12 timer siden (endret) Jeg skjønner at gesten kan oppfattes forskjellig, men poenget er at jeg oppfatter at den er rettet mot de få som aktivt sprer negativitet eller ønsker at ting skal gå dårlig for henne, ikke mot alle kritikere eller publikum generelt. Med den konteksten blir det forståelig for meg. Og uansett: At de har nådd semifinalen i EY - Entrepreneur Of The Year viser jo at de faktisk leverer profesjonelt og resultatorientert arbeid. 🤗 Endret 12 timer siden av Roe 6 8
K_mb Skrevet 12 timer siden #55642 Skrevet 12 timer siden (endret) oss-to skrev (1 time siden): Eg forstår poenget dykkar og kvifor gesten kan vere forståeleg for nokon, men eg synest det å vise fingeren etter å ha vunne ein pris som EY Entrepreneur Of The Year ikkje er ein verdig måte å oppføre seg på. Ein slik pris handlar om profesjonell integritet, og det bør ikkje blandast saman med personleg frustrasjon. Samtidig lurar eg på, kven er eigentleg dei som aktivt ønskjer at ting skal gå dårleg? Er det nettroll, nokre få høglytte kritikarar, eller eit narrativ som får motstanden til å verke større enn ho eigentleg er? Eg trur det er interessant å skilje mellom dette for å forstå gesten i samanheng. Jeg tenker det samme. Man skal ha i bakhånd at markedsføringen av Careless er i en kombinasjon av at influencer Sara Emilie har blandet bolledeigen med å utlevere familieliv og privatliv i en salig røre hvor da denne følgerskaren hun har opparbeidet seg gjennom clickbaits og venninnefølelse notorisk heier på SE også derfor kjøper produkter. Husk hun bruker ordet VI. VI har sammen skapt dette. Jeg synes det er uverdig og uprofesjonelt å blande bedrift og privatliv og i tillegg snakke ned kritikkere og kunder på samme kanal. Endret 12 timer siden av K_mb 3 8
Minimeg1234 Skrevet 12 timer siden #55643 Skrevet 12 timer siden Orly skrev (4 timer siden): Profesjonelle dommere ville i aller høyeste grad reagert på det det, utrolig at selv det skal forsvares Hva mener du med forsvares? Jeg skrev hva jeg tror og du skriver hva du tror. 4 6
Anemoi Skrevet 12 timer siden #55644 Skrevet 12 timer siden (endret) oss-to skrev (3 timer siden): Eg ser poenget ditt, men eg er ueinig. Ein tungtveiende pris er meint å heidre entreprenørskap og profesjonell integritet. Å vise fingeren, sjølv til kritikarar, sender eit signal om manglande respekt og modenheit, og det står i kontrast til kva ein slik pris eigentleg skal representere. Det handlar ikkje om å ikkje vere ekte, men om å skilje mellom personleg frustrasjon og profesjonell framtoning. Dette syns jeg oppsummerer diskusjonen godt! SE har tydelig behov for å hovere overfor kritikerne, selv om de er få, kun fra 2-3 til maks 10 av 1000 (daglige) meldinger - har hun flere ganger sagt + kritikk på nettsider som dette. Hun har et svært problematisk forhold til kritikk, som ex’en også påpekte. Og reaksjonene hennes er fjortispreget, som hormonella-figuren og å latterliggjøre kritikere og kalle dem for smågale, ensomme nettroll uten egne liv. SE er frivillig en offentlig person som snapper ufiltrert 24/7. Snap har en kaotisk rolleblanding - iblant er hun mor, videre over i selgerrollen og så til venninnen som betror seg til følgerne sine. Hun roper høyt om det meste, og må forvente også kritikk, men hun ligger i en evig krig mot alt og alle som hun tror er ute etter «å ta» henne… Kritikerne har all rett til å si hva de mener, både her i tråden og på FB-siden kjøp og salg. Å tro at alle er ute etter å ta henne eller å ødelegge alt for både henne og CL, og at media bare skriver negativt om henne, minner om vrangforestillinger. Det er kun destruktivt å fokusere så mye på det. SE burde heller glede seg over å ha vunnet en nominering innenfor entreprenørskap og kose seg med alle heiaropene hun sier hun får fra følgerne og andre rundt seg. Endret 12 timer siden av Anemoi 6 5
Harnoejegvilsi Skrevet 11 timer siden #55645 Skrevet 11 timer siden Minimeg1234 skrev (1 time siden): Jeg tror generelt at yngre ser på influenser rollen på en helt annen måte enn de som er eldre. Jeg kan ta feil men det er det jeg tror. Er helt enig med deg. 5
GulleGull Skrevet 3 timer siden #55646 Skrevet 3 timer siden oss-to skrev (9 timer siden): Eg forstår poenget dykkar og kvifor gesten kan vere forståeleg for nokon, men eg synest det å vise fingeren etter å ha vunne ein pris som EY Entrepreneur Of The Year ikkje er ein verdig måte å oppføre seg på. Ein slik pris handlar om profesjonell integritet, og det bør ikkje blandast saman med personleg frustrasjon. Samtidig lurar eg på, kven er eigentleg dei som aktivt ønskjer at ting skal gå dårleg? Er det nettroll, nokre få høglytte kritikarar, eller eit narrativ som får motstanden til å verke større enn ho eigentleg er? Eg trur det er interessant å skilje mellom dette for å forstå gesten i samanheng. Skulle vært interessant å vite om hun hadde tatt den fingern på scenen på utdelingen -det tviler jeg på. Så hvem var egentlig den fingern til? Til De 5-6? her på KG som har uttalt at de tvilte på om CL nådde opp, tror de som tvilte også oppsummerte MED en begrunnelse på hvorfor man tenkte at andre kanskje var mer kvalifisert. Ikke noe galt i det! (Har ikke lest tråden helt tilbake til da det var ett tema men skummet raskt over den kvelden så ikke fått med meg hele diskusjonen) 6
Bibbi_ Skrevet 3 timer siden #55647 Skrevet 3 timer siden Roe skrev (9 timer siden): Jeg skjønner at gesten kan oppfattes forskjellig, men poenget er at jeg oppfatter at den er rettet mot de få som aktivt sprer negativitet eller ønsker at ting skal gå dårlig for henne, ikke mot alle kritikere eller publikum generelt. Med den konteksten blir det forståelig for meg. Og uansett: At de har nådd semifinalen i EY - Entrepreneur Of The Year viser jo at de faktisk leverer profesjonelt og resultatorientert arbeid. 🤗 Siden du synes dette er så stort, kan du forklare hva slags pris dette er? Siden ingen andre virker som å ha hørt om den... Ingen media skriver om den heller. 3 2
Ellenn Skrevet 2 timer siden #55648 Skrevet 2 timer siden Bibbi_ skrev (3 minutter siden): Siden du synes dette er så stort, kan du forklare hva slags pris dette er? Siden ingen andre virker som å ha hørt om den... Ingen media skriver om den heller. Har hun fått noen pris, eller har hun bare gått videre til neste runde? Har ikke satt meg inn i prisen, men trodde den først skulle utdeles i Marokko? 2
Roe Skrevet 2 timer siden #55649 Skrevet 2 timer siden Bibbi_ skrev (13 minutter siden): Siden du synes dette er så stort, kan du forklare hva slags pris dette er? Siden ingen andre virker som å ha hørt om den... Ingen media skriver om den heller. Det er en pris innen entreprenørskap, og ikke en kjendispris, så det er kanskje derfor den ikke har fått så mye medieoppmerksomhet. Den deles ut gjennom et innovasjonsprogram som fokuserer på gründere og nyskaping, og har derfor litt mer faglig enn offentlig profil. 🤗 5
Bibbi_ Skrevet 2 timer siden #55650 Skrevet 2 timer siden Roe skrev (5 minutter siden): Det er en pris innen entreprenørskap, og ikke en kjendispris, så det er kanskje derfor den ikke har fått så mye medieoppmerksomhet. Den deles ut gjennom et innovasjonsprogram som fokuserer på gründere og nyskaping, og har derfor litt mer faglig enn offentlig profil. 🤗 Ok, takk for svar ☺️ Da er det vel derfor VG bl.a ikke skriver om den da. Ikke fordi de bare vil skrive dritt om Sara som hun selv sier. 1 3
oss-to Skrevet 1 time siden #55651 Skrevet 1 time siden (endret) Bibbi_ skrev (1 time siden): Siden du synes dette er så stort, kan du forklare hva slags pris dette er? Siden ingen andre virker som å ha hørt om den... Ingen media skriver om den heller. Å få prisen er stort for bedrifta og influensaren. https://www.ey.com/no_no/entrepreneur-of-the-year/guard-automation-og-careless-til-topps-i-region-sor Endret 1 time siden av oss-to La til 1 1
oss-to Skrevet 1 time siden #55652 Skrevet 1 time siden (endret) GulleGull skrev (2 timer siden): Skulle vært interessant å vite om hun hadde tatt den fingern på scenen på utdelingen -det tviler jeg på. Så hvem var egentlig den fingern til? Til De 5-6? her på KG som har uttalt at de tvilte på om CL nådde opp, tror de som tvilte også oppsummerte MED en begrunnelse på hvorfor man tenkte at andre kanskje var mer kvalifisert. Ikke noe galt i det! (Har ikke lest tråden helt tilbake til da det var ett tema men skummet raskt over den kvelden så ikke fått med meg hele diskusjonen) Eg lurar og på kven fingen var retta mot. Og kanskje endå meir, om det er sunt for ein influensar å bruke energien sin på dei som eventuelt ikkje unnar ho suksess. I staden burde ho ha nytt og sjølv unt seg den suksessen ho faktisk har oppnådd. Det hadde vore fint å sjå at fokuset låg på meistring og glede , heller enn på motstand og irritasjon. Målbare resultat og prisen seier meir en den fingen nokon gong vil gjere. Samtidig for meg, mista resultatet litt av glansen med den fingen. Endret 59 minutter siden av oss-to Skrivefeil 3
elskersommer Skrevet 43 minutter siden #55653 Skrevet 43 minutter siden Ellenn skrev (2 timer siden): Har hun fått noen pris, eller har hun bare gått videre til neste runde? Har ikke satt meg inn i prisen, men trodde den først skulle utdeles i Marokko? Hun har ikke vunnet denne prisen enda.. Hun har gått videre til landsfinalen i Oslo i februar. Så går vinneren der videre til finalen i Monacco til sommeren🙂 1 1
Anemoi Skrevet 33 minutter siden #55654 Skrevet 33 minutter siden (endret) oss-to skrev (54 minutter siden): Å få prisen er stort for bedrifta og influensaren. https://www.ey.com/no_no/entrepreneur-of-the-year/guard-automation-og-careless-til-topps-i-region-sor Dette ble både mer detaljert og klart. Her til lands er det syv ulike regioner. Det ble delt ut to nominasjoner i region sør, en i bransjekategoriene og en i kategorien Young Entrepreneur. Det ble ikke delt ut noen priser, men to plasser til landsfinalen i februar. SE ble nominert fra regionen sør i kategorien unge entreprenører, hun sa på snap at det var hun veldig glad for, aldersgrensen der er 34 år - og hun er 33. I den norske landsfinalen deltar til sammen 14 kandidater, 7 fra bransjekategorien og 7 fra kategorien unge entreprenører. Så kåres det en vinner av disse 14, vinneren får reise til den store finalen i Monaco 2026. https://www.ey.com/no_no/entrepreneur-of-the-year/guard-automation-og-careless-til-topps-i-region-sor Endret 27 minutter siden av Anemoi 1
skeiv-ostepop Skrevet 31 minutter siden #55655 Skrevet 31 minutter siden Min opplevelse av Sara Emilie er at hun har en umoden «mean girl» oppførsel når ting går i mot henne. Dette kommer fra hvordan hun henger ut andre om hun kan, hvordan hun svarer enkelte følgere, hvordan hun behandlet Filiokus og nå ikke minst denne fingeren da. For ikke å glemme Foto Knutsen og maning til å gå etter de som så henne mot. Enkelte kontaktet til og med arbeidsgivere til enkelte som var negative til Sara Emilie. Usympatisk. 1 3
Bellesnakker Skrevet 20 minutter siden #55656 Skrevet 20 minutter siden skeiv-ostepop skrev (10 minutter siden): Min opplevelse av Sara Emilie er at hun har en umoden «mean girl» oppførsel når ting går i mot henne. Dette kommer fra hvordan hun henger ut andre om hun kan, hvordan hun svarer enkelte følgere, hvordan hun behandlet Filiokus og nå ikke minst denne fingeren da. For ikke å glemme Foto Knutsen og maning til å gå etter de som så henne mot. Enkelte kontaktet til og med arbeidsgivere til enkelte som var negative til Sara Emilie. Usympatisk. Tandeberg er usympatisk og tenker kun på seg selv og cash. Det vet alle oppegående. 1 1
Anemoi Skrevet 19 minutter siden #55657 Skrevet 19 minutter siden oss-to skrev (33 minutter siden): Eg lurar og på kven fingen var retta mot. Og kanskje endå meir, om det er sunt for ein influensar å bruke energien sin på dei som eventuelt ikkje unnar ho suksess. I staden burde ho ha nytt og sjølv unt seg den suksessen ho faktisk har oppnådd. Det hadde vore fint å sjå at fokuset låg på meistring og glede , heller enn på motstand og irritasjon. Målbare resultat og prisen seier meir en den fingen nokon gong vil gjere. Samtidig for meg, mista resultatet litt av glansen med den fingen. Støttes! Her utdyper du det samme som jeg skrev om sent i går. I stedet for å være glad for nominasjonen i kategorien Young Entrepreneur og en plass i landsfinalen, fokuserer hun på en uspesifisert gruppe kritikere. Det syns jeg er både smålig og uklokt. 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå